Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia

Vierailija
01.11.2021 |

Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.

Kommentit (737)

Vierailija
141/737 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla sama kuin tuolla äskeisellä eli tuli kaksi myönteistä apurahapäätöstä parin viikon välein :) t. Tutkija

Toinen iloinen ylläri sattui jo markka-aikaan, kun opiskelijana satuin hetken mielijohteesta ostamaan Ässä-arvan ja raaputin siitä 5000 markkaa! Kun menin pankkiin sen arvan kanssa, virkailijan täytyi konsultoida jotain korkeampaa tahoa, kun hän ei muuten tiennyt, miten toimia :)

Vierailija
142/737 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti iloinen yllätys oli, kun olin joutunut työttömäksi, perheeseen syntynyt toinen lapsi, joten vaimo äitiysvapaalla. Velkaa oli asunnosta, autosta ja muista hankinnoista yli 200 000€, emmekä olisi selvinneet veloista. Äitini menehtyi tapaturmaisesti juuri pahimman taloudellisen ahdingon aikaan ja perintöä tuli yli 900 000 euroa, josta tietty verot ym. Talous tuli kuntoon lopullisesti, mutta muuta mukavaa tuossa ei nyt sitten ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/737 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju, kiitos ap:lle 🖤

Itse löysin kerran pullonpalautusautomaatin luukusta yli

7 euron kuitin, kun olin palauttamassa keräämiäni tölkkejä. Kiitollisena sen liitin omiin vähäisiin palautuksiini.

kiitollisena olit varas, wow...

Juuri näin. Minulla kerran jäi pullonpalautuskuitti automaattiin. Jälkeeni tullut otti sen, eikä sanonut mitään, vaikka näki, että minulta se jäi. Huomasin sen siitä, että hän oli tulossa perässäni kassalle, mutta huomattuaan minut, palaisikin kiertelemään kassan lähistölle.

kaikista ärsyttävimpiä ihmisiä olivat juuri nuo unohtuneiden palautuskuittien varastajat (olin silloin kaupan infossa töissä ja opin siellä, että suomalaisuus ja rehellisyys on katoava piirre). Ei olisi suuri vaiva viedä se kuitti infoon, sanoa, että joltain unohtui tämä automaattiin, kuin ottaa noin vain itselleen. Monta kertaa näin miten selkeästi vähävarainen henkilö tulee hädissään kyselemään unohtunutta kuittiaan, osaa kertoa mihin automaattiin palautti pullot ja mikä arvo kuitilla oli. Aina kun tuli tilanne, että tajuan, että joku on nyysinyt sen ja vienyt köyhältä mahdollisuuden viikon ruokiin, teki mieli etsiä valvontakameroiden avulla kuka sen varasti, jäljittää henkilölliyys ja laittaa poliisit varkaan perään. Suututtaa nuo toisten unohduksia hyväksikäyttävät ihmiset

Mulla kävi kerran niin, että menin pullonpalautuspisteelle palauttamaan pulloja. Mun edellä oli pariskunta just lopettanut omien pullojensa palautuksen, ja lähtivät kaupan puolelle tekemään ostoksiaan, mutta huomasin, että unohtivat ottaa sen palautuskuitin siitä mukaan.

Katsoin kuitista, että kympin verran olisivat saaneet pulloista, että aika hyvä summa kuitenkin. Olisin voinut napata kuitin itselleni, mutta koska kuitissa tosiaan oli yli kympin arvosta rahaa, etsin pariskunnan kaupassa ja rivakasti kävelin heidän luokseen ja ojensin pullokuitin heille, sanoen, että "teiltä jäi tämä palautuskuitti tuonne pullonpalautuspisteelle".

Kiittelivät monesti ja päivittelivät itsekseen, että miten se nyt niin pääsi unohtumaan.

Hyvä mieli jäi molemmille. 🤗

Vierailija
144/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuukauden loppu puoli ja tilini oli todella tyhjillään monen äkillisen ja pakollisen menon vuoksi. (Pääasiassa lääkäri laskuja ja uusi kallis lääke, kun mikään halvemmista vaihtoehdoista ei ollut sopinut minulle.) Menin kavereideni luokse illanistujaisiin. Kotiin lähtiessäni ja takkia päälle laittaessani huomasin taskussani 20 euron setelin. Kysyin onko se pudonnut joltakulta, mutta kukaan ei myöntänyt silloin, eikä jälkikäteen. Se oli siinä tilanteessa iso raha.

Edelleenkään en tiedä kuka kavereistani auttoi minua, vaikka jälkikäteen minulla on ollut epäilykseni. Olen edelleen kiitollinen.

Tuo tapahtui vuosia sitten, eikä onneksi ole tullut enää sellaista tilannetta, että tili olisi ollut niin tyhjillään. 

Vierailija
145/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koruja kanikonttorissa ja päivä aikaa joko lunastaa ne, tai ainakin siirtää eräpäivää, joka olisi maksanut myös. Ei rahaa!! Illalla kirjauduin Veikkauksen tilille. Mitä ihmettä? Saldo 500€!

Kaikki tai mitään pelistä, jota en ennemmin ollut edes pelannut.

Seuraavana päivänä kipitin hakemaan korut, 250€ jäi vielä elämiseen.

Vierailija
146/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon löytänyt rahaa,20€,,15€,,2€,,centtejä.Tölkit kerään aina.Kiitos ihmiset,jättäkää ne oikeasti jos itse ette vie itse kauppaan,niistä iso apu,tiedän vielä kurjemmassa tilassa olevia jotka pyytää tölkkejä ihan kysyen eripaikoista ja annetaan.Erilaisia ihania käyttö ,/koriste tavaroita jätetty saa ottaa kuka tarvitsee.Ihania löytöjä..Itsekkin voisi lahjoittaa hyvää eteen päin..koota kadulle,ota jos tarvitset..

Vierailija
147/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaessani vuokra-asunnosta pois sain ilmoituksen, että olin maksanut yhden kuukauden kaksi kertaa joskus. Vaikka olivatkin omia rahojani, niin tiukassa rahatilanteessa ilahdutti, kun tilille tuli 800 euroa.

Vierailija
148/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä jo työelämässä, mutta ihan kaikki rahat menivät laskuihin ja elin todella kädestä suuhun, ennen tilipäivää ei ollut kuin pari euroa käytössä . 

Yhtäkkiä sain puhelun opiskelija-asuntofirmasta, jonka kämpässä olin asunut n. 10 vuotta aiemmin. Olivat jostain syystä vasta silloin huomanneet, että minulle ei oltu palautettu takuuvuokraa. En todellakaan ollut tuollaista asiaa mitenkään muistanut, ilmeisesti vanhempani olivat aikoinaan tuon takuuvuokran maksaneet. Sain siis tilille reilun sata euroa ja tarpeeseen tuli.

Samoihin aikoihin löysin tyhjältä, märältä kadulta keskellä yötä satasen setelin. Kuivatin märän rahan ja seuraavana päivänä pitkästä aikaa kunnon ruokaostoksille.  Taisin ostaa itselleni jonkun vaatteenkin. 

Soisin muuten tätä ketjua lukevan niiden, jotka kuvittelevat edelleen että ihan jokaisella suomalaisella on rahaa ainakin ruokaan.

Vierailija
149/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten, kun äitini oli vielä elossa, pelasimme Kenoa 3 eurolla ja voitimme 5000 euroa. Itse en tuolloin ollut enää köyhyysrajalla, mutta en missään nimessä varakaskaan, äitini sai pientä eläkettä. Jaoimme tietysti potin. Muistan vielä miten moneen kertaan tarkistin kupongin, en millään uskonut todeksi! Äitinikin sai vielä elinaikanaan kokea tuollaisen onnenpotkun.

Vierailija
150/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin kesällä muutamien lähipiirin isojen juhlien "ostosreissuille" ja vingutin Cittarissa plussakorttia ahkerasti, en sitä silloin sen kummemmin ajatellut, että niistähän saa plussarahaa, sillä ostin osan joitain plussatarjous juttuja mihin korttia tarvisi. En siis käyttänyt omaa rahaa ostosten tekoon, mutta käytin omaa plussakorttia.

Myöhemmin kun oli rahallinen tiukkatilanne ja viikon ruokaostokset huusi hoosiannaa niin voi sitä ilon hetkeä kun huomasin maksupäätteellä, että plussarahaa olisi käytettävissä  ihan järkkysumma. Tuli oikealle hetkelle. 

Vierailija
151/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana kävelin iltasella tyttöystävän luokse, olin aika peeaa enkä ottanut edes bussia. Oli kai kesätyöt jo alkaneet, mutta eka palkkaa ei vielä tilillä. Sitten löysin erään kapakan läheltä kadulta 50 markan setelin! Oli iso raha tuohon aikaan.

Vierailija
152/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa kaverille illanviettoon. Huomasin, että maassa on 20 euron seteli. Katselin ympärilleni, eikä ketään näkynyt, joten nostin sen. Siinä mytyssä oli toinenkin 20 euron seteli! Köyhän opiskelijan ilta oli pelastettu ja pääsin kuin pääsinkin baariin. :D

Vierailija
153/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valmistumisen jälkeen työttömänä jonkin aikaa. Eka lapsikin oli syntynyt. Sitten sain yllättäen perheettömältä kummilta hiukan perintöä. Nykyrahassa tuo ei olisi iso summa, mutta siinä tilanteessa iso apu pitkäksi aikaa. Meni ihan elämiseen, muuta hankintaa en varmaan tehnyt kuin uudet jalkineet ja farkut.

Vierailija
154/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pätkätöissä vähän pidemmän siivun, melkein vuoden. Vähän töiden loppumisen jälkeen selvisi, että lomarahat olivat maksamatta. Olin työpaikan kassaan yhteyksissä ja ne tosiaan maksoivat, vaikka tuon aikaisen lain mukaan niiden ei olisi ollut ihan pakko sitä tehdä.

Vierailija
155/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri valmistunut, ei töitä tiedossa ja rahat ihan loppu. Kämpillä näkkileipäpaketti. Eka työttömyysraha tms. tulossa seuraavalla viikolla. Taskussa juuri sen verran rahaa että pääsisin bussilla vanhempien luokse. Sain jostain oppilaitoksen assarin kautta kuitenkin opiskelijoille tarkoitetun kutsun oman alan konferenssiin samassa kaupungissa. Siellä sai yllätten ruuan, kahvia ja jotain sponsoriherkkujakin vielä kahvin kanssa! Kun konferenssi oli ohi, bussilla kotiin äidin puurokattilan ääreen ja avuksi puutarhatöihin.

Vierailija
156/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten oli tullut yllättäviä laskuja ja tilanne oli tiukka. Mutta onneksi tuli myös kirje, joka muistutti puhelin osakkeesta ja sen tuottamasta 2000€ osingosta, tuo samainen kirje on ollut iloinen yllätys moneen otteeseen vuosien varrella. Viime vuosina etenkin nuo 1000€ osingot per osake lämmittää kummasti.

Vierailija
157/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa työskennellessäni ja kärryjä työnnellessäni löytyi niistä silloin tällöin kolikoita. Parhaana päivänä löytyi yhteensä 3,5e. Ajattelin, että sain sinä päivänä 50 sentin palkankorotuksen tuntipalkkaan :D Joka kerta tulin niistä kolikoista yhtä iloseks.

Vierailija
158/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä jo työelämässä, mutta ihan kaikki rahat menivät laskuihin ja elin todella kädestä suuhun, ennen tilipäivää ei ollut kuin pari euroa käytössä . 

Yhtäkkiä sain puhelun opiskelija-asuntofirmasta, jonka kämpässä olin asunut n. 10 vuotta aiemmin. Olivat jostain syystä vasta silloin huomanneet, että minulle ei oltu palautettu takuuvuokraa. En todellakaan ollut tuollaista asiaa mitenkään muistanut, ilmeisesti vanhempani olivat aikoinaan tuon takuuvuokran maksaneet. Sain siis tilille reilun sata euroa ja tarpeeseen tuli.

Samoihin aikoihin löysin tyhjältä, märältä kadulta keskellä yötä satasen setelin. Kuivatin märän rahan ja seuraavana päivänä pitkästä aikaa kunnon ruokaostoksille.  Taisin ostaa itselleni jonkun vaatteenkin. 

Soisin muuten tätä ketjua lukevan niiden, jotka kuvittelevat edelleen että ihan jokaisella suomalaisella on rahaa ainakin ruokaan.

Sossu ja KELA pitää huolen että raha riittää ruokaan ellet ole katkaissut siltoja niihin täysin ja omaa täysin holtitonta rahankäyttöä. Suomessa on myös ruokajonoja johon jokaisella vähävaraisella oikeus joten yhdenkään suomalaisen ei tarvi nälkää nähdä, ei tämä ole kuitenkaan mikään kehitysmaa.

Vierailija
159/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin opiskelijana Ässä-arvasta 10 000 markkaa, oli tosi iso raha silloin ja pelasti koko talven :).

Vierailija
160/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viime viikolla kadulta kaksi tyhjää tölkkiä. Sillä sain kaupasta 2 perunaa. Päivä pelastettu., kun rahapäivään oli 2 päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi