Miksi monien miesten on vaikea hyväksyä sitä jos heillä on mielenterveysongelmia?
Enkä nyt siis tarkoita mitään väsynyttä, arkielämästä vierasta palstan miehet vastaan naiset -jankutusta, vaan ihan normaaleja miehiä. Miksi monien miesten on vaikea myöntää sitä jos heillä on masennusta, työuupumusta saat sitten vielä pahempia mt-ongelmia?
Hehän vain estävät tuolla oman hyvinvointinsa kohenemista.
Kommentit (63)
On helpompaa syyllistää muita, kuin myöntää, että päästä viiraa.
Tilanne näkyy rikosuutisissa.
Avun hakeminen ei ole Suomi-miehen mielestä miehekästä. Suomi-miehillä on täysin perverssi näkemys miehuudesta.
Ylen sivulla Nico Lingman kertoo omalta ja varmasti monen muun ajatuskuviot asiasta.
Tarvittaisiin enemmän miehiä, jotka avoimesti kertoisivat omista mielenterveysongelmistaan ja siitä kuinka ovat saaneet avun niihin. Miehetkin ymmärtäisivät, että on ihan ok hakea apua.
Onko siihen joku ihmelääke? Terapiasta on joillekin apua mutta ei kaikille. Eteenpäin mentävä vaikka räntä sateessa niillä eväillä mitä itselle sattunut kohdalle.
Ei oo mielenterveys ongelmia monella, masentaa ja ahdistaa, vain elämäntilanne, josta ei pääse pois. Lääkkeet eivät hoida mielenterveyttä, vaan poistavat ongelman hetkellisesti. Kyllähän se vitutus lähtee niillä huumeillakin pois hetkeksi.
Lähes kaikki sairaudet johtuvat omista valinnoista, mutta monien miesten mielestä vain mielenterveyden sairaudet.
Näkyy miesten mielen pahoinvointi jo siinä kuinka usein he juovat.
Vierailija kirjoitti:
No, elämä on paskaa, juominen kivaa? miten auttaisit minua, tai mitä se terapeutti tekisi minulle? Ei ole mahdollista auttaa.
Jos mies kertoo olevansa masentunut alkaa tälläkin palstalla femakkoakkojen vttuilu. Joten miksiköhän ei? Ihan turhaan rätkytätte "miksi miehet miksi miehet" kun olette itse luoneet tilanteen inisemällä jatkuvasti miehistä.
Ikiaikainen totuus on se että miesten suurimmat ongelmat johtuvat aina naisista.
Miehen rooli on olla vahva. Ei saa näyttää heikkoutta, herkkyyttä tai haavoittuvuutta.
Varmasti tähän liittyy paljon se, että mielenterveysongelmat ovat olleet pitkään muutenkin vähän tabu ja sitten vielä yhteiskunnallisten rakenteet siitä kuinka mies ei saisi olla heikko. Ainakaan sillä tavalla, että myöntäisi tarvitsevansa apua.
Uskaltaisin kuitenkin väittää, että miehillä on naisia huonompi kyky tunnistaa omia tunteitaan ja mielentilojaan. Minulla on ihan vaikeitakin mielenterveysongelmia ja kesti oikeasti todella pitkään ymmärtää, että se mitä kävin läpi ei ollut ihan normaalia. Toki siis tajusin, ettei kaikki ole hyvin, mutta tilanteen vakavuuden onnistuin kyllä sivuuttamaan pitkäksi aikaa, kun en pysähtynyt yhtään miettimään, että missä oikeasti mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, elämä on paskaa, juominen kivaa? miten auttaisit minua, tai mitä se terapeutti tekisi minulle? Ei ole mahdollista auttaa.
Miten niin ei ole mahdollista? Ensin sitä apua pitää hakea, ihan itse. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Miehen rooli on olla vahva. Ei saa näyttää heikkoutta, herkkyyttä tai haavoittuvuutta.
Saa näyttä. Eivätkä nuo luettelemasi tunteet liity millään tavalla mt-ongelmiin.
Heidät on kasvatettu sanomalla, että mies ei itke.
Naiset sanoo aina että miehen pitäisi näyttää tunteitaan. Jos tällä palstalla joku mies kertoo tunteellisuudestaan alkaa saatanallinen rätkytys ja haukkuminen. Ei ihme jos joku herkempi mies sekoaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kertoo olevansa masentunut alkaa tälläkin palstalla femakkoakkojen vttuilu. Joten miksiköhän ei? Ihan turhaan rätkytätte "miksi miehet miksi miehet" kun olette itse luoneet tilanteen inisemällä jatkuvasti miehistä.
Voi sentään. Mitäköhän sullekkin on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin enemmän miehiä, jotka avoimesti kertoisivat omista mielenterveysongelmistaan ja siitä kuinka ovat saaneet avun niihin. Miehetkin ymmärtäisivät, että on ihan ok hakea apua.
Tarvittaisiin mihin? Siihen että te palstanaiset saatte aukoa niille päätänne?
Hyvä kysymys. Siihen minäkin tahtoisin tietää vastauksen. Liittyisikö siihen että mt-ongelmat oli yleisesti tabu pitkään? Vai opettaako armeija salaamaan sairaudet?