Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe syksy 2021

Liirumlaarum
01.11.2021 |

Keskustelua amk syksyn valintakokeesta 2021

Kommentit (1474)

Vierailija
1021/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö nuo varasijat Opintopolkuun useamman kerran päivässä vai esimerkiksi kerran vuorokaudessa aamuisin?

Vierailija
1022/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mitään mahdollisuutta päästä kouluun. Olen nyt 2. Varasijalla Xamk ensihoitoon ei-ensikertalaisena

Mäkin mietin, että onko mitään mahdollisuuksia päästä Vamkiin kun olen ensimmäisellä varasijalla. Ensikertalaisen paikkoja 10, että jonkun pitäisi perua. Aika pienet mahdollisuudet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mitään mahdollisuutta päästä kouluun. Olen nyt 2. Varasijalla Xamk ensihoitoon ei-ensikertalaisena

Mäkin mietin, että onko mitään mahdollisuuksia päästä Vamkiin kun olen ensimmäisellä varasijalla. Ensikertalaisen paikkoja 10, että jonkun pitäisi perua. Aika pienet mahdollisuudet. 

Eli pitääkö ei-ensikertalaisen hakijan perua vai onko tässä kohtaa ensikertalaiset hakijat myös samassa.

Vierailija
1024/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitääkö ei-ensikertalaisen hakijan perua vai onko tässä kohtaa ensikertalaiset hakijat myös samassa.

Riippuu siitä, keitä kaikkien kiintiöstä on otettu sisään. Jos ei-ensikertalaisten alaraja on isompi kuin ensikertalaisten, kaikki sisäänpäässeet ovat ei-ensikertalaisia, jolloin myös perujien pitää olla ei-ensikertalaisia.

Vierailija
1025/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 5 Karelia Geronomi, onkohan enää mitään mahdollisuutta päästä kouluun😩

Vierailija
1026/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita fysioterapiaan hakeneita, päässeitä?

Mä ainakaan en aio ottaa Karelian paikkaani vastaan, jos joku sellaista jonottaa 😁

Vierailija
1027/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh nyt kyllä harmittaa ja lujaa… ei tullut paikkaa tälläkään kertaa. (Jamk) matikan osio hylätty…hain sh nyt kolmatta kertaa. 15 vuotta tehnyt lähihoitajan töitä jo, mutta sillä ei ole noissa valinnoissa merkitystä.Mut tein jo sen päätöksen ennen hakua, et jossei nyt paikkaa irtoa, niin hakeudun muulle alalle opiskelemaan. T: 13 vuotta kotihoidossa riittää

Onnea opiskelupaikan saaneille!

Vierailija
1028/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian tulokset tulivat. Pääsin sisään 😳

Vierailija
1029/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite jonotan Kareliaan fyssariksi ei-ensikertalaisena 😅 en vaan ymmärrä tuota jonosysteemiä. Että ollaanko kaikki varasijalaiset nyt samassa jonossa pisteiden ja ensikertalaisuuden/ei-ensikertalaisuuden mukaan. Eli jos oon esim nyt varasijalla 5,niin jos 5 peruu, on ne sitten enskoja tai ei-enskoja, niin mä pääsen? Vai pitääkö kaikkien viiden olla ei-enskoja... Sit ei kyllä saumoja 😂

Vierailija
1030/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite jonotan Kareliaan fyssariksi ei-ensikertalaisena 😅 en vaan ymmärrä tuota jonosysteemiä. Että ollaanko kaikki varasijalaiset nyt samassa jonossa pisteiden ja ensikertalaisuuden/ei-ensikertalaisuuden mukaan. Eli jos oon esim nyt varasijalla 5,niin jos 5 peruu, on ne sitten enskoja tai ei-enskoja, niin mä pääsen? Vai pitääkö kaikkien viiden olla ei-enskoja... Sit ei kyllä saumoja 😂

Mä en ole varma miten se menee, olen joskus kysynyt jonosta ja siinä ollut sekä ensikertalaisia/ei-ensikertalaisia. Toisessa koulussa sanoivat että kaikki ei-ensikertalaisia jonossa.

Mutta mä olen ei-ensikertalainen, joten nouset ainakin yhden pykälän 👍 Tsemppiä.

Vierailija
1031/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tää epätietoisuus on ärsyttävää. Ei-ensikertalaisena olen Metropoliaan varasijalla 2. , Laureaan varasijalla 1. ja LABiin varasijalla 12. Mutta ei tosiaan mitään hajua, miten jonotus menee ensikertalaisten ja ei-enskojen suhteen...

Vierailija
1032/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tää epätietoisuus on ärsyttävää. Ei-ensikertalaisena olen Metropoliaan varasijalla 2. , Laureaan varasijalla 1. ja LABiin varasijalla 12. Mutta ei tosiaan mitään hajua, miten jonotus menee ensikertalaisten ja ei-enskojen suhteen...

Mikä ala?

Vierailija
1033/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että ei-ensikertalaisen peruessa tilalle otetaan ei-ensikertalainen. En vain tiedä ovatko sitten pisteiden mukaan kaikki samassa jonossa ja sieltä etsitään seuraava ei-ensikertalainen vai miten.

Vierailija
1034/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole varma miten se menee, olen joskus kysynyt jonosta ja siinä ollut sekä ensikertalaisia/ei-ensikertalaisia. Toisessa koulussa sanoivat että kaikki ei-ensikertalaisia jonossa.

Mutta mä olen ei-ensikertalainen, joten nouset ainakin yhden pykälän 👍 Tsemppiä.

Kiitos! :) pitää toivoa parasta. Hinku opiskelemaan olisi kova.

Vierailija
1035/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että ei-ensikertalaisen peruessa tilalle otetaan ei-ensikertalainen. En vain tiedä ovatko sitten pisteiden mukaan kaikki samassa jonossa ja sieltä etsitään seuraava ei-ensikertalainen vai miten.

Jep, tää on kyllä hämärää.. Mut ei auta kuin odotella ja kattoa kuin käy.

Vierailija
1036/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on virallisesti kaikkien kiintiö, sillä ei-ensikertalaisille ei ole omaa kiintiötä/jonoa. Sotealoilla ja etenkin fyssarissa siellä on käytännössä kaikki ei-ensikertalaisia, joten myös perujien pitää olla niitä.

Vierailija
1037/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on virallisesti kaikkien kiintiö, sillä ei-ensikertalaisille ei ole omaa kiintiötä/jonoa. Sotealoilla ja etenkin fyssarissa siellä on käytännössä kaikki ei-ensikertalaisia, joten myös perujien pitää olla niitä.

No joo totta, varmastihan se jonon alkupää on lähinnä ei-ensikertalaisia.

Vierailija
1038/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin katsoa kevään haku aikatauluja mutta en löytänyt niitä?

Opintopolku sivuilla oli vain peruskoulun jälkeiset. Toki oma puhelin flippailee fontti kokojennkanssa joten voi olla että mennyt siksi huti

Vierailija
1039/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on 25 paikkaa tarjolla, joista 20 on varattu ensikertalaisille. Lopuista viidestä paikasta tappelevat sekä ensikertalaiset että ei-ensikertalaiset. Parhaat ensikertalaiset on tietysti valittu ensikertalaiskiintiöstä. Eli käytännössä 5 paikkaa, joten 5 pitäisi perua ennen sua.

Vierailija
1040/1474 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo totta, varmastihan se jonon alkupää on lähinnä ei-ensikertalaisia.

Jep, siellä on jokainen ei-ensikertalainen, jolla on isompi pistemäärä kuin ensikertalaisten alarajalla. Vasta sen jälkeen tulee sekaisin ensi- ja toiskertalaisia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi