Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe syksy 2021

Liirumlaarum
01.11.2021 |

Keskustelua amk syksyn valintakokeesta 2021

Kommentit (1474)

Vierailija
1061/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metropolian tulokset tulivat. Pääsin sisään 😳

Mikä ala?

Sh, päivä

Vierailija
1062/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselin tuossa jo aiemmin, että olikohan niin että paikan voi hyväksyä vasta 26.11., koska silloinhan kaikki ovat varmasti julkaisseet tulokset. Ja tulee kai tuloskirje sähköpostiin.

Plus siitä on viikko 3.12. jolloin paikat pitää kai olla vastaanotettu? Eli varasijapaikat liikkuvat ehkä vasta enemmän silloin?

Ja varasijoilta hyväksyminen päättyy 14.12.2021. Eli ilmeisesti jos et ole saanut paikkaa ollenkaan, loput varasijat täytetään tuohon 14. päivään mennessä.

Mitenköhän mahtaa olla, jos otan kakkosvaihtoehdon paikan vastaan vaikka 3.12. niin voinko päästä varasijatäytöillä vielä kohteeseen 1 vai oliko homma siinä, kun hyväksyn kakkospaikan? Sen tiedän, että nyt 26.11. voin vielä valita kakkosvaihtoehdon kohdalla "hyväksyn ja jään odottamaan", mutta entä nuo viimeiset varasijatäytöt?

Hain ja pääsin joskus kauan sitten kohteeseen 1, joten nämä varasijatäytöt on mulle vieraita. Anteeksi tyhmyyteni :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Eli nyt pitää elää viikko jännityksessä. Harmittaa todella, mut mitään ei asialle mahda. Olen 2 varasijalla, siihen 2 toiveeseeni. En ole ensikertalainen, joten toivottavasti tämä seikka vähän auttaisi asiaani ja olisi eri jonot ensi ja uudelleen hakijoille.

Vierailija
1064/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselin tuossa jo aiemmin, että olikohan niin että paikan voi hyväksyä vasta 26.11., koska silloinhan kaikki ovat varmasti julkaisseet tulokset. Ja tulee kai tuloskirje sähköpostiin.

Plus siitä on viikko 3.12. jolloin paikat pitää kai olla vastaanotettu? Eli varasijapaikat liikkuvat ehkä vasta enemmän silloin?

Ja varasijoilta hyväksyminen päättyy 14.12.2021. Eli ilmeisesti jos et ole saanut paikkaa ollenkaan, loput varasijat täytetään tuohon 14. päivään mennessä.

Mitenköhän mahtaa olla, jos otan kakkosvaihtoehdon paikan vastaan vaikka 3.12. niin voinko päästä varasijatäytöillä vielä kohteeseen 1 vai oliko homma siinä, kun hyväksyn kakkospaikan? Sen tiedän, että nyt 26.11. voin vielä valita kakkosvaihtoehdon kohdalla "hyväksyn ja jään odottamaan", mutta entä nuo viimeiset varasijatäytöt?

Hain ja pääsin joskus kauan sitten kohteeseen 1, joten nämä varasijatäytöt on mulle vieraita. Anteeksi tyhmyyteni :D

Voit ottaa alemman paikan ehdollisena vastaan ja jonottaa ylemmäs aina sinne 14.12. asti, jos paikkoja on niin pitkään auki. Yleensä jonotus päättyy siihen, että ylempään toiveeseen tulee ilmoitus "Peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt" ja se tarkoittaa sitä, että kaikki paikat on otettu vastaan, etkä voi sellaista enää saada. Silloin se alempi paikkasi vahvistetaan sinulle automaattisesti.

Jos et ota sitä alempaa paikkaa 3.12. mennessä vastaan, menetät sen paikan ja olet vain ylempien varasijojen varassa.

Vierailija
1065/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä saa jonottaa 1. paikkaa siihen 14.12. saakka, vaikka ottaisikin alemman paikan vastaan. Näin muistelen ainakin itse viime keväältä.

Vierailija
1066/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ottaa alemman paikan ehdollisena vastaan ja jonottaa ylemmäs aina sinne 14.12. asti, jos paikkoja on niin pitkään auki. Yleensä jonotus päättyy siihen, että ylempään toiveeseen tulee ilmoitus "Peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt" ja se tarkoittaa sitä, että kaikki paikat on otettu vastaan, etkä voi sellaista enää saada. Silloin se alempi paikkasi vahvistetaan sinulle automaattisesti.

Jos et ota sitä alempaa paikkaa 3.12. mennessä vastaan, menetät sen paikan ja olet vain ylempien varasijojen varassa.

Aivan, kiitos! Eli otan kakkospaikan vastaan ehdollisena vaikka 26.11. ja jatkan edelleen odottelua 14.12. saakka. Olisihan tän saattanut tajuta itsekin, kun olisi miettinyt asiaa tarkemmin tai vaikka käyttänyt googlea :)

Vierailija
1067/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä saa jonottaa 1. paikkaa siihen 14.12. saakka, vaikka ottaisikin alemman paikan vastaan. Näin muistelen ainakin itse viime keväältä.

Kiitos sullekin varmistuksesta t. Sama hölmö :D

Vierailija
1068/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla pisteillä porukka on päässyt sisään toiskertalaisena hakijana sosionomiin ja sh-linjaan? Päiväopinnot tai monimuoto?

Vierailija
1069/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Itse pääsin SH-opintoihin 61,5 pisteellä 

Vierailija
1070/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin toiskertalaisena sh-monimuotokoulutukseen pisteillä 73,17. Alimmat hyväksytyt pisteet oli 58,87.

Vierailija
1071/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisilla pisteillä porukka on päässyt sisään toiskertalaisena hakijana sosionomiin ja sh-linjaan? Päiväopinnot tai monimuoto?

XAMK sosionomi monimuoto alin 61.65

Itse siis varasijalla jännään

Vierailija
1072/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin itse sisään Metropoliaan ei-ensikertalaisena. Haluttu ala, jossa yleensä korkeat sisäänpääsypisteet. Omista yo-kirjotuksista on jo 14v aikaa, joten aika tyhjästä lähdettiin. Kävin keväällä kokeilemassa ja tein (helpossa) matikan osuudessa aivan turhia huolimattomuusvirheitä. Otin syksylle valmennuskurssin ja luulen, että se ratkaisi minun kohdalla sisäänpääsyn. Matikkaa ja englantia pystyy hyvin opiskelemaan esim. Youtubesta, mutta päätöksentekotaitoja ei oikein. Sain nyt tästä kokeesta 87p (max. 100) ja päätöksentekotaidoista täydet 20p. Sieltä saa "helposti" ne pisteet, jos oppii tietyn logiikan. Eli jos esim. englanti pelottaa ja takkuaa niin opiskelee sitä aikansa, muttei kuluta siihen liikaa voimavaroja. Panostaa vaikka mielummin matikkaan ja päätöksentekotaitoihin. Niistä saa kuitenkin 20p per osio.

Kovat pisteet, ONNEA! itse hain Metropolian tt:ksi, enkä tosiaan tiennyt että sinne on noin kova hinku :D omat pisteet jäi kauas alimmasta hyväksytystä

Vierailija
1073/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistusvalinnalla vain hakemassa:

Sosionomi mm omat pisteet 124 p, alin sisäänpäässyt 94 p. Varasijalla toiskertalaisena.

Terveydenhoitaja pk omat pisteet 124 p, alin sisäänpäässyt 101 p. Varasijalla toiskertalaisena.

Bioanalyytikko mm omat 124 p, alin sisäänpäässyt 117 p. Varasijalla toiskertalaisena.

Vierailija
1074/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan jono yleensä tuppaa liikkumaan enemmän — todistus vai koe… Tavallaan vois olettaa, että jos on kova hinku johonki tiettyyn niin tuplais mahikset koneella ja jos pääsee siitä niin tippuu todistusjonosta tai siirtyy ylempään toiveeseen todistuskiintiöstä ja vapauttaa paikan. Mulla ei oo hinkua mihinkään tiettyyn/vaikeasti päästävään ja tiesin saavani paikan, mutta nyt todistusjonossa jänskään vielä ylempää toivetta ”ihan vaan jos sattuis seki ku on niin lähellä” (eli ihan paineissa)

Vierailija
1075/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö jo ottaa paikkoja vastaaan?

Vierailija
1076/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö jo ottaa paikkoja vastaaan?

Jos on hyväksytty ensimmäiselle hakutoiveelleen niin kyllä.

Vierailija
1077/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varasijat liikkuneet teillä?

Vierailija
1078/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh nyt kyllä harmittaa ja lujaa… ei tullut paikkaa tälläkään kertaa. (Jamk) matikan osio hylätty…hain sh nyt kolmatta kertaa. 15 vuotta tehnyt lähihoitajan töitä jo, mutta sillä ei ole noissa valinnoissa merkitystä.Mut tein jo sen päätöksen ennen hakua, et jossei nyt paikkaa irtoa, niin hakeudun muulle alalle opiskelemaan. T: 13 vuotta kotihoidossa riittää

Onnea opiskelupaikan saaneille!

Sama pääsykoe se on muillakin aloilla. Vai meinasitko uutta 2. asteen koulutusta?

Täällä toinen joka hakee sh lähäritaustalla. Viime vuonna jäin englannista kiinni 0,5 pisteellä :)))

Vierailija
1079/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean sosionomi monimuoto, ei ensikertalainen, sisään pääsin pisteillä 85,54.

Vierailija
1080/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan metropolia päivätotetus sh linajalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi