Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!

Vierailija
13.01.2015 |

Keskustelua kehiin... :)

Kommentit (4307)

Vierailija
941/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moni ärsyyntyi täällä Miiaan oliiviöljy -jutussa, niin minä ärsyynnyin Olliin. Ihme sälli, jolla on jotkut itsepintaiset ja jämähtäneet periaatteet. Säästetään nyt jossain oliiviöljyn maussa ja otetaan riski sairastua ruokamyrkytykseen tuossa salaattipelleilyssä. Miiahan oli ihan oikeassa ja Olli halusi itsekkäästi vain pitää omat tapansa. Tällä parilla tulee olemaan paljon ongelmia vielä, kun Olli ei osaa tehdä kompromisseja ilman pikkupoikamaista mielenosoittamista. Tyyppi on jo kolkyt ja vielä käyttäytyy kuin 18-vuotias.

Vierailija
942/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua alkoi kiinnostaa, millainen pariskunta Esa ja Piia olisivat olleet.

"Tommonen peruna", sanoisi Piia Esan mahatatuoinnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi valitettavasti kuohittiin tässä ohjelmassa tuomalla hänet asumaan muijansa retrokotiin, luulen että sillä oli tässä konkurssissa todella iso merkitys. Esan ei tarvinut muuttaa mihinkään eikä hän muutenkaan vaikuta reviiritietoiselta uroolta ja Miia ja Olli jakavat "yhteisen uuden kodin". Vain Jussilta otettiin heti luulot pois.

Vierailija
944/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:46"]

Jos moni ärsyyntyi täällä Miiaan oliiviöljy -jutussa, niin minä ärsyynnyin Olliin. Ihme sälli, jolla on jotkut itsepintaiset ja jämähtäneet periaatteet. Säästetään nyt jossain oliiviöljyn maussa ja otetaan riski sairastua ruokamyrkytykseen tuossa salaattipelleilyssä. Miiahan oli ihan oikeassa ja Olli halusi itsekkäästi vain pitää omat tapansa. Tällä parilla tulee olemaan paljon ongelmia vielä, kun Olli ei osaa tehdä kompromisseja ilman pikkupoikamaista mielenosoittamista. Tyyppi on jo kolkyt ja vielä käyttäytyy kuin 18-vuotias.

[/quote]

Kuka määrittelee kuka on oikeassa? Jos asioihin on eri näkemykset ja mielipiteet, niin ei silloin lähtökohtaisesti jompi kumpi ole suoraan oikeassa, joka toisen on vain hyväksyttävä. Keskustelun myötä voidaan selvittää molemminpuoliset näkemykset. Olli ei mitä ilmeisimmin ollut oliiviöljyasiantuntija samassa mielessä kuin Miia ja ymmärrettävästi halusi tietää mitä eroja niillä muka on, vaikka ehkä olikin hieman hassua ostaa sitten se Eldorado kun Miia ei sitä halunnut. Salaattien osalta taas kameroille ei näytetty missä kunnossa se salaatti oikeasti oli. Olli sanoi ottaneensa toki pois huonoksi menneet osat. Usein salaatista saattaa hieman nahistua joitain lehtiä etenkin jos salaatti on ollut tiukasti vaikka jääkaapin vihanneslaatikossa, mutta ei se minunkaan mielestäni tee koko salaatista käyttökelvotonta. Yhtään ruokamyrkytystä en tietääkseni ole vielä saanut elämäni aikana salaatteja syödessäni vaikka kaikki eivät ole olleetkaan ihan suoraan kasvimaalta revittyjä. Mielestäni on enemmänkin huvittavaa, jos koko ruoka-aine pitäisi heittää pois vain siksi, että jossain pienessä osassa sitä on jotain vikaa. Se menee jo aikalailla ylireagoimisen puolelle.

Vierailija
945/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:50"]Laasanenko siellä? Blogissaan esitti juuri tuontyyppisiä mielipiteitä.[/quote]

Eiköhän tuo ole melko monen korkeasti koulutetun humanistimiehen mielipide (kirjoittaja totesi kustannusalan liippaavan omaa työtään). Tuolle ihmistyypille eivät Miian tapaiset naiset uppoa. Heitä ei kiinnosta ensisijaisesti pinta, luomen paikka tai se, että nainen on valoisa ja harmiton, vaan he odottavat naiselta henkistä syvyyttä.

Minun on helppo kuvitella, että oma mieheni laittaisi naiset täsmälleen samaan järjestykseen kuin toinenkin mies.

[/quote]

Ohjelmaa katsoneena en rehellisesti sanottuna kyllä muista esillä olleen kohtauksia, joissa kukaan miehistä tai naisista olisi käsitellyt joitakin asioita syvällisesti pohtien tai luonut muuten vaikutelmaa syvällisestä ihmisestä. Tällä en tarkoita, etteivätkö he voisi olla syvällisiä ihmisiä, mutta tallenteissa tämä puoli ei mielestäni kuitenkaan ole tullut esille. Oletko sinä, vai pohjautuvatko käsityksesi sittenkin kuitenkin tiettyihin ennakkoasenteisiin, joihin koulutus, ammatti jne. vaikuttavat?

(Itse asiassa - ehkä syvimmällä henkilökohtaisten pohdintojen tasolla on käynyt Miia, joka on puinut rohkeimmin tunteitaan siltä osin, miten pitkälle oma kantti kestää heittäytyä rakastumaan ja kuitenkin samalla antamaan toiselle vielä aikaa, jos vastakaiku on vähäistä.)

Vierailija
946/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]

Eikö teitä häirinnyt Esan reaktio saamaansa "lahjaan"? Se oli niin epäaito kuin voi olla, sellaista ulkoa opeteltua huomaavaisuutta niin kuin Esalta sopii odottaa.

[/quote]

Mietitäänpäs...

- On Esan syntymäpäivä

- Kuvausryhmä pyytää Esan ja Violan istuskelemaan ulos, jotta voidaan kuvata tietty tilanne ohjelmaa varten

- Viola käy hakemassa tavaraa ja piilottelee niitä selän takana

-> Valtava yllätys, jota ei olisi millään voinut arvata: Mikäs se sieltä tulee! Synttärilahja!!!

Näytäpä nyt sitten siinä aidosti ällikältä lyödyltä...

Vierailija
947/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:21"]

Jussi valitettavasti kuohittiin tässä ohjelmassa tuomalla hänet asumaan muijansa retrokotiin, luulen että sillä oli tässä konkurssissa todella iso merkitys. Esan ei tarvinut muuttaa mihinkään eikä hän muutenkaan vaikuta reviiritietoiselta uroolta ja Miia ja Olli jakavat "yhteisen uuden kodin". Vain Jussilta otettiin heti luulot pois.

[/quote]

"Kuohittiin"? "Otettiin luulot pois"?

Onpa todella omituinen arvomaailma sinulla. Naisen asunto on niin iljettävä juttu, että se vallan nöyryyttää miehen? Vai onko Violaltakin nyt otettu luulot pois? 

Vierailija
948/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:04"]

Pia ja Jussi käyttäytyvät toisiaan kohtaan kuin vanha pari. Tai etenkin Piian käytöson jotenkin sellaista, esim. se matkalaukku-homma ja kukkien kasteluun käskytys. Jos vertaa vaikkapaEsaan ja Violaan, niin he käyttäytyvät toisiaan kohtaan kunnioittavasti ja vitsailu on kivaa, leikkisää, eikä mitään k-pää naljailua. 

Roki erityyliset ihmiset käyttäytyy aina eri tavoin, mutta mun pointti on se, etteivät Pia ja Jussi todellakaan ole rakastuneen oloisia.

[/quote]

Jussin mielestä kaikki on hankalaa, outoa, väärin, turhaa. En osaa kuvitella, millainen nainen tuolle miehelle olisi sopiva. 

[/quote]

Minä. Ei olisi Jussillakaan enää outoa vaan kivaa!

Vierailija
949/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:49"]

[/quote]

Onpa todella omituinen arvomaailma sinulla. Naisen asunto on niin iljettävä juttu, että se vallan nöyryyttää miehen? Vai onko Violaltakin nyt otettu luulot pois? 

[/quote]

Ei. Villalanka ja Esa olisivat voineet asua vaikka anoppiensa pikkulassa, ei mitään väliä. Jussi on eri mies.

Vierailija
950/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:19"]Kiinnitin huomiota kyllä. Mutta en kutsuisi sitä epäaidoksi reaktioksi, vaan ystävällisen ja hyvinkasvatetun ihmisen tarpeeksi vakuuttaa lahjan antaja siitä, että lahja oli arvostettu ja pidetty.[/quote]

Oliko se arvostettu ja pidetty vai kusettiko Esa? Veikkaan jälkimmäistä. Valehtelija mikä valehtelija.

Minutkin on hyvin kasvatettu, mutta silti en lähde mukaan tuollaiseen teennäiseen soopaan. Jos saan naiselta lahjan, joka ei oikeasti herätä sen kummempia tuntemuksia, katson häntä silmiin, sanon kiitos ja kiitän vielä erikseen huomioinnista, mutta en suin surminkaan pystyisi Esan esittämään tekoinnostukseen.

Ehkä homma sitten hienommissa piireissä menee noin, että aitous on out ja näytteleminen in.

Vierailija
951/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola, Villalanka? Miksi pitää tollasia typeriä "lempinimiä" keksiä. En tajua, mitä kirjoittaja haluaa tuollakin ilmaista. 

Vierailija
952/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:58"]

[/quote]

[/quote]

Ei. Villalanka ja Esa olisivat voineet asua vaikka anoppiensa pikkulassa, ei mitään väliä. Jussi on eri mies.

[/quote]

Selitä nyt kuitenkin, mitä nöyryyttävää on asua naisen asunnossa. Minä ja mies ollaan kumpikin asuttu toistemme luona remonttien tai asuntojen välissä olemisten takia ennen yhteenmuuttoa, ja ei vaikuttanut mies kuohitulta. 

Vierailija
953/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM-heeboist ja pihtareista kun oli puhetta, niin toisessa ketjussa kerrottiin juttuja pihtariäijistä. Vähän asian vierestä, juu, mutta on sen verran hauska:

"Yksi läheiseni kaveri kutsui kerran nettideitin kotiinsa. Mies soitti matkalta, että hän löysi edellisenä päivänä marketista 30% alennuksella pullapitkon ja tuo sen mukanaan, ja lisäsi: "Käy sä itse hakemassa kahvikerma lähikaupasta, koska mä en sitä rupea kustantamaan. Mulle pitää olla laktoositonta."

En tiedä, miten nämä treffit päättyivät."

Vierailija
954/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekös muuten, että moni nainen jää vanhaksipiiaksi sen takia, että haluaisi miehen olevan sekä Jussi että Esa. Sehän on usein kuitenkin mahdoton yhtälö. Miehet vaan tuppaavat olemaan joko miehekkäitä tai neitimäisiä. Perheen perustamisen jälkeen toki machostakin löytyy sitä pehmeyttä, mikä on perheenisälle ihan hyvä asia ja tämä tapahtuu ihan luonnollisesti lähes kaikille suomalaismiehille. Liian moni nainen vain kuvittelee saavansa samassa paketissa kaiken mahdollisen ja kuvittelee lisäksi sen kaiken tapahtuvan juuri hänelle.

Vierailija
955/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tässä viimeisimmässä jaksossa itse asiassa Miia ja Olli olivat ainoita, jotka eivät juoneet alkoholia? Taisi olla vettä laseissa tuossa järkyssä illalliskohtauksessa. Viola ja Esa joi siideria yms. festareilla (ihan ok) ja Pialla oli siideriä ja Jussilla olutta siellä piknikillä.. no okei, Jussi joi kaikenlaista alkoholia siellä frisbeegolf-jutussa. Toisaalta, kesällä ihmeiset nyt juo muutenkin enemmän kuin talvella? Tosin Piia on minusta semmoinen, että hänelle voisi tehdä hyvää vähän vähentää.. oli huppelissa hääsviitissä ja ja myös siellä festareilla.

[/quote]

Miialla ja Ollilla oli keittiössä iso valkkaripönikkä. Tsekkaa jos et usko.

Vierailija
956/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:19"]Kiinnitin huomiota kyllä. Mutta en kutsuisi sitä epäaidoksi ireaktioksi, vaan ystävällisen ja hyvinkasvatetun ihmisen tarpeeksi vakuuttaa lahjan antaja
siitä, että lahja oli arvostettu ja pidetty.[/quote]

Oliko se arvostettu ja pidetty vai kusettiko Esa? Veikkaan jälkimmäistä. Valehtelija mikä valehtelija.

Minutkin on hyvin kasvatettu, mutta silti en lähde mukaan tuollaiseen teennäiseen soopaan. Jos saan naiselta lahjan, joka ei oikeasti herätä sen kummempia tuntemuksia,
katson häntä silmiin, sanon kiitos ja kiitän vielä erikseen huomioinnista, mutta en suin surminkaan pystyisi Esan esittämään tekoinnostukseen.

Ehkä homma sitten hienommissa piireissä menee noin, että aitous on out ja näytteleminen

in.

[/quote]

On se minusta kyllä kohteliasta edes yrittää näyttää ilahtuneelta. En itse lahjan antajana arvostaisi yliasiallista hapannaamaa. Voihan sitä innostua ja ilahtua edes siitä, että toinen on muistanut ja nähnyt vaivaa. Pidän sellaista ihan normaalina tilannetajuna, jopa hyväsydämisyytenä. Reaktion tulkitseminen epärehelliseksi on aika negatiivista. Onhan kaikissa kulttuureissa paljonkin sellaisia kohteliasuusnorneja, joiden rikkomista vaikkapa rehellisyyteen vedoten pidetään pelkästään huonona käytöksenä.

Ja saattoihan Esa oikeastikin tykätä lahjasta. Kyllä kai Viola oli selvittänyt Esan makua ennen lahjan antamista.

Vierailija
957/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:37"]En itse lahjan antajana arvostaisi yliasiallista hapannaamaa.[/quote]

Lahjan antajalle voi olla ystävällinen, kohtelias ja huomioiva, vaikka ei olisi hapannaama eikä esittäisi teatteria. Teatterin vetämisessä on vielä se ikävä puoli, että jokainen tervejärkinen tunnistaa sen teatteriksi. Tulee sellainen olo, että tässäpä meillä kiva keskinäisen valehtelun klubi.

Toivon että nainen ei niin mieluisan lahjan saadessaan ei ainakaan minulle esittäisi. Riittää mainiosti, että hän kohteliaasti kiittää huomioinnista ja antaa sitten asian olla. Lahjat kun muutenkin on tuomittu epäonnistumaan lähes aina.   

Vierailija
958/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ehkä joku vanhempi mies ei olisi ollut pitsipeitoista ym. moksiskaan, päinvastoin tuntenut olonsa kotoisaksi ja jopa nuoruuden voimissaan olevaksi tuttujen muistojensa keskellä, mutta tuollainen nuori mies on herkempi.

Violan itsetunto kestää esan poikamiesboksin kyllä.

Vierailija
959/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miia ja salaattia ja valkkaria Nam!

Vierailija
960/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:50"]Laasanenko siellä? Blogissaan esitti juuri tuontyyppisiä mielipiteitä.[/quote]

Eiköhän tuo ole melko monen korkeasti koulutetun humanistimiehen mielipide (kirjoittaja totesi kustannusalan liippaavan omaa työtään). Tuolle ihmistyypille eivät Miian tapaiset naiset uppoa. Heitä ei kiinnosta ensisijaisesti pinta, luomen paikka tai se, että nainen on valoisa ja harmiton, vaan he odottavat naiselta henkistä syvyyttä.

Minun on helppo kuvitella, että oma mieheni laittaisi naiset täsmälleen samaan järjestykseen kuin toinenkin mies.
[/quote]
Mun mielestä Miia tuntuu hyvinkin syvälliseltä, ehkä jopa syvällisimmältä näistä kolmesta, vaikka vertailu onkin tyhmää. Olihan hänellä kovia elämänkokemuksiakin taustalla. Ei se kauneus poista sitä, mitä pinnan alla on.
-humanistinainen