Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Helsinki linjasi: lihansyönti loppuu kaupungin tilaisuuksissa"

Vierailija
02.11.2021 |

Jee, suomen ruokakulttuuri ja kerttisten käyttö on menossa huippu hyvään suuntaan , i am very happyy!!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6556111d-4369-4bb7-aaf0-9a6600f830ac

Kommentit (1030)

Vierailija
201/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vege luulee, että kasvisruoka sopii kaikille. Minulla on pitkä liuta kasviksia, joille olen allerginen. Mukaan lukien soija, jota työnnetään joka vegeruokaan.

Itse olen esim. porkkanalle allerginen. Muuttuko allergiani, jos tarjolla on nautaa porkkanan kera, kalaa porkkanan kera tai porkkanasosekeitto?

En ymmärrä mitä ajat porkkanaesimerkilläsi takaa, mutta itse en pysty syömään kotimaisia viljoja (ml kaura), gluteenia, soijaa, kvinoaa, pähkinää. Olen niille oikeasti ALLERGINEN. Sen lisäksi suolistoni ei kestä esim sipulia eikä kaalia. Usein liha korvataan soijatuotteilla tai vaihtoehtoina on jokin tofuateria tai ohratto.

No eipä onneksi tule noissa tilaisuuksissa käytyäkään.

Vierailija
202/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyönnin demonisointi on kyllä niin naurettavaa kuin olla vain voi! Me emme olisi nyt ravintoketjun huipulla, ellemme olisi aina sitä syöneet!

Ideologioita ei tulisi sekoittaa koskaan ravitsemukseen!

Punaisen lihan syönnin, sokerin ja vähäkuituisen länsimaisen ruokavalion ansiosta olemme nyt elintapasairauksien huipulla. Kun siis vertaa kansoihin, jossa edelleen käytetään paljon kasviksia ja hieman kalaa. Onneksi olkoon meille!

Samasta syystä elämme myös pidempään kuin ne muut kansat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, että noissa tarjoiluissa olisi sekä liha- että kasvisruokavaihtoehdot. Mutta ehdoton vegeys ei minun kaaliini mahdu!

Minun kaaliin taas ei mahdu miksi joillekin pitäisi olla aina tarjolla punaista lihaa! Laitatteko pullankin päälle leikkelettä?

Vierailija
204/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, että noissa tarjoiluissa olisi sekä liha- että kasvisruokavaihtoehdot. Mutta ehdoton vegeys ei minun kaaliini mahdu!

Minun kaaliin taas ei mahdu miksi joillekin pitäisi olla aina tarjolla punaista lihaa! Laitatteko pullankin päälle leikkelettä?

Kaaliisi ei mahdu, että jotkut on niin monelle kasvikselle allergisia, että on vähän pakko ottaa liha mukaan ruokavalioon jos meinaa jotakin syödä elämänsä päivinä.

Vierailija
205/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on Puten oma koelaboratorio.

Vierailija
206/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vain nälkä lähde noilla kasvispöperöillä. Tarviin kunnolla rasvaa ja proteiineja ravinnostani, joka päivä.

Oikein koostetussa kasvisruoassa todellakin on proteiineja ja rasvoja riittävästi. Tämän on todennut jopa isäni, joka on viimeisen parin vuoden aikana suostunut ensimmäisiä keroja kokeilemaan kasvisruokia - ja onkin yllättynyt, kun ne pitävät nälkää.

Et pysty koostamaan kasvisruokaa niin, että saat kaikki ihmisen tarvitsemat ravinnot.  Kasvisruuassa voi ollakin riittävästi proteiinia ja rasvaa, mutta ihmisen elimistö ei pysty niitä hyvin hyödyntämään.

Liha on myös muutakin kuin proteiinia, eikä sitä ravintoa saa kasviksista.

Vierailija
207/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi pullaa syödä??

Vierailija
208/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaeliitille suodaan lihan syönti, yksityis lentokoneet jne. Pistää miettimään että mistäs on kysymys?

Vierailija
209/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ensin puututa siihen että turhat kaupunkiasunnoissa asuvat lemmikit, esim koirat, syövät LIHAA? Eikö siitä olisi ensin luovuttava.

Koska vihervassareilla on pääasiassa kissoja. Ja tähänkin pätee se, että säännöt on muille, ei itselle.

Vierailija
210/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vain nälkä lähde noilla kasvispöperöillä. Tarviin kunnolla rasvaa ja proteiineja ravinnostani, joka päivä.

Oikein koostetussa kasvisruoassa todellakin on proteiineja ja rasvoja riittävästi. Tämän on todennut jopa isäni, joka on viimeisen parin vuoden aikana suostunut ensimmäisiä keroja kokeilemaan kasvisruokia - ja onkin yllättynyt, kun ne pitävät nälkää.

Sä olet niin kuutamolla, ettei mitään rajaa. Ja sen verta tyhmä tallukka, että toisten iskulauseet on sulle totista totta.

Niin tyhmä että en ees jaksa alkaa sivistämään sua. Meinasin, mutta googlaa ite. Helpottaa jos otat ne vegelasit pois päästä ja etsit objektiivista tietoa.

Vierailija
211/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oliko näin, että valtaeliitti saa edelleen syödä ja tarjota lihaa vierailleen "perustelluihin syihin vedoten".

Veronmaksajien piikkiin tietysti.

Nuo korkean tason vierailut ja niiden perustellut syyt tarkoittavat esim. valtiovierailujen yhteydessä järjestettäviä tilaisuuksia. Jos tulee vaikka Ruotsin kuningas kylään ja pormestari tarjoaa hänelle monen ruokalajin päivällisen, on varmaan ihan perusteltua, että listalla on myös liharuokaa. 

Vierailija
212/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, vaan VOITA.

Vierailija
213/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihan mainostaminen ja siitä puhuminen pitää kieltää. Totaalinen stoppi lihapuheille.

Kyllä. Lihansyöjä on MURHAAJA. Miettikää vähän.

Mutta abortti on kuitenkin aina ok, eiks jeh?

Vierailija
214/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa pierettää aiempaa enemmän.

Jep. Vegaanit on todella haisevia. Vegaaninaisilla on aina bakteerivaginoosi ja ne paskoo ja pieree kuin hevoset.

Vierailija
215/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et pysty koostamaan kasvisruokaa niin, että saat kaikki ihmisen tarvitsemat ravinnot.  Kasvisruuassa voi ollakin riittävästi proteiinia ja rasvaa, mutta ihmisen elimistö ei pysty niitä hyvin hyödyntämään.

Kukaan ei kuitenkaan saa puutostilaa, jos joskus kaupungin tilaisuuksissa syö jotain muuta kuin lihaa. Toki allergioista kannattaa ilmoittaa etukäteen, kuten aina muulloinkin. 

Vierailija
216/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on se mitä me syödään, jos ruokaa syödään. Nyt ei ollut kyse pullista. Kokeile toisinpäin: kielletään kasvisruoka. Joko se nyt mahtuu sinne kaaliin (no pun intended).

Vierailija
217/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän linjauksen täysin. Silti hiukan helsinkiläisenä harmittaa, koska itselle IBD:tä sairastavalle ei valitettavasti sovi vegaaniruokavalio alkuunkaan,

Vierailija
218/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihateollisuus epäonnistui edunvalvonnassaan joka tapauksessa. Hesa on kuitenkin maan pääkaupunki ja tekee tuollaisen päätöksen...

Vierailija
219/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuitenkaan saa puutostilaa, jos joskus kaupungin tilaisuuksissa syö jotain muuta kuin lihaa. Toki allergioista kannattaa ilmoittaa etukäteen, kuten aina muulloinkin. 

Ei varmaan, mutta tästähän se lähtee. Seuraavaksi tulee koulut.

Vierailija
220/1030 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä veronmaksajien rahoilla pitäisi kustantaa hyvin niukkoja tarjoiluja.

Kaikkialla.

Kahvia/teetä ja keksejä/pikkuleipiä lähinnä.

Menköön syömään ja juomaan kotio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän