Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Onko vielä muita, joiden varasijat ei liiku ollenkaan? Jospa käyn seuraavan kerran Opintopolussa sitten viikon päästä.
Olikos se niin, että vasta 26.11. saa hyväksyä alempia paikkoja kuin eka toive?
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä muita, joiden varasijat ei liiku ollenkaan? Jospa käyn seuraavan kerran Opintopolussa sitten viikon päästä.
Ei liiku ei.. Eilen yksi sija, tänään ei mitään. Jossakin oli, että vois vielä illalla joskus päivittyä, mut en tiiä onko miten varmaa tietoa.
Siis toinen 2 asteen tutkinto taikka sitten eri alalle AMK. Vähemmillä pisteillä pääsee sisään esim. Luonnonvara tai tietojenkäsittelypuolelle…
Vierailija kirjoitti:
Siis toinen 2 asteen tutkinto taikka sitten eri alalle AMK. Vähemmillä pisteillä pääsee sisään esim. Luonnonvara tai tietojenkäsittelypuolelle…
Et pääse kumpaankaan hylätyllä matikalla. Se se sun ongelmasi on, ei kokonaispisteet, kun ensikertalainen olet.
Vierailija kirjoitti:
VAMK julkaisi tulokset ❤️ Pääsin sisään, monimuoto sh. (Minun paikkani vapautui siis jollekin Seinäjoelle.) Alin hyväksytty oli 49.88. Minulla pisteitä 66.77
Samoilla pisteillä, eri koulu, oon varasijalle 80 jtn :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pääse kumpaankaan hylätyllä matikalla. Se se sun ongelmasi on, ei kokonaispisteet, kun ensikertalainen olet.
Jos pääsykokeen matikka tuotti hylsyn niin en suosittele tietojenkäsittelytieteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsykokeen matikka tuotti hylsyn niin en suosittele tietojenkäsittelytieteitä.
Suosittelen ap:lle esim. Matikkapirkon videoita ja/tai valmennuskurssia. Niistä on monelle ollut iso hyöty.
Onkohan mitään mahista päästä ekalta varasijalta ei-ensikertalaisena Turkuun terveydenhoitajaksi? No, paikka samasta koulusta tuli sairaanhoitajaksi, mutta vähän harmittaa kun noin lähellä olis 😁
Vierailija kirjoitti:
Metropolian tulokset tulivat. Pääsin sisään 😳
Mikä ala?
Humak vieläkin odotuttaa tuloksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan kaikki muut ovat tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan kaikki muut ovat tulleet?
En tiedä, mutta siltä alkaa, ainakin tän ketjun perusteella, vaikuttamaan.
Ennen kuin kaikki ovat tulleet, ei pääse ottamaan alempien toiveiden paikkoja vastaan.
Hop hop nyt!
Pääsin itse sisään Metropoliaan ei-ensikertalaisena. Haluttu ala, jossa yleensä korkeat sisäänpääsypisteet. Omista yo-kirjotuksista on jo 14v aikaa, joten aika tyhjästä lähdettiin. Kävin keväällä kokeilemassa ja tein (helpossa) matikan osuudessa aivan turhia huolimattomuusvirheitä. Otin syksylle valmennuskurssin ja luulen, että se ratkaisi minun kohdalla sisäänpääsyn. Matikkaa ja englantia pystyy hyvin opiskelemaan esim. Youtubesta, mutta päätöksentekotaitoja ei oikein. Sain nyt tästä kokeesta 87p (max. 100) ja päätöksentekotaidoista täydet 20p. Sieltä saa "helposti" ne pisteet, jos oppii tietyn logiikan. Eli jos esim. englanti pelottaa ja takkuaa niin opiskelee sitä aikansa, muttei kuluta siihen liikaa voimavaroja. Panostaa vaikka mielummin matikkaan ja päätöksentekotaitoihin. Niistä saa kuitenkin 20p per osio.
Sain opiskelupaikan 3 toiveestani. Opintopolussa lukee hyväksytty, mutta en saa vahvistettua opiskelupaikan vastaanottamista, sillä opintopolku on laittanut minut jonoon odottamaan ylempiä hakukohteita. Nyt mietin tässä että 3 vaihtoehto olisi mieluisin. Joudunko nyt todella ottamaan paikan vastaan 2 vaihtoehdosta jos sinne varasijalta pääsen? Milloin voin hyväksyä 3 vaihtoehtoni.? Paniikki iski todella.
Vierailija kirjoitti:
Sain opiskelupaikan 3 toiveestani. Opintopolussa lukee hyväksytty, mutta en saa vahvistettua opiskelupaikan vastaanottamista, sillä opintopolku on laittanut minut jonoon odottamaan ylempiä hakukohteita. Nyt mietin tässä että 3 vaihtoehto olisi mieluisin. Joudunko nyt todella ottamaan paikan vastaan 2 vaihtoehdosta jos sinne varasijalta pääsen? Milloin voin hyväksyä 3 vaihtoehtoni.? Paniikki iski todella.
Joudut ja voit ottaa paikan vastaan vasta sitten, kun koko yhteishaku on päättynyt, ts. kaikkien koulujen kaikki linjat ovat julkaisseet tulokset.
Kyselin tuossa jo aiemmin, että olikohan niin että paikan voi hyväksyä vasta 26.11., koska silloinhan kaikki ovat varmasti julkaisseet tulokset. Ja tulee kai tuloskirje sähköpostiin.
Plus siitä on viikko 3.12. jolloin paikat pitää kai olla vastaanotettu? Eli varasijapaikat liikkuvat ehkä vasta enemmän silloin?
Vierailija kirjoitti:
Mää oon Xamkiin Th alunperin 5 varasijalla nyt 3 sijalla en tiiä pääsenkö.. ei oo liikkunut mihkään...
Sama pääsykoe se on muillakin aloilla. Vai meinasitko uutta 2. asteen koulutusta?