Olemme mieheni kanssa rikastuneet - nyt kaikki sukulaiset ovat kerjäämässä
Nyt on tullut kaikenlaisia nyyhkytarinoita veloista ja huonosta terveydestä minkä takia ei voi mennä töihin sun muita tuon tapaisia satuja.
Ollaan muka velkaa niille koska joskus ovat olleet lapsenvahteina tai muuten ovat auttaneet kun joskus oli vähän tiukkaa rahojen kanssa.
Miten tässä nyt toimia? En todellakaan aio antaa senttiäkään. Sen jälkeen ne kuitenkin haluaa vaan että olemme jatkuva rahahana heille.
Kommentit (214)
Ymmärrän AP.tä.
Meillä vastaavanlaisia kokemuksia lähinnä omien sukulaisteni puolelta.
Mieheni on raatanut yrityksensä eteen ensin 20 vuotta ympäripyöreitä päiviä.
Ja kun vainvannäkö vihdoin palkitaan ja tulot julkaistaan verokoneissa minun sukulaiseni ( huom minun , ei mieheni) katsovat että hekin ovat jotenkin ansainneet tästä jotain. Vaikka itse ovat käyttäneet elämänsä päivät lähinnä aviorikoksiin, purjehtimiseen ja autonromujen keräilyyn.
Ainakin perinnöt kuuluisivat siksi vain ja yksinomaan heille.
Ihmisten kateudella ja ahneudella ei ole mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on rikastunut ja sinä siivestät.
Tämä!
Oikeasti fiksu on hiljaa raha-asioistaan. Silloinkin kun raha ”näkyy” päällepäin.Entäs sitten jos mies on talossa se varakas, tehnyt huomattavan omaisuuden sijoittamalla ja itse ”lokkina” tässä ollut useamman vuoden vain pientä paperihommaa yms tehden? En osta itselleni mitään, enkä leveile rahoilla mutta se mitä meillä on, koti, auto jne niin on saaneet sukulaiset uskomaan, että tuolla on rahaa kuin roskaa. Oikeasti suurin osa rahoista miehen omilla tileillä, eikä minulla ole kuin kärpäsen kakka omalla tililläni siitä mitä voisi olla.
On se kiusallista kun raha tulee esille jatkuvasti sukulaisissa käydessä tai kavereiden kanssa ulkona jos lähtee yksille. Oletetaan minun maksavan kaikki ja olenkin tarjonnut useammin, mutta silti ei ole kauhean kivaa kun oletetaan, että olen heille jatkuvasti joku maksuväline. Aika yksinäistä elämä nykyään kun ei huvita lähteä kenenkään kanssa minnekään, kun raha aina esillä.
Ymmärrän ton täysin. Ihan samoja kokemuksia.! Tuo on ajoittain kohtuuttoman ikävä tilanne. Varsinkin kun itse on yrittänyt vaan olla ahkera ja ihan hyvä ihminen niin kuin ennenkin.
Voimia sinulle syksyyn. Älä ole liikaa yksin ja urheile. Se auttaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat oksettavia oman navan tuijottelijoita, ei mulla muuta. Varsinkin rikkaat ovat tällaisia. Ovat muka ITSE kaiken tehneet, juupa juu.
Öö no mistä kaikkialta sun mielestä rikkaan/varakkaat omaisuutensa ovat mielestäsi saaneet? Alkaa ottaa pattiin tuollaiset kommentit, sillä miehelleni ja minulle on tultu useampaan otteeseen tivaamaan, että mistä on rahat saatu ja ei ole itse tienattuja. Mitä helve ttiä se sinun tai kenenkään per settä kutittaa?
Jos elämässä on onnistunut pelaamaan korttinsa oikein, tehnyt töitä, sijoittanut tms, niin se ei kuulu kenellekään! Ei ole mitään tilivelvollisuutta kertoa varallisuudestaan yhtään mitään sinunlaisillesi katkerille ihmisille.
No, jos onni ei ole ollut myötä esim. lottopotin kautta, niin ne rahat on jonkun työntekijän selkänahasta revitty. Aika harva "työllään rikastunut" on omin käsin ja jaloin sitä ollut tekemässä. Firman työntekijät ovat tehneet, firma on menestynyt, omistaja myy itsensä suuremmalle firmalle ja saa siitä miljoonia. En tuosta nyt niin suurta ylpeyttä tuntisi. Mutta jos ei pienellä ihmisellä muuta kehuskeltavaa ole, niin mikäs siinä. Minä vain en sellaista arvosta.
Ai että minua raivostuttaa tuollaiset laiskojen ja passiivisten ihmisten peruskateelliset kommentit.
Sulla ei ole MITÄÄN KÄSITYSTÄ siitä työn ja uhrautumisen määrästä jonka esim. menestyvä yritys Suomessa vaatii. Mies on uhrannut vuosikymmeniä elämästään ja minä siinä sivussa hoitanut kaiken muun.
Ei ole tosiaan ollut aikaa jatkuville ystävien tapaamisille, golfkentille ja purjehdusseuran juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis he ovat auttaneet teitä kun teillä on ollut tiukkaa? Miksi ette voi tehdä samaa heille?
Eipä todellakaan ole mitään duhteellisuuden tajua noissa avunpyynnöissä. Nytkö sitten pitäisi lahjoittaa heille kymppitonneja vain sen takia koska mies tienaa muutaman miljoonan vuodessa? Heidän avut olivat silloin joitain satasia, ehkäpä tonnin luokkaa välillä.
Ap
En tiedä oletko Porvoosta vai onko tosi juttu, mutta jos sukulaiset ovat tavispalkoistaan auttaneet tyyliin tonnin luokkaakin aiemmin, olisi vastavuoroisesti miljoonapalkoista auttaminen juurikin luokassa kymppitonneja. Lahjavero toki menee, mutta mikäs hätä siinä, jos kerran miljoonia tienaa, se verohan on vain murusia.
Toisaalta ei tietenkään tarvitse auttaa, jos ei niin halua tehdä, mutta itse ainakin - jos rikastun - haluan auttaa niitä, jotka auttoivat minua tiukkoina hetkinä, vaikka eivät tienneet, tulisivatko he saamaan apua vastavuoroisesti tai edes rahojaan takaisin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mista ne saivat tietaa rahoistasi? Sinulta?
Miehelläni on menestyvä firma. Jokainen voi googlata ja nähdä viime vuoden tuloksen. Muutimme myös juuri isoon taloon.
Googlaisin mutta unohdit tekstistäsi sen firman nimen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa ymmärtäisitte millaisia nuo ovat. Valittivat esimerksi että ollaan pihejä koska tarjottiin illalliset 20-30 euron hintatason lähi ravintolassa. Kuulemma olisivat halunneet syödä 100 euron sisäfilee pihvejä goodwinissä.
Mielestäni menkööt itse töihin jos tuollainen nyt on niin tärkeää. Mutta me nyt oltiin ne kusipäät taas kerran kun tarjottiin safkat.
Ap
Puhut Ap "me"-muodossa mutta mitä sinä olet tehnyt rikkauksien eteen? Mainitsit vain miehesi menestyneen firman josta rahaa tulee. Et kai elä siivellä sinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä että tarjottiin vuosia työttömälle olleelle miehen serkulle työpaikkaa. Eipä se kiinnostanut vaan ainostaan suora rahalahja olisi kelvannut. Laittoi sitten välit poikki ja kirjoitti facessa kaikenlaista paskaa meistä. Ollaan kuulemma riistoporvareita ja me potkitaan suomalaisia pihalle samalla kun annetaan työt kiinalaisille. (Ei ole totta)
T. Ap
Shittiähän sinä suollat ja provoat. Jos tilanne olisi oikeasti kuvatunlainen, katkaisisit noin huonot ihmissuhteet, eikö niin? Kukaan itseään kunnioittava ei energiasyöppöjä pitäisi elämässään.
Auttaisin ehkä vähän jos on asiallisia pyyntöjä.Mutta ilmeisesti nyt nuo ei ollut?Mihin kymppitonneja tarvitaan...Itse autan (vaikken rikas olekaan) sukulaista perhettä jossa syöpätapaus niin tulot on romahtanut. Mutta muuten lepsua rahankäyttöä tms en tukisi vaikka olisi miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis he ovat auttaneet teitä kun teillä on ollut tiukkaa? Miksi ette voi tehdä samaa heille?
Eipä todellakaan ole mitään duhteellisuuden tajua noissa avunpyynnöissä. Nytkö sitten pitäisi lahjoittaa heille kymppitonneja vain sen takia koska mies tienaa muutaman miljoonan vuodessa? Heidän avut olivat silloin joitain satasia, ehkäpä tonnin luokkaa välillä.
Ap
Miksi valehtelet? Ei miljonäärin vaimo täällä iltaansa viettäisi. Rahalla saa parempaakin tekemistä kuin av:lla roikkuminen.
Provo tämä varmaan on, mutta miksi ei miljonäärin vaimo aikaansa viettäisi täällä, jos on ennenkin tykännyt roikkua? Mihin se perusluonne katoaisi rahan takia. Ja mitä ylipäätänsä rahalla on tekemistä käykö av-palstalla vai ei. Jos voittaisin lotossa, niin ihan varmasti kävisin täällä senkin jälkeen.
Niin, se perusluonne. Bitch on bitch vaikka voissa paistaisi - tai kääriytyisi turkiksiin ja timantteihin. Huonosta ihmisestä ei tule hyvää rahallakaan, eikä varsinkaan sillä.
Itse en osaa oikein ottaa kantaa omaan ilkeyteeni. Mutta tätä palstaa kuitenkin seuraan (lähes addiktoituneena) raha- ja työtilanteen muututtuakin.
Niinjoo, mikään miljonääri en nyt kuitenkaan ole. Mutta mihin kuvan harrastuksen jättäisi rahankaan myötä.
Oliskohan kannattanut pitää suu supussa???
Perustelee isolla velkarahalla kaiken hankkimansa, niin pääsee helpoimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan kannattanut pitää suu supussa???
Perustelee isolla velkarahalla kaiken hankkimansa, niin pääsee helpoimmalla.
Minusta on ikävää nähdä kommentteja, joissa kehotetaan valehtelemaan. Ei kaikkia asioitaan tarvitse toitottaa ja voitte olla kommentoimattakin raha- ym. asioitanne, mutta jos ihmiset sanotte jotakin, niin puhukaa totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi valehtelet? Ei miljonäärin vaimo täällä iltaansa viettäisi. Rahalla saa parempaakin tekemistä kuin av:lla roikkuminen.
Haha köyhät luulee että rikkailla ei ole meilenterveys ongelmia jne... samoja ongelmia kun rikkailla.
En ole ap, mutta mies on rikas myös ja täällä käyn, koska ei energiat riitä tällä hetkellä parempaan (masennus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Haha köyhät luulee että rikkailla ei ole meilenterveys ongelmia jne... samoja ongelmia kun rikkailla.
En ole ap, mutta mies on rikas myös ja täällä käyn, koska ei energiat riitä tällä hetkellä parempaan (masennus).
Korjaan, samoha ongelmia KÖYHIEN kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mista ne saivat tietaa rahoistasi? Sinulta?
Miehelläni on menestyvä firma. Jokainen voi googlata ja nähdä viime vuoden tuloksen. Muutimme myös juuri isoon taloon.
Se iso talo nyt ei vältttämättä kerro rikkaudesta, niin paljon on velkaisia taloistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä täällä toinenkin miljonäärin vaimo roikkuu. Vapaa-aikaa on ja joskus pitää myös levätä. Silloin on aikaa surffailla. Eipä kyllä itseltä ole koskaan kysynyt kukaan mitään rahaa lainaan tms. Enkä ole ikinä itse lainannut keltään rahaa kuten ap on. Pankit on sitä varten jos joku haluaa rahaa. Katkaisisin välit välittömästi jos joku pyytäisi rahaa lainaan.
Meidän perhe on ollut varakas jostain 90-luvun lopulta asti. Tuolloin tapahtui hieman samaa, eli tietyt sukulaiset alkoivat ruinata työpaikkoja ja rahallista apua. Kun näitä ei voitu sitten tarjota, katkesivat välit kolmeen eri sukulaisperheeseen ja heidän (vanhempien) katkeruus meitä kohtaan on siirtynyt nyt heidän lapsilleen. Surullista.
Pysy kaukana somalista, ne käyttää henkistä väkivaltaa eristääkseen sinut yhteisöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on rikastunut ja sinä siivestät.
Tämä!
Oikeasti fiksu on hiljaa raha-asioistaan. Silloinkin kun raha ”näkyy” päällepäin.Entäs sitten jos mies on talossa se varakas, tehnyt huomattavan omaisuuden sijoittamalla ja itse ”lokkina” tässä ollut useamman vuoden vain pientä paperihommaa yms tehden? En osta itselleni mitään, enkä leveile rahoilla mutta se mitä meillä on, koti, auto jne niin on saaneet sukulaiset uskomaan, että tuolla on rahaa kuin roskaa. Oikeasti suurin osa rahoista miehen omilla tileillä, eikä minulla ole kuin kärpäsen kakka omalla tililläni siitä mitä voisi olla.
On se kiusallista kun raha tulee esille jatkuvasti sukulaisissa käydessä tai kavereiden kanssa ulkona jos lähtee yksille. Oletetaan minun maksavan kaikki ja olenkin tarjonnut useammin, mutta silti ei ole kauhean kivaa kun oletetaan, että olen heille jatkuvasti joku maksuväline. Aika yksinäistä elämä nykyään kun ei huvita lähteä kenenkään kanssa minnekään, kun raha aina esillä.
Varakkaiden vaikeuksia 😄
Kokeilkaapa joskus olla avulias, antelias ja ystävällinen muille. Tulee hyvä mieli ja ehkä itsellekin sattuu mukavia asioita.
En oikein usko ap: n tarinaa. Toiveuni. Minäpä kerron miten asiat ovat. Olen selvänäkijä.
Miehelläsi voi olla yritys ja sinä olet työtön. Teillä on myös talo, josta olette korvianne myöten veloissa. Nyt toivot, että teistä tulisi rikkaita ja köyhät kateellisena polvillaan rukoilisivat teiltä rahaa. Sinä olet kuitenkin rahojen päällä istuva kuningatar, joka saat sanoa suorat sanat kurjalistolle. Annan sinulle hyvän ohjeen. Mene töihin ja rakenna itse pilvilinnasi todeksi.