Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemme mieheni kanssa rikastuneet - nyt kaikki sukulaiset ovat kerjäämässä

Vierailija
01.11.2021 |

Nyt on tullut kaikenlaisia nyyhkytarinoita veloista ja huonosta terveydestä minkä takia ei voi mennä töihin sun muita tuon tapaisia satuja.

Ollaan muka velkaa niille koska joskus ovat olleet lapsenvahteina tai muuten ovat auttaneet kun joskus oli vähän tiukkaa rahojen kanssa.

Miten tässä nyt toimia? En todellakaan aio antaa senttiäkään. Sen jälkeen ne kuitenkin haluaa vaan että olemme jatkuva rahahana heille.

Kommentit (214)

Vierailija
141/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.n esille tuoma ongelma on todellinen. Mieheni verotiedot päätyivät jossain vaiheessa julkisuuteen ja seuraavat vuodet minun tavallisesta ja onnellisesta elämästäni oli pilalla.

Vaikka itse olin mielestäni ihan sama melko vaatimaton pienituloinen ihminen kuin ennenkin, sukulaisteni käytös muuttui täysin.

Sukulaiset joita olin auttanut ja tukenut jo vuosia kaikin tavoin yhtäkkiä muuttuivat vihollisiksi. Osa katkaisi välinsä vieläpä juuri kun isäni oli kuolemassa.

Jopa oma äitini muuttui kateelliseksi hirviöksi. Käyttäytyi inhottavasti, varasteli ja jakoi muille sukulaisille omaisuuttani, valehteli ja yritti petoksia joilla olisi vienyt perintöosuuksiani.

Tämä on ollut ihan hirveää.

Onhan se hirveää. Ihan tuhatkertaisesti hirveämpää kuin se, että käyttörahaa on ruokaan parikymppiä ja seuraavaan palkkapäivään on yli viikko. Ihan itkettää elämäsi kurja jama. Miten oikein jaksat etsiä valoisampaa tulevaisuutta? Ihailen sinua suuresti!

Miksi elät kädestä suuhun? Mihin rahasi menee alkukuusta?

-eri

En puhunut itsestäni, vaan yleensä pienipalkkaisista kansalaisista, joilla jää käteen palkasta alle tuhat euroa kuussa perheensä elättämiseen. Hyvä ystäväni on tällainen. Sellaista on elämä, josta rikkaat ja keskituloisetkaan eivät tiedä mitään, eivätkä välitäkään tietää. Voisi vaikka tarttua jotain.

Mistä sinä tiedät mitä omalla työllään tai yrityksellään rikastunut tietää ?

Mistä sinä tiedät kuinka hirveitä velkoja hän on joutunut vaikeina vuosina ottamaan, kuinka suuressa köyhyydessä elämän tai kuinka suurta painetta kestämään ?

Vierailija
142/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ootte noinnn rikkaita..Tuhlatkaa nyt.Suomen talous nousee. Ostakaa osakkeita pörssistä.Sijottakaa..ostakaa muutama muu auto,talo..näin rikkaat tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.n esille tuoma ongelma on todellinen. Mieheni verotiedot päätyivät jossain vaiheessa julkisuuteen ja seuraavat vuodet minun tavallisesta ja onnellisesta elämästäni oli pilalla.

Vaikka itse olin mielestäni ihan sama melko vaatimaton pienituloinen ihminen kuin ennenkin, sukulaisteni käytös muuttui täysin.

Mielenkiinnolla seuraan ensi vuotta, kun tämän vuoden tulot tulevat menemään heittämällä yli "julkisuusrajan". Sukuni on tuollaista persaukista porukkaa, niin eiköhän joku kateellinen sieltä nimeni ja tuloni bongaa, joten jää nähtäväksi alkaako puhelin soimaan jossain välissä.

Vierailija
144/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis he ovat auttaneet teitä kun teillä on ollut tiukkaa? Miksi ette voi tehdä samaa heille?

Eipä todellakaan ole mitään duhteellisuuden tajua noissa avunpyynnöissä. Nytkö sitten pitäisi lahjoittaa heille kymppitonneja vain sen takia koska mies tienaa muutaman miljoonan vuodessa? Heidän avut olivat silloin joitain satasia, ehkäpä tonnin luokkaa välillä.

Ap

Miksi valehtelet? Ei miljonäärin vaimo täällä iltaansa viettäisi. Rahalla saa parempaakin tekemistä kuin av:lla roikkuminen. 

Haha köyhät luulee että rikkailla ei ole meilenterveys ongelmia jne... samoja ongelmia kun rikkailla.

En ole ap, mutta mies on rikas myös ja täällä käyn, koska ei energiat riitä tällä hetkellä parempaan (masennus).

Masennus? Siis rikkaus ei tuonutkaan suurta onnea! Ihmiset, älkää olko kateellisia rikkaille, eivät ne elä satumaisen onnellista elämää, ne ovat siitä masentuneita. Raha onkin kurjaa, loisto ja säihke puuttuu elämästä täysin.

Onneksi sentään veronkierron suunnittelu vähän piristää päivää. 😉

Kylläpä taas suomalainen ivallinen luonto näkyy tästäkin kommentista. Ihmiset kuvittelevat vissiin että se raha tekee elämästä täydellisen ilman minkäänlaisia ongelmia. Ihmisiä ne on rikkaatkin ja voivat jopa sairastua siihen masennukseen.

Tulee niin mieleen se kun entinen pomoni sivalsi minua uudesta kotimaastani, että eikös se ollutkaan paratiisi minne muutitte. Koskaan en ole sanonutkaan muuttavani paratiisiin. Sellaista ei ole olemassakaan jos minulta kysytään, mutta ilmeisesti ne jotka pyrkivät pois Suomesta ovat muiden mielestä pyrkimässä paratiisiin asumaan helppoa elämää vailla minkäänlaisia huolia ja murheita.

Vierailija
145/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan tiedä kenenkään sukulaiseni raha-asioita eikä ne meidän.

En ymmärrä miten "suku" tuommoiset asiat saa tietoonsa? Raha ei aina näy päälle päin, muistakaa se. Ja hienotkin puitteet saa velkarahalla..

Verotiedot on julkisia.

Tämä on kyllä väärin ja miksi näin muuten on? 

Vierailija
146/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitteko lasten hoidosta aikoinaan? Tai tekikö teidän perhe aikoinaan näitä palveluksia heidän perheilleen? Ja ilmaiseksi? Olen kyllä kuullut tarinoita, kun joku perhe rikastuu, niin pihiys alkaa kasvamaan. En ymmärrä, jos sinulla on tai ollut hyviä ihmissuhteita, jotka auttaneet teitä aikoinaan ilmaiseksi, niin eikö ole oikeus ja kohtuu, kun saa rahaa, niin olisi moraalisesti oikein maksaa heille. Mutta en toki ap:n aloitusta ymmärrä, että mistä kaikki lähti ja miksi? Yleensä toiset ihmiset auttavat jos omaavat moraalin tajun, mutta jos sukulaisilla vaikeaa ja rahapulaa, niin toki ap sen tietää. Eli miksi et auta? Tai kyseessä vaikeat perhesuhteet ym? Eli jos tiivistän asian, niin jos muut auttaneet teitä ennen suurta rahamäärää, niin tarjositko apua muille? 

Vierailija
147/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mista ne saivat tietaa rahoistasi? Sinulta?

Miehelläni on menestyvä firma. Jokainen voi googlata ja nähdä viime vuoden tuloksen. Muutimme myös juuri isoon taloon.

Hahhah, miehelläsi on firma ja sinä olet siivellä eläjä, huøria kaikki naiset ovat.

Vierailija
148/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on menestyvä firma. Jokainen voi googlata ja nähdä viime vuoden tuloksen. Muutimme myös juuri isoon taloon.

Hahhah, miehelläsi on firma ja sinä olet siivellä eläjä, huøria kaikki naiset ovat.

Tämä se taitaa totuus olla, hyvin harvassa ovat omalla työllä vaurastuneet naiset.

Vierailija
149/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän varmaan kannattaa antaa kaikki rahanne sukulaisille, sitten eivät ole enää vaivoina. Helppoa.

Vierailija
150/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Vappu Pimiä juuri jossain maininnut, että ventovieraat ovat tulleet kerjäämään rahaa, kun tietävät hänen hyvästä rahatilanteesta. Taitaa olla ihan yleistä. Jos jollain on taitoja, niin muille pitää tehdä ilmaiseksi ja jos on rahaa, niin sitä olisi jaettava ympäriinsä. 

Vierailija
151/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän ne tienestit niistä listoista aika ajoin, kuka tienannut yli 100 000 jne. Onneksi meidän suvussa ei kukaan kehdannut sanoa asiasta mitään. 

Vierailija
152/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alemman sosiaaliluokan ongelmia.

Ei täällä sivistyksen parissa kenelläkään sukulaiselle käy mielen vieressäkään että kenenkään puoliso kävisi töissä jakaakseen rahat huonommin tienaavilla sukulaisille. Olkoonkin sitten lakimies, lääkäri tai toimitusjohtaja.

Pankkitilin saldo on kyllä asia jota ei kukaan kysy. Samassa pöydässä pystymme istumaan kaikki vaikka yksi saisi elantonsa toimeentulotuesta, toinen hanttihommista ja kolmas sijoituksista. Kukaan ei nyrpistele kulmiaan toisen halvalle vuokra-asunnolle vaikka itse asuisi kartanossa.

Kuulostaa utopialta. Missä noin hyvin on asiat?

Vierailija
153/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on rikastunut. Sinä olet yhtä köyhä kuin aina ennenkin.

Vierailija
154/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis he ovat auttaneet teitä kun teillä on ollut tiukkaa? Miksi ette voi tehdä samaa heille?

Eipä todellakaan ole mitään duhteellisuuden tajua noissa avunpyynnöissä. Nytkö sitten pitäisi lahjoittaa heille kymppitonneja vain sen takia koska mies tienaa muutaman miljoonan vuodessa? Heidän avut olivat silloin joitain satasia, ehkäpä tonnin luokkaa välillä.

Ap

Veikkaan että on provo. Mutta kyllä aiemmin annetut avustukset yleensä annetaan reilujen korkojen kera takaisin ja ihan omasta aloitteesta.

Ilmankos niitä aggressiivisesti tyrkytetään vaikkei halua ottaa vastaan.

Vierailija
155/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat oksettavia oman navan tuijottelijoita, ei mulla muuta. Varsinkin rikkaat ovat tällaisia. Ovat muka ITSE kaiken tehneet, juupa juu.

Öö no mistä kaikkialta sun mielestä rikkaan/varakkaat omaisuutensa ovat mielestäsi saaneet? Alkaa ottaa pattiin tuollaiset kommentit, sillä miehelleni ja minulle on tultu useampaan otteeseen tivaamaan, että mistä on rahat saatu ja ei ole itse tienattuja. Mitä helve ttiä se sinun tai kenenkään per settä kutittaa?

Jos elämässä on onnistunut pelaamaan korttinsa oikein, tehnyt töitä, sijoittanut tms, niin se ei kuulu kenellekään! Ei ole mitään tilivelvollisuutta kertoa varallisuudestaan yhtään mitään sinunlaisillesi katkerille ihmisille.

No, jos onni ei ole ollut myötä esim. lottopotin kautta, niin ne rahat on jonkun työntekijän selkänahasta revitty. Aika harva "työllään rikastunut" on omin käsin ja jaloin sitä ollut tekemässä. Firman työntekijät ovat tehneet, firma on menestynyt, omistaja myy itsensä suuremmalle firmalle ja saa siitä miljoonia. En tuosta nyt niin suurta ylpeyttä tuntisi. Mutta jos ei pienellä ihmisellä muuta kehuskeltavaa ole, niin mikäs siinä. Minä vain en sellaista arvosta.

Ai että minua raivostuttaa tuollaiset laiskojen ja passiivisten ihmisten peruskateelliset kommentit.

Sulla ei ole MITÄÄN KÄSITYSTÄ siitä työn ja uhrautumisen määrästä jonka esim. menestyvä yritys Suomessa vaatii. Mies on uhrannut vuosikymmeniä elämästään ja minä siinä sivussa hoitanut kaiken muun.

Ei ole tosiaan ollut aikaa jatkuville ystävien tapaamisille, golfkentille ja purjehdusseuran juhliin.

Niin niin, mutta myikö se sen firmansa isommalle valtavasta määrästä miljoonia ja sanoi Minä sain sen aikaan? Sitähän minä tässä kritisoin. Relax, baby!

Anteeksi, mutta mitä sinä siis kritisoit ?

Mies on ponnistellut ja ottanut ja kestänyt valtavia taloudellisia riskejä, raatanut, luonut tyhjästä menestyvän vientiyrityksen , työllistää paljon ihmisiä jotka maksavat veronsa Suomeen. Ja kun tästä kymmenien vuosien työstä on vihdoin tullut taloudellista hyötyä hän on kiltisti maksanut veronsa suomalaisen yhteiskunnan hyväksi.

Eikö se ollutkaan mieheni joka tämän teki ? Sinutko tästä pitäisi palkita ?

Olisit itse voinut tehdä saman ja saada työstäsi ison palkkion , mutta et viitsinyt kun vietit päiväsi av-palstalla.

Vierailija
156/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alemman sosiaaliluokan ongelmia.

Ei täällä sivistyksen parissa kenelläkään sukulaiselle käy mielen vieressäkään että kenenkään puoliso kävisi töissä jakaakseen rahat huonommin tienaavilla sukulaisille. Olkoonkin sitten lakimies, lääkäri tai toimitusjohtaja.

Pankkitilin saldo on kyllä asia jota ei kukaan kysy. Samassa pöydässä pystymme istumaan kaikki vaikka yksi saisi elantonsa toimeentulotuesta, toinen hanttihommista ja kolmas sijoituksista. Kukaan ei nyrpistele kulmiaan toisen halvalle vuokra-asunnolle vaikka itse asuisi kartanossa.

En jaa tätä kokemusta. Sivistys, toisen huomioon ottaminen ja käytöstävat eivät korreloi tulotason tai koulutuksen kanssa.

Kyllä ne korkeimmin koulutetut ja parhaiten tienaavat ovat omassa elämässäni olleet kateellisimpia ja kaikkine juonineen kauheimpia sukulaisia.

Vierailija
157/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me lahjoitimme vastaavassa tilanteessa lähimmille iäkkäille, eläkkeellä tai lähes oleville sukulaisille osakesalkut pankin sijoitusneuvojan/private banking-neuvojan avulla. Saavat osinkoja muutaman tonnin - kymppitonnin vuodessa. Lähimpinä sukulaisina pidän vanhempiamme, heidän sisaruksiaan ja elossa olevia isovanhempiamme. Jos isovanhemmista joku oli jo kuollut niin sitten hänen osuutensa jaettiin perikunnalle pääluvun mukaan. Lisäksi lahjoitimme tietysti sisaruksillemme ja sisarustemme lapsille saman summan kuin omille lapsillemmekin laitoimme. 

Miten meni lahjaveron kanssa tuossa?

Lahjan saaja on verovelvollinen eli ilmoitusvelvollisen.

Vierailija
158/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittakaa mielummin rahaa unicefille ja spr toimintaan kuin joillekkin sukulaisille.

Ei pennin latia kannata noille organisaatioille antaa, paisuttavat vain organisaatiotaan, mitään onnistu auttamaan, ei ole tahtoakaan.

Vierailija
159/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että taloon uppos kaikki eikä riittänytkään joten voisitteko heittää femman ?

Vierailija
160/214 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan tiedä kenenkään sukulaiseni raha-asioita eikä ne meidän.

En ymmärrä miten "suku" tuommoiset asiat saa tietoonsa? Raha ei aina näy päälle päin, muistakaa se. Ja hienotkin puitteet saa velkarahalla..

Aika ärhäkästi tuttavapiirissä tieto levisi heti verotietojen julkaisun jälkeen.