Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raskaudesta pitäisi puhua koko ajan?

Vierailija
09.01.2015 |

Miksi raskaana olevat puhuvat koko ajan raskaudesta? Tai kun kerrot raskaudesta, ihmiset ottaa sen jälkeen sen puheeksi joka kerta kun näette? Itse vastaan raskauteen liittyviin kysymyksiin kohteliaasti lyhyesti ja vaihdan sitten aihetta. Kyllästyttää kyselyt että Jokos vauvalle tavarat hankittu, mitä isovanhemmat sanoo, Jokos se isä tuntee potkut mahan läpi jne. Jotkut katsoo pitkään kun vastaan jälkimmäiseen että eipä olla edes kokeiltu tuntuuko ne potkut läpi. En tiedä vaikuttaako lapsettomuus, raskaus alkoi pas:silla ivf-hoidon jälkeen. Olen nyt siis rv 24. En vaan halua puhua raskaudesta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:02"]No tuota, mahot yleensä (sori en tarkoita pahaa, en vaan keksi muuta sanaa vaikeasti raskautuvalle ja olen sellainen vähän itsekin) joko hurahtavat kokonaan ja puhuvat vaan raskaudesta, tai sitten melkeempä kieltäytyvät puhumasta raskaudestaan. Se on vaan sen lapsettomuuden jälkikipuilua.
[/quote]

Maho sanan käyttö on kuitenkin väärin, vaikka käytät sitä itsestäsikin. Sama asia kun huora huorittelee itseään, on se silti loukkaus jos sitä huutelee toiselle. Tai neekeriä, homoa jne. Olen kuullut lapsettomuuspiireissä kyllä puhuttavan "me mahot" jne. mutta silloin täytyy olla täysin varma että muutkin on mukana vitsissä. Voit sanoa lapsellinen lapseton, entinen tahattomasti lapseton, lapsettomuudesta kärsinyt jne. sanoja kyllä löytyy muitakin kuin maho.

Vierailija
2/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maailman ahdistavimmista asioista on naiset joilla ei muuta ole kun äitiys/raskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsuuden ystäväni tuli raskaaksi viime vuonna ja sittenpä sitä ei mistään muusta puhuttukaan. Kun vauva sitä ja tätä, neuvolassa sano niin ja näin, vauva oli niin ja näin iso. Ja auta armias sitten kun hän oli sitä mieltä että vauva onkin isompi kuin sen kuuluisi olla, siitä sitä sitten sai kuulla. Vauvan pää oli näin ja näin iso ja reisi näin ja näin iso jne ja ei voi syyvä sitä eikä tätä ettei vauva vaan LIHO. Sitten sai kuulla kaikki mahdolliset kaikesta mahdollisesta miten pitää ravata pissillä, miten tulee valkovuotoa (kuka semmosta ees haluaa tietää???) ja miten pitäs tehdä sitä ja tätä että vauva pälä pälä pälä. Mistään muusta ei voinut enää puhua ja alko vauvajutut tursuta jo korvistakin...

Vierailija
4/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset haluaa puhua itseään kiinnostavista asioista. Eikö sua kiinnostaa raskautesi? Luulisi että kiinnostaa kun olet rankkoihin hoitoihinkin mennyt, en siis oikein ymmärrä sua.

Vierailija
5/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jo valmiiksi kun pitää mennä kummilasten luona käymään viikonloppuna kun heidän äitinsä on yhtä vauvaa. Monesti leikin kummilasten kanssa ja saan onneksi sillä sivuutettua kyselyt. Ap.

Vierailija
6/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:17"]Yleensä ihmiset haluaa puhua itseään kiinnostavista asioista. Eikö sua kiinnostaa raskautesi? Luulisi että kiinnostaa kun olet rankkoihin hoitoihinkin mennyt, en siis oikein ymmärrä sua.
[/quote]

Minua kiinnostaa se että vauva voi hyvin, mikä selviää ultrassa ja neuvolassa sydänäänistä. Sekä se että tunnen liikkeet päivittäin. Se riittää minulle, muuten juttelen mielelläni kaikesta muusta maailmanmenoon liittyvästä. Ap.

Vierailija
7/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy ainakin myöntää, että nyt viikolla 31 mun ajatukset ei pyöri missään muussa kuin vauvassa, raskaudessa ja synnytyksessä. Toki siis ns. pakko välillä ajatella muutakin, mutta heti jos oon hetkenkään omissa ajatuksissani, niin nuo alkaa pyöriä mielessä. Ja näin ollen mun jututkin on varmasti sitä yhtä ja samaa... :) Toki kavereiden seurassa yritän oikein yrittämällä puhua jostain muustakin, mutta tosiasiassa mielessä pyörii vaan vauva ja raskaus.

Vierailija
8/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen inhonnut raskaudesta höpisemistä. Mun mielestä se on mun yksityisasia mitä mun kropassa tapahtuu. Jotenkin tosi kuvottavaa, en mä muistakaan ruumiintoiminnoista juttele kenenkään kanssa ja mua ei itseä muiden ruumiintoiminnot kiinnosta pätkääkään.

Omat kyllä kiinnostaa hurjasti, mutta ne ei kuulu muille! Monia kiinnostaa ties mitkä omat ruumiintoiminnot, mutta ei niistäkään lätistä pitkin kyliä kaikkien kanssa kuukausitolkulla.

Vierailija
9/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa ihanaa puhua raskaudesta. Vaan kun pitää salata niin kauan kuin mahdollista. Jaa miksikö? Koska isovanhemmat pilaavat jokaisen odotuksen haukuillaan. Olemme yli kolmikymppisiä ja siltikään he eivät hyväksy että me miehen kanssa päätetään tässä perheessä, eikä he.

Vierailija
10/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä jotenkin tavattoman omanapaista höpistä vaan raskaudesta. Kun se on aihe johon ei kuitenkaan sitten tarpeeksi kauan sitä höpinää kuunneltua osaa sanoa enää mitään. Mitä jos joku puhuisi vaikka vaan närästyksestään päivittäin? Eihän siihenkään lopulta osaa sanoa enää mitään. Ja minulla vaikuttaa ehkä sekin että entisenä tahattomasti lapsettomana tiedän tasan tarkkaan mille se jostakin tuntuisi, jos koko ajan jauhaisin tilastani. Ap.

Vierailija
11/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:32"]Mäkin olen inhonnut raskaudesta höpisemistä. Mun mielestä se on mun yksityisasia mitä mun kropassa tapahtuu. Jotenkin tosi kuvottavaa, en mä muistakaan ruumiintoiminnoista juttele kenenkään kanssa ja mua ei itseä muiden ruumiintoiminnot kiinnosta pätkääkään.

Omat kyllä kiinnostaa hurjasti, mutta ne ei kuulu muille! Monia kiinnostaa ties mitkä omat ruumiintoiminnot, mutta ei niistäkään lätistä pitkin kyliä kaikkien kanssa kuukausitolkulla.
[/quote]
Olen samoilla linjoilla. Nyt on vielä ikävä tilanne, kun hyvä ytävättäreni on raskaana ja tekee siitä ehkä isoimman numeron mitä olen ikinä nähnyt. Raskaus on sujunut hyvin, mutta liioittelee KAIKKEA potenssiin sata. Ravaa ylimääräisissä lääkäreissä ja neuvoloissa mitä kummallisimmilla tekosyillä. Esim. varhaisultraan vonkasi sillä perusteella ettei voi tietää kuinka pitkällä raskaus on koska kuulemma kuukautiset olleet niin epäsäännölliset, että jopa 3kk ollut väliä. Mutta raskaustestin tehdessään kyllä sanoi, että kaksi pv myöhässä. On siis jotenkin ihan seonnut raskaudesta. Ja ikävä kyllä päivittää mulle KAIKEN fb:ssa... Joka ikisen oireen mitä voi keksiä. Vaikka en edes vastaile päiviin sille niin yksinpuhelua höpöttää chattiin. Toivottavasti normalisoituu vielä.

Vierailija
12/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle.

t. tokofoobikko

Vierailija
13/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:32"]Mäkin olen inhonnut raskaudesta höpisemistä. Mun mielestä se on mun yksityisasia mitä mun kropassa tapahtuu. Jotenkin tosi kuvottavaa, en mä muistakaan ruumiintoiminnoista juttele kenenkään kanssa ja mua ei itseä muiden ruumiintoiminnot kiinnosta pätkääkään.

[/quote]
Olen samoilla linjoilla. Nyt on vielä ikävä tilanne, kun hyvä ytävättäreni on raskaana ja tekee siitä ehkä isoimman numeron mitä olen ikinä nähnyt. Raskaus on sujunut hyvin, mutta liioittelee KAIKKEA potenssiin sata. Ravaa ylimääräisissä lääkäreissä ja neuvoloissa mitä kummallisimmilla tekosyillä. Esim. varhaisultraan vonkasi sillä perusteella ettei voi tietää kuinka pitkällä raskaus on koska kuulemma kuukautiset olleet niin epäsäännölliset, että jopa 3kk ollut väliä. Mutta raskaustestin tehdessään kyllä sanoi, että kaksi pv myöhässä. On siis jotenkin ihan seonnut raskaudesta. Ja ikävä kyllä päivittää mulle KAIKEN fb:ssa... Joka ikisen oireen mitä voi keksiä. Vaikka en edes vastaile päiviin sille niin yksinpuhelua höpöttää chattiin. Toivottavasti normalisoituu vielä.
[/quote]

Kuulostaa kauhealle, minunkin kavereissa paljon näitä tällaisia ja mietin itsekin että kauanko sitä tasoittumista saa odottaa. Tuosta ar-ultrasta olen vaan ssitä mieltä että se on hyödyllinen, itsekin luonnollisesti kävin lapsettomuustaustan takia useammassa alkuraskauden ultrassa ennen nt-ultraa. Mutta tosiaan oli syykin niihin ja en nniistä kyllä kavereille jauhanut. Ap.

Vierailija
14/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ja ihmettelen miksi kukaan ei vaan paukauta suoraan noille jauhajille, että etkö enää muusta puhu? Ei kai se raskaus tarkoita että pitäisi unohtaa muiden huomioon ottaminen.

Vierailija
15/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, mahot yleensä (sori en tarkoita pahaa, en vaan keksi muuta sanaa vaikeasti raskautuvalle ja olen sellainen vähän itsekin) joko hurahtavat kokonaan ja puhuvat vaan raskaudesta, tai sitten melkeempä kieltäytyvät puhumasta raskaudestaan. Se on vaan sen lapsettomuuden jälkikipuilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi