Annoin lapsipuolelle ensipuhelimeksi vanhan iPhoneni
Sain joululahjaksi uusimman iPhonen, ja kun vanhalle ei käyttöä ollut niin annoin sen sitten 7v lapsipuolelle. Hommattiin siihen mieluisat suojakuoret+kalvot, liittymä, laskukin tulee meille. Ja luonnollisesti huolehdittiin ettei tule tehtyä ostoja vahingossa jne. Lapsella on jo oma äitinsä hankkima tabletti, jolla surffaa jonkin verran myös netissä. Annettiin lapsen äidille myös luonnollisesti kaikki salasanat että voi valvoa lapsen puhelimenkäyttöä.
Nytpä kuitenkin äiti olikin ottanut tuon lapselle annetun iPhonen omaan käyttöönsä, ja antanut lapselle vanhan Lumiansa.
Onko teistä ok, miten suhtautuisitte? Onko ok vaatia äitiä antamaan puhelin takaisin lapsen käyttöön ja jos ei suostu niin pyytää takaisin? Ärsyttää..
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:43"]Haha, ei ole totta, puhelinvaras taisi todellakin tulla itse "linjoille" :D [/quote] Ot, mutta ei tuosta äidistä varasta saa tekemälläkään..
[/quote]
Perustele toki miten niin ei. :D Varas sä olet ja siitä ei pääse mihinkään. Annatko APlle puhelimen takaisin?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:43"]Haha, ei ole totta, puhelinvaras taisi todellakin tulla itse "linjoille" :D
[/quote]
Ot, mutta ei tuosta äidistä varasta saa tekemälläkään..
[/quote]
No mikä se sitten on, jos ottaa toisen omaisuutta itselleen luvatta?
Ap:n pitäisi saada lukittua se puhelin "iphoneni on varastettu" -toiminnolla. Hänellähän on lapsen itunes-tunnukset, jolla sen saa tehtyä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:43"]
Haha, ei ole totta, puhelinvaras taisi todellakin tulla itse "linjoille" :D
[/quote]
Voi persus, ja mun kun piti just mennä nukkumaan. Eihän tätä nyt millään malta kesken jättää :D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:23"]
Ihan aluksi täytyy kyllä sanoa että tää on vaan teidän puoli asiasta. Onko sovittu että hankitte uuden puhelimen ja äiti antaa omansa lapselle, jonka olette "unohtaneet". Lisäksi iPhone on ihan liian kallis puhelin ekaluokkalaiselle, Lumia kelpaa ihan hyvin. Jos joku antaisi mun lapselle iPhonen niin aivan varmasti ottaisin itselleni, sillä lapsella ei vaan ole iPhonelle käyttöä. Aikuisella voi jopa ollakkin. Joten jospa jätätte asian tähän, jaäiti toimii niin kuin parhaaksi näkee.
[/quote]Lapsiparkasi...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:43"]Haha, ei ole totta, puhelinvaras taisi todellakin tulla itse "linjoille" :D [/quote] Ot, mutta ei tuosta äidistä varasta saa tekemälläkään..
[/quote]
jos ottaa jotain toiselle kuuluvaa itselleen = varkaus.
Joko on puhelin takaisin lapsella?
Miten ihmeessä ostat tai annat yhtään mitään jonkun yh:n penikalle? Jos mies maksaa elarit, siinä on jo ihan tarpeeksi, huolehtikoon lähivanhempi lopusta. Jos taas teillä on paremmat mahdollisuudet huolehtia lapsesta, tehkää selväksi, että lapsi muuttaa teille tai loppuu kaikki hyysääminen kokonaan. Synnyttäjä voi sitten maksella elareita teille päin.
Eikös sen luurin voi lukita ilmoittamalla varastetuksi?
Kyllä mä ainakin ostan tytärpuolelle lahjan, on mulle lähes yhtä rakas kuin biologiset lapsetkin. Olen hyvin tienaavat akateeminen, mielelläni annan omistani rakkailleni. Tänä jouluna ostin tytölle Louis Vuitton- pikkulaukun, oli kovin mieleinen lahja. Ei meidän perheessä erotella, kuka on kenenkin lapsi.
Hankala tilanne. En kehtaisi otta lapsen saamaa lahjaa itselleni. Sille äidille voisi sanoa painokkaasti, että lahja oli lapselle.
Taitaa kostaa minulle, kun vein hänen miehensä aikanaan
Ap
Joko ap:n ja varasmamman kiista ratkesi? Ketjun hiljentymisestä päättelen, että asiaa on hoidettu palstan ulkopuolella. :D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:43"]Haha, ei ole totta, puhelinvaras taisi todellakin tulla itse "linjoille" :D
[/quote]
Ot, mutta ei tuosta äidistä varasta saa tekemälläkään..