Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemme mieheni kanssa rikastuneet - nyt kaikki sukulaiset ovat kerjäämässä

Vierailija
01.11.2021 |

Nyt on tullut kaikenlaisia nyyhkytarinoita veloista ja huonosta terveydestä minkä takia ei voi mennä töihin sun muita tuon tapaisia satuja.

Ollaan muka velkaa niille koska joskus ovat olleet lapsenvahteina tai muuten ovat auttaneet kun joskus oli vähän tiukkaa rahojen kanssa.

Miten tässä nyt toimia? En todellakaan aio antaa senttiäkään. Sen jälkeen ne kuitenkin haluaa vaan että olemme jatkuva rahahana heille.

Kommentit (214)

Vierailija
161/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on myös tosielämässä  ongelma vaurautenne kanssa, niin siitä on helppo päästä! Jakakaa rahanne ja omaisuutenne tasan kaikkien apua pyytäneiden sukulaistenne kesken. Ilmoittakaa tästä jo etukäteen, että ne, jotka eivät ole vielä pyytäneet, tietävät tulla mukaan rahan jakoon.

Vierailija
162/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mista ne saivat tietaa rahoistasi? Sinulta?

Miehelläni on menestyvä firma. Jokainen voi googlata ja nähdä viime vuoden tuloksen. Muutimme myös juuri isoon taloon.

Eli mies rikastui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ylipäätään vaikea antaa mitään materiaa , rajaan läheiset pois. 

Vierailija
164/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pankki sentään.

Vierailija
165/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Elon Muskiltakin juuri pyydettiin 2% omaisuudestaan nälänhädän ratkaisemiseen, niin hän sanoi että ok, jos tiedot varojen jakamisesta tehdään läpinäkyvästi ja tarkasti.

Jos haluatte auttaa, niin voisitte toimia samalla tavalla. Annatte rahaa vain hyvään tarkoitukseen, ja pyydätte kuitit ostoista.

Ei kyllä mikään mene teille perille. Juuri tuollaisista ehdoista saisimme sitten vaan kuulla miten olemme ylimielisiä kusipäitä.

Niille jotka sanovat että olen vain pelkkä siipeilijä: kyllä minäkin ansaitsen tällaisen elintason koska valitsin hyvän ja ahkeran miehen enkä tuhlannut nuoruuttani valitsemalla baarista joka viikonloppu sitä komeinta, niin kuin yksi heistä teki.

T. Ap

Vierailija
166/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne sukulaiset ovatkin köyhtyneet ja sinun tulotaso on pysynyt samana, kaikki on suhteellista.

Vierailija
167/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on myös tosielämässä  ongelma vaurautenne kanssa, niin siitä on helppo päästä! Jakakaa rahanne ja omaisuutenne tasan kaikkien apua pyytäneiden sukulaistenne kesken. Ilmoittakaa tästä jo etukäteen, että ne, jotka eivät ole vielä pyytäneet, tietävät tulla mukaan rahan jakoon.

Ei meillä kyllä mitään ongelmaa ole rahojemme kanssa. Muille ne meidän rahat ovat sitten sitäkin suurempi ongelma.

Vierailija
168/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunttura kirjoitti:

No kun ootte noinnn rikkaita..Tuhlatkaa nyt.Suomen talous nousee. Ostakaa osakkeita pörssistä.Sijottakaa..ostakaa muutama muu auto,talo..näin rikkaat tekee.

Kyllähän me todellakin tuhlataan. Tehtiin sääntö että 10% menee aina kulutukseen riippumatta siitä paljonko tienataan. Nykyisillä tuloilla se on useita satoja tuhansia.

Vierailija
169/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä apllä nyt suloisesti sekaisin miehen firman tulos ja miehen tulot.

Vierailija
170/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sä heräsit.

0/5

Vierailija
171/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa ymmärtäisitte millaisia nuo ovat. Valittivat esimerksi että ollaan pihejä koska tarjottiin illalliset 20-30 euron hintatason lähi ravintolassa. Kuulemma olisivat halunneet syödä 100 euron sisäfilee pihvejä goodwinissä.

Mielestäni menkööt itse töihin jos tuollainen nyt on niin tärkeää. Mutta me nyt oltiin ne kusipäät taas kerran kun tarjottiin safkat.

Ap

Puhut Ap "me"-muodossa mutta mitä sinä olet tehnyt rikkauksien eteen? Mainitsit vain miehesi menestyneen firman josta rahaa tulee. Et kai elä siivellä sinäkin?

Tämä on toinen tyypillinen kommentti joka saa minut täysin ravostumaan. Kyllä esim. yrittäjien tai huippumenestyjien perheenjäsenet tavalla tai toisella joutuvat uhraamaan elämänsä halusivat tai eivät.

Mutta siitähän 7,5 h työpäivää koko ikänsä tehneet eivät tiedä mitään.

Vierailija
172/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei todellakaan ole suuria ansiotuloja koska ei halua maksella veroja. Itseasiassa elämme suurelta osin velkarahalla. Niitä velkoja kun on yli 10 miljoonaa muutenkin. Nordea lainaa meille 0.2% korolla joten ihan sama miten paljon velkaa on.

Ap

Vierailija
173/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei todellakaan ole suuria ansiotuloja koska ei halua maksella veroja. Itseasiassa elämme suurelta osin velkarahalla. Niitä velkoja kun on yli 10 miljoonaa muutenkin. Nordea lainaa meille 0.2% korolla joten ihan sama miten paljon velkaa on.

Ap

Talousasiat ja niiden ymmärtäminen ei oikein taida olla sun alaa🤣🤣🤣

Vierailija
174/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APn kannattaisi vaan keskittyä nyt siihen että itse saa elää miehensä almuilla eikä valittaa kun muutkin haluaa siipeillä, kohta mies voi vaihtaa nuorempaan.

Millä ihmeen almuilla?? En yhtään ihmettele että suurin osa suomalaisten avioliitoista päättyy eroon jos asenne on tuo. Minä ja mieheni sovimme naimisiin mentyämme että kun lapsia tulee, minä jään kotiin heitä hoitamaan. Olen ollut nyt 32 vuotta poissa työelämästä,kaikki lapsiin ja talouteen liittyvät asiat ovat pelkästään minun vastuullani. Tämä on mahdollistanut sen että mieheni on voinut paneutua kokopäiväisesti yrityksensä hoitamiseen. Meillä ei ole avioehtoa joten kaikki se mitä olemme naimisissaolomme aikana ostaneet ja tienanneet, on yhteistä. Olen huomannut että tuo klisee"elät miehen almuilla ja joskus se vaihtaa sinut nuorempaan",on sellaisten ihmisten ajatusmaailmaa jotka eivät taatusti ole yksityisyrittäjiä. Jokainen menestyvä firman omistaja tietää miten tärkeää on kun kotona on joku joka tukee sinua ja hoitaa sen toisen yrityksen, perheen asiat yhtä menestyksekkäästi. En muuten ole ap. Meiltä ei sukulaiset ole ikinä rahaa kerjänneet, vaikka "rikkaita"ollaankin.

Vierailija
175/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa ymmärtäisitte millaisia nuo ovat. Valittivat esimerksi että ollaan pihejä koska tarjottiin illalliset 20-30 euron hintatason lähi ravintolassa. Kuulemma olisivat halunneet syödä 100 euron sisäfilee pihvejä goodwinissä.

Mielestäni menkööt itse töihin jos tuollainen nyt on niin tärkeää. Mutta me nyt oltiin ne kusipäät taas kerran kun tarjottiin safkat.

Ap

Puhut Ap "me"-muodossa mutta mitä sinä olet tehnyt rikkauksien eteen? Mainitsit vain miehesi menestyneen firman josta rahaa tulee. Et kai elä siivellä sinäkin?

Tämä on toinen tyypillinen kommentti joka saa minut täysin ravostumaan. Kyllä esim. yrittäjien tai huippumenestyjien perheenjäsenet tavalla tai toisella joutuvat uhraamaan elämänsä halusivat tai eivät.

Vihdoinkin järkevä kommentti! Näköjään täällä kommentoivat ovat kaikki jonkun muun palkollisia kun eivät yksityiyrittäjän elämästä mitään käsitä.

Vierailija
176/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menetimme mieheni kanssa kummatkin työmme koronan johdosta.

Serkkuni mies myi yrityksensä 3 vuotta sitten, sai silloin puolet rahoista, nyt loput. Yhteensä miljoonia.

Meidät kutsuttiin heidän juhliin, kauas. Ilmoitin emme voi osallistua, ei ole varaa ostaa lippuja.

Serkkuni vastaus oli eihän ne liput niin kalliita ole.

Juhlissa oli ihmetellyt ettemme tulleet. Joku oli sanonut mehän olemme työttömiä. Oli naureskellut.

Ei hänen tarvitse minun lippuja maksaa, mutta vaikea ymmärtää ei mene jakeluun junalippu oli mulle liikaa, perheelle vielä enemmän.

Vierailija
177/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuota ne ei ymmärrä. Serkkupojalla on vapaa aikaa vaikka kuinka. On aikaa urheilla, pelata tietokoneella useita tuntia päivässä ja polttaa pilveä kavereiden kanssa. Asuu vielä äidinsä luona joka hoitaa siivoamiset ja ruoanlaiton.

Se on härskisti pyytänyt meiltä autoa, 5 tonnin pelikonetta, oled telkkaria, kännykkää, vuokratakuuta, auttamaan sen tuttuja hyvin avokätisesti (autot niillekin) jne.

Ei sille mene jakeluun että mieheni on uhrannut terveydensä ja yhteisen perhe elämän tuolle firmalle ja nyt todellakin nautitaan hedelmistä. Serkkupoika voisi itse mennä töihin jos sitä kiinnostaa materia ja se voi sitten omilla rahoillaan auttaa muitakin. Se pitää sitä kuitenkin maailman suurimpana solvauksena kun joku sanoo sille että menisi töihin. Sitten tulee kaikenlaisia nyyhkytarinoita masennuksesta, uniongelmista ja miten elämä on potkinut päähän. Ihan terve nuori mies on.

Vierailija
178/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me menetimme mieheni kanssa kummatkin työmme koronan johdosta.

Serkkuni mies myi yrityksensä 3 vuotta sitten, sai silloin puolet rahoista, nyt loput. Yhteensä miljoonia.

Meidät kutsuttiin heidän juhliin, kauas. Ilmoitin emme voi osallistua, ei ole varaa ostaa lippuja.

Serkkuni vastaus oli eihän ne liput niin kalliita ole.

Juhlissa oli ihmetellyt ettemme tulleet. Joku oli sanonut mehän olemme työttömiä. Oli naureskellut.

Ei hänen tarvitse minun lippuja maksaa, mutta vaikea ymmärtää ei mene jakeluun junalippu oli mulle liikaa, perheelle vielä enemmän.

Onnibussi maksaa 2e. Olisit vaikkapa kerännyt puistosta pulloja jos tuohon ei ollut varaa.

Vierailija
179/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Talousasiat ja niiden ymmärtäminen ei oikein taida olla sun alaa🤣🤣🤣

Kyllä ne itseasiassa ovat.

Ap

Vierailija
180/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittakaa mielummin rahaa unicefille ja spr toimintaan kuin joillekkin sukulaisille.

Ei ikinä rahaa näihin firmoihin. Raha ei mene sinne mihin sen pitäisi mennä.