Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään masennuslääkitys auttanut unettomuuteen?

Vierailija
05.04.2024 |

Masennuksen yhtenä oireena saattaa olla ettei saa nukuttua tarpeeksi eli joko on vaikeuksia nukahtaa tai herää jo muutaman tunnin jälkeen tai on kokonaisia unettomia öitä. Onko kukaan jolla ollut tällaisia uniongelmia saanut apua masennuslääkityksen aloittamisesta?

En puhu nyt siitä että käyttää jotain masennuslääkettä pienellä annoksella unettomuuteen silloin tällöin vaan siitä että käyttää sitä masennuksen hoitoon tarkoitetulla annoksella säännöllisesti.

Lääkäri suositteli minulle masennuslääkityksen aloittamista kokeeksi että jospa se auttaisi uniongelmaani. Sain masennustestistä vain lievän masennuksen pisteet joten en sen takia pelkästään aloittaisi lääkitystä, mutta lääkäri tosiaan sanoi että lieväkin masennus saattaa aiheuttaa uniongelmia. Lääkkeen hyötyvaikutus saattaa kuulemma tulla siitä että masennuslääkitys usein lievittää ahdistustakin ikään kuin sivutuotteena.

Onko kellään kokemusta tästä? Mikä masennuslääke auttoi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jos tulisi paikalle joku jolla kokemuksia.

Ap

Vierailija
2/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olanzapin ja Mirtazapin ovat auttaneet minulla unettomuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirzapin ja seuraava päivä pökerryksissä

Vierailija
4/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat?

Vierailija
5/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Mirtazapinia 15 vuotta. Nukuin ja se kerrytti painoa. Lopetin muutama kuukausi sitten. 

Vierailija
6/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on todella auttanut. Mitratzapiini yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
7/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat?

N. 80 kg.

Vierailija
8/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lääkitys on pakkoajatuksiin, mutta sitten kun se toimii ja päässä on hiljaista, niin nukun myös paremmin. Jos ei ole lääkitys kohdallaan, niin pakkoajatukset kyllä pitävät hereillä. Mirtazapin + Duloxetin.

Vierailija
9/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirta jatkuvasti neljättä vuotta, nukun hyvin, aamulla pirteä

Vierailija
10/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi24llä joku kertoi että Aurorix on tuonut avun unettomuuteen vaikka aloitettiin masennukseen. Aurorix kuuluu mao-estäjiin, ei siis ole ssri.

Vierailija
11/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sertraliini auttoi mulla unettomuuteen.

Vierailija
12/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ola ja Keti ollut hyvä kombo unettomuuteen.

Vierailija
13/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi aikoinaan. En muista lääkkeen nimeä. Minulla masennus oirehti enemmän ahdistuneisuutena ja unettomuutena. 

Vierailija
14/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agomelatiini mulla ollut pari vuotta. Iltaisin otettuna auttaa hyvin nukahtamaan ja vähentää heräilyä. On masennuslääke, joka parantaa unen laatua. 

Vierailija
15/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä ja eri ihmisillä eri lääkkeet toimivat unettomuuteen eri tavoin. Minulle kokeiltiin antihistamiinia, mirtaa ja ties mitä muuta, kunnes määrättiin ketipinoria. Se toimi heti, annos ei ole kasvanut ja olen syönyt sitä ilman sivuvaikutuksia jo 20 vuotta.

Kun joku kohta vastaa, että se on psykoosilääke, meni siitä sekaisin tai nukkui ympäri vuorokauden, niin kannattaa palata ensimmäiseen lauseeseeni.

Onnea kaikille avun saaneille ja toivoa sitä vielä etsiville.

Vierailija
16/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä unen seurantasensori (ihan sairaalalaite)  joka piirtää pilvipalveluun käyrää nukkuessa ja kertoo palautumisesta.

Aiemmin nukuin keskimäärin 2,5h yössä palauttavaa unta. Loppuyön nukuin, mutta se oli pinnallista. Tätä oli kestänyt varmaan 10 vuotta.

Lääkäri määräsi puolikkaan mirtazapinin illassa, ihan jatkuvaan käyttöön. Pari viikkoa olin aamuisin vähän pöllyssä, mutta sitten olo tasaantui. Aloituksesta lähtien olen nukkunut 6-9h yössä. 

Puoli vuotta tästä ja ensi kertaa hyvin pitkään aikaan huomaan olevani pirteä ja hyväntuulinen.

Tähän kokemukseen nojaten, unohda lyhytaikaiseen käyttöön tarkoitetut unilääkkeet. Jos kärsit pitkäaikaisesta unettomuudesta, tarvitset lepoa pitkään, useita kuukausia.

Vierailija
17/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citalopram 10 mg yleistyneeseen ahdistukseen. Auttoi myös unettomuuteen, kun ajatukset lakkasivat kiertämästä kehää. Lopetin tosin lääkityksen jo parin kuukauden kuluttua, kun huomasin ahdistuksen vaihtuneen lievään tunteettomuuteen. Lääkitys oli kuitenkin ehtinyt tehdä tehtävänsä, ja ahdistus pysyi poissa ilman lääkitystäkin.

Vierailija
18/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doksepiini pieninä annoksina 1/6-1/4 tabletista. Mitä pienempi sitä parempi teho

Vierailija
19/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. Kiitos vastauksista! Googlailtuani aiheesta haluaisin kokeilla Seronilia. Se kuulemma aiheuttaa pienimmällä todennäköisyydellä seksuaalista toimintahäiriötä kaikista ssri-lääkkeistä. Paroksetiinia harkitsin ensimmäiseksi mutta se kuulemma aiheuttaa sitä suurimmalla todennäköisyydellä höh.

Seronilista moni saanut apua ahdistukseen, pakkoajatuksiin ja unettomuuteen.

Siinä toisaalta mietityttää lopettamisoireet. Voivat kuulemma olla vaikeat.

Mirtazapinia en haluaisi käyttää kun se aiheuttaa voimakasta syömishalua mulle. Oon käyttänyt sitä tarvittaessa silloin tällöin.

Vierailija
20/34 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä aloittajalle! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi