Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia

Vierailija
01.11.2021 |

Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.

Kommentit (737)

Vierailija
181/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso yllätys oli löytää 50euron seteli pyörätieltä, mutta muistan myös aikuisopiskeluajaltani kuinka ilahduin kun löysin neljä palautuspulloa koulun pensaikosta. Silloin ei ollut yhtään rahaa, mutta sain niillä kaupan alennuskorista leivän.

Tätä nykyä ihmettelen kovasti kuinka nuoriso raaskii heitellä rahanarvoisia pulloja ja tölkkejä ympäriinsä.

Itse olen kohtalaisesti toimeentuleva, vakityössä käyvä henkilö ja kerään pullot tai lähinnä tölkkejähän ne nykyään ovat. Kyllä minun itsetuntoni kestää sen, keräsihän se yksi vuorineuvoskin tms. näkemänsä pullot ja tölkit. Siinä samalla tulee tehtyä kuonnonsuojelutyötä, etteivät pikkueläimet jää jumiin tai isommat eläimet riko ruoansulatuselimistöjään. Voin tosin antaa keräämäni pullot päätoimisemmalle kerääjällekin.

Tässä sen näkee miten eri tavalla ihmiset suhtautuvat keräilyyn. Olen entinen ns. päätoiminen pullonkerääjä, ja nyt kun menee paremmin niin en ikimaailmassa keräisi muiden pulloja mistään vaikka olisivat alaovella tyrkyllä. Omat vien toki keräykseen.

Vierailija
182/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin kesällä 2020 kadulta salkkulompakon jossa oli mm.tuhansia euroja rahaa. Arvatkaa palautinko?

Veljeni löysi lompakon ja etsi omistajan yhteystiedot ja palautti lompakon sisältöineen omistajalleen. Omistaja oli erittäin otettu rehellisyydestä ja maksoi (pyytämättä) todella reilun löytöpalkkion.

Hyvä mieli jäi molemmille ja rahat auttoi silloin työtöntä veljeäni todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin opiskeluaikana sotkuisesta lipastonlaatikosta yli 100 €. Rahat olivat olleet laatikossa vuosia. Ilmeisesti vanhoja synttärirahoja, jotka olin aluksi tarkoituksella piilottanut itseltäni ja sitten oikeasti unohtanut ne.

Toinen sattui, kun olin juuri tullut lomautetuksi. Kaivoin vuosia sitten lahjaksi saatuja astioita pakkauksesta, josta löytyi yhtäkkiä 100 €. En ollut koskaan aiemmin huomannut, että mukana oli myös lahjarahaa.

Keräsin kasaan laatikon pohjalla pyörineitä vanhoja ulkomaanrahoja, joita en ollut jaksanut vaihtaa melkein 10v. sitten tehdyn reissun jälkeen. Kyse ei ollut kuin muutamista kympeistä euroina, mutta tuli silti hyvä mieli, että sain vaihdettua tarpeettomat setelit ruokarahaksi. Samalla tajusin, että TalletusOtto hyväksyy eurojen sentitkin, joita ei muuten käytetä Suomessa.

Vierailija
184/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoripari pudotti lompakon ehtivät lähteä autolla niin soitettiin heille ja he haki sen kaupan kassalta sitten siitä Kerran kävi että tuotteessa oli joku vika ja siitä tuli hyvitys lahjakortti oli ollut kovasti huolia niin hyvään hetkeen tuli. Joku varasti matkalaukun meiltä niin harmitti . Ei enää käytetä sellaista ihan vain tavallinen kassi mukana . Mitä niitä muille ostelee .

Vierailija
185/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähdössä vaateostoksille. Ulko-oven edestä löysin 60 e seteleinä (asuin siis kerrostalossa), ihanaa oli shoppailla ekstraa.

Vierailija
186/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että kun varkaita osa täällä,ei omatunto paljon päätä vaivaa,miltä tuntuisi jos teiltä varastettaisiin esim pullokuitit ja tietäisitte että niillä pullopantti kuiteilla/ kuitilla olisitte saaneet ruokaa,kun muutenkin vähän rahaa....

Vierailija
187/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi että kun varkaita osa täällä,ei omatunto paljon päätä vaivaa,miltä tuntuisi jos teiltä varastettaisiin esim pullokuitit ja tietäisitte että niillä pullopantti kuiteilla/ kuitilla olisitte saaneet ruokaa,kun muutenkin vähän rahaa....

Ajattelin juuri tulla kiittämään aloittajaa, aivan ihana ketju.

Piti jonku kuitenkin tulla tämäkin pilaamaan, jokainen vastaa omista tekemisistään, turha tänne on tulla moralisoimaan.

Itse tiedän, että rehellisyys kannattaa, saat kaiken moninkertaisena takaisin, kuten minä olen saanut.

Laittakaa postia, näistä tuli todella hyvä mieli ja osallistun itsekin.

Vierailija
188/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin kukkaroni kadulle aiemmin tänä vuonna. Siellä oli seteleinä 70 euroa. Toivottavasti ilahduttivat jonkun päivää ja menivät tarpeeseen, kuten tämän ketjun esimerkeissä :)

Vierailija
189/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudotin kukkaroni kadulle aiemmin tänä vuonna. Siellä oli seteleinä 70 euroa. Toivottavasti ilahduttivat jonkun päivää ja menivät tarpeeseen, kuten tämän ketjun esimerkeissä :)

Ai niin, pakko kertoa. Tapahtui keväällä kun piti pitää maskia ja silmälasit höyryssä ym ym.. Pudotin kukkaroni bussiin, kukkaro vielä lapseni ostama merkkisellainen.

Tuhlasin yhden päivän, kun mitätöin passin, kortit ihan kaiken mitä mukana oli. Juttelin erään "poliisimertarin" kanssa, että mitä vielä mun pitää tehdä. Poliisihan ei yleensä vastaile puhelimiin, kaikki menee netin kautta, mutta tämä herra vastasi.  Poliisimestari sanoi, ettei hän ole nettimestari kysy pojaltasi neuvoa. Tituleeraan poliisimestariksi,  koska hän oli niin ihana ja avulias. Kertoi , että oli niin paljon kaikkea mukana, että on iso mahdollisuus identiteettivarkauteen. Soittelin melkein sadan euron edestä puheluita paniikissa.

Sain seuraavana päivänä teksiviestin, että omaisuuttanne on ehkä palautunut tänne.  Lompakko oli vielty bussiyhtiön toimesta löytötavaratoimistoon, parikymppiä käteistäkin kaikki mukana.

Rehellisyys kannattaa, aina.

Vierailija
190/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvun alussa ( "rikos vanhentunut" ) elin opintotuella ja tiukkaa oli. Joulun kieppeillä pähkäilin puuttuvaa rahaa vuokraan, kun pyöräillessä löysin miesten lompakon, läpimärkänä vesilätäköstä. Nostin sen ylös edes katsomatta siihen ja laitoin sen kassiini. Kotona avasin sen ja kas: rahaa 940 markkaa seteleinä! Ei mitään henkkareita tms. Kamppailin hyvän tovin omantuntoni kanssa: otanko rahat vai vien poliisille. Otin rahat, maksoin vuokran ja laitoin loppurahan Pelastusarmeijan joulupataan. Vuosia mietin päätöstäni..

Vierailija
191/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n. 3,5 vuotta vastaillut harrastusmielessä kaiken maailman kuluttajakyselyihin, joita tilaan sähköposteihini. Joissain saan rahallisen korvauksen jokaisesta kyselystä, joissain osallistun arvontaan. Nyt olen yhdessä tällaisessa kyselypaneelissa voittanut kahtena kuukautena peräkkäin itselleni 50 € S-ryhmän lahjakortin. Kuukauden kauppareissut on käytännössä maksettu <3

Vierailija
192/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin joskus kauan sitten opiskeluaikoina 100mk:n setelin jonka olin piilottanut silloiseen lompakkooni. Tämä oli ihana löytö kun jouduin elämään tiukalla budjetilla. Opiskelin myöhemmin hiukan lisää ja mietin että niin, vuokranmaksukin on edessä. Otin yhteyttä vuokranantajaan ja kävi ilmi että olin maksanut aiemmin yhden kuukauden vuokran liikaa - silloin kun tein täyttä työpäivää. Nämä ovat olleet mukavia yllätyksiä.

Vierailija
193/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on hyvin monta vuotta. Mentiin ystäväni kanssa VR.n makasiineille myymään kirppistavaraa.

Silloin oli vain lankapuhelimia meillä kummallakin.

Mulla oli kahdet ns kaljakärryt. Tavarat olivat laitettu monilla mustekaloilla kiinni, selässä reppu. Kassi-Alma menossa.

Menin kirppikselle, meidän paikalla oli joku ja ystävääni ei näkynyt missään.

Katsoin tossa on tyhjä paikka, menin siihen. Kirppis oli alkanut jo kauan aikaa sitten, minulla meni tulemisessa kauemmin.

Olin laittanut kaikkiin maalarinteipillä hinnat, edulliset, kun paikasta piti maksaa vain puolet.

Päivä oli kaunis, kauppa kävi mukavasti.

Menin puoliksi tyhjän repun kanssa kotiin. Sain monta sataa markkaa, useita satasia.

Ystäväni mentiin yhdessä myymään, viikon päästä. Innostuin kaivamaan lisää kaappeja, kauppa oli käynyt niin hyvin edellisellä kerralla.

Muistan kävin ostamassa 10 tomaattimurskaa kaappeihin

Vierailija
194/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikoina baarissa töissä joskus iltaisin ja rahat vähissä ennen tilipäivää. Asiakkaana oli vanhempi mies joka oli aikamoisessa kännissä. Olin ulkona tupakalla kun huomasin, että tämä känninen mies tuli ulos ja aikoi lähteä autolla ajamaan. Nappasin siltä avaimet ja tilasin taksin hänelle. Seuraavana iltana hän tuli ja antoi minulle 50euroa siitä, että estin häntä ajamasta. Tuli tarpeeseen.

Vierailija
195/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona löysin kotiin palattuamme kirjekuoren eteisestä. Kuoressa oli joulukortti, jossa luki Hyvää Joulua sekä 500 euroa. En pitkään aikaan uskaltanut käyttää rahoja enkä voinut ymmärtää kuka ne oli antanut. Tarpeeseen kyllä tulivat, miehellä oli takana parin vuoden sairaalakierre ja talous aivan kuralla. Myöhemmin selvisi, että keneltä rahat olivat. En kertonut, että tiedän.

Vierailija
196/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä keväänä ajattelin ilmojen lämmittyä juuri ennen wappua, että pitäisi ostaa uusi takki, kun vanha oli aika surkea. Rahat vaan oli vähissä. Tein kuitenkin kierroksen vaateliikkeissä ja yhdestä löytyi tyylikäs ja itselle sopiva kevättakki. Hinta oli yllätys, siinä oli joku viimeisen kappaleen -50 ja -70% luokkaa ollut ale ja hinnaksi tuli 13 €. Vappuna kehtasi pistää lakin päähän ja lähteä kaupungille kävelylle.

Vierailija
197/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien joka 2 kk itsepalvelukirppikselle tavaraa myyntiin.

Pienin summa on 15 euroa, kerran tuli 120 euroa. Silloin tuntui on juhlat.

Taloyhtiössä on kierrätyshylly ja vien edelleen kirppikselle myyntiin.

Tavoitteena on ostaa Hakolan sohva Habitaresta, syksyllä. Rahaa on koossa 812 euroa.

Ellei ihmeitä tapahdu, en saa summaa kokoon. Toive laitetaan vuodella eteenpäin

Osteletko koko ajan uutta tavaraa, vai miten sun tavarat riittää koko ajan vietäväksi kirppikselle?

Vierailija
198/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä joten ei ollut varaa hankkia uutta isoa reppua jonka kanssa saisi ostokset kulkemaan kaupasta fillarilla.

Muistin että varastossa on yksi joka oli jäänyt käytöstä kun sisälle oli aikanaan hajonnut jotain lasipurkissa olleita öljyjä, hunajaa tms. matkamuistoja ja reppu oli aivan likainen. Jos sen saisi vaikka pestyä koneessa 60 asteessa, eipä tässä ole mitään menetettävääkään.

Paitsi että siitä tuli pesussa kuin uusi, sisätaskusta löytyi matkalla mukana ollut hätäkassa, melkein 300€ siististi minigrip-pussiin pakattuna.

Vierailija
199/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä jo työelämässä, mutta ihan kaikki rahat menivät laskuihin ja elin todella kädestä suuhun, ennen tilipäivää ei ollut kuin pari euroa käytössä . 

Yhtäkkiä sain puhelun opiskelija-asuntofirmasta, jonka kämpässä olin asunut n. 10 vuotta aiemmin. Olivat jostain syystä vasta silloin huomanneet, että minulle ei oltu palautettu takuuvuokraa. En todellakaan ollut tuollaista asiaa mitenkään muistanut, ilmeisesti vanhempani olivat aikoinaan tuon takuuvuokran maksaneet. Sain siis tilille reilun sata euroa ja tarpeeseen tuli.

Samoihin aikoihin löysin tyhjältä, märältä kadulta keskellä yötä satasen setelin. Kuivatin märän rahan ja seuraavana päivänä pitkästä aikaa kunnon ruokaostoksille.  Taisin ostaa itselleni jonkun vaatteenkin. 

Soisin muuten tätä ketjua lukevan niiden, jotka kuvittelevat edelleen että ihan jokaisella suomalaisella on rahaa ainakin ruokaan.

Sossu ja KELA pitää huolen että raha riittää ruokaan ellet ole katkaissut siltoja niihin täysin ja omaa täysin holtitonta rahankäyttöä. Suomessa on myös ruokajonoja johon jokaisella vähävaraisella oikeus joten yhdenkään suomalaisen ei tarvi nälkää nähdä, ei tämä ole kuitenkaan mikään kehitysmaa.

jonoja on, mutta ei jokaisen naapurissa.. mites sinne pääset ilman rahaa?

sitäpaitsi ne on päivällä ja köyhätkin voi käydä töissä..

Vierailija
200/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin naapurin lompakon rappukäytävästä. Siellä oli 320€ rahaa ja hilut. 

Jos en olisi ollut niin pa niin olisin palauttanut lompakon.

oisit voinut pitää rahat ja palauttaa lompakon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi