Olemme mieheni kanssa rikastuneet - nyt kaikki sukulaiset ovat kerjäämässä
Nyt on tullut kaikenlaisia nyyhkytarinoita veloista ja huonosta terveydestä minkä takia ei voi mennä töihin sun muita tuon tapaisia satuja.
Ollaan muka velkaa niille koska joskus ovat olleet lapsenvahteina tai muuten ovat auttaneet kun joskus oli vähän tiukkaa rahojen kanssa.
Miten tässä nyt toimia? En todellakaan aio antaa senttiäkään. Sen jälkeen ne kuitenkin haluaa vaan että olemme jatkuva rahahana heille.
Kommentit (214)
Suomen Punaisen Ristin puheenjohtaja Pertti Torstilan ansiot nousivat viime vuonna yli 156 449 euroon. Pääomatuloja hänellä oli reilut 680 euroa.
Torstila on entinen virkamies ja diplomaatti, joka on tehnyt uran ulkoministeriössä. Hän on toiminut suurlähettiläänä muun muassa Unkarissa ja Tukholmassa sekä valtiosihteerinä. Hän jäi eläkkeelle tehtävästään ulkoministeriössä vuonna 2014 ja siirtyi sen jälkeen SPR:n puheenjohtajaksi.
SPR:n talous- ja henkilöstöjohtajan
Tapani Väisäsen
mukaan Torstilan tulot eivät ole peräisin järjestössä toiminnasta. Hänelle ei makseta työstä puheenjohtajana palkkaa, vaan kulukorvauksia.
SPR:n palkkalistoilla on kuitenkin järjestön pääsihteeri Kristiina Kumpula. Hän tienasi viime vuonna mukavat ansiotulot – yli 107 842 euroa. Kumpula on tehnyt järjestössä pitkän uran 1980-luvulta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nielin ylpeyteni ja ehdotin varakkaalle sukulaiselleni, että hän ostaisi sijoitusasunnon ja vuokraisi sen minulle. Vuokra-asuntoni oli silloin irtisanottu. Lupasin maksaa niin korkeaa vuokraa kuin pystyn työkyvyttömyyseläkkeelläni ja asumistuella.
Pekäsin, että en saa enää mistään pysyvää asuntoa lähellä palveluja. Ei ole omaa autoa eikä edes ajokorttia. Kun sukulaiseni oli lapsi, hoidin häntä paljon ja olemme olleet läheiset.
Eipä ole enää pyyntöni jälkeen sukulainen pitänyt mitään yhteyttä. Nyt kyllä minua hävettää. Silloin ajattelin, että ehdotukseni olisi ollut myös hänelle taloudellisesti kannattava. En pitänyt sitä ihan kerjäämisenäkään.
Miten iso kämppä ja mikä vuokra?
Ja varmaan olisivat välit menneet sitten kun tulisi tullut riitaa remonteista tai takuuvuokrasta. Sukulainen teki ihan oikein.
Ihan vaan yksiö tai pieni kaksio. Tukieni kanssa pystyn maksamaan noin 750 euroa, riippuen paikkakunnasta (eläkkeensaajan asumistuki vaihtelee paikkakunnittain). Sanoin, että minulle käy jokin syrjäisempikin sijainti, kunhan kauppaan pääsee ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Nielin ylpeyteni ja ehdotin varakkaalle sukulaiselleni, että hän ostaisi sijoitusasunnon ja vuokraisi sen minulle. Vuokra-asuntoni oli silloin irtisanottu. Lupasin maksaa niin korkeaa vuokraa kuin pystyn työkyvyttömyyseläkkeelläni ja asumistuella.
Pekäsin, että en saa enää mistään pysyvää asuntoa lähellä palveluja. Ei ole omaa autoa eikä edes ajokorttia. Kun sukulaiseni oli lapsi, hoidin häntä paljon ja olemme olleet läheiset.
Eipä ole enää pyyntöni jälkeen sukulainen pitänyt mitään yhteyttä. Nyt kyllä minua hävettää. Silloin ajattelin, että ehdotukseni olisi ollut myös hänelle taloudellisesti kannattava. En pitänyt sitä ihan kerjäämisenäkään.
