Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
Olisin mielelläni katsonut enemmän yhdessä asumisen sujumista kuin psykologin lässytyksiä. Jussi oli aika kylmä siinä psykologin haastattelussa.
Musta tuntuu ettei se ihan täysin ymmärtänyt. Jos olisi ymmärtänyt, niin se tietäis että Olli haluaa vaan aikaa ja tilaa eikä tuo käytös tarkoita etteikö Olli vois olla tosissaan. Vieläkin nimittäin jatko jankuttamista.
[quotehor="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:36"]
Mun mielestä kaikilla pareilla oli nyt varsin hyvä meininki. Piiakaan ei vaikuttanut niin töksähtelevältä kuin ensimmäisessä, ja mun mielestä suhtautuivat ihan humoristisesti erilaisiin tapoihinsa. Voi kun Olli olisi vähän enemmän halittanut Miaa, mutta hienosti Mia tulkitsi, että tempperamenttierot tosiaan voivat olla se suurin syy siihen, että palikoiden loksahtaminen kohdalleen voi kestää. Esa ja Viola olivat ihanan luontevia.
[/quote]
Mä ajattelin kans, että Mia oivalsi tempperamenttierot hyvin ja osasi pukea sen sanoiksi Ollillekin. Meidän parisuhteessa mä olen nopea ja mies hidas, ja kun sen tietää ja osaa ottaa huomioon, asiat menee hyvin. Kumpikin on oppinut tekemään kompromisseja. Mian ja Ollin hyvä puoli on se, että he pystyvät puhumaan tosi hyvin kaikesta. Hyvältä näyttää!
Tämä on oikeasti hieno ohjelma.
[/quote]
Mia ehkä ymmärsi temperamenttierot mutta sanoitti asian erityisen huonosti ja taisi vielä naurahdella päälle.
[/quote]
Miksi täällä väitellään ees taas Piiasta, kun on päivän selvää että se näköjään on parisuhteessa sellainen ainainen rutisija / nalkuttaja / minun tapa on ainoa oikea tapa -tyyppi? Jolle sopii vain aivoton tossukka "mieheksi". Yhtä selvää on, että Jussi hammasta purren käyttäytyy asiallisesti tuon marinan keskellä, koska tajuaa että puoli Suomea saa hänestä kuvan tämän ohjelman myötä.
Miettikääpä mikä aikamatka nää keskustelut ja tuo koko ohjelma on noille ihmisille. Täällä me kommentoidaan reaaliajassa heidän viime kesää ikäänkuin ne tapahtumat olisi nyt just käsillä. :D Hassua Varmaan heidän lukea mitä ihmiset nyt into puheena kirjoittelee, kun kuitenkin moni asia on ehtinyt muuttua.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:13"]
Miettikääpä mikä aikamatka nää keskustelut ja tuo koko ohjelma on noille ihmisille. Täällä me kommentoidaan reaaliajassa heidän viime kesää ikäänkuin ne tapahtumat olisi nyt just käsillä. :D Hassua Varmaan heidän lukea mitä ihmiset nyt into puheena kirjoittelee, kun kuitenkin moni asia on ehtinyt muuttua.
[/quote]Minä olen myös taustalla lueskellut näitä kirjoituksia ja miettinyt miltä näistä ihmisistä tuntuu lukea teidän juttujanne. (oletan nyt, että edes lukevat näitä ;)) Ovat että "voi perhana, en minä nyt noin sitä tarkoittanut! Mitä ihmettä analysoitte?!" Ja on jätetty tiettyjä kohtauksia pois ja korostettu jotain muuta ehkä pikkuasiaakin. Asiaa, joka saa tapahtumat ihan toiseen valoon.
Jussi häpes selvästi piiaa kaupassa kun se availi ne saippuat.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:13"]
[/quote]Minä olen myös taustalla lueskellut näitä kirjoituksia ja miettinyt miltä näistä ihmisistä tuntuu lukea teidän juttujanne. (oletan nyt, että edes lukevat näitä ;)) Ovat että "voi perhana, en minä nyt noin sitä tarkoittanut! Mitä ihmettä analysoitte?!" Ja on jätetty tiettyjä kohtauksia pois ja korostettu jotain muuta ehkä pikkuasiaakin. Asiaa, joka saa tapahtumat ihan toiseen valoon.
[/quote]
No eikös Miia blogissaan kommentoinut että hyvin oli av:lla osattu lukea tilanteita ja tunnelmia. :)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:27"]Jussi häpes selvästi piiaa kaupassa kun se availi ne saippuat.
[/quote]
Oli ihmeellistä käytöstä akateemiselta aikuiselta. Lisäksi kassan jälkeen tuumasi jotain kärryistä että näitä ei vissiin tarvi viedä tms. Avata nyt saippuoita, jättää kärryt kassalle ja jättää lompsa kotiin. Harmi kun ei saanu plussapisteitäkään sen vuoksi.
Ärsyttävä Miia. Koko ajan ahdistaa Ollia nurkkaan ja yrittää puristaa ulos vakuutteluja esim. se, kun kysyttiin, mitä hyviä puolia toisessa on niin heti ennen kuin Olli ehti ees miettiä niin "ONKO VAIKEE KEKSII HÄ?" ja sitte se ärsyttävä muka-keventävä tekonauru. Todella kiusallista. Säälittää Jussikin, kun vaikuttaa niin pitkäpinnaselta ja rennolta ja Piia vittuilee ja kohtelee alentuvasti.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:19"]
Piia oli minusta aika töykeä puhuessaan Jussille ruoanlaiton lomassa "sä voit tehdä/sä voit hakea/". Tutulle voi voi sanoa noin, mutta ei se silloinkaan ole nätisti sanottu. Oli kuin työnantaja ja työntekijä. Ja sitä vittuilua, että "mikä kestää, tulenko näyttämään". Töykeä puhetyyli. Kaupassa myös kaikki oli "eipäs/onpas".
[/quote]
Mutta eikö tuo ole juuri sitä, että voi olla toisen kanssa niin kuin oltaisiin oikea aviopari? Ei omalle miehelle puhuta samalla tavalla ylivarovaisen kohteliaasti kuin jollekin vieraalle, vaan viestintä voi olla sellaista aika suoraa. Eikä minusta ollenkaan näyttänyt, että Jussi olisi ottanut nokkiinsa.
Kun minä teen ruokaa teinin kanssa, niin se viestintä on juuri tuollaista suoraviivaista "ota, pilko" eikä "voisitko pilkkoa". Ja sama juttu kun mies kokkaa ja minä & tyttö ollaan apulaisina. Ruuanlaitto on kuitenkin sellaista puuhaa, että on parempi jos siinä on jollain selkeästi ohjat käsissä ja apulaiset tekee mitä käsketään.
Minäkään en olisi niitä Pian pyytämiä yrttejä tunnistanut. En sekaannu ollenkaan miehen yrtteihin ja jos hän pyytää minulta jotain yrttiä, niin joutuu samalla kuvailemaan miltä se näyttää.
Esa ja Viola on jotenkin tosi suloisia yhdessä, mutta silti mun suosikit on Jussi ja Pia. Ehkä just sen takia, kun heillä se meno on niin konstailematonta. Heistä tulee mieleen sellainen vakiintunut pariskunta.
[/quote]
Niin, ehkä juuri tuon "konstailemattomuuden" vuoksi olivatkin näistä se ainut eroava pari .... :)
ps. Mikä estää puhumasta myös läheisille ihmisille nätisti?
Tuli tuosta Miiasta mieleen, kun on aiemmin seurustellut ulkomaalaisten kanssa, että on saattanut tottua sellaiseen suomalaisittain epätyypilliseen lirkutteluun miehiltä, jossa heitellään romanttisia fraaseja vähän liikaakin ja saatetaan palvoa maata naisen jalkojen alla jopa korostetusti. Sellainen varmaan tekee helposti vaikutuksen, varsinkin kun se tulee toisesta kulttuurista tulevalta mieheltä ja vieraalla kielellä, mutta se saattaa myös vääristää hänen odotuksiaan suomalaismiehiä kohtaan, joille sellainen ei ole niin luontevaa. Sellaista taustaa vasten Ollin käytös saattaa vaikuttaa tosi passiiviselta ja tämä formaatin luoma epätavallinen tilanne vielä korostaa sitä. Saatan olla toki väärässäkin.
Jussi on mun mielestä jotenkin symppis (mielikuva muuttunut uusien jaksojen myötä), kun yrittää selkeesti pitää vielä "positiivista asennetta" yllä vaikka tietää ihan 100 varmasti et tosta ei tuu mitään. Toi Piia taas on ihan sairaan rude, aattelee koko ajan vaa itteään, tylyttää Jussia aina kun suunsa avaa ja luultavasti kuvittelee olevansa jotenkin ylempiarvoinen ihminen. Mun mielestä silti pitäis yrittää kohdella toista mahdollisimman hyvin, vaikka ihan just se oikee match ei oiskaan osunu kohdalle!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:27"]Jussi häpes selvästi piiaa kaupassa kun se availi ne saippuat. [/quote] Oli ihmeellistä käytöstä akateemiselta aikuiselta. Lisäksi kassan jälkeen tuumasi jotain kärryistä että näitä ei vissiin tarvi viedä tms. Avata nyt saippuoita, jättää kärryt kassalle ja jättää lompsa kotiin. Harmi kun ei saanu plussapisteitäkään sen vuoksi.
[/quote]
Veikkaanpa Pian kulmikkaan käytöksen johtuvan jännittämisestä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:19"]
Piia oli minusta aika töykeä puhuessaan Jussille ruoanlaiton lomassa "sä voit tehdä/sä voit hakea/". Tutulle voi voi sanoa noin, mutta ei se silloinkaan ole nätisti sanottu. Oli kuin työnantaja ja työntekijä.
[/quote]
No ei kyllä tullut noin negatiivisia ajatuksia samoista repliikeistä ohjelmaa katsoessa. Päin vastoin se tuntui käskemisen sijaan luottamuksen osoittamiselta - voit katsoa mun kaappeihin ja ottaa mun huolella vaalitusta parvekekasvimaasta.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 23:11"]
Miksi täällä väitellään ees taas Piiasta, kun on päivän selvää että se näköjään on parisuhteessa sellainen ainainen rutisija / nalkuttaja / minun tapa on ainoa oikea tapa -tyyppi? Jolle sopii vain aivoton tossukka "mieheksi". Yhtä selvää on, että Jussi hammasta purren käyttäytyy asiallisesti tuon marinan keskellä, koska tajuaa että puoli Suomea saa hänestä kuvan tämän ohjelman myötä.
[/quote]
Ehkä tuo on ennemminkin Piian tiedostettu tai tiedostamaton tapa patistella miestä "ottamaan paikkansa", vähän siihen suuntaan mielestäni viittasi se yksi haastattelupätkä, jossa Piia sanoi, miten tykkää siitä, että mies vie häntä ulkona omistajan elkein tai jotain sinne päin.
Sarjassa yritetään muuten antaa kuva, että Piialla ja Jussilla tulisi menemään hyvin. Ensi jakson mainoksessa halailua festareilla ja Piia kehuu Jussia. Katsojia siis tarkoituksellisesti johdetaan eri suuntaan, mitä todellisuus kuljettaa. Miian ja Ollin kohtaukset ovat selkeästi valittu negatiivisemmasta päästä, aivan kuin hyviä hetkiä ei olisi? Pari kuitenkin puhuu avoimesti tunteistaan, mikä on hyvä merkki. Se keskustelu kun on kuitenkin yksi avainasia parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 01:01"]
Sarjassa yritetään muuten antaa kuva, että Piialla ja Jussilla tulisi menemään hyvin. Ensi jakson mainoksessa halailua festareilla ja Piia kehuu Jussia. Katsojia siis tarkoituksellisesti johdetaan eri suuntaan, mitä todellisuus kuljettaa. Miian ja Ollin kohtaukset ovat selkeästi valittu negatiivisemmasta päästä, aivan kuin hyviä hetkiä ei olisi? Pari kuitenkin puhuu avoimesti tunteistaan, mikä on hyvä merkki. Se keskustelu kun on kuitenkin yksi avainasia parisuhteessa.
[/quote]
Samaa mieltä! Varmaan vielä 1-2 jaksoa mennään tuolla asettelulla kunnes asiat aletaan kääntämään toisin päin. Pia ja Jussi viilenevät ja yhteinen naurukin loppuu kun taas Miia alkaa saamaan Ollista enemmän irti.
Tosin sanoiko Jussi ensi jakson insertissä jotenkin näin " tässä on ny 3 viiikkoa menty, milloin jotain pitäisi alkaa tuntumaan
Mitä veikkaatte, piffaako Piia ens jakson festareilla juomia? Yläpeukku juu, alapeukku ei.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:05"] Siis oliko Esalla sattumalta samanlainen koirataulu kuin Violan koira? [/quote] Kyllä, koska Esa on stalkkeri. [/quote] Eikö se sanonut, että hänellä on ollut se 10 vuotta.
[/quote]
Niin, siinä on jo 10 vuotta stalkkaamista takana.