Olemme mieheni kanssa rikastuneet - nyt kaikki sukulaiset ovat kerjäämässä
Nyt on tullut kaikenlaisia nyyhkytarinoita veloista ja huonosta terveydestä minkä takia ei voi mennä töihin sun muita tuon tapaisia satuja.
Ollaan muka velkaa niille koska joskus ovat olleet lapsenvahteina tai muuten ovat auttaneet kun joskus oli vähän tiukkaa rahojen kanssa.
Miten tässä nyt toimia? En todellakaan aio antaa senttiäkään. Sen jälkeen ne kuitenkin haluaa vaan että olemme jatkuva rahahana heille.
Kommentit (214)
Suljette rahahanan. Olkaa vastedes vaiti rikkauksistanne.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa joskus olla avulias, antelias ja ystävällinen muille. Tulee hyvä mieli ja ehkä itsellekin sattuu mukavia asioita.
Kokeiltu on. Ja mitä siitä seurasi? Aivan oikein, anna lisää, juu, kyllä minä otan jne jne. Jossain kulkee raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa ymmärtäisitte millaisia nuo ovat. Valittivat esimerksi että ollaan pihejä koska tarjottiin illalliset 20-30 euron hintatason lähi ravintolassa. Kuulemma olisivat halunneet syödä 100 euron sisäfilee pihvejä goodwinissä.
Mielestäni menkööt itse töihin jos tuollainen nyt on niin tärkeää. Mutta me nyt oltiin ne kusipäät taas kerran kun tarjottiin safkat.
Ap
Puhut Ap "me"-muodossa mutta mitä sinä olet tehnyt rikkauksien eteen? Mainitsit vain miehesi menestyneen firman josta rahaa tulee. Et kai elä siivellä sinäkin?
Onko kodin ja lasten hoitaminen "siivellä elämistä"? Joku laski vuosia sitten, että kaikesta kotityöstä pitäisi maksaa 5000 e puhtaana käteen /kk. Monet varakkaiden miesten puolisot ovat mahdollistaneet sen, että mies on hankkinut vaurauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis he ovat auttaneet teitä kun teillä on ollut tiukkaa? Miksi ette voi tehdä samaa heille?
Eipä todellakaan ole mitään duhteellisuuden tajua noissa avunpyynnöissä. Nytkö sitten pitäisi lahjoittaa heille kymppitonneja vain sen takia koska mies tienaa muutaman miljoonan vuodessa? Heidän avut olivat silloin joitain satasia, ehkäpä tonnin luokkaa välillä.
Ap
Ja nyt olet sitä mieltä että entiset auttajat vaihtoon?
Mielenkiintoista. Valitsemasi tie ei taida ihmisiä oikein innostaa auttamaan sukulaisia?
Suoraan sanottuna olen sitä mieltä. Niin ala arvoista heidän käytös on viime aikoina ollut.
Mutta mitäpä köyhät ymmärtäisivät mitään rikkaitten ongelmista. Aika paljon samaa asennetta näen tässä ketjussa kuin mitä noissa sukulaisissa.
Kyllä sinun olisi jo aloittaessasi pitänyt tietää, että saat varsin raadollisia vastauksia. Rikkailla ja köyhillä on yhteinen ongelma, raha. Sitä on liikaa tai liian vähän. Yrittäkää nyt elää jokseenkin huomaamattomasti, niin monet varakkaat tekevät, ihan itseään ja perhettään suojatakseen.
Mutta keskustele puolisosi kanssa, maksakaa jokin könttäsumma näille, jotka teitä ovat joskus auttaneet, ja sanokaa tiukasti, että se oli sitten siinä.
AP.n esille tuoma ongelma on todellinen. Mieheni verotiedot päätyivät jossain vaiheessa julkisuuteen ja seuraavat vuodet minun tavallisesta ja onnellisesta elämästäni oli pilalla.
Vaikka itse olin mielestäni ihan sama melko vaatimaton pienituloinen ihminen kuin ennenkin, sukulaisteni käytös muuttui täysin.
Sukulaiset joita olin auttanut ja tukenut jo vuosia kaikin tavoin yhtäkkiä muuttuivat vihollisiksi. Osa katkaisi välinsä vieläpä juuri kun isäni oli kuolemassa.
Jopa oma äitini muuttui kateelliseksi hirviöksi. Käyttäytyi inhottavasti, varasteli ja jakoi muille sukulaisille omaisuuttani, valehteli ja yritti petoksia joilla olisi vienyt perintöosuuksiani.
Tämä on ollut ihan hirveää.
Ihanko totta? Kannattiko kertoa kaikille? Olisiko teillä muuten lainata 60 000 ostaisin sähköauton?
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa joskus olla avulias, antelias ja ystävällinen muille. Tulee hyvä mieli ja ehkä itsellekin sattuu mukavia asioita.
Tällainen olen sukulaisilleni ollut jo kymmeniä vuosia. Mieheni vaurastumisen jälkeen olen saanut palkkioksi vaan petoksia, valehtelua, ihan suoraa varastamista. ja tappouhkauksia.
Maksoiko sossu vahingossa tuplana? Voivat huomata, ei kannata tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
AP.n esille tuoma ongelma on todellinen. Mieheni verotiedot päätyivät jossain vaiheessa julkisuuteen ja seuraavat vuodet minun tavallisesta ja onnellisesta elämästäni oli pilalla.
Vaikka itse olin mielestäni ihan sama melko vaatimaton pienituloinen ihminen kuin ennenkin, sukulaisteni käytös muuttui täysin.
Sukulaiset joita olin auttanut ja tukenut jo vuosia kaikin tavoin yhtäkkiä muuttuivat vihollisiksi. Osa katkaisi välinsä vieläpä juuri kun isäni oli kuolemassa.Jopa oma äitini muuttui kateelliseksi hirviöksi. Käyttäytyi inhottavasti, varasteli ja jakoi muille sukulaisille omaisuuttani, valehteli ja yritti petoksia joilla olisi vienyt perintöosuuksiani.
Tämä on ollut ihan hirveää.
Onhan se hirveää. Ihan tuhatkertaisesti hirveämpää kuin se, että käyttörahaa on ruokaan parikymppiä ja seuraavaan palkkapäivään on yli viikko. Ihan itkettää elämäsi kurja jama. Miten oikein jaksat etsiä valoisampaa tulevaisuutta? Ihailen sinua suuresti!
Kyllähän Elon Muskiltakin juuri pyydettiin 2% omaisuudestaan nälänhädän ratkaisemiseen, niin hän sanoi että ok, jos tiedot varojen jakamisesta tehdään läpinäkyvästi ja tarkasti.
Jos haluatte auttaa, niin voisitte toimia samalla tavalla. Annatte rahaa vain hyvään tarkoitukseen, ja pyydätte kuitit ostoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset joita olin auttanut ja tukenut jo vuosia kaikin tavoin yhtäkkiä muuttuivat vihollisiksi. Osa katkaisi välinsä vieläpä juuri kun isäni oli kuolemassa.Jopa oma äitini muuttui kateelliseksi hirviöksi. Käyttäytyi inhottavasti, varasteli ja jakoi muille sukulaisille omaisuuttani, valehteli ja yritti petoksia joilla olisi vienyt perintöosuuksiani.
Tämä on ollut ihan hirveää.Onhan se hirveää. Ihan tuhatkertaisesti hirveämpää kuin se, että käyttörahaa on ruokaan parikymppiä ja seuraavaan palkkapäivään on yli viikko. Ihan itkettää elämäsi kurja jama. Miten oikein jaksat etsiä valoisampaa tulevaisuutta? Ihailen sinua suuresti!
Miksi elät kädestä suuhun? Mihin rahasi menee alkukuusta?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis he ovat auttaneet teitä kun teillä on ollut tiukkaa? Miksi ette voi tehdä samaa heille?
Eipä todellakaan ole mitään duhteellisuuden tajua noissa avunpyynnöissä. Nytkö sitten pitäisi lahjoittaa heille kymppitonneja vain sen takia koska mies tienaa muutaman miljoonan vuodessa? Heidän avut olivat silloin joitain satasia, ehkäpä tonnin luokkaa välillä.
Ap
Miksi valehtelet? Ei miljonäärin vaimo täällä iltaansa viettäisi. Rahalla saa parempaakin tekemistä kuin av:lla roikkuminen.
Haha köyhät luulee että rikkailla ei ole meilenterveys ongelmia jne... samoja ongelmia kun rikkailla.
En ole ap, mutta mies on rikas myös ja täällä käyn, koska ei energiat riitä tällä hetkellä parempaan (masennus).
Masennus? Siis rikkaus ei tuonutkaan suurta onnea! Ihmiset, älkää olko kateellisia rikkaille, eivät ne elä satumaisen onnellista elämää, ne ovat siitä masentuneita. Raha onkin kurjaa, loisto ja säihke puuttuu elämästä täysin.
Onneksi sentään veronkierron suunnittelu vähän piristää päivää. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut ihan hirveää.Onhan se hirveää. Ihan tuhatkertaisesti hirveämpää kuin se, että käyttörahaa on ruokaan parikymppiä ja seuraavaan palkkapäivään on yli viikko. Ihan itkettää elämäsi kurja jama. Miten oikein jaksat etsiä valoisampaa tulevaisuutta? Ihailen sinua suuresti!
No sukulaisteni kohdalla ei todellakaan ole kyse siitä että olisivat oikeasti tarvinneet jotain. Useampia autoja ja isoja taloja ja asuntoja jne.
Tarkoitan juuri tuota pohjattoman ilkeää kateellista asennetta. Ikäänkuin varakkaan henkilön puoliso ei olisi enää normaali ihminen jolla normaalit tunteet. Ikäänkuin miehen hirveällä työnteolla ansaitsema omaisuus oikeuttaisi viemään tämän puolisolta normaalit ihmisoikeudet ja lainsuojan.
Eikä kukaan varallisuuteen katsomatta halua tulla rikoksen uhriksi tai huijatuksi. Ihan yhtä pahalta se tuntuu oli tililla 10 e tai 10 000 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olemme muuten maksaneet veroina niin monen suomalaisen sosiaalituet ja lisäksimieheni on työllistänyt niin monta ihmistä että katso ettäm eillä on oikeus itse päättää siitä mihin varojamme kohdistamme tai ketä autamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi elät kädestä suuhun? Mihin rahasi menee alkukuusta?
-eri
En puhunut itsestäni, vaan yleensä pienipalkkaisista kansalaisista, joilla jää käteen palkasta alle tuhat euroa kuussa perheensä elättämiseen. Hyvä ystäväni on tällainen. Sellaista on elämä, josta rikkaat ja keskituloisetkaan eivät tiedä mitään, eivätkä välitäkään tietää. Voisi vaikka tarttua jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olemme muuten maksaneet veroina niin monen suomalaisen sosiaalituet ja lisäksimieheni on työllistänyt niin monta ihmistä että katso ettäm eillä on oikeus itse päättää siitä mihin varojamme kohdistamme tai ketä autamme.
Verot mainittu! Sosiaalituet mainittu! Mitä vielä keksit tunteaksesi itsesi paremmaksi ihmiseksi kuin muut?
APn kannattaisi vaan keskittyä nyt siihen että itse saa elää miehensä almuilla eikä valittaa kun muutkin haluaa siipeillä, kohta mies voi vaihtaa nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat oksettavia oman navan tuijottelijoita, ei mulla muuta. Varsinkin rikkaat ovat tällaisia. Ovat muka ITSE kaiken tehneet, juupa juu.
Öö no mistä kaikkialta sun mielestä rikkaan/varakkaat omaisuutensa ovat mielestäsi saaneet? Alkaa ottaa pattiin tuollaiset kommentit, sillä miehelleni ja minulle on tultu useampaan otteeseen tivaamaan, että mistä on rahat saatu ja ei ole itse tienattuja. Mitä helve ttiä se sinun tai kenenkään per settä kutittaa?
Jos elämässä on onnistunut pelaamaan korttinsa oikein, tehnyt töitä, sijoittanut tms, niin se ei kuulu kenellekään! Ei ole mitään tilivelvollisuutta kertoa varallisuudestaan yhtään mitään sinunlaisillesi katkerille ihmisille.
No, jos onni ei ole ollut myötä esim. lottopotin kautta, niin ne rahat on jonkun työntekijän selkänahasta revitty. Aika harva "työllään rikastunut" on omin käsin ja jaloin sitä ollut tekemässä. Firman työntekijät ovat tehneet, firma on menestynyt, omistaja myy itsensä suuremmalle firmalle ja saa siitä miljoonia. En tuosta nyt niin suurta ylpeyttä tuntisi. Mutta jos ei pienellä ihmisellä muuta kehuskeltavaa ole, niin mikäs siinä. Minä vain en sellaista arvosta.
Ai että minua raivostuttaa tuollaiset laiskojen ja passiivisten ihmisten peruskateelliset kommentit.
Sulla ei ole MITÄÄN KÄSITYSTÄ siitä työn ja uhrautumisen määrästä jonka esim. menestyvä yritys Suomessa vaatii. Mies on uhrannut vuosikymmeniä elämästään ja minä siinä sivussa hoitanut kaiken muun.
Ei ole tosiaan ollut aikaa jatkuville ystävien tapaamisille, golfkentille ja purjehdusseuran juhliin.
Niin niin, mutta myikö se sen firmansa isommalle valtavasta määrästä miljoonia ja sanoi Minä sain sen aikaan? Sitähän minä tässä kritisoin. Relax, baby!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verot mainittu! Sosiaalituet mainittu! Mitä vielä keksit tunteaksesi itsesi paremmaksi ihmiseksi kuin muut?
En katso olevani parempi, mutta vaadin mieheni menestyksestä huolimatta itselleni normaalia asiallista kohtelua, normaalit ihmisoikeudet ja lainsuojan.
Jatkuva rahan vaatiminen sukulaiselta ei ole normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä.
Kyllä minä auttaisin sukulaisi varsinkin jos tilanne on tuo että he ovat myös auttaneet teitä kun teillä on ollut tiukkaa. Aika noloa, että teille on kyllä apu kelvannut mutta nyt ette voi vastavuoroisesti auttaa heitä. En siis tarkoita että pitäisi auttaa kymppitonneilla mutta niillä samoilla satasilla tai 1000e joilla mainitsit heidänkin teitä auttaneen. Kuulostatte kyllä aika itsekkäiltä ja siltä, että halusitte vain yksipuolisesti hyötyä sukulaisista aikoinaan mutta nyt ette ole valmiita vastavuoroisesti auttamaan heitä.