Älä häpeä, itse olisin auttanut sinua vastaavassa tilanteessa. Mikään ei ole lapselle korvaavattomampaa, kuin läsnä oleva aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ap ole rahaa nahnytkaan. Katkera ihminen. Meilla oli lahisukulainen vaikeassa elamantilanteessa ilman omaa syytaan. Annoimme hanelle $50,000. kitisematta.
Paluupostissa tuli velkakirja ja takaisinmaksuaikataulu. Revittiin se paperi ja lahetettiin palaset takaisin.:D
Kovin amerikkalainen tilanne. Dollareita annettu ?
USA:ssa tuo taloudellinen huolehtiminen sukulaisista ja erilaiset siitä johtuvat riippuvuussuhteet taitaa olla arkipäivää.
Anu Partasen Pohjoismainen teoria kaikesta-kirjassa (ihan loistava kirja) on näitä riippuvuussuhteita ja suomalaisen ja amerikkalaisen järjestelmän eroja käsitelty enemmän.Suomessa kaikilla on mahdollisuus opiskellaja yrittää ja terveydenhoitokaan ei maksa mitään. Ihmiset eivät ole almujen ja sukulaisten varassa samalla tavalla. Lahjoja annetaan antamisen ilosta, mutta niitä ei ole tapana pyytää.
Duh! Lukemisen ymmartaminen vahan heikoissa kantimissa? Dollareita annettu?, mita luulet $50,000. tarkoittaa?
Tassa ei ollut kysymys mistaan riippuvuudesta, opiskelusta tai suomalaisten "ilmaisesta" terveydenhoidosta vaan pelkasta antamisen ilosta ja siita etta tiesi helpottavansa rakkaan ihmisen oloa. Kukaan ei pyytanyt mitaan. Capish?
Siis he ovat auttaneet rahallisesti teitä, mutta nyt te ette anna senttiäkään? "Hieman" ahnetta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso kämppä ja mikä vuokra?
Ja varmaan olisivat välit menneet sitten kun tulisi tullut riitaa remonteista tai takuuvuokrasta. Sukulainen teki ihan oikein.
Ihan vaan yksiö tai pieni kaksio. Tukieni kanssa pystyn maksamaan noin 750 euroa, riippuen paikkakunnasta (eläkkeensaajan asumistuki vaihtelee paikkakunnittain). Sanoin, että minulle käy jokin syrjäisempikin sijainti, kunhan kauppaan pääsee ilman autoa.
Olisin voinut maksaa vuokratakuun, kun se olisi palautunut edellisestä asunnosta. Lisäksi edellinen vuokraisäntäni oli lupautunut suosittelijakseni. Olin asunut 15 vuotta hänen asunnossaan moitteetta. Se asunto meni altani, kun vuokraisäntä tarvitsi asuntoa oman perheensä käyttöön. Sinne muutti hänen sukulaisensa, joka oli jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle ja oli vähävarainen. Siitä keksinkin esittää ehdotuksen sijoitusasunnosta sukulaiselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotiedot ovat julkisia. Tarpeeksi tienaavat ilmoitetaan lehdessä... ei ole tarvinnut kenellekään itse kertoa 🙄
Tietojen julkaisemisen voi kieltää. Moni julkkis näin tehnytkin, ettei mammat olisi kilpaa ruotimassa heidän raha-asioitaan.
Se julkaisutieto on yhtä tyhjän kanssa. Se tarkoittaa vain, ettei tiedot ole valmiiksi siinä isossa listassa, joka medialle jaetaan. Verottaja kuitenkin joutuu ilmoittamaan, ketkä ovat kieltäneet tietojen antamisen, eli media saa nimilistan. Sitten he kysyvät näiden ihmisten tiedot verottajan mediapalvelusta etäpalvelun kautta. Eli media saa ne tiedot joka tapauksessa, mutta työläämmin. Ja kaupan päälle herkullisten jutun listan ihmisistä, jotka yrittivät salata tietonsa, mutta turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotiedot ovat julkisia. Tarpeeksi tienaavat ilmoitetaan lehdessä... ei ole tarvinnut kenellekään itse kertoa 🙄
Tietojen julkaisemisen voi kieltää. Moni julkkis näin tehnytkin, ettei mammat olisi kilpaa ruotimassa heidän raha-asioitaan.
Se julkaisutieto on yhtä tyhjän kanssa. Se tarkoittaa vain, ettei tiedot ole valmiiksi siinä isossa listassa, joka medialle jaetaan. Verottaja kuitenkin joutuu ilmoittamaan, ketkä ovat kieltäneet tietojen antamisen, eli media saa nimilistan. Sitten he kysyvät näiden ihmisten tiedot verottajan mediapalvelusta etäpalvelun kautta. Eli media saa ne tiedot joka tapauksessa, mutta työläämmin. Ja kaupan päälle herkullisten jutun listan ihmisistä, jotka yrittivät salata tietonsa, mutta turhaan.
Tuo on jo kylla rivoa yksityisyyden loukkaamista. Suomi kansainvaliseen oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me menetimme mieheni kanssa kummatkin työmme koronan johdosta.
Serkkuni mies myi yrityksensä 3 vuotta sitten, sai silloin puolet rahoista, nyt loput. Yhteensä miljoonia.
Meidät kutsuttiin heidän juhliin, kauas. Ilmoitin emme voi osallistua, ei ole varaa ostaa lippuja.
Serkkuni vastaus oli eihän ne liput niin kalliita ole.Juhlissa oli ihmetellyt ettemme tulleet. Joku oli sanonut mehän olemme työttömiä. Oli naureskellut.
Ei hänen tarvitse minun lippuja maksaa, mutta vaikea ymmärtää ei mene jakeluun junalippu oli mulle liikaa, perheelle vielä enemmän.
Onnibussi maksaa 2e. Olisit vaikkapa kerännyt puistosta pulloja jos tuohon ei ollut varaa.
En halunnut mennä yhden rokotteen saaneena bussiin. Junaan olisin uskaltanut, bussiin en.
Kun kutsu tuli, liput maksoi junalla 40 e suunta, matkahuollolla 35, suunta.
Viikonloppunakin keräsin pulloja. Vien ne kauppaan, kun haen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä apllä nyt suloisesti sekaisin miehen firman tulos ja miehen tulot.
Miehellä ei todellakaan ole suuria ansiotuloja koska ei halua maksella veroja. Itseasiassa elämme suurelta osin velkarahalla. Niitä velkoja kun on yli 10 miljoonaa muutenkin. Nordea lainaa meille 0.2% korolla joten ihan sama miten paljon velkaa on.
Ap
Luitko muropaketin kyljestä nämä vero-ohjeet?
🤣🤣🤣🤣Talousasiat ja niiden ymmärtäminen ei oikein taida olla sun alaa🤣🤣🤣
Kyllä ne itseasiassa ovat.
Ap
Avaisitko sitten hiukan tuota teidän kuviota?
32 vuoden raatamisen jälkeen miehellä on yli 10 miljoonaa velkaa ja elätte lainarahalla ettei muodostuisi ansiotuloveroa. Silti firma muka tekee miljoonien tulosta vuodessa. Joko jätät jotakin kertomatta tai et todellakaan ymmärrä talousasioiden päälle.Ei se pankki anna miljoonia lainaksi jollei ole vakuutta. Sitä mukaa kun vakuuden arvo kasvaa niin saadaan aina lisää velkaa pankilta.
Voit ajatella sen nuin että jos realisoidaan vakuus niin verottaja ottaa osansa siitä eli siinä tavallaan on piilevä verovelka. Sen sijaan että realisoisimme osan siitä niin otamme 0,2% korolla velkaa ja annetaan vakuuden kasvaa arvossaan se 10-20% vuodessa.
Köyhät ja raskautetut. Kääntykää hädässänne Sanna Marinin puoleen. Hän on auttanut "suomalaisten veronmaksajien ja lapsiemme velkapiikkiin" maailman hädänalaisia tuhansilla miljoonilla. Olemme rikkaita meillä on varaa: aitoon punaviher sloganilla tyyliin (käsi lompakossasi ja taskussasi)
Kun on varaa kylvää tuhansia miljoonia esim Espanjaan ja Italiaan niin lienee suomalaisienkin auttamiseksi jokin vekseli kirjoitettu.
Köyhät nyt aina ovat omasta mielestään kunnollisia ja luotettavia. Totuus on sitten aina poltettuja siltoja joka suuntaan. Piikki jäänyt auki joka suuntaan. Lähisiltä huijattu almuja kaikenlaisilla nyyhkytarinoilla jotka ovat myöhemmin paljastuneet täysin valheiseksi. Nähty on.