Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä rotuisen koiran ottaisit nyt?

Vierailija
31.10.2021 |

Minulla on terrieri, mutten valinnut rotua itse. Ottaisin Länsigöötanmaanpystykorvan, jos nyt pitäisi valita... Niin suloisen näköisiä eikä ole kai niin metsästysviettisiä tai haukkuherkkiä. Kenelläkään gööttiä täällä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suomenpystykorva on ainut oikea koirarotu. Lapsuuden kodissa oli aina pystykorva ja kerällä nukkui sängyssäni 👍

M34

Vierailija
42/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ilmastotioanteessa ET OTA minkäänlaista koiraa. Piskit saastuttavat yhtä pwljon kuin ihmiset ja se on AIVAN turhaa, koska pystymme elämään hyvin ilman hupikoiria.

Chillaa puritaani :DDDDDD BOOM

BOOM BOOM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalankarhukoira. Loistava ja helppo koira niin maalla kuin kaupungissa. Sopii liikkuvaan elämäntyyliini. Rauhallinen kotona, mutta superaltiivinen metsällä. Helppo koira lasten kanssa. Kun nykyisestä aika jättää, tulee samanlainen tilalle.

Vierailija
44/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämtlanninpystykorva on upea. Melkein samannäköinen kuin harmaa norjanhirvikoira, mutta vähän sirorakenteisempi. Ei kyllä luonteeltaan sopisi minulle. Oikeastaan mikään koira ei luonteeltaan sovi minulle, oon liian laiska.

Vierailija
45/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan työ- tai sekalinjaisen bordercollien.

Vierailija
46/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Göötti on yksi äänekkäimmistä roduista mitä on, eli todellakin on haukkuherkkä. En ole koskaan tavannut hiljaista gööttiä.

Vierailija
47/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westie ehdottomasti! Ihania sekä sopivasti luonnetta :D

Vierailija
48/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli dobermanni. Aivan ihana koira oli ja kaipaan paljon. En tiedä sitten voisinko enää toista samanlaista ottaa, kun muistuttaisi ehkä  liikaa entisestä koirasta.  Se pelasti minut nuorempana ja en ehkä olisi enää tässä ilman sitä. Nyt jos mietin koiran ottoa niin varmasti itselle kelpaisi sekarotuinenkin koira hyvin. Voisi olla metsästyslinjaakin. Esimerkiksi karjalankarhukoira tai ajokoira. En itse metsästäisi, mutta jos vaikka joku metsästäjä haluaisi luopua "turhasta" ( ei osaa metsästää yms) koirastaan niin voisin sellainen sen ottaa. Pentua en nyt ottaisi. Tosin itsellä ei ole mahdollisuutta ottaa mitään koiraa nyt.

Vierailija
49/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dobermannin tai pitbullin, rehellisesti munan jatkeeksi.

Olisi hienoa kulkea kadulla tuollaisen kanssa, kun kaikki vastaantulijat olisivat kauhuissaan :)

Kirjotin jo edelliseen viestiin dobermannistani. Huomasin nyt tämän viestin ja toivon todella, etät se on vaan vitsillä kirjoitettu. Yhdenkään koiran, kun ei pitäisi joutua mihinkään huonoon kotiin jossa ainoa tarkoitus on pitää koiraa vaan "munan jatkeena". Silloin nämä koirat päätyvät ihan vääriin käsiin. Tulee myös se ajatus mieleen, että koiran halutaankin olevan pelottava ja hankala ja oikein kannustetaan siihen. Surullista lukea näitä viestejä. Minunkin oli hieno kulkea dopperini kanssa, mutta tämä sen vuoksi kun koirani meni yleensä nätistä ja ei rähissyt muille koirille. Erään kerran jotkut sanoivatkin kuinka kauniisti koirani meni vieressäni ja se jäi mieleeni. Samalla koirani oli tottunut ihmisiin ja toisiin koiriin hyvin. Olin vasta nuori 16-vuotias, kun koirani minulle tuli ja silti pärjäsin sen kanssa. Oli ensimmäinen vielä koirani.

Samalla dobberitkin ovat yleensä minusta aika mukavia koiria. Ovat palveluskoirana aika helppo kouluttaa jos vaan viitsii. Jos minä onnistuin niin siihen pystyy moni muukin. Samalla olen tosin itsekin nähnyt sen, että esim erään kouluttajan koira oli hyvin hankala ja tämä "kouluttaja" oli omasta mielestään niin hyvä koiran kanssa. Hassua vaan, että minä nuori tyttö pärjäsin omani kanssa paremmin ja koirani tuli muidenkin koirien kanssa hyvin juttuun toisin kuin kouluttajan oma dobberi. Sori myös pitkä aiheeseen liittymätön viestini, mutta oli vaan pakko kirjoittaa. Surullista lukea tuollaisia "munanjatke" viestejä täällä.

Vierailija
50/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheet edelliseen liittyen.

Vierailija
51/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En ole vakuuttunut että millekään koiralle olisi mielekästä elämää asua mun kanssa kerrostalossa kaksistaan.

Vierailija
52/52 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin siperianhuskyn, koska valjakkooni mahtuu aina vielä yksi apuri.

No jos hänestä ei ole vetäjäksi, niin tulkoon sitten vaikka lenkkikaveriksi ja sohvan valtaajaksi.

Ensimmäisen huskyni ostin lenkkikaveriksi, ja seuraavan ostin ostin vajaan 3kuukauden päästä hänelle lajitoveriksi, näin vajaat 20vuotta myöhemmin minulla on valjakko/pari koossa.

Mutta ennen kun ostat minkä tahansa rotuisen koitan mieti tarkkaan, onko aikaa tilaa, ja hänen kanssaan elät ehkä 20vuotta

N40