Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!

Vierailija
13.01.2015 |

Keskustelua kehiin... :)

Kommentit (4307)

Vierailija
921/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:17"]

Homma tulee menemään niin, että Viola ja Esa pakertavat pari muksua, mutta noin 10 v kuluttua Viola hakee eroa, koska on vihdoin 35+ iässä löytänyt itsensä ja seksuaalisuutensa, ja kaipaa miehekkäämpää miestä.

Eli vaimo lähtee, mutta lasten hoito jaetaan puoliksi.

[/quote]

Tuohon skenaarioon en halua uskoa.

Uskon, että Viola ja Esa ovat vielä kolmenkymmenen vuodenkin jälkeen onnellisesti yhdessä. Näen heidät hiihtelemässä meren jäällä, samanlaiset hupparit päällä ja aurinkolasit päässä. Violasta on tullut mitä herttaisin mummo ja Esasta aivan suloinen pappa, joka katselee Violaa lempein silminja huolehtii, ettei tätä vaan palele. 

Kotona odottaa uunnissa hautuva kasvispata ja joukko lastenlasten kuvia kaapin päällä. 

[/quote]

Villalanka on tuolloin 57, mulle tulee herttainen mummo- termistä ennemmin mieleen 77- vuotias. Sivuseikka toki. Mutta ainakin näin 30 vuotiaana ei osaa alle kuusikymppistä pitää mummona

Vierailija
922/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:17"]

Homma tulee menemään niin, että Viola ja Esa pakertavat pari muksua, mutta noin 10 v kuluttua Viola hakee eroa, koska on vihdoin 35+ iässä löytänyt itsensä ja seksuaalisuutensa, ja kaipaa miehekkäämpää miestä.

Eli vaimo lähtee, mutta lasten hoito jaetaan puoliksi.

[/quote]

Tuohon skenaarioon en halua uskoa.

Uskon, että Viola ja Esa ovat vielä kolmenkymmenen vuodenkin jälkeen onnellisesti yhdessä. Näen heidät hiihtelemässä meren jäällä, samanlaiset hupparit päällä ja aurinkolasit päässä. Violasta on tullut mitä herttaisin mummo ja Esasta aivan suloinen pappa, joka katselee Violaa lempein silminja huolehtii, ettei tätä vaan palele. 

Kotona odottaa uunnissa hautuva kasvispata ja joukko lastenlasten kuvia kaapin päällä. 

[/quote]

Villalanka on tuolloin 57, mulle tulee herttainen mummo- termistä ennemmin mieleen 77- vuotias. Sivuseikka toki. Mutta ainakin näin 30 vuotiaana ei osaa alle kuusikymppistä pitää mummona

[/quote]

Tarkoitin toki Violaa mutta ehkä Esa kutsuu sitä 30 v päästä Villalangaksi kun niillä on muutenkin niin tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:55"]Minkä takia Miiaa haukutaan niin kovasti? Uskon että osa naispuolisista kritisoijista arvostelee häntä lähinnä kateuden takia. Miia on knock-out ja keeper. Hän saa olla epävarma, hän saa kertoa sen, hänen ei tarvitse olla himourheilija ja hän saa hösöttää hänelle tärkeistä asioista kuten tuoreasta salaatista juuri niinpaljon kuin haluaa. Sillä että joku viitsii nähdä vaivaa että talossa tarjottu salaatti on tuoretta, olisi ainakin minun silmissä mahtava lisäarvo. Jokainen joskus oliiviöljyä maistanut tietää että huonolla öljyllä pilataan salaatti 100-varmasti. Siitä olen hieman huolissani että Miia rankaisee itseään liikaa, eli on liian itsekriittinen. Näkyy myös siinä että on jo liian laiha. Jarruja auki ja lisää kaasua. /Johtaja [/quote] Miia on ärsyttävä jankkaaja! mulla ainakin paloi äsken hihat ton oliiviöljy ja nyt sulla kyl tuli mitta täyteen jankkauksen kanssa. jankkaa ku pienet kakarat! elä sellaisen kanssa sitten.

[/quote]

Asian selvittäminen voi joskus vaatia pientä jankkaamista. Se, että jompikumpi olisi joutunut nielemään ilmiselvät kysymyksensä ei auttaisi pidemmän päälle ketään. Kaikki jutut pöytään vaan ja käsiteltäviksi, suhteen täytyy sellanen kestää.

Ota sinäkin elämä vähän rennommin. Ei sille ole pakko olla niin tarkkaan normitettua käsikirjoitusta.

Vierailija
924/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:03"]

Tässä miehen mielipide naisista.

Miia herättää hetkessä hälytyskellot. Minulle tulee hänestä mieleen ikuinen teini, jonka henkinen kasvu on pahasti kesken. Uskoisin, että elämä hänen kanssaan olisi kaikin tavoin ulkoista ja pinnallista. Miia on perusbeibe, joka sopii naisellista nalkuttamista ja tuittuilua sietäville perusjässiköille, mutta ei minulle.

Viola on ihminen, joita maailma tarvitsee. Minulle hän on kuitenkin liikaa maitoa, lämmintä maitoa. Jos ryhtyisin suhteeseen Violan kanssa, tahtoisin hänelle pelkkää hyvää, mutta persoonana hän ei vain sytytä minua. Hento kukka on kaunis katsella, mutta parisuhteeseen vaaditaan ripaus ärsyyntymistä.

Pia ärsyttää. En saa hänestä otetta enkä suoraan sanoen siedä häntä. Silti uskon, että jos yrittäisin suhdetta Pian kanssa, pääsisin pisimmälle kolmesta esitellystä vaihtoehdosta. Hänen alansakin liippaa minun alaani. Hänessä on eniten särmää ja eniten älyä. Harmi vain, että ne ovat paketissa, joka pistää vastaan. En tiedä, muuttuisiko tunne, jos tutustuisi.

Ehdoton ei minulle on Miia. Muuta selviäisivät jatkoon. Kenessäkään ei kuitenkaan ole minulle riittävää maalaisuutta ja epäitsekästä itseriittoisuutta, sellaista asennetta, että kunnioitan ihmisiä, mutta v*tut kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat minusta.

[/quote]

Laasanenko siellä? Blogissaan esitti juuri tuontyyppisiä mielipiteitä.

Vierailija
925/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:37"]

Olli on varmaan niin tarkka rahasta (no onhan se KTM koulutukseltaankin) että se sen takia otti sen Rainbown.. maksoi jotain euron versus Bertolli (Jota Miia "tilasi" ) on jotain 6 euroo.

[/quote]

joo, olen todennut, että oikeassa elämässä kaikki tuollaiset Ollin kaltaiset nuoret KTM:ät ovat juuri tuollaisia tosi pihejä, ostavat aina halvinta. Pirkka, Rainbow, Xtra... joskus tulee tunne, onko se joku semmoinen kultti niillä vai ihan oikeaa säästeeliäisyyttä. Vai ovatko opiskelleet markkinointia ja tajunneet, että kalliimmat tuotteet huijausta?

[/quote]

Olen KTM ja olen huomannut, että mitä rikkaampi mies, sitä pihimpi

Vierailija
926/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:38"]Tässä naisen mielipide miehistä.

Olli on ohjelman potentiaalisin aviomiesehdokas. Hänestä syntyy vaikutelma, ettei näytä läheskään kaikkea itsestään. Ihan komea ja mukavaa pilkettäkin silmäkulmassa. Seksikäs ja fyysisesti puoleensa vetävä. Otollisesti kehittyessään saattaisi olla miehistä parhaita. Hyvää isä-ainesta.

Toisaalta voi olla taipumusta kaveri- ja biletysriippuvuuteen jopa siinä määrin, että saattaa uhata perheen hyvinvointia. Pahassa tapauksessa hänestä ei myöskään paljastukaan mitään uusia tasoja vaan on vähän yksitasoinen ja tylsä narisija asiassa kuin asiassa. Se haihduttaisi nopeasti seksikkyydenkin.

Esa on älyttämän kiva kaveri, reilu ja hyvinkäyttäytyvä. Juttukaverinakin yliveto, luultavasi hyvä yleissivistys. Soveltuisi henkisesti kunnianhimoisellekin naiselle. Aivan loistavaa isä-ainesta. Puutteet maskuliinisuuden alueella, jättää fyysisesti kylmäksi vaikka on ihan hyvännäköinen. Olisiko siis liiankin siloinen, eikä siksi aikaansaa jännitettä? 

Jussi on tietyllä tavalla sympaattinen ja komeakin kaveri sekä selkeästi maskuliininen. Mutta henkisesti ei kovinkaan monipuolinen. Syntyy kuva, että on omaksunut sellaisen perinteistä miesroolia korostavan identiteetin, että saattaa olla vaikeata luoda vastakkaiseen sukupuoleen aidosti tasa-arvoinen ja kunnioittava suhde. Myös aitoon läheisyyteen antautuminen voi olla tuolle miestyypille vaikeaa. Yhteiselämä nimenomaan älykkään ja henkisesti vahvan naisen kanssa voi törmäillä jatkuvasti miehen vahvoihin käsityksiin ja asenteisiin, ehkä myös itsetunto-ongelmiin jotka ilmenisivät esimerkisi piittaamattomuutena toisen toiveista.

Perinteisemmän ja einiinkoulutetun naisen kanssa Jussi saattaisi olla kunnollinen ja hyvään pyrkivä mies ja varmasti hyvä perheenisä.

Kukaan näistä miehistä ei siis suoraan vie jalkoja alta, ainakaan minulta. Jos olisi "pakko" lähtisin kokeilemaan ainoastaan Ollin kanssa. Tietäen samalla, ettei siitä ollenkaan välttämättä mitään tulisi.

[/quote]

Täysin samaa mieltä kanssasi! Kaverina Esa olisi ehdottomasti paras, mutta suhdemielessä Olli, ja samoin perusteluin.

Vierailija
927/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:50"]Laasanenko siellä? Blogissaan esitti juuri tuontyyppisiä mielipiteitä.[/quote]

Eiköhän tuo ole melko monen korkeasti koulutetun humanistimiehen mielipide (kirjoittaja totesi kustannusalan liippaavan omaa työtään). Tuolle ihmistyypille eivät Miian tapaiset naiset uppoa. Heitä ei kiinnosta ensisijaisesti pinta, luomen paikka tai se, että nainen on valoisa ja harmiton, vaan he odottavat naiselta henkistä syvyyttä.

Minun on helppo kuvitella, että oma mieheni laittaisi naiset täsmälleen samaan järjestykseen kuin toinenkin mies.

Vierailija
928/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:41"]

Olli on varmaan niin tarkka rahasta (no onhan se KTM koulutukseltaankin) että se sen takia otti sen Rainbown.. maksoi jotain euron versus Bertolli (Jota Miia "tilasi" ) on jotain 6 euroo.

[/quote]

joo, olen todennut, että oikeassa elämässä kaikki tuollaiset Ollin kaltaiset nuoret KTM:ät ovat juuri tuollaisia tosi pihejä, ostavat aina halvinta. Pirkka, Rainbow, Xtra... joskus tulee tunne, onko se joku semmoinen kultti niillä vai ihan oikeaa säästeeliäisyyttä. Vai ovatko opiskelleet markkinointia ja tajunneet, että kalliimmat tuotteet huijausta?

[/quote]

[/quote]

Niin, kannattaa muistaa, miten tullaan rikkaaks. Vrt. Roope Ankka.

Vierailija
929/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli on sellainen mies, jolle riittää naisia jonoksi asti: urheilullinen, koulutettu, komea, huumorintajuinen...Miia on jo parhaat päivänsä nähnyt, ja epätoivo paistaa...

Vierailija
930/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:20"]

Kyllä täällä nyt niin kovasti kehutaan Esaa, kun Esa on niin kilttiä poikaa kaikessa ja tekee asioita, joissa voi olla Violalle mieliksi. On helppo huudella, että voi kun saisi itselleen tuollaisen Esan. Viime kädessä hyvin harva haluaisi kuitenkaan. Naisen biologia huutaa lopulta tukea ja turvaa, jolloin "muskeleilla varustettu prätkäkundi" on aina parempi vaihtoehto. Tämä nyt ihan vain faktana.

Tunnen yhden samanikäisen pariskunnan kuin Esa ja Viola, jotka ovat täysin yksi yhteen niin ulkonäöltään kuin luonteeltaankin tv-pariskunnan kanssa. Ja sen mitä tiedän, niin eipä siinä tainnut ensimmäisenä viitenä vuotena juuri seksiä ollut - juuri siksi kun olivat niin sisaruksia keskenään. Eli kyllä se seksi ja viha kulkevat osin käsi kädessä.

[/quote]

Sisaruksethan ne vasta toistensa kanssa tappelevatkin (= viha), joten sun logiikalla kuvailemassasi suhteessa olisi pitänyt olla runsaasti seksiä.

