"Helsinki linjasi: lihansyönti loppuu kaupungin tilaisuuksissa"
Jee, suomen ruokakulttuuri ja kerttisten käyttö on menossa huippu hyvään suuntaan , i am very happyy!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6556111d-4369-4bb7-aaf0-9a6600f830ac
Kommentit (1030)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihateollisuus ei usuttanut lobbareitaan Helsingin päättäjien kimppuun? Miksi tällaisen imagovahingon annettiin tapahtua suosiolla?
Niin. Jenni Haukio melkein lynkattiin mutta nyt lihateollisuus on hipihiljaa. Ei purista sikaemäntien päätä yhtään.
Mulla ei vain nälkä lähde noilla kasvispöperöillä. Tarviin kunnolla rasvaa ja proteiineja ravinnostani, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuuskysymys. MIksi kasvisruokia tarjoavasta ravintolasta ei kuulu iloinen puheensorina kadulle?
Jos ruoka on hyvää niin sitä syödään eikä keskitytä höpisemään joutavia.
Onko Vartiaisella veto-oikeutta? Vai vievätkö vihervassarit häntä kuin kauramaitolitran mittaa?
Lihan mainostaminen ja siitä puhuminen pitää kieltää. Totaalinen stoppi lihapuheille.
Heh! Kumpi on nyky-Suomessa pahempaa - viha- vai lihapuhe?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vain nälkä lähde noilla kasvispöperöillä. Tarviin kunnolla rasvaa ja proteiineja ravinnostani, joka päivä.
Oikein koostetussa kasvisruoassa todellakin on proteiineja ja rasvoja riittävästi. Tämän on todennut jopa isäni, joka on viimeisen parin vuoden aikana suostunut ensimmäisiä keroja kokeilemaan kasvisruokia - ja onkin yllättynyt, kun ne pitävät nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Valmista esim. kasviscurry, johon tulee myös linssejä, kookosmaitoa ja maapähkinävoita. Sitä kun popsit lautasellisen täysjyväriisin kanssa, et syö sinä päivänä enää muuta.
Paitsi että tuo on niin hyvää, että on haastavaa olla ottamassa santsiannosta. Sitten ollaankin ilta ähkyssä - hymy huulilla. 😁👌🏻
Mutta soijaa rahdataan maailman ääristä vastuullisille ruokailijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella kahvimaito ja -kerma on syntiä?
Ei syntiä, mutta kaupunki koittaa pienentää tekojensa hiilijalanjälkeä.
Siihen se verhotaan. Tosiassa tämä on vihreiden ideologistien ajama periaatteellinen agenda. Tällä ei ole käytännössä (tälläkään) mitään merkitystä ilmaston kannalta. Mutta kasvissyönnin tuputtamista saadaan taas uutisiin. Koskakohan nämä nuijat tajuavat, että pakottamalla saa asialleen vaan vastustusta?
Milloinkahan pääkaupunkiseudusta tulee hiilineutraali alue? Tarkoitan siis oikeasti hiilineutraalia aluetta, jossa itse tuotetaan se energia mikä käytetään. Nythän muut alueet mahdollistavat pääkaupunkiseudun hiilineuraalius tavoitteet, tuottamalla puhdasta energiaa enemmän kuin käyttävät.
Älä sinä tartu tuollaisiin pikkuasioihin. Vihreiden kannattajat ovat tyytyväisiä kun heidän edustajansa ovat olleet pelastamassa maailmaa. Jää useampikin lihapala syömättä tämän linjauksen takia.
Tätä saavutusta voidaan lähteä juhlimaan vaikka Goalle. Tuolla voidaan sitten jatkaa keskustelua kuinka hyviä ihmisiä me olemme.
Vierailija kirjoitti:
Lihan mainostaminen ja siitä puhuminen pitää kieltää. Totaalinen stoppi lihapuheille.
Kyllä. Lihansyöjä on MURHAAJA. Miettikää vähän.
Vierailija kirjoitti:
Punainen liha lisää ihon kollageenin tuotantoa ja pitää ihon kiinteänä pitkään, sanovat globaalit huippuplastikkakirurgit.
Kohta nähdään entistä enemmän rupsahtaneita kasvisruokanaamoja.
Totta. Vertaa Gillian McKeith (Olet mitä syöt) ja Nigella Lawson.
https://i.pinimg.com/originals/e0/8a/94/e08a94861060dec16416679cb8e166c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein koostetussa kasvisruoassa todellakin on proteiineja ja rasvoja riittävästi. Tämän on todennut jopa isäni, joka on viimeisen parin vuoden aikana suostunut ensimmäisiä keroja kokeilemaan kasvisruokia - ja onkin yllättynyt, kun ne pitävät nälkää.
Koostapa mulle näytteeksi hyvä ja tasapainoinen vegeruoka jos ruokailija on keliaakikko ja herne, papu, soija, pähkinä, manteli, omena, banaaniallergikko.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa. Onneksi olen niitä tavoiteltuja huippuammattilaisia, jotka saavat valita työpaikkansa ja tätä kautta myös asuinpaikan.
Helsinkiläiset saavat mitä ovat tilanneet.
Ei ihme että tuolta pakenee veromaksajat ja tilalle tulee kulttuuria.
Tämä se ilahduttaa suomalaisia lihantuottajia joiden tuotetta pidetään maailman parhaimpana. Pitkään on haluttu että Suomessa käytettäisiin vain kotimaista lihaa kouluissa yms mutta päättäjille se oli liian kallista. Aika veto että nyt linjataan ettei ollenkaan käytetä. Yksi tapa tämäkin yleistyessään lopettaa suomalainen maatalous.
Vierailija kirjoitti:
Itse aion lisätä omaa lihansyöntäni entisestään. Ja autolla ajamista. Olen niin kurkkuani myöten täynnä kaikkea vihervasemmiston tuputusta.
Aivan oikein, näin minäkin teen jo!!! Olisi voitu ostaa hybridi, mutta periaatteellisista syistä vastustaakseni vihervasemmiston tyranniaa hankin ison katumaasturin isoimmalla diisselikoneella. Ajelen sillä päivittäin tästä lähiöstä keskustaan. Tietyöt pakottaa auton tyhjäkäyntiin ainakin 40 min matkasta, mutta mikäs siellä lämpimässä autossa musiikkia kuunnellessa!
Lihaa syödään meillä ainakin 4-5 kertaa viikossa, muuten kanaa ja kalaa. Täytyy miettiä jos pitäisi välillä ihan sellaisia lihaviikkoja. Lapsille olen sanonut että jos koulussa on tarjolla jotain kasvispaskaa, niin sen saa käydä viemässä suoraan roskikseen. Jos tulee sanomista wilmaan niin kuittaan sen.
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, että kahvimaidoksi tulee kauramaito. Kahvi maistuu silloin pahalle.
jätä vauva sitten se maito pois kahvista Problem solved.
Olen laktoositon sekasyöjä ja absolutisti. En syö joka päivä lihaa ja pystyn helposti vähentämään sen syöntiä kunhan kiinnitän siihen huomiota. Myös monet kasvis ja vegaruoat ovat oikeasti hyviä. Kuitenkin lihan syömisen lopettamisen sijaan kannattaisi ensin lopettaa alkoholi,on tarjoaminen näissä tilaisuuksissa kokonaan. Alkoholi on lihaa suurempi paha.
Ja oliko näin, että valtaeliitti saa edelleen syödä ja tarjota lihaa vierailleen "perustelluihin syihin vedoten".
Veronmaksajien piikkiin tietysti.
Miksi ei ensin puututa siihen että turhat kaupunkiasunnoissa asuvat lemmikit, esim koirat, syövät LIHAA? Eikö siitä olisi ensin luovuttava.