Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
Eniten tökkii Miia, sit Piia, sit Räikkönen ..
Todellakin kannattaisi Ollin osoittaa enemmän kiinnostusta. Joko homma on käsikirjoitettu noin tai Olli on vaan jäässä/hölmö. Ei kannattaisi sössiä tuota tilaisuutta, koska yhtä hyvätasoista naista tuskin jatkossa enää löytyisi.
Mä kans alussa pidin Piiasta, mutta nyt tuli kyllä tosi outo vaikutelma hänestä. Sanoa töksäyttelee kaikkea (no, ehkä se on osin sitä hermostumista) eikä tunnu ottavan Jussia ollenkaan huomioon. Lahjastakin kysyi vain että onko siinä omistuskirjoitus?! Johon Jussi sanoi, että ei, en tunne näitä. Ihan kuin ei olisi voinut avata kirjaa ja katsoa, onko siellä omistuskirjoitus. Olisi edes vähän kiinnostuneemmalta vaikuttanut lahjastaan. Ja moni muukin asia tökkäsi käytöksessä, kuten täällä on jo usein sanottu. Enää en ihmettele, että on sinkku.
Katsoin uudelleen tuon kohdan missä Olli kertoo fiiliksistään ja sanoo siinä suunnilleen näin " kyllä mä osittain tykkään Miiasta JO, mutta en mä ole ihastunut VIELÄ. Aika näyttää."
Tuotannolla näppinsä pelissä tässä hommassa :D
Mia vaikuttaa aivan ihanalta, vaikka aluksi ajattelin, että on se "vaikeimmin" tykättävä tyyppi kaikista. Avoin ja rohkea. Minua ei ihmetytä ollenkaan se, että Mia tuntee heti olevansa kunnolla ihastunut. Ei se "normaalitilanteessakaan" aina pidempää aikaa vaati. Olen itsekin ihastunut/rakastunut jo ensitreffeillä, kun on ollut sopiva ihminen kohdalla. Eli en usko, että se on formaatin luomaa painetta vaan ihan todellista ihastusta. Ja sydäntä riipaisee, kun Mialla on toi tarve saada heti suhteen alussa varmistuksia siitä, että homma jatkuu. Aika tuttua, tosi monelle. Ihastuksen kääntöpuoli on menettämisen pelko, koska toisen tunteet on aina alussa tuntemattomat. Minusta on mahtavaa, että hän varsinkin on lähtenyt sillä asenteella, että tämä on se kaikkein paras tilaisuus löytää joku, näin hyviä tilaisuuksia tuskin enää tulee - kaikki "pohjatyö" jo tehtynä. Jos Olli ei herää tuosta koomasta, niin olkoon sinkkuna (kunhan Mian ei tarvii ;))
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:42"]
Esasta ja Violasta jäi vähän mitäänsanomaton olo. Ne hengaili toki kuin vanhat kaverit, mutta mielstäni siinä ei näkynyt sellaista pariskuntamaisuutta tai edes pariutumista. Violallahan ei tosin ole tainnut koskaan ollakaan yhtään seurustelusuhdetta, veikkaan että hän on aina jäänytkin sille kaveritasolle. Molemmat vaikuttaa tosi mukavilta ja hyviltä tyypeiltä, toisilleen sopiviltakin, mutta vain Esa vaikutti ihastuneelta, eikä heistä tullut sellaista yhteisen elämän vaikutelmaa. Jopa nolo Olli toimi paremmin parina Miian kanssa, vaikka aika tyhmästi yhtäkkiä ei ollutkaan lainkaan ihastunut, vaikka juuri häissään oli aivan lääpällään. Piia ja Jussikin olivat selvästi pari, vaikka heidän tulevaisuutensa nyt tietääkin. Ehkä Esa ja Viola vaan on niin nuoria, että se sellainen paine puuttui siitä olemisesta. Toisaalta se sitten tarkoitti sitäkin, että puuttui se jokin.
[/quote]
Kylläpä voi ihmiset eri tavoin tulkita pariskuntien vuorovaikutusta. Minä taas näin ja kuulin Violan ja Esan vuorovaikutuksen hyvin lämpimänä ja lempeänä. Onko niin, että jotta suomalainen pariskunta sopisi toisilleen, pitää naljailla ja v*lla. Nope. Kyllä Viola ja Esa ovat juuri oikeilla jäljilla. Heidän yhteistä menoaan oli kiva katsella.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 08:40"]
Esa. Voi miksi ne tatskat... Muutoin puhtoiseen imagoon jää kuitenkin epäilys pleijeristä.
[/quote]
Pleijeri?! Mauton tribaalimainen nauhatatska luihussa, lhaksettomassa käsivarressa?
Joo ei, voitte huokaista helpotuksesta, ei tosiaankaan ole pleijerin merkki tuollainen ilmestys, sori vaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:06"]
Piia voi olla oikeasti ihan hyvä tyyppi, mutta ei vaikuttanut kovin miellyttämisenhaluiselta tai yrittänyt huomioida toista. Ehkä on ihan totaalisen lukossa tilanteesta ja siksi vaikuttaa itsekkäältä töksöltä. Ei kyllä vaikuta olevan kovin utelias Jussista, ei kiinnosta tutustua paremmin ehkä.
[/quote]
Huomasin kans ettei Pia osoita kiinnostusta Jussia kohtaan vaan painaa omalla töksöllä tavallaan eteenpäin. Joskus miettii että miks tuollaiset henkilöt haluaa niin kovasti parisuhteeseen, ku ei kuitenkaan osata sitten ottaa sitä toista henkilöä osaksi omaa elämää ja antaa sitä tilaa ja oikeasti kiinnostua toisesta. Kuvitteleeko jotkut että parisuhde on sitä että toinen siinä jumaloi ja komppaa kaikkea mitä teet? Että voi löytyä toinen henkilö joka tulee vaan alleviivaamaan ja vahvistamaan sun omia ajatuksia ja sitä miten elät ja olet?
[/quote]
No mutta tämä sarja on tehty leikkaamalla isosta kuvausmateriaalista pikku pätkiä. Leikkaamalla saadaan vaikka mikä tarina näyttämään rakkaustarinalta tai vihatarinalta.
Ja sitten, ihmettelet, miten tietynlaiset ihmiset edes etsivät parisuhdetta. Miksi itse etsit? Eikö siksi, että et halua olla yksin? Kukaan, et sinäkään, ole täydellinen vuorovaikutuksessa. Se ei estä mitenkään sinunkaan pariutumistasi. Täydellisiä ihmisiä ei olekaan, luojan kiitos.
Jussista sain hyvän kuvan. Ainakin yritti muttaPia oli outo
Kenenkään muun mielestä Viola epäilyttävä? Vaikuttaa tosi pidättyväiseltä ja tulee tunne, onko lähtenyt täydellä sydämellä mukaan. (En tosin olen nähnyt ensimmäistä esittelyjaksoa.) Onko sen verran nuorempi, ettei ole kaikkea toivoa vielä heittänyt, eikä ole ns. viimeinen mahdollisuus menossa :D Ehkä olen vain Esan puolesta loukkaantunut, kun ei ole vielä KERTAAKAAN luonnehtinut Esaa hyvännäköiseksi tai edes kivannäköiseksi. Onhan poika nyt sentään silmiinpistävän miellyttävä olemukseltaan, vaikkei oma miesihanne olisikaan. Voi toki olla taas klippien luoma väärä mielikuva.
Ja Olli: Jännää sanoa, ettei ole ihastunut vielä. Ihastushan on se joka tulee ihan ensin jos on tullakseen. Sehän ei ole mitään sen syvempää eikä sido mihinkään. Se että jos ei muutamassa päivässä ole tullut ihastumisen tunteita on hälytyskello!!! Siis kun ottaa huomioon sen, että taustalla on tämä "perfect match". Kuvittelisin, että ihastuminen olisi noilla asetelmilla aika varma, mutta muut tunteet voi olla tiukemmassa. No, itse vissiin voin ihastua vaikka kaupan kassaan...
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:30"]
Kenenkään muun mielestä Viola epäilyttävä? Vaikuttaa tosi pidättyväiseltä ja tulee tunne, onko lähtenyt täydellä sydämellä mukaan. (En tosin olen nähnyt ensimmäistä esittelyjaksoa.) Onko sen verran nuorempi, ettei ole kaikkea toivoa vielä heittänyt, eikä ole ns. viimeinen mahdollisuus menossa :D Ehkä olen vain Esan puolesta loukkaantunut, kun ei ole vielä KERTAAKAAN luonnehtinut Esaa hyvännäköiseksi tai edes kivannäköiseksi. Onhan poika nyt sentään silmiinpistävän miellyttävä olemukseltaan, vaikkei oma miesihanne olisikaan. Voi toki olla taas klippien luoma väärä mielikuva.
Ja Olli: Jännää sanoa, ettei ole ihastunut vielä. Ihastushan on se joka tulee ihan ensin jos on tullakseen. Sehän ei ole mitään sen syvempää eikä sido mihinkään. Se että jos ei muutamassa päivässä ole tullut ihastumisen tunteita on hälytyskello!!! Siis kun ottaa huomioon sen, että taustalla on tämä "perfect match". Kuvittelisin, että ihastuminen olisi noilla asetelmilla aika varma, mutta muut tunteet voi olla tiukemmassa. No, itse vissiin voin ihastua vaikka kaupan kassaan...
[/quote]
Viola on ihana, suorastaan suloinen. Kiva pari!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:06"]
Onko muuten Piialla ollenkaan meikkiä tuossa iltalehden häämatkakuvassa? Jos ei, niin ei ole paljon viitsinyt panostaa, jotta näyttäisi viehkeältä tuoreen aviomiehen silmissä.. erittäin vahva itsetunto tai sitten ei vaan kauheasti välitä, mitä Jussi meinaa?
[/quote]
Mä ajattelin ihan samaa!!! Pian reissulook on sama kuin mulla 10 avioliittovuoden jälkeen, kahden vaippaikäisen kanssa, 5 tuntia myöhässä olevaa vaihtolentoa odotellessa Frankfurtissa aamuyöllä klo 3. Vaikka olisi hyvä itsetuntokin, niin jotenkin... Vaikka kyseessä onkin "leikki" niin kuka lähtee häämatkalleen käytännöllisesti meikittä ja mukavissa matkavaatteissa? :D Itse pukeudun hyvin, hyvin harvoin ihan vaan mieheni iloksi, mutta omalla laittautumisella nostaa omaakiin fiilistä ja se tuo ihan eri kipinää yhdessäoloon. Pia ei antanut Jussille mitään mahiksia ihastua...
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:27"]
Piia voi olla oikeasti ihan hyvä tyyppi, mutta ei vaikuttanut kovin miellyttämisenhaluiselta tai yrittänyt huomioida toista. Ehkä on ihan totaalisen lukossa tilanteesta ja siksi vaikuttaa itsekkäältä töksöltä. Ei kyllä vaikuta olevan kovin utelias Jussista, ei kiinnosta tutustua paremmin ehkä.
[/quote]
Huomasin kans ettei Pia osoita kiinnostusta Jussia kohtaan vaan painaa omalla töksöllä tavallaan eteenpäin. Joskus miettii että miks tuollaiset henkilöt haluaa niin kovasti parisuhteeseen, ku ei kuitenkaan osata sitten ottaa sitä toista henkilöä osaksi omaa elämää ja antaa sitä tilaa ja oikeasti kiinnostua toisesta. Kuvitteleeko jotkut että parisuhde on sitä että toinen siinä jumaloi ja komppaa kaikkea mitä teet? Että voi löytyä toinen henkilö joka tulee vaan alleviivaamaan ja vahvistamaan sun omia ajatuksia ja sitä miten elät ja olet?
[/quote]
No mutta tämä sarja on tehty leikkaamalla isosta kuvausmateriaalista pikku pätkiä. Leikkaamalla saadaan vaikka mikä tarina näyttämään rakkaustarinalta tai vihatarinalta.
Ja sitten, ihmettelet, miten tietynlaiset ihmiset edes etsivät parisuhdetta. Miksi itse etsit? Eikö siksi, että et halua olla yksin? Kukaan, et sinäkään, ole täydellinen vuorovaikutuksessa. Se ei estä mitenkään sinunkaan pariutumistasi. Täydellisiä ihmisiä ei olekaan, luojan kiitos.
[/quote]
Tiedossa kuitenkin on, että Pia ja Jussi ei jatka suhdettaan, joten minulle sarjassa on lähes kiinnostavinta analysoida tähän päätökseen johtavaa kehitystä. Kuvittelen, että tällaiseen sarjaan on lähdetty tosi mielellä mukaan, ja Pia huitelee lähellä neljääkymppiä joten mikäli on perheenperustaminen mielessä, niin vielä enemmän kannattaisi ottaa tästä hommasta koppi ja yrittää oikeasti.
Ei parisuhde ole ainoa tapa torjua yksinäisyyttä. Sitä tuolla ihmettelyllä tarkoitan: jos oma napa on niin rakas ja oma elämäntyyli niin hakattu kallioon, ettei siihen vierelle oikein täysimittaisesti toinen edes saa tulla, niin mitä annettavaa tuollaisella henkilöllä on parisuhteessa ja mitä saatavaa? Isossa osassa pariskunnista toinen osapuoli kokee yksinäisyyttä. Eli ei parisuhteeseen kannata hakeutua jos ystävää itelleen etsii.
Tässä Miian blogi
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tiedossa kuitenkin on, että Pia ja Jussi ei jatka suhdettaan, joten minulle sarjassa on lähes kiinnostavinta analysoida tähän päätökseen johtavaa kehitystä. Kuvittelen, että tällaiseen sarjaan on lähdetty tosi mielellä mukaan, ja Pia huitelee lähellä neljääkymppiä joten mikäli on perheenperustaminen mielessä, niin vielä enemmän kannattaisi ottaa tästä hommasta koppi ja yrittää oikeasti.
Ei parisuhde ole ainoa tapa torjua yksinäisyyttä. Sitä tuolla ihmettelyllä tarkoitan: jos oma napa on niin rakas ja oma elämäntyyli niin hakattu kallioon, ettei siihen vierelle oikein täysimittaisesti toinen edes saa tulla, niin mitä annettavaa tuollaisella henkilöllä on parisuhteessa ja mitä saatavaa? Isossa osassa pariskunnista toinen osapuoli kokee yksinäisyyttä. Eli ei parisuhteeseen kannata hakeutua jos ystävää itelleen etsii.
[/quote]
Okei, mutta olen edelleen eri mieltä. Parisuhde antaa aina vähintäänkin kaverin. Se on jo paljon. Olen osassa elämääni asunut vuosia yksin. Tiedän siis, mitä se on. Tiedän myös, mitä on elää toisen kanssa. Siinä on vissi ero. Parisuhteet ovat tietenkin hyvin erilaisia, toisissa vuorovaikutus pelaa ja on paljon yhteistä, toisissa ei niinkään. Mutta vierellä on joka tapauksessa joku, jonka kanssa voi jakaa arkea ja sen iloja ja suruja. Oikeastaan sellaista ihmistä ei olekaan, joka ei osaisi elää toisen kanssa. Paljon enemmän on ihmisiä, jotka eivät osaa elää yksin ja se on ymmärrettävää, koska ihminen on laumasielu. Lisäksi toisen ihmisen kanssa ollessa ihminen oppii monia asioita, myös vuorovaikutusta. Parisuhteeseen tullessaan ihminen tuo siihen oman historiansa, myös vuorovaikutushistoriansa. Mutta yhdessä osapuolet voivat löytää yhteisen sävelen. Jokainen voi löytää sellaisen ihmisen, jonka kanssa yhdessäolo toimii. Parisuhde ja sen kautta tuen ja turvan saaminen ei ole vain joidenkin etuoikeus.
Oli aika huvittava tuo Miian ja Ollin illallinen siinä kohtaa kun Olli toteaa että "Nyt alkaa olla täynnä". Mä aattelin, että se meinas että se täynnä tuota Miian analysointia ja tenttaamista! Mutta ruokaan se sitten viittasikin, kun Miia nauroi että "Viimeinkin!" . Mitähän ihmettä se Olli oikein söi kun näytti että Miialla ei ollut enää edes mitään lautasta edessä ja se keskustelu jatkui ja jatkui ja Olli vaan söi ja söi... On siinä miehellä ruokahalua, sehän varmaan sit näkee nälkää yhteisasumisessa kun Miia varmaan syö/syöttää jotain salaattia vaan.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:21"]
Jussi ja Pia ei näyttäny kummatkaan kovin ilosilta. :D
[/quote]
Minusta Jussi oli syvästi liikuttunut ja ilahtunut, kun Pia astui sisään. Pia taas on jäykempi.
[/quote]
Musta jus toisinpäin. Jussi vaikutti aika pettyneeltä ja vakavalta. Piia vielä hihitteli ja oli ihan iloisen oloinen...
[/quote]
Aika jännä, että tuon näköinen nainen valittu ohjelmaan!? Täysin epäsuhta pari, ei varmasti tuu kestämään
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:23"]
Tai sit -kuten joku/jotkut on jo todenneetkin- Olli ei halua pilata juttua liialla innokkuudella (vrt aikaisemmat suhteet) ja haluaa siksi edetä hitaasti ja olla vähän varovainen.
[/quote]
Tai sit se ei kestä Miian ärsyttävää hihittelyä ja kuulustelua. Ja sekin on ihan ok. Saa olla tykkäämättä toisesta, vaikka av-mamma muuta toivois.
[/quote]No mä en toivo suuntaan tai toiseen mutta vaihtoehtoja käytöksen syille saa esittää . Vaikka kuinka sua ärsyttäis.
Tiedän että olen kamala ihminen, mutta aina kun näen Pian tulee mieleen Austin Powers -leffan "MOLE!" -kohtaus :D