"Naisen biologia huutaa tukea ja turvaa". Ihmislapsen kasvatusprosessi kestää parikymmentä vuotta, joten kyllä nainen sitä tukea ja turvaa tarvitseekin. Siinä parhaita ovat miehet, jotka pysyvät perheessä eivätkä karkaa muualle. Tiesit kai senkin, että käsitykset ihannemiehestä eivät tule yhden miehen luolasta, vaan ovat kulttuurisidonnaisia. Esim. tuolla itärajan toisella puolen vaalitaan hyvin vahvoja, kuvailusi kaltaisia stereotypioita naisista ja miehistä, kun taas Suomessa asia on juuri päinvastoin. Joskus bussissa kun kuuntelee nuorten pariskuntien juttuja, ei voi kuin hämmästellä sitä muutosta, joka on tapahtunut mielestä aika lyhyen ajan sisällä miesten olemuksessa ja puhetavoissa. Naistenhan ei tällaisten miesten kanssa ole pakko lyöttäytyä yhteen, mutta niin vaan heilläkin näyttää seuraa riittävän. Jos näin ei olisi, niin tuskinpa tämä pehmomiestyyli olisi niin kukoistava mitä se nyt on.

Vierailija
931/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:04"]

Olli on sellainen mies, jolle riittää naisia jonoksi asti: urheilullinen, koulutettu, komea, huumorintajuinen...Miia on jo parhaat päivänsä nähnyt, ja epätoivo paistaa...

[/quote]

Niin epäreilu ja perusteeton mielipide, että antaa esittäjästään suorastaan sovinistisen kuvan. Heitähän on sekä miehiä että naisia.

70-vuotias anoppini hahmottaa maailmaa suunnilleen tuollaisin silmin. 

Vierailija
932/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kai se riippuu siitä, mitä on rikkautensa hankkinut. Jos on vaan kovasti uurastanut ja pihdannut, niin silloin tuo on luonnollista. Äveriäät nuoret ihmiset yleensä rikastuvat toisella tavalla kuin kituuttamalla, siksi pihtailu tuntuu hölmöltä.

Vierailija
933/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä häirinnyt Esan reaktio saamaansa "lahjaan"? Se oli niin epäaito kuin voi olla, sellaista ulkoa opeteltua huomaavaisuutta niin kuin Esalta sopii odottaa.

Vierailija
934/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miia on aika tosikko.. ja Ollin huumorintaju ja leikkisyys on kadonnut jakso jaksolta yhä enemmän. Vaikutti niin rennolta aluksi ja hauskalta, mutta nyt on aika synkeä mies, ei pahemmin hymyile enää :(

[/quote]

Kyllä minäkin olisin ärtynyt Miian seurassa. Olli varmaan odottaa innolla, että yhteinen asuminen päättyy, että saa hengittää. 

Joku sanoi, että Esassa on särmää. Kiva, herttainen, fiksu voi olla, mutta Esan käytös on niin ennalta-arvattavan imelää, että ei kyllä särmät erotu.

Vierailija
935/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]

Eikö teitä häirinnyt Esan reaktio saamaansa "lahjaan"? Se oli niin epäaito kuin voi olla, sellaista ulkoa opeteltua huomaavaisuutta niin kuin Esalta sopii odottaa.

[/quote]

Kiinnitin huomiota kyllä. Mutta en kutsuisi sitä epäaidoksi reaktioksi, vaan ystävällisen ja hyvinkasvatetun ihmisen tarpeeksi vakuuttaa lahjan antaja siitä, että lahja oli arvostettu ja pidetty. Viola oli kuitenkin panostanut lahjaan.

Oli se minusta paljon kivempaa katseltavaa kuin muutama jakso taakse päin Piian reaktio Jussin antamaan synttärilahjaan. Kovin oli laimea.

Samaan syssyyn on sanottava myös, että Piian persoona on positiivisella tavalla avautunut jakso jaksolta. Tätä nykyä hän on minusta ihan hauska.

Vierailija
936/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi on äijin näistä miehistä. Ei kovin syvällisesti puhu tunteistaan, ja sitten ihan se käytös parisuhteessa: Piia kokkaa ruuat, ja ensi jaksossa he vasta siivoavat ensimmäistä kertaa yhdessä! Vaikka ovat kuitenkin kuukauden asuneet yhdessä.. eli Piia on siivonnut, Jussi ei sekaannu "akkojen hommiin" mielellään? Ollikin kuitenkin edes laittaa ruokaa, oli nytkin Miian töistä tullessa tekemässä jotain sapuskaa, ja kuitenkin on nyt avautunut vähän enemmän tunteistaan. Esa on sittén oikein semmonen uuden ajan mies: puhuu, pussaa, tekee kotitöitä ja on suorastaan ylihuomaavainen Violaa kohtaan.

Vierailija
937/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:55"]Minkä takia Miiaa haukutaan niin kovasti? Uskon että osa naispuolisista kritisoijista arvostelee häntä lähinnä kateuden takia. Miia on knock-out ja keeper. Hän saa olla epävarma, hän saa kertoa sen, hänen ei tarvitse olla himourheilija ja hän saa hösöttää hänelle tärkeistä asioista kuten tuoreasta salaatista juuri niinpaljon kuin haluaa. Sillä että joku viitsii nähdä vaivaa että talossa tarjottu salaatti on tuoretta, olisi ainakin minun silmissä mahtava lisäarvo. Jokainen joskus oliiviöljyä maistanut tietää että huonolla öljyllä pilataan salaatti 100-varmasti. Siitä olen hieman huolissani että Miia rankaisee itseään liikaa, eli on liian itsekriittinen. Näkyy myös siinä että on jo liian laiha. Jarruja auki ja lisää kaasua. /Johtaja [/quote] Miia on ärsyttävä jankkaaja! mulla ainakin paloi äsken hihat ton oliiviöljy ja nyt sulla kyl tuli mitta täyteen jankkauksen kanssa. jankkaa ku pienet kakarat! elä sellaisen kanssa sitten.

[/quote]

oli oikeassa kuitenkin

Vierailija
938/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:25"]

Olli: "meidän piti tehdä kuntosalilla mun treeni, tehtiinkin sitten vaimon treeni. Tehtiin siis kompromissi". Mitä mieltä olette tuosta kommentista.. en itse saanut kiinni, että oliko Olli ärsyyntynyt, huvittunut vai mitä.. minusta kuitenkin hymyli hiukan tuota sanoessaan.

[/quote]

Onko sulla as-piirteitä? Huumoriahan se oli.

[/quote]

Onko sulla? Haluatko avautua? Varmaan muuten vähän kaikilla on as-piirteitä, mutta se ei riitä diagnoosiin.

Vierailija
939/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa on kuitenkin noista miehistä persoonallisimman ja mielenkiintoisimman oloinen. Olli ja Jussi ovat ainakin ohjelman perusteella hyvin tavalliselta vaikuttavia jamppoja, joissa ei ole mitään sellaista, mitä ei olisi miljoonassa muussakin. Jussi jäyhä perusäijä ja Olli hieman laumasieluinen ekonomi.

Vierailija
940/4307 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:20"]

Kyllä täällä nyt niin kovasti kehutaan Esaa, kun Esa on niin kilttiä poikaa kaikessa ja tekee asioita, joissa voi olla Violalle mieliksi. On helppo huudella, että voi kun saisi itselleen tuollaisen Esan. Viime kädessä hyvin harva haluaisi kuitenkaan. Naisen biologia huutaa lopulta tukea ja turvaa, jolloin "muskeleilla varustettu prätkäkundi" on aina parempi vaihtoehto. Tämä nyt ihan vain faktana.

Tunnen yhden samanikäisen pariskunnan kuin Esa ja Viola, jotka ovat täysin yksi yhteen niin ulkonäöltään kuin luonteeltaankin tv-pariskunnan kanssa. Ja sen mitä tiedän, niin eipä siinä tainnut ensimmäisenä viitenä vuotena juuri seksiä ollut - juuri siksi kun olivat niin sisaruksia keskenään. Eli kyllä se seksi ja viha kulkevat osin käsi kädessä.

[/quote]

Minä tunnistan itsessäni ja puolisossani paljon Violaa ja Esaa, ja nyt täytyy kyllä olla eri mieltä.

Ensinnäkin kaipaan tukea ja turvaa, mutta en fyysistä tukea, jota saa muskelimiehiltä. Kaipaan henkistä tukea ja ymmärrystä, ja sitä varten miehessä on oltava tiettyä herkkyyttä.

Toisekseen meitä on usein luultu sisaruksiksi ja itsekin olemme joskus vitsillä todenneet, että taidamme olla sisarukset, jotka ovat jossain vaiheessa joutuneet eri teille. Seksistä ei ollut puutetta alkuvuosina eikä ole edelleenkään, vaikka yhdessä ollaan oltu jo toistakymmentä vuotta. Ehkä intohimo ei pala aivan yhtä kuumalla liekillä kuin jonkun toisen kanssa palaisi, mutta kyllä sitä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi