Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkkipäivä-Sannin sairas suhde ruokaan

Vierailija
11.01.2015 |

Karkkipäivä oli ennen yksi lempiblogejani, mutta viimeisen vuoden aikana se on alkanut enemmänkin ahdistaa kuin viihdyttää. Sannin sairaan neuroottinen suhtautuminen ruokaan alkaa olla jo huolestuttavaa. Nainen joka on nyt jo kuihtuneen näköinen 50-kiloinen laskee gramman kymmenesosan tarkkuudella ruokien ravintoaineita ja suunnittelee aina kaiken, suupalaakaan ei voi ottaa sitä laskematta. Ja kalorimäärät varmasti jäävät todella alhaisiksi... Silti postauksissa hirveä tarve selitellä jos joku näistä tavoista kysyy. Samaten hänen matkustamisessaan ei tunnu olevan muuta "iloa" kuin pakonomainen senttien laskeminen. Kaikesta on pidettävä kirjaa, ruoista, matkustamisesta, shampoopullon kulumisesta...

Onko kukaan muu alkanut ihmetellä blogistin kontrollifriikkeyttä? Eihän tuo nyt oikeasti voi olla tervettä?

P.s. en edelleenkään "vihaa" blogistia tmv., Sanni on edelleen hirmu hyvä kirjoittaja. Mutta ei tuota blogia pysty enää kohta lukemaan...

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisille sopii erilaiset ruokavaliot ja induktio ja vhh toimii ainakin mulla, vaikka kaloreja on reippaasti enemmän kuin Sannilla ja vaikka en harrasta liikuntaa (induktion aikaan on tosiaan vähän päänsärkyinen ja vetämätön olo aluksi), eli kyllä pelkkä induktiokin voisi laihduttaa. En kuitenkaan tajua tuota Sannin touhua, miksi ihmeessä kuntoilee samaan aikaan ja miksi ihmeessä pitää kalorit noin matalalla. Ei mun mielestä kelpaa selitykseksi, ettei ollut nälkä/olisi pitänyt/ei vain tullut syötyä, kun hän muutenkin ruokavalion suunnittelee noin tarkkaan niin miten sieltä voi unohtua/jäädä huomaamatta joku ateria?

Mäkin oon tykännyt blogista aiemmin, mutta nyt en vaan tajua enkä jaksa lukea enää. Toisaalta hyvä, että kertoo noin avoimesti ruokailuistaan (ehkä toimii varoittavana esimerkkinä tai joku läheinen kiinnittäisi huomiota tilanteeseen), toisaalta en ymmärrä miten hän kuvittelee että lukijoita kiinnostaisi jotkut ruoka-aineiden painot ja hiilarien grammamäärät? Ulkoisesti Sanni näyttää olevan hyvässä kunnossa, joten tuntuu jotenkin hurjalta, että hän kokee tarvetta noin tiukkaan kuuriin. Vaikka itsekin olen vhh-ruokavaliota noudattanut niin uskon että tuollaiset kuurit vain rasittavat elimistöä ja elimistö tarvitsee myös hiilareita (niistä hedelmistä ja pavuista esimerkiksi, ei tietenkään välttämättä vehnäjauhoista ja valkoisesta sokerista).

Vierailija
2/108 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa minun sanoneeni mutta Mr. Karkkipäivä ja Sanni tulevat eroamaan pian lähtiulevaisuudessa. Liian monta samanlaista esimerkkiä ja usein se mies sitten totaalisesti väsähtää syömishäiriöön ja pakenee paikalta :(
Toivon tosi paljon, että Mr. Karkkipäivä aukaisisi silmänsä ja huomaisi, että vaimo kärsii syömishäiriöstä ja patistaisi etsimään apua. Mutta tosi asia on se, että kun on niin lähellä ja syömishäiriö kytee vuosikausia, niin jossain vaiheessa se onkin ihan normaalia ja mun vaimo nyt vaan on tollanne natsi hillarijutuissa...

T. Kokemusta on, itse pidin Sannin kaltaisesti käyttäytyvää pikkusiskoani oikein terveellisenä ja hyvänä esimerkkinä ja monet itkut itkin kun sisko joutui nenämahaletkuihin ja teho-osastolle tarkkailuun sydänoireista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:25"]Sanokaa minun sanoneeni mutta Mr. Karkkipäivä ja Sanni tulevat eroamaan pian lähtiulevaisuudessa. Liian monta samanlaista esimerkkiä ja usein se mies sitten totaalisesti väsähtää syömishäiriöön ja pakenee paikalta :(
Toivon tosi paljon, että Mr. Karkkipäivä aukaisisi silmänsä ja huomaisi, että vaimo kärsii syömishäiriöstä ja patistaisi etsimään apua. Mutta tosi asia on se, että kun on niin lähellä ja syömishäiriö kytee vuosikausia, niin jossain vaiheessa se onkin ihan normaalia ja mun vaimo nyt vaan on tollanne natsi hillarijutuissa...

T. Kokemusta on, itse pidin Sannin kaltaisesti käyttäytyvää pikkusiskoani oikein terveellisenä ja hyvänä esimerkkinä ja monet itkut itkin kun sisko joutui nenämahaletkuihin ja teho-osastolle tarkkailuun sydänoireista
[/quote]

No nyt menee mun mielestä vähän huonon maun puolelle tämä kommentti. Jätetäänkö muut ihmiset tämän ulkopuolelle?

Vierailija
4/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu saman, ja siksi lopettanut koko blogin lukemisen. Kosmetiikkablogeja on netti pullollaan :/

Vierailija
5/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, vahinkoalapeukku.

Vierailija
6/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta. Ja päälle vielä tuo pakonomainen salilla käyminen vaikka itsekin sanoo että induktiolla ei pitäisi. Eikö sen miestä kiinnosta tai häiritse tuo yhtään?

Vierailija
7/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin samaan huomiota. Laskee gramman tarkkuudella jopa kurkut, parsakaalit ja salaatit... En suosittele tuota blogia syömishäiriöisille, ei minusta ihan terve meininki...

Vierailija
8/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tykkää noista ruokajutuista, skippaan ne aina. Kuitenkin pidän blogista muuten paljon ja varsinkin reissupostaukset ovat ihania. Kyllähän Sanni vähän kontrollifriikki on.

Vierailija
9/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan pätee kaikkeen muuhunkin. Jokaisesta rasvapullosta ja hiuslakasta on oma kirjanpito kauanko kesti ja montako suihkausta sai.

Vierailija
10/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä Sanni on?

Vierailija
11/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viittikö. Karkkipäivä on ihana blogi, ja ruokajutut kiinnostavia, samoin reissujutut. Kosmetiikkajutut eivät niinkään.

Vierailija
12/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen lapsinainen poneineen.

Vierailija
13/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:25"]

Kuinka pitkä Sanni on?

[/quote]

N. 160 cm. Yllätyin kun kertoi tämän, olin aina kuvitellut pidemmäksi :)

Vierailija
14/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimman postauksen kuvituksena virtsassa uitettu ketostix *yök*

Minuakin lukeminen ahdistaa, en jaksa innostua enää kosmetiikkajutuistakaan kun niihinkin on usein pitänyt sulloa ainakin lause äärimmäisyyksiin menevää laskemista, joko hiilarien tai sitten senttien. Luen mieluummin jotain rennommin elämään suhtautuvaa.

Vierailija
15/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli yksi mun suosikkiblogeja aikoinaan, mutta en vaan pysty enää lukemaan sitä.

Toi sen syömishäiriö on niin ahdistavaa luettavaa, ja se ei edes itse tajua sairastuneensa syömishäiriöön :(

Kaikkea hyvää sannille tulevaisuuteen, mutta en vaan itse kestä syömishäiriöisiä, enkä sen takia lue enää sen blogia ollenkaan.

16/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se äärimmäisen sairasta, kun joku huomaa vähän lihonneensa ja laihduttaa välittömästi pari kiloa pois. Parempi on ollu 90 kiloinen av mamma ja juoda siideria ja ahmia karkkia. Diabetes kiittää.

Minusta karkkipäivä on mielenkiintoinen blogi, enkä näe sitä mitenkään sairaana. Jotkut ihmiset tykkäävät pitää kirjaa ja analysoida asioita. Myös ruokaa.

Vierailija
17/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="11.01.2015 klo 21:43"]

Onhan se äärimmäisen sairasta, kun joku huomaa vähän lihonneensa ja laihduttaa välittömästi pari kiloa pois. Parempi on ollu 90 kiloinen av mamma ja juoda siideria ja ahmia karkkia. Diabetes kiittää.

Minusta karkkipäivä on mielenkiintoinen blogi, enkä näe sitä mitenkään sairaana. Jotkut ihmiset tykkäävät pitää kirjaa ja analysoida asioita. Myös ruokaa.

[/quote]

Niin ja siinä välissähän ei ole mitään tervettä vaihtoehtoa? Joko on karkkia ahmiva siiderivalas tai sairaalloisesti grammoja laskeva semi-anorektikko?

Vierailija
18/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:52"]

Niin ja siinä välissähän ei ole mitään tervettä vaihtoehtoa? Joko on karkkia ahmiva siiderivalas tai sairaalloisesti grammoja laskeva semi-anorektikko?

[/quote]

Obvious troll is obvious.

Ei kannata vastailla tuolle mitään. Luultavasti joku itsekin syömishäiriöinen, niillä on tapana kuvitella kaikista muista jotain 90 kg siiderivalaita, kun niillä itsellä on itsekuria ja plaah, plaah, kyllä kaikki tietää, jotka on joutuneet syömishäiriöisten kanssa tekemisiin.

Syömishäiriöisillä ei ole mitään käsitystä kohtuudesta, siksi ne selittää tuollaisia juttuja.

Vierailija
19/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jostain kertoo sekin, että tällä dieetillä ollaan niin pakkomielteisesti, ettei voi syödä edes hedelmiä. Edes hedelmiä! Tai kaikkia kasviksia. Omituiselta kuulostaa "terveys"dieetiksi...

Vierailija
20/108 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö kellään muulla se myös, miten sannilla ei ole mitään kriittistä kykyä arvioida esim. terveysasioita, tutkimuksia jne. ja se uskoo kaiken mitä se lukee karppifoorumeilta?

Sen jälkeen se levittää karppien myyttejä ja uskomuksia totuutena ympäriinsä. Sillä on kuitenkin varmaan jonkinlainen auktoriteettiasema varsinkin nuoremmille lukijoille, jotka saattaa uskoa noita sen juttuja.

Ketju on lukittu.