"Helsinki linjasi: lihansyönti loppuu kaupungin tilaisuuksissa"
Jee, suomen ruokakulttuuri ja kerttisten käyttö on menossa huippu hyvään suuntaan , i am very happyy!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6556111d-4369-4bb7-aaf0-9a6600f830ac
Kommentit (1030)
Lanttu- tai kalakukkoa pääruokana, jälkiruokana mämmiä tai marjasmoothie marjamehun kanssa, koska kahvi ja tee tuodaan ulkomailta...
Yllättäen parhaimmat vieraat saavat yhä oikeata ruokaa.
Salassa mättävät senkin edestä.
Signalointi on tässä se juttu. Että huomion kipeät saavat taas kohta lukea jonkin ylistävän ulkomaalaisen kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Aatukin oli kasvissyöjä. Muistetaan nyt sekin.
Ei muuten ollut. Hän itse ylläpiti tällaista myyttiä, koska kasvissyöntiä pidettiin 1900-luvun alkupuolella merkkinä itsehillintään kykenevästä persoonallisuudesta. Tosiasiassa hän ei ollut kasvissyöjä kuin lyhyitä jaksoja kerrallaan.
No mikä se olisi Helsinkiläisille lihan korvike?
Kysytään googlelta: "Alaskan Pipeline Dildo"?
"Mutta hei, ei ole pakko syödä!"
Kyllä kai sitä ihminen ennen pitkää kuolee, jos jättää syömättä...
Moni vege luulee, että kasvisruoka sopii kaikille. Minulla on pitkä liuta kasviksia, joille olen allerginen. Mukaan lukien soija, jota työnnetään joka vegeruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Espoo ja Vantaa! Pitäkää pintanne! Ottakaa naapurinne tarjoama hyöty maksimaalisesti liiveihinne! Jatkossa oikein sellaisia grillimestarin valmistamia lihapöperöitä vieraille!
Millaisia tilaisuuksia luulet päätöksen koskevan?
Onneksi itseltä löytyy sen verran itsekuria että voin olla syömättäkin jos tarjoilut ei miellytä. Kokeilkaapa tekin. Päivänkin voi olla syömättä eikä siinä työtehot kärsi yhtään. Joka meinaa uuvahtaa hetkellisen nälän vuoksi on todella huonokuntoinen.
Kahvi on pahempi tarjottava kuin maito tai kerma, koska se on tuontitavaraa. Jotain nokkosteetähän niille vieraille pitäisi tarjota!
Vierailija kirjoitti:
"Ne kaikki siellä ravintoketjun alapuolella tajuavat olla syömättä itseään sairaaksi."
No, eihän se näin ole eikä mene. Ne eivät vain ole päässeet samaan asemaan kuin ihminen...
Eli?
Ajamaan autokaistalta hampurilaisia?
Elukat eivät luonnostaan syö mitään, mikä ei sovi eikä ole niille terveellistä. Vain ihminen syöttää eläimensäkin kipeäksi. Luonnossa ei lihavia eläimiä ole. Ja eläimet saalistavat itse ruokansa, ihminen ajelee autolla kaupan eineshyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Moni vege luulee, että kasvisruoka sopii kaikille. Minulla on pitkä liuta kasviksia, joille olen allerginen. Mukaan lukien soija, jota työnnetään joka vegeruokaan.
Itse olen esim. porkkanalle allerginen. Muuttuko allergiani, jos tarjolla on nautaa porkkanan kera, kalaa porkkanan kera tai porkkanasosekeitto?
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoan ei tulisi olla erikoisvaihtoehto jonka saamista pitää erikseen pyytää ja miettiä. Erityisvalinnan tulisi olla se että joku haluaa aktiivisesti syödä toisen olennon ruumista. Pyytäkää ylpeänä itsellenne se erityisruokavaliolihanne keittiöstä, ruokaa on mahdollista tuottaa olematta julma tai tappamatta ketään.
Kasvisruoan ainesosat ovat olleet eläviä organismeja. Yllätys?
Emme me tiedä, miten nämä kärsivät kun heidät leikataan tai muuten irroitetaan emostaan.
Ei ole haluttu kehittää tarpeeksi herkkiä mittalaitteita tämän kärsimyksen toteamiseen.
Minä jo säikähdin, että Anni ja Nasima joutuvat olemaan tirisevittä pihvittä. Mutta juu: eivät joudu olemaan ilman niitä edustustilaisuuksissa...!
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla, mutta en mä silti lähtis tätä mollaamaan. Jos kutsu heidän tarjoamalleen aterialle tulee niin toimitan allergialistan ja keksivät sitten jotain.
Itse aion lisätä omaa lihansyöntäni entisestään. Ja autolla ajamista. Olen niin kurkkuani myöten täynnä kaikkea vihervasemmiston tuputusta.
"Eläimet saalistavat itse ruokansa, ihminen ajelee autolla kaupan eineshyllylle."
Niin, työssäkäyvältä lapsiperheelliseltähän se onnistuu aina illan pimetessä lähteä metsästys- ja kalastusretkille...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti löytyy rahaa sitten hammashoitoon. Ne kaura- ja soijalitkut pilaavat hanpaiden kiilteen eivätkä sisällä kalsiumia kuten lehmänmaito.
Osaat kirjoittaa hammashoito, mutta et hampaiden. Sun kirjoitustaidolla pitäisi olla "hannashoito".
Kaurajuomiin on yleensä lisätty kalsiumia, että kyllä kalsiumin saannista on huolehdittu.
Peräjunttilan pääkaupunki taas vauhdissa.