Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!

Vierailija
13.01.2015 |

Keskustelua kehiin... :)

Kommentit (4307)

Vierailija
421/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:15"]

SPOILERI VAARA!!!!Älä siis lue enempää jos et halua spoilaantua!! En tiedä onko tullut aiemmin jo esille täällä, että vaikka sen IS:n paljastuksen mukaan Olli ja Miia olis edelleen yhdessä (tai ainakin naimisissa), niin fb:n mukaan Miian asuinkaupunki on Helsinki ja Ollin Espoo. Onkohan asumusero tullut kuitenkin?

[/quote]

Kyllä ne taitavat siellä Espoossa yhdessä asustella.. eiköhän fb-hen jtetty Helsinki ole ihan tarkoituksellinen harha.

Vierailija
422/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysijaksossa ( vai mikä se vika jakso onkaan) Olli VIHDOIN avautuu tunteistaan Miialle ja niin saadaan happy ending.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:19"]Piia oli minusta aika töykeä puhuessaan Jussille ruoanlaiton lomassa "sä voit tehdä/sä voit hakea/". Tutulle voi voi sanoa noin, mutta ei se silloinkaan ole nätisti sanottu. Oli kuin työnantaja ja työntekijä. Ja sitä vittuilua, että "mikä kestää, tulenko näyttämään". Töykeä puhetyyli. Kaupassa myös kaikki oli "eipäs/onpas".
[/quote]

Toisaalta eikö tuossa vaiheessa pitäisi olla jo sen verran tuttu että ei enää kaunistella turhia, kun ollaan jo oltu häämatkallakin. Eihän se muutenkaan sovi suomalaiseen tapaan se yltiöpäinen "voisitko, olisitko ystävällinen" yms kaunistelu. Että siltä osin ei minusta käskyttänyt mitenkään kummemmin.

Vierailija
424/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miian ja Ollin jutusta näytetään kyllä aika ykspuolista kuvaa.. ihan tarkoitushakuistahan se toki lienee. 

Vierailija
425/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:19"]

Piia oli minusta aika töykeä puhuessaan Jussille ruoanlaiton lomassa "sä voit tehdä/sä voit hakea/". Tutulle voi voi sanoa noin, mutta ei se silloinkaan ole nätisti sanottu. Oli kuin työnantaja ja työntekijä. Ja sitä vittuilua, että "mikä kestää, tulenko näyttämään". Töykeä puhetyyli. Kaupassa myös kaikki oli "eipäs/onpas".

[/quote]

Piian juttelu oli aivan ystävällistä. Hänellä oli ihana hyvinvoiva yrttitarha parvekkeella. Mukava tehtävä Jussille yrittää löytää oikeat yrtit. 

Vierailija
426/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä hieno tuo Pian yrttitarha, minuun teki vaikutuksen. Ja risottokin oli selvästi taiten tehtyä. Osoittikohan Jussi riittävää arvostusta illallista kohtaan, jos oikein kuulin niin taisi sanoa että "otan vain vähäsen"? Tuo punainen maito olisi ehkä käynyt paremmin jonkun perusjauheliharisottomätön kanssa, ei ehkä kuulunut Pian visioon romanttisesta illallisesta.

(ihanaa analysoida tämmöisiä pikkujuttuja teidän kanssa :D )

Vierailija
427/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:15"]

SPOILERI VAARA!!!!Älä siis lue enempää jos et halua spoilaantua!! En tiedä onko tullut aiemmin jo esille täällä, että vaikka sen IS:n paljastuksen mukaan Olli ja Miia olis edelleen yhdessä (tai ainakin naimisissa), niin fb:n mukaan Miian asuinkaupunki on Helsinki ja Ollin Espoo. Onkohan asumusero tullut kuitenkin?

[/quote]

Kyllä ne taitavat siellä Espoossa yhdessä asustella.. eiköhän fb-hen jtetty Helsinki ole ihan tarkoituksellinen harha.
[/quote]

Olin näkeväni Miian ja Ollin jossainpäin Espoota yhdessä lenkillä. Luulin että he asuvat Helsingissä, joten sivuutin havaintoni samantien enkä kääntynyt edes tarkastamaan näinkö oikein. Nyt en enää edes muista missä heidät näin, koska reissaan työssäni eri puolilla Espoota päivittäin. Nyt vaan kun huomasin tämän, että he asuvat Espoossa, tuo kiireessä tehty havainto tuli mieleeni. En vaan saan päähäni missä heidät näin, vaikka kuinka asiaa mietin :D mutta melko varma olen nyt että kyllä se vaan oli tämä pariskunta!

Vierailija
428/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat selvitti, että Miia ja Olli edelleen naimisissa ja lisäksi asuvat samassa osoitteessa Espoossa. Myös Viola ja Esa ovat edelleen naimisissa, mutta osoitetiedot olivat erit (voi olla etteivät ole ilmoittaneet tms.)

Vierailija
429/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miian insta http://instagram.com/miiaezen/ Siellä myös kuvia uusista lenkkimaisemista syksyltä.. Espoosta, ja tarkemmin ottaen Westendistä. Siellä päin ne Ollin kanssa asustelee, näin uskon.

Vierailija
430/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikilla pareilla oli nyt varsin hyvä meininki. Piiakaan ei vaikuttanut niin töksähtelevältä kuin ensimmäisessä, ja mun mielestä suhtautuivat ihan humoristisesti erilaisiin tapoihinsa. Voi kun Olli olisi vähän enemmän halittanut Miaa, mutta hienosti Mia tulkitsi, että tempperamenttierot tosiaan voivat olla se suurin syy siihen, että palikoiden loksahtaminen kohdalleen voi kestää. Esa ja Viola olivat ihanan luontevia.

Vierailija
431/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia oli minusta aika töykeä puhuessaan Jussille ruoanlaiton lomassa "sä voit tehdä/sä voit hakea/". Tutulle voi voi sanoa noin, mutta ei se silloinkaan ole nätisti sanottu. Oli kuin työnantaja ja työntekijä. Ja sitä vittuilua, että "mikä kestää, tulenko näyttämään". Töykeä puhetyyli. Kaupassa myös kaikki oli "eipäs/onpas".

[/quote]

Mutta eikö tuo ole juuri sitä, että voi olla toisen kanssa niin kuin oltaisiin oikea aviopari? Ei omalle miehelle puhuta samalla tavalla ylivarovaisen kohteliaasti kuin jollekin vieraalle, vaan viestintä voi olla sellaista aika suoraa. Eikä minusta ollenkaan näyttänyt, että Jussi olisi ottanut nokkiinsa.

Kun minä teen ruokaa teinin kanssa, niin se viestintä on juuri tuollaista suoraviivaista "ota, pilko" eikä "voisitko pilkkoa". Ja sama juttu kun mies kokkaa ja minä & tyttö ollaan apulaisina. Ruuanlaitto on kuitenkin sellaista puuhaa, että on parempi jos siinä on jollain selkeästi ohjat käsissä ja apulaiset tekee mitä käsketään. 

Minäkään en olisi niitä Pian pyytämiä yrttejä tunnistanut. En sekaannu ollenkaan miehen yrtteihin ja jos hän pyytää minulta jotain yrttiä, niin joutuu samalla kuvailemaan miltä se näyttää. 

Esa ja Viola on jotenkin tosi suloisia yhdessä, mutta silti mun suosikit on Jussi ja Pia. Ehkä just sen takia, kun heillä se meno on niin konstailematonta. Heistä tulee mieleen sellainen vakiintunut pariskunta.

Vierailija
432/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vielä Ollin insta http://instagram.com/obie_lance/?modal=true Sillä on tosiaan kuvia Kaliforniasta samoista paikoista kuin Miialla.. on Losin Walk of Famea ja San Diegoa.

Vierailija
433/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:36"]

Mun mielestä kaikilla pareilla oli nyt varsin hyvä meininki. Piiakaan ei vaikuttanut niin töksähtelevältä kuin ensimmäisessä, ja mun mielestä suhtautuivat ihan humoristisesti erilaisiin tapoihinsa. Voi kun Olli olisi vähän enemmän halittanut Miaa, mutta hienosti Mia tulkitsi, että tempperamenttierot tosiaan voivat olla se suurin syy siihen, että palikoiden loksahtaminen kohdalleen voi kestää. Esa ja Viola olivat ihanan luontevia.

[/quote]

Mä ajattelin kans, että Mia oivalsi tempperamenttierot hyvin ja osasi pukea sen sanoiksi Ollillekin. Meidän parisuhteessa mä olen nopea ja mies hidas, ja kun sen tietää ja osaa ottaa huomioon, asiat menee hyvin. Kumpikin on oppinut tekemään kompromisseja. Mian ja Ollin hyvä puoli on se, että he pystyvät puhumaan tosi hyvin kaikesta. Hyvältä näyttää!

Tämä on oikeasti hieno ohjelma.

Vierailija
434/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:40"]

[/quote]

Mutta eikö tuo ole juuri sitä, että voi olla toisen kanssa niin kuin oltaisiin oikea aviopari? Ei omalle miehelle puhuta samalla tavalla ylivarovaisen kohteliaasti kuin jollekin vieraalle, vaan viestintä voi olla sellaista aika suoraa. Eikä minusta ollenkaan näyttänyt, että Jussi olisi ottanut nokkiinsa.

Kun minä teen ruokaa teinin kanssa, niin se viestintä on juuri tuollaista suoraviivaista "ota, pilko" eikä "voisitko pilkkoa". Ja sama juttu kun mies kokkaa ja minä & tyttö ollaan apulaisina. Ruuanlaitto on kuitenkin sellaista puuhaa, että on parempi jos siinä on jollain selkeästi ohjat käsissä ja apulaiset tekee mitä käsketään. 

Minäkään en olisi niitä Pian pyytämiä yrttejä tunnistanut. En sekaannu ollenkaan miehen yrtteihin ja jos hän pyytää minulta jotain yrttiä, niin joutuu samalla kuvailemaan miltä se näyttää. 

Esa ja Viola on jotenkin tosi suloisia yhdessä, mutta silti mun suosikit on Jussi ja Pia. Ehkä just sen takia, kun heillä se meno on niin konstailematonta. Heistä tulee mieleen sellainen vakiintunut pariskunta.

[/quote]

Ai, minä kyllä pyydän mieheltänikin, että ojentaisitko maidon tai hakisitko yrttejä. Olen luullut, että se kuuluu ihan perus käytöstapoihin.

Vierailija
435/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mun mielestä Esalla ja Violalla ole kemiaa. Viola pidättelee, eikä uskalla sanoa Esalle, ettei kiinnosta. Voin jo melkein kuvitella, miten Violaa ällöttää Esan yli-innokkuus :D 

Vierailija
436/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:12"]

Joo mä en yhtään jaksais tollasta Miian käytöstä. Ja koko ajan se "mä ansaitsen..." Kyllä se toinenkin ansaitsee siinä suhteessa jotain. M ajattelee vain omasta näkökulmasta kaiken. En usko että tuo kestää vuosia. Heillä on niin erilaiset tavat selvitä asioista. Toinen haluaa tilaa ja toinen jatkuvaa vakuuttelua. Ja sitten se miten Miia puhuu Ollin hitaudesta. Eikö se tajua miten se koko

ajan kuohitsee tuota miestä?! Sai kuulostamaan siltä et olli on ihan vajaa. Ne on vaan erilaiset temperamentit. Ei toisella ole yhtään suurempi oikeus onneen tai ansaitse parempaa kuin toinenkaan. Sellainen me-ajattelu puuttu joka Ekalla ja Violalalla on.

[/quote]

Ihmettelin myös tuota kohtaa, kun Miia totesi, että Olli on hidas. Sanoi sen moneen otteeseen. Kuulosti tosi ikävältä. Itse en ainakaan sietäisi, että kumppanini vähättelisi suorituskykyäni. Eikä tuollainen arviointi edes varmaan ollut oikeaan osuvaa.

Todellakin temperamentti merkitsee paljon siinä, miten reagoi asioihin. Itse tunnen sellaisia naisia, joille on juuri tärkeää sanoa nopeasti mielipiteensä, mutta sillä kuinka harkittu se mielipide on, ei olekaan enää mitään väliä. Eli esim. neuvo voi olla aivan

pieleenmennyt, mutta kun pitää vaan äkkiä sanoa jotain. Itse harkitsen mitä sanon. Minulle on tärkeää, että sanomisiini voi luottaa ja että niistä oikeasti olisi jotain apua kysyjälle. 

[/quote]

No aivan! Tossa oli monta asiaa, josta olen samaa mieltä. Mulla on ihan sama sama että haluan ensin miettiä ja olla varma. Se useasti hoettu hitaaksi haukkuminen ei ollut aiheellista. Vaikka huomaan ettei Miia sitä pahalla tarkoittanut, mutta se asioiden heittely ei saa Ollia näyttämään hyvältä. 

Vierailija
437/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:40"]

[/quote]

[/quote]

Puhutaanpa teillä tylysti. Miksei voi sanoa "voisitko/viitsitkö/tekisitkö"?

Minä vaan tätä ohjelmaa peilaan siihen, miten itse vastaavassa tilanteessa ehkä reagoisin. Jos on avioliittoon asti menty, niin luulisi vähän panostavan. Ei tarvitse esittää muuta kuin on, mutta ihan alkeellisia käytöstapojahan nuo on, että nätisti pyytää eikä vaan paukuta tehtävälistaa. Se ei vaadi mitään, mutta toiselle tulee ehkä vähän mukavampi ja arvostetumpi olo.

Vierailija
438/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:36"]

[/quote]

Mä ajattelin kans, että Mia oivalsi tempperamenttierot hyvin ja osasi pukea sen sanoiksi Ollillekin. Meidän parisuhteessa mä olen nopea ja mies hidas, ja kun sen tietää ja osaa ottaa huomioon, asiat menee hyvin. Kumpikin on oppinut tekemään kompromisseja. Mian ja Ollin hyvä puoli on se, että he pystyvät puhumaan tosi hyvin kaikesta. Hyvältä näyttää!

Tämä on oikeasti hieno ohjelma.

[/quote]

Mia ehkä ymmärsi temperamenttierot mutta sanoitti asian erityisen huonosti ja taisi vielä naurahdella päälle.

Vierailija
439/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:48"]Ei kyllä mun mielestä Esalla ja Violalla ole kemiaa. Viola pidättelee, eikä uskalla sanoa Esalle, ettei kiinnosta. Voin jo melkein kuvitella, miten Violaa ällöttää Esan yli-innokkuus :D 
[/quote]
Häh? Violahan oli tosi aurinkoinen vaikka melkein vielä kipeä, kuten äänestäkin kuuli.

Vierailija
440/4307 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:48"]Ei kyllä mun mielestä Esalla ja Violalla ole kemiaa. Viola pidättelee, eikä uskalla sanoa Esalle, ettei kiinnosta. Voin jo melkein kuvitella, miten Violaa ällöttää Esan yli-innokkuus :D 
[/quote]

Jännä kuinka nää jakaa niin mielipiteet. Minusta Viola ja Esa ovat tasapainoisin ja kaikkein aidoimmillaan ihastunut pari, molemmin puolin. Ei minusta Esa ole yli-innokas, vaan nimenomaan kohtelee hyvin niinkun Viola itsekin sanoi. On eri asia näyttää rehellisesti tunteensa, kun olla epaito, siirappinen lälly. Ja vaikka Viola ei näytä tunteitaansa yhtä avoimesti, niin kyllä se minusta näyttää siltä että hän vastaa tunteisiin ihan samalla mitalla!

Edelleen Piia ja Jussi mielestäni epäsopivin ja vaikka alussa tulevatkin toimeen, koska kummatkin ovat ns. "On their best behaviour", kyllä tuossa kohta todelliset luonteet tulee esiin, eikä Jussi jaksa katsoa Piian ihme oikkuja ja pomputtelua kauaa. Ja Piia kyllästyy kun Jussi lopettaa tämän myötäilyn ja vähän luonnottomankin huomioon ottamisen, mistä Pia nyt vielä kiittelee. Sen jälkeen ei taida miehessä ollakaan enää mitää kiinnostavaa, ja ne jutut joille hän vielä heleästi nauraa alkavat kuulostamaan huonoilta, "maalaisjuntin" heitoilta. Johan hän ilmaisi selvän mielipiteensä Jussin mäntsäläläisyydestä.