Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:04"]Mun mielestä Miia tuntuu hyvinkin syvälliseltä[/quote]
Naistenlehtisyvällinen, teinityttösyvällinen. Naisilla on valitettavan usein se käsitys, että tunteista puhuminen on syvällisyyttä. Näinhän ei ole.
Me naisissa on uusi juttu liittyen seuraavaan jaksoon http://www.menaiset.fi/artikkeli/seksi_ja_suhteet/ihmissuhteet/ensitreffit_alttarilla_miia_ottaa_etaisyytta_olliin_loppuuko_loysassa_hirressa_roikkuminen
En ihmettele, että sujui hyvin Ollin ja Miian sukulointireissu Miian siskon luona. Se siskohan (Piia) oli siellä häissä ainakin ihan myyty tuon Ollin suhteen, kehui Ollia mukavaksi ja tilanteet haltuun ottavaksi jne.
Hetki hetkeltä tulee yhä enemmän sellainen fiilsi, että just Miian ja Ollin kohdalla on ollut todella tarkoitushaluista agendaa leikkausvaiheessa.. Suorastaan sadunomaisen onnellisen hääpäivän jälkeen on oltu epävarmoissa ja vaikeissa tunnelmissa. Sitten ensi jaksossa tapahtuu yhtäkkinen ta-dam, ja Olli kertoo, että pariskunta lähtee yhdessä kaverin häihin, ja aikoo viettää joulun ja vuodenvaihteen yhdessä matkustaen. Tuntuu, että tuossa välissä on poimittu ne kaikki huonot hetket heiltä, koska jos olisi koko ajan ollut noin huono fiilis, niin ei ne yhtäkkiä olisi saanut päähänsä, että: "hei, lähdetäänpäs yhdessä jenkkeihin muutamaksi viikoksi!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:04"]
Olli on sellainen mies, jolle riittää naisia jonoksi asti: urheilullinen, koulutettu, komea, huumorintajuinen...Miia on jo parhaat päivänsä nähnyt, ja epätoivo paistaa...
[/quote]Onko Olli tuollainen? Miksi sitten tällaisen ohjelman kautta puolisoa etsi? Miiasta olen eri mieltä, parhaiden päivien suhteen. Muutenkin typerä ilmaisu, ihmisillä ei ole mitään parasta ennen päivämäärää.
Case oliiviöljy, mitähän tuosta nyt sanoisi... Huvittaa se, että vastakkain kamppailivat Bertolli ja Eldorado, luulen nimittäin, että jos ruvetaan puhumaan oikeasti hyvälaatuisista oliiviöljyistä, joku bulkki-Bertolli tuskin keikkuu kärkisijoilla. Niin ja kuten Ollikin taisi mainita, niin halpismerkit tosiaan saattavat usein olla täysin samaa tavaraa kuin viereinen "merkkituote".
Itse olisin varmaankin saanut kinan aikaiseksi molempien osapuolten kanssa, toisaalta en voi sietää älytöntä pihistelyä varsinkaan ruuan maun kustannuksella, mutta toisaalta taas en ymmärrä ihmisiä, jotka ovat brändien sokaistavissa ja tuomitsevat kaikki halpamerkit vain hinnan perusteella. En myöskään ymmärrä ruokamyrkytysvaaralla leikkimistä ja välinpitämättömyyttä pilaantuneen ruuan suhteen, mutta toisaalta suorastaan halveksin ihmisiä, jotka heittävät syömäkelpoista ruokaa hysteerisenä pois, vain koska parasta ennen päivämäärä on ohitettu tai koska osa salaatista on tummunut. Miian kommentit salaatin hyvänä säilyneestä mutta ravintoarvonsa menettäneestä osasta ja siitä kuinka jääkaapissa säilytettyä kanaa on pitänyt heittää pois, kun jostain syystä säilyy paremmin kaupassa kuin kotona (???) saivat karvat pystyyn. Onneksi en siis ole parisuhteessa kummankaan kanssa :).
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:04"]
Olli on sellainen mies, jolle riittää naisia jonoksi asti: urheilullinen, koulutettu, komea, huumorintajuinen...Miia on jo parhaat päivänsä nähnyt, ja epätoivo paistaa...
[/quote]
Ulkonäöllisesti Miia on noista kahdesta selvästi tasokkaampi, varsinkin laitettuna. Olli ei kyllä ole millään tasolla komea, vaan ihan ok, sellainen perusjamppa joita mahtuu 13 tusinaan. KTM koulutuksena toki varmaan takaa toimeentulon, muttei se toisaalta kyllä älykkönaisiakaan erityisesti vedä puoleensa. Olli ei vaikuta sellaiselta ihmiseltä, jonka kanssa voisi keskustella asioista ja ilmiöistä monipuolisesti. Keskustelu jymähtäisi helposti just jollekin oliiviöljyjankutuksen tasolle.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:19"]Kiinnitin huomiota kyllä. Mutta en kutsuisi sitä epäaidoksi reaktioksi, vaan ystävällisen ja hyvinkasvatetun ihmisen tarpeeksi vakuuttaa lahjan antaja siitä, että lahja oli arvostettu ja pidetty.[/quote]
Oliko se arvostettu ja pidetty vai kusettiko Esa? Veikkaan jälkimmäistä. Valehtelija mikä valehtelija.
Minutkin on hyvin kasvatettu, mutta silti en lähde mukaan tuollaiseen teennäiseen soopaan. Jos saan naiselta lahjan, joka ei oikeasti herätä sen kummempia tuntemuksia, katson häntä silmiin, sanon kiitos ja kiitän vielä erikseen huomioinnista, mutta en suin surminkaan pystyisi Esan esittämään tekoinnostukseen.
Ehkä homma sitten hienommissa piireissä menee noin, että aitous on out ja näytteleminen in.
[/quote]
Niin, koska kohteliaisuus ja se, että ajattelee toisen tunteita, on epäilyttävää näyttelemistä ja teeskentelyä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:14"]Naistenlehtisyvällinen, teinityttösyvällinen. Naisilla on valitettavan usein se käsitys, että tunteista puhuminen on syvällisyyttä. Näinhän ei ole.[/quote]
Näin. Minä vein eukkoni kirkon tarjoamaan ilmaiseen parisuhdeneuvontaan, kun tympäännyin puheisiin siitä, kuinka en ilmaise tunteitani ja tarpeitani ja hyväksyntääni. Siellä sitten neuvoja sai vaimonikin ymmärtämään, että ei se puheen määrä vaan laatu. Voihan sitä pyöritellä samaa asiaa vaikka kuinka, mutta jos siihen ei pysty ajattelullaan tuomaan mitään lisää, niin turhaa on pyörittely.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:04"]Mun mielestä Miia tuntuu hyvinkin syvälliseltä[/quote]
Naistenlehtisyvällinen, teinityttösyvällinen. Naisilla on valitettavan usein se käsitys, että tunteista puhuminen on syvällisyyttä. Näinhän ei ole.
[/quote]
Mielestäni Miia on analyyttinen ja pohtiva. Hänessä on myös selvästi enemmän kuin mitä antaa ulospäin. Hänellä on myös selvästi hyvä itsetuntemus, kun uskaltaa olla julkisesti heikoilla, vaikkei jaakaan itsestään kaikkea.
Julistuksesi syvällisyydestä on muuten hyvin ylimielinen ja turha, sillä se mitä sinä pidät syvällisenä ei ole mikään absoluuttinen totuus, se on vain sinun mielipiteesi. Kiintoisaa kuulla, että mikä sinun mielestäsi on syvällistä, ja voitko todella tämän ohjelman perusteella tehdä päätelmän, ettei joku ohjelman henkilö täyttäisi syvällisyyskriteereitäsi?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:17"]Niin, koska kohteliaisuus ja se, että ajattelee toisen tunteita, on epäilyttävää näyttelemistä ja teeskentelyä.[/quote]
Mistä ihmeestä tämäkin tulee? Ihminen voi olla hyvin kohtelias näyttelemättä. Pakkoko se kaikkia hävettävä teatteri on kiskoa tilanteen ylle?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:14"]Naistenlehtisyvällinen, teinityttösyvällinen. Naisilla on valitettavan usein se käsitys, että tunteista puhuminen on syvällisyyttä. Näinhän ei ole.[/quote]
Näin. Minä vein eukkoni kirkon tarjoamaan ilmaiseen parisuhdeneuvontaan, kun tympäännyin puheisiin siitä, kuinka en ilmaise tunteitani ja tarpeitani ja hyväksyntääni. Siellä sitten neuvoja sai vaimonikin ymmärtämään, että ei se puheen määrä vaan laatu. Voihan sitä pyöritellä samaa asiaa vaikka kuinka, mutta jos siihen ei pysty ajattelullaan tuomaan mitään lisää, niin turhaa on pyörittely.[/quote]
Tämähän on naisille suunnattujen TV-sarjojen perusidea. Tai chick lit -kirjallisuuden kantava voima. Ensin luodaan yksinkertainen idea, johon liitetään tunteet, minkä jälkeen tunteita pyöritetään koko sarjan tai kirjan ajan. Eukkolauma istuu töllön ääressä odottamassa joka viikko, mihin suuntaan tunteita nyt kuljetetaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:17"]Niin, koska kohteliaisuus ja se, että ajattelee toisen tunteita, on epäilyttävää näyttelemistä ja teeskentelyä.[/quote]
Mistä ihmeestä tämäkin tulee? Ihminen voi olla hyvin kohtelias näyttelemättä. Pakkoko se kaikkia hävettävä teatteri on kiskoa tilanteen ylle?
[/quote]
Mun mielestä on aikamoinen juntti, jollei vaivaudu edes esittämään, että ilahtui lahjasta, kun ei halua "mitään teatteria"............ Mielestäni se, että tuo esiin sen, että lahja oli mieluinen (vaikkei nyt niin olisikaan) on juurikin sitä kohtelaisuutta. Miten hoidat "teatteritta" ja kohteliaasti tilanteen, jossa et pidä saamastasi lahjasta, jonka avaat saajan edessä?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:56"]
Kyllä tää Olli minusta huomattavasti keskivertoa komeampi mies on. Eikä tarvii hävetä suomipoikaa keski-Eurooppalaisten kanssaveljiensä rinnalla, ei Ollia eikä muitakaan. Tässä naisen TOTINEN mielipide.
Kateusko täällä aaveella taas on äänessä?
http://instagram.com/p/nu7_lyinog/?modal=true
http://instagram.com/p/ubVa_NCnj6/?modal=true
[/quote]
Jälkimmäisessä kuvassa on kieltämättä edukseen, sopivasti asennetta. Mutta muuten naama on mielestäni normaalia keskitasoa, ei sellainen että jäisi hyvässä tai huonossa mielessä muistiin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:56"]
Kyllä tää Olli minusta huomattavasti keskivertoa komeampi mies on. Eikä tarvii hävetä suomipoikaa keski-Eurooppalaisten kanssaveljiensä rinnalla, ei Ollia eikä muitakaan. Tässä naisen TOTINEN mielipide.
Kateusko täällä aaveella taas on äänessä?
http://instagram.com/p/nu7_lyinog/?modal=true
http://instagram.com/p/ubVa_NCnj6/?modal=true
[/quote]
Jälkimmäisessä kuvassa on kieltämättä edukseen, sopivasti asennetta. Mutta muuten naama on mielestäni normaalia keskitasoa, ei sellainen että jäisi hyvässä tai huonossa mielessä muistiin.
[/quote]
Niin, jälkimmäisessä ihan ok:n näköinen, kun kuvaa on ensin muokattu rankalla kädellä.
Hei kamoon kaikki ulkonäköä kritisoivat, olette varmasti itse kaikki Brad Pittejä ja miss universumeita!! Jollekulle joku voi olla se maailman komein/kaunein/söpöin/ihanin, vaikkei jonkun toisen mielestä ole. Koska kun rakastuu koko pakettiin, niin näkee toisen ihanimpana maan päällä :) Ja joku voi esim. tykätä vähän pullukammista/laiheliineista tai "hailakan" värisistä jne.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:08"]Jollekulle joku voi olla se maailman komein/kaunein/söpöin/ihanin, vaikkei jonkun toisen mielestä ole.[/quote]
Aika lailla on munkin eukko viime vuosina käpristynyt, mutta eipä tämä suhde perustukaan ulkonäköön. Kyllä minä olen tässä ihan muista syistä. Aika jättää jälkensä, mutta muistot jäävät. Tämä Eevan Kilven runo onkin minusta yksi kauneimpia rakkautta kuvaavia.
Ja eräänä päivänä
me koukistumme toistemme ympärille
ja naksahdamme lukkoon, emmekä irtoa enää,
sinun kulumavikasi minun kihtiini kietoutuneena,
minun mahahaavani sinun sydänvikasi vieressä
ja reumatismini sinun noidannuoltasi vasten,
emme erkane konsana ei.
Ja rakas, sinä unohdat rytmihäiriösi,
hengenahdistuksesi ja kuolion
joka sydämessäsi jo on
ja minä unohdan katarrini, levottomat jalkani
ja sen alituisen kalvamisen vasemmalla puolella
ja tulkohon hallat ja harmit ja muut.
Minun rintani tyhjät ja litteät
ota käsiisi rakas
sillä eräänä päivänä kun katsot ne riippuvat pitkinä,
rakastatko minua silloin
tula tuulan tuli toi?
Herra, opeta meitä hyväksymään vanhojen rakkaus,
nuorten rakkaus, keski–ikäisten ihmisten rakkaus,
rumien rakkaus, lihavien rakkaus, köyhien rakkaus,
huonosti puettujen rakkaus
ja yksinäisten rakkaus.
Opeta meidät hyväksymään rakkaus,
me niin pelkäämme sitä.
Ja sinä otat käsiisi minun rintani,
minun venyneet litteät rintani
ja kosketat huulillasi kurttuisia nipukoita
ja kaihi silmissäsi sinä sairaspaikkaa odotellessasi
hapuilet sokeana luokseni,
tunnustelet minua käsimielin.
Tunnustele vaan:
kaikkien näitten ryppyjen alla se olen minä,
tähän valepukuun elämä meidät viimein pakotti,
mesimarjani, pulmuni, pääskyni mun.
Ja minun kyhmyni painautuvat sinun kuoppiisi,
sinun ryppysi minun uurteisiini
ja kärsimystesi äärellä minä rukoilen hiljaa kuolemaasi.
On kirkkaana päivä ja ilta.
Eeva Kilpi
Ovat ihan samalla tasolla ulkonäöltään nuo Miia ja Olli, kummatkin viehattäviä. Tuon jutun kuvassa näkyy minusta molempien kuvauksellisuus, viehkot sivuprofiilit molemmilla http://www.menaiset.fi/artikkeli/seksi_ja_suhteet/ihmissuhteet/ensitreffit_alttarilla_miia_ottaa_etaisyytta_olliin_loppuuko_loysassa_hirressa_roikkuminen
Ovat ihan samalla tasolla ulkonäöltään nuo Miia ja Olli, kummatkin viehattäviä. Tuon jutun kuvassa näkyy minusta molempien kuvauksellisuus, viehkot sivuprofiilit molemmilla http://www.menaiset.fi/artikkeli/seksi_ja_suhteet/ihmissuhteet/ensitreffit_alttarilla_miia_ottaa_etaisyytta_olliin_loppuuko_loysassa_hirressa_roikkuminen
Mulla on käynyt monta kertaa niin, että kun olen uudessa ympäristössä nähnyt jonkun hemmon ja ehtinyt ajatella siitä vaikkapa "onpa huono ryhti" tai "näyttää aikakoneella tulleelta" tm. ja sitten kuullut hemmon ensimmäistä kertaa puhuvan, olen kääntänyt kelkkaa. Eli puheen sisältö ja ehkä äänenvärikin on muuttanut käsitykseni ihmisestä JA ulkonäöstä täysin. En ole siis ajatellut, että "ulkonäöstään huolimatta" nämä hemmot olisivat olleet upeita, vaan aloin pitää heitä myös erittäin hyvännäköisinä.
Että tällainen tarina fyysisistä mieltymyksistä..
Rasittava se nirppanokka eilisessä ohjelmassa niine oliviiöljyineen.