Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia

Vierailija
01.11.2021 |

Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.

Kommentit (737)

Vierailija
201/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rahattomana, ja sain yllättäen rahaa. Tuhlasin ne uusiin vaatteisiin, huonekaluihin ja maksullisiin naisiin. Enkä kadu yhtään. Sain hetken onnea :)

Vierailija
202/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin kesällä 2020 kadulta salkkulompakon jossa oli mm.tuhansia euroja rahaa. Arvatkaa palautinko?

Veljeni löysi lompakon ja etsi omistajan yhteystiedot ja palautti lompakon sisältöineen omistajalleen. Omistaja oli erittäin otettu rehellisyydestä ja maksoi (pyytämättä) todella reilun löytöpalkkion.

Hyvä mieli jäi molemmille ja rahat auttoi silloin työtöntä veljeäni todella paljon.

Jos se oli musta lompakko, niin tiedän kenet rahat veit. Jäät varmasti vielä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin kesällä 2020 kadulta salkkulompakon jossa oli mm.tuhansia euroja rahaa. Arvatkaa palautinko?

Veljeni löysi lompakon ja etsi omistajan yhteystiedot ja palautti lompakon sisältöineen omistajalleen. Omistaja oli erittäin otettu rehellisyydestä ja maksoi (pyytämättä) todella reilun löytöpalkkion.

Hyvä mieli jäi molemmille ja rahat auttoi silloin työtöntä veljeäni todella paljon.

Jos se oli musta lompakko, niin tiedän kenet rahat veit. Jäät varmasti vielä kiinni.

musta kun on niin harvinainen lompakon väri..

Vierailija
204/737 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun miehen työnantaja ei ole taaskaan maksanut palkkaa tehdystä työstä. Tällä tavalla voi ehkä päästä ilman karenssia eroon huonosta työnantajasta.

Vierailija
205/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran Hgin asemalta paksun lompakon täynnä rahaa ja kaikki hlökortitkin sisällä. Lompakko oli ulkomaalaisen henkilön. Siinä oli n 1.5 cm rahaa ja isoja rahoja. Hetken päässä kävi että wow mikä tuuri, mutta sitten iski omatunto: ei en ota näitä, tämä on testi minulle.

Sitten näin poliisin joka roikotti roistoa takista, Hän oli yksin ainakin siinäkohtaa. Yritin näyttää poliisille lompakkoa ja tyrkkiä sen hänelle. Hän huitaisi kädellään ja sanoi että tässä on nyt hommat kesken. Jäin kukkaron kanssa seisomaan ihan äimän käkenä siihen keskelle asemaa.

Menin paikalliselle kioskille ja selitin tilanteen. Myyjä katsoi minua kuin aavetta ja katsoi kukkaroa. Sanoi, että on kyllä ensimmäinen kerta kun joku palauttaa tuollaisen asian hänelle täällä. Kutsuin sitten vastapäätä olevan liikkeen myyjät (2 )  mukaan ja sanoin, että jospa te yhdessä huolehtisitte lompakon eteenpäin, oma lentokonebussi oli juuri lähdössä, enkä itse ehtisi.

En tiedä miten rahojen ja lompakon kävi, mutta kotona sanoi joku minulle että olinpas typerä, ne myyjät ottivat saletisti ne rahat...

Mutta minkäs teet? Olin todella jo kiireinen siinä enkä voinut soitella asiasta enää minnekään ja viedä kukkaroa toiselle puolen Suomeakaan. Oli aika stressaava tilanne varhain aamulla. Toivottavasti miesparka sai omaisuutensa takaisin.

Vierailija
206/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten näin poliisin joka roikotti roistoa takista, Hän oli yksin ainakin siinäkohtaa. Yritin näyttää poliisille lompakkoa ja tyrkkiä sen hänelle. Hän huitaisi kädellään ja sanoi että tässä on nyt hommat kesken. Jäin kukkaron kanssa seisomaan ihan äimän käkenä siihen keskelle asemaa.

En ymmärrä mitä äimänkenä olemista siinä on, että kun poliisilla on tilanne päällä ja on siinä vielä yksin kiinniotetun kanssa, ettei poliisi toimi minään löytötavaroiden vastaanottajana siinä kohtaa. Olisiko poliisin pitänyt päästää kiinniotettu irti vaan sen takia, että saa lompakon?

Vierailija
207/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Cittariin ostamaan yhden leivän, koska muuhun ei ollut varaa. Ihan hirvee nälkä oli!!

Kauppa oli täynnä konsulentteja! Eka oli mehumaistiaiset, sitten jogurtti, leipämaistiaiset. Makkara/kinkkumaistiaiset ja vielä joku vegejuttu.

Söin kaikkia mitä sain ja kehtasin ja sain energiapiikin, koska sain syötävää! Kävin muutaman tunnin päästä uuden kierroksen ja silloin oli vielä kahvia ja keksiä. Mikä onnenpäivä!

Vierailija
208/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen kaveri soitti, että haluunko kaupasta jotain ja toi kassillisen ruokaa. Tänään aamulla isäni soitti että on lähikaupassa ja pyysi sinne, osti sellaisen ison paketin vessapaperina ja hedelmäsalaatin. Kummallekaan en ole sanonut että on tiukkaa tms. Todella kiitollinen olen❤️

Vierailija
209/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen kaveri soitti, että haluunko kaupasta jotain ja toi kassillisen ruokaa. Tänään aamulla isäni soitti että on lähikaupassa ja pyysi sinne, osti sellaisen ison paketin vessapaperina ja hedelmäsalaatin. Kummallekaan en ole sanonut että on tiukkaa tms. Todella kiitollinen olen❤️

Niin ja kun kaveri soitti eilen tuosta kaupasta niin en sanonut, että tarvitsisin mitään. Sanoin vaan, että tuo vaan jos haluat kun ehdotti kaikkea.

Vierailija
210/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin farkkutakkini taskusta 50 €. Muistin, että olin laittanut sen sinne "hätävaraksi" Italian matkallani puolitoistavuotta aikaisemmin. En ollut käyttänyt tuota takkia matkan jälkeen.

Löysin puvun takin (jota käytin ehkä kerran viidesssä vuodessa)  taskusta, 60 egee, tupakkiaskin ja pienen whiskypullon. Kiva ylläri kun pa ja nikkikset

Vierailija
211/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teininä kun tulin koulukodista viikonlopuksi kotiin ja seisoin linja-autoasemalla. Mietin että mitä teen tänäviikonloppuna kun ei ole rahaa dokata. No joku erittäin humalainen mies vaappui vauhdikkaasti luokseni ja ojensi 50e setelin. Hän käski sanomaan, että Jeesus tuli käymään ja jatkoi matkaansa. Mitään muuta ei sanonut.

Tositarina

Vierailija
212/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuhonnut talouteni epäonnistuneen yritykseni pyörittämisellä.

Mutta sain täysin puskista perinnön, joka korjasi paljon. En ollut ansainnut sitä, mutta hyvään kohtaan kyllä osui.

Vierailija
213/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin köyhä opiskelija ja minulla ei ollut juuri varaa huvituksiin. Harmittelin, miten edessä oli pitkä pääsiäisviikonloppu ja ei ollut varaa mihinkään lomailuun. Poikaystäväni soitti ja käski pakata valmiiksi tavarat viikonloppumatkaa varten. Hän tulisi hakemaan parin tunnin päästä yllätysmatkalle. Kun poikaystävästäni tuli, hän ohjasi minut autoon istumaan sitoi silmäni. Kun seuraavan kerran taas näin, olin sisällä vuokramökissä. Poikaystäväni kertoi, että hän oli voittanut mökin käyttöön pääsiäispyhiksi työpaikkansa myyntikilpailusta.

Vierailija
214/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuhonnut talouteni epäonnistuneen yritykseni pyörittämisellä.

Mutta sain täysin puskista perinnön, joka korjasi paljon. En ollut ansainnut sitä, mutta hyvään kohtaan kyllä osui.

Ei perintöjä ansaita.

Jollekin se päätyy kun sinusta aika jättää.

Ehkä tuo kuka sinulle perinnön jätti, tajusi tilanteesi ja yksinkertaisesti halusi auttaa. "Tarvitsit" sitä rahaa enemmän kuin muut?

Vierailija
215/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihania tarinoita. Tekee mieli alkaa pudottelemaan pikkuseteleitä kulkiessaan jos saisi ilahdutettua jotakuta yhtä paljon :D

Mä en uskaltas tiputella tällein syksyn sadekeleissä, häviäis vaan johonkin märkien lehtien sekaan ojan pohjalle.

Ei toki ulkona, mutta vaikkapa kauppaan tai kirjastoon. Pitää kokeilla :)

Vierailija
216/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso yllätys oli löytää 50euron seteli pyörätieltä, mutta muistan myös aikuisopiskeluajaltani kuinka ilahduin kun löysin neljä palautuspulloa koulun pensaikosta. Silloin ei ollut yhtään rahaa, mutta sain niillä kaupan alennuskorista leivän.

Tätä nykyä ihmettelen kovasti kuinka nuoriso raaskii heitellä rahanarvoisia pulloja ja tölkkejä ympäriinsä.

Itse olen kohtalaisesti toimeentuleva, vakityössä käyvä henkilö ja kerään pullot tai lähinnä tölkkejähän ne nykyään ovat. Kyllä minun itsetuntoni kestää sen, keräsihän se yksi vuorineuvoskin tms. näkemänsä pullot ja tölkit. Siinä samalla tulee tehtyä kuonnonsuojelutyötä, etteivät pikkueläimet jää jumiin tai isommat eläimet riko ruoansulatuselimistöjään. Voin tosin antaa keräämäni pullot päätoimisemmalle kerääjällekin.

Tässä sen näkee miten eri tavalla ihmiset suhtautuvat keräilyyn. Olen entinen ns. päätoiminen pullonkerääjä, ja nyt kun menee paremmin niin en ikimaailmassa keräisi muiden pulloja mistään vaikka olisivat alaovella tyrkyllä. Omat vien toki keräykseen.

En minäkään enää kerää, ajattelen että perässä tulee todennäköisesti joku jolle se 0,15€ on isompi raha kuin minulle.

Vierailija
217/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viime vuonna vähän kiperä tilanne. Muutaman kerran saimme hyvät palautusrahat, kun paikallinen mies ei heittänyt kaljatölkkejään suoraan metallinkeräykseen tai vienyt takaisin kauppaan, vaan asetti kasseittain tölkkejä keräysastian viereen. Se kohta näkyy parvekkeellemme, ja tietysti vähän kyttäsimme että josko sinne ilmestyy muovi- tai paperikassi, ja kiirehdimme hakemaan.

Kerran oli neljä täyttä kassillista tölkkejä!

Äkkiä vain huuhtaistiin ne ja vähän kuivateltiin tiskikaapissa, niin monta oli etteivät kerralla mahtuneet.

Kyllä tuntui hyvältä sillä kertaa! Varmaan meni ruokaan lähinnä.

Nyt meillä on onneksi ollut parempi tilanne, jostain syystä emme enää ole nähneetkään siellä tölkkikasseja. Ehkä hän on ruvennut viemään niitä itse palautukseen.

En ihan ymmärtänyt tätä. Siis miksi huuhdoitte palautustölkkejä ja säilöitte tiskikaapissa? Miksette vieneet pullonpalautukseen?

Vierailija
218/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisena tutkijana sain hyvän apurahan. Tai itse asiassa kaksikin myönteistä päätöstä parin viikon välein. Se tuntui hyvältä ja tuli tarpeeseen.

Samoin se, kun verkkokaupan ostokset tulivat kaksinkertaisina, vaikka olin maksanut vain yhdestä satsista: tulipa kerralla riittävästi Vallilan tekstiilejä. Ja toisella kerralla tuli toisesta kaupasta ihan väärä laatikko. Olin jo saamassa raivarin, kunnes krääsän keskeltä löytyi ihanan ihana pullo kallista tuoksua, johon ei todellakaan olisi ollut varaa. Sitä minulla on vieläkin.

Katehia kaikki kansa, velhoja joka veräjä.

Vierailija
219/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ystäväni kanssa joskus 90-luvun alkupuolella reilaamassa (minimibudjetilla), ja siihen aikaan lipulla pääs puoleen hintaan Siljan laivalla kansipaikoilla Tukholmaan, eli majoitus oli sellasessa isossa huoneessa kerrossängyissä (ei lakanoita tms). Mennessä nähtiin sattumalta laivalla mun vanha kaveri, joka oli töissä Siljan Helsingin konttorilla. Kun kuukauden päästä palattiin reissusta ja haettiin maihinnousukortit Tukholmassa, saatiin yllätykseksemme myös hytin avaimet. Kaveri sai työpaikkaetuna jonkin määrän upgreidauksia vuodessa, ja oli lisännyt varaukseemme sellaisen. Oli kyllä mahtavaa parin junassa nukutun yön jälkeen lopettaa reissu kunnon sängyssä ja hyttiin kuulu vielä minibaarin kuoharit jne. ja aamupala. 

Vierailija
220/737 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyhjätasku opiskelija matkalla Italiasta Suomeen. Lentokenttävirkailija siirsi minut lennolle businessluokkaan. Oli kiva yllätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi