Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu aika 28.12., mitkä chänssit sille että vauva syntyisi tammikuun puolella

Vierailija
31.10.2021 |

Juuh eli viime keväällä päätettiin yrittää lasta sillä ajatuksella että saatais se syntymään alkuvuodesta jolloin lapsi olis koulussa, harrastuksissa ym. vanhemmasta päästä ja saisi siitä etua. Valitettavasti näköjään lopetettiin ehkäisy hieman liian pian ja tärppäsi käytännössä heti, ni nyt onkin uhkana että lapsi syntyy ihan vuoden lopussa :(

Jossain vaiheessa raskautta tämä asia katosi kuitenkin mielestä kun oli nii paljon mietittävää, mutta nyt on oikeasti alkanut vähän stressaamaan tilanne. Tässä on lapsen kannalta isot asiat pelissä. Kuinka todennäköistä on että synnytys viivästyisi juuri muutamalla päivällä? Voiko synnytystä lykätä tällaisessa tilanteessa jotenkin?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me maksettiin siitä, että alkuvuoden lapsen sai edellisvuoden porukan mukana kouluun.

Eskaria ei saanut maksuttomana, piti maksaa koko päivähoito, ja psykologin koulukypsyystutkimukset piti myös maksaa itse.

Oletko se, joka täällä itkee, kun 17v korkeakouluopiskelija ei saa täyttä opintotukea :D

En. Meidän lapsi menee korkeakouluun vasta 18-vuotiaana.

Vierailija
22/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä la samoihin aikoihin enkä ole muistanut tuosta stressata. Tosin olen itse syntynyt alkuvuodesta ja kouluun menin vuoden aikaisemmin joten aina olen ollut se nuorin ja silti pärjännyt hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma esikoiseni syntyi joulukuussa. Oli kyllä edellä kaikessa ihan fyysisestä koosta lähtien. Oppi puhumaan aikaisin, oppi lukemaan täytettyään viisi, oppi heti ajaan pyörällä, kun opettiin apurattaat pois ym.

Mopo- ja ajokorttia joutui odottelen kavereita pidempään. Muuta haittaa ei.

Itse olen syntynyt tammikuussa ja taidot menneet samaan tahtiin kuin sinun lapsellasi. Ja sain sen ajokortinkin ensimmäisten joukossa ikäluokastani :)

Vierailija
24/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon riippu lapsen omista älyllisistä kyvyistä, että miten käy ja ne sitten määrityvät vanhemmilta.

Minä synnyin loppuvuodesta, ei ollut minkäänlaisia ongelmia koulussa, päinvastoin, olisin ollut jo 5 vuotiaana valmis siirtymään suoraan kolmannelle luokalle, osasin nimittäin ne asiat, mitä 1. ja 2. luokilla opeteltiin.

Vierailija
25/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon riippu lapsen omista älyllisistä kyvyistä, että miten käy ja ne sitten määrityvät vanhemmilta.

Minä synnyin loppuvuodesta, ei ollut minkäänlaisia ongelmia koulussa, päinvastoin, olisin ollut jo 5 vuotiaana valmis siirtymään suoraan kolmannelle luokalle, osasin nimittäin ne asiat, mitä 1. ja 2. luokilla opeteltiin.

Itsehän menin jo synnäriltä lukioon :D

Vierailija
26/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt tammikuussa. Menin vuotta aiemmin kouluun, koska halusin (ja osasin lukea yms). Asemani oli siis sama kuin aivan loppuvuodesta syntyneiden. Lukuaineiden keskiarvo 10 ja eliittilukiot yms takana.

Lähdin kuitenkin sille alalle, joka kiinnosti, en sille, jota suku tuputti. Olen kyllä menestynyt kivasti, mutta osalla perheestä on kestänyt 20 vuotta hyväksyä asia :D

Vierailija
27/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma esikoiseni syntyi joulukuussa. Oli kyllä edellä kaikessa ihan fyysisestä koosta lähtien. Oppi puhumaan aikaisin, oppi lukemaan täytettyään viisi, oppi heti ajaan pyörällä, kun opettiin apurattaat pois ym.

Mopo- ja ajokorttia joutui odottelen kavereita pidempään. Muuta haittaa ei.

:D eihän se loppuvuodesta syntyminen tarkoita että lapsi olisi jotenki hitaasti kehittyvä, vaan juuri tuo että on todennäköisesti jäljessä isoa osaa porukasta kun n 75% ryhmästä koulussa on yksinkertaisesti vanhempia kuin hän on. Ei tämä mitään suurta eroa välttämättä tee. Se että joulukuussa syntynyt lapsi on suurikokoinen ei liity aiheeseen mitenkään. Apua. :D

Vierailija
28/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi kaikki superlahjakkuudet kerääntyivät tähän ketjuun :D:D

Vierailija
29/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt miltä vitttusi näyttää synnytyksen jäljiltä? Ei ole kaunista katseltavaa.

Terveisin Jonne 14 v. , muisto omasta syntymästä elää vielä vahvana.

Vierailija
30/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että siitä voi itse päättää milloin pullauttaa vauvan.

Vierailija
31/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt tammikuussa. Menin vuotta aiemmin kouluun, koska halusin (ja osasin lukea yms). Asemani oli siis sama kuin aivan loppuvuodesta syntyneiden. Lukuaineiden keskiarvo 10 ja eliittilukiot yms takana.

Lähdin kuitenkin sille alalle, joka kiinnosti, en sille, jota suku tuputti. Olen kyllä menestynyt kivasti, mutta osalla perheestä on kestänyt 20 vuotta hyväksyä asia :D

Tämä onkin paljon harvinaisempaa kuin vuodella koulunalkua lykkäävä lapsi, lapsi joka on niin taitava että pitää oikein erikseen laittaa etuajassa kouluun. Vaatii jo erityistä järjestelyä, ja toisaalta sulla olisi ollut ihan hyvä paikka ehkä oppia tasavertaisuutta jos olisit mennyt oikean ikäluokkasi kanssa kouluun. Kuulostat aivan hiton ylimieliseltä ja rasittavalta. :D

Vierailija
32/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt miltä vitttusi näyttää synnytyksen jäljiltä? Ei ole kaunista katseltavaa.

Edelleen ikävä takaisin 🥺

Vierailija
33/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti et ole sen edistyneempi ollu kuin muutkaan. Moni luokkia hypännyt on kohdannut tosi vaikeita ongelmia siksi että on niin nuori ja lapsellinen muihin verrattuna.

Vierailija
34/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni Suomen presidenteistä on muuten syntynyt joulukuussa ja ainakin vuoden jälkipuoliskolla. Jos se nyt jotenkin on menestyksen mitta...

Vierailija
35/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti et ole sen edistyneempi ollu kuin muutkaan. Moni luokkia hypännyt on kohdannut tosi vaikeita ongelmia siksi että on niin nuori ja lapsellinen muihin verrattuna.

Ja erityisesti siksi, että kuvittelee (vanhempien kannustamana) olevansa parempi kuin muut, koska meni aiemmin kouluun. 

t. tuollaisen entisen luokkakaveri

Vierailija
36/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämän toteamiseen jonne-korttia tarvita. Karu faktahan tuo on että vitttu voi olla aika karmea ilmestys synnytyksen jälkeen eikä koskaan palaudu.

Vähän vielä jonnella oppimista aikuisten asioista. Oikeastihan osalla alapää palautuu oikein hyvinkin. Ei kaikilla mene paikat riekaleiksi. Eikä kaikki edes synnytä alateitse. 

Vierailija
37/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kehitys kulkee omaa rataansa, tiedollinen omaansa. Alkuvuonna syntynyt voi olla se itkupilli, koska muut eivät ota huomioon ikäeroa rankoissa leikeissä tms.

Vierailija
38/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen voi kouluun laittaa vuotta myöhemmin, jos siitä on kiinni. 

Vierailija
39/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti nyt!

Jos prioriteetti on tuota luokkaa, niin..

Mietis vielä uudestaan.

Myöhäistä sitä nyt on miettiä.

Vierailija
40/91 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla tosi isot murheet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi