Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hulluutta irtisanoutua

Vierailija
09.01.2015 |

Juuri sain työsopimuksen, joka jatkuisi ensi kesään. Kyseessä ensimmäinen oman alan työni valmistumisen jälkeen. Koko opiskeluajan tuntunut, ettei ala ole minua varten ja nyt työelämässä tunne on vahvistunut, myös työpaikan omien ongelmien vuoksi. Olen aikeissa toteuttaa lapsuuden haaveammattini, eli hakemisen yliopistoon. Onko hulluutta irtisanoutua työstä ja jäädä omin varoin kotiin vain opiskelemaan pääsykokeisiin 3,5 kuukaudeksi? Työn ohessa lukeminen ei ole mahdollista ja tuntuu, että on panostetta 100% tai ei ollenkaan.  Kauanko te olette lukeneet omiin pääsykokeisiinne?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:12"]

Määräaikaisen irtisanomisesta tulee sanktioita.

[/quote]

Totta

Vierailija
42/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:58"]

Tiedän kyllä, että moneen paikkaan pääsee työn ohella lukemalla. Olen opiskellut jo yliopistossa tällaista alaa. Nykyiseen kohteeseen ei pääse niin, sisään pääsee alle 8% hakijoista. Ap

[/quote]

Mitä ajattelit tehdä sitten jos kuulut näihin 92% hakijoista?  

[/quote]

Uskon kyllä työllistyväni tulevaisuudessa, vaikka irtisanoutuisinkin. AP

[/quote]

Niin uskoo ne tuhannet muutkin, jotka ensin lukivat elokuvienohjaamista ja merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään. Suloista, että joku uskaltaa olla vielä noin naivi, mutta pappa betaral?!

[/quote]

Naivi? :D

[/quote]

Jaxuhali>3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan vielä nuori? Sinuna tekisin tuota duunia nyt vuoden-pari. Keräisin rahaa. Vapaa-aikana voit lueskella pääsykoekirjoja etu- ja takaperin. Ja pääsykokeissahan voi aina käydä, ensimmäisellä kerralla vaikka asenteella "käynpä katsomassa", tulevina vuosina sitten enemmän tosissaan. Nykyisessä työmarkkinatilanteessa sanoisin: "don't quit your day job". Vielä.

Vierailija
44/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:18"]Tietääkseni lähes kaikki ns. kovat alat edellyttävät lukulomia ja valmennuskursseja, ei niihin töiden ohella lukemisella sisään mennä. Ainakaan itselleni se ei olisi realistinen ajatus (HUOM: tiedän, että joku on varmasti päässyt 10h lukemiselle, itse en lukeudu niihin). Onhan sekin skenaario, että jään kesän jälkeen työttömäksi vailla opiskelupaikkaa. AP
[/quote]
Itse kävisin nyt kesään asti töissä, lukisin samalla ja hakisin sinne unelma-alalle. Jos en pääsisi, katsoisin mikä on kesäni tilanne, onko töitä, jos ei alkaisin lukea kohti seuraavaa pääsykoetta ja onko avoimessa yliopistossa kursseja ko alueelta. Syksyhän voi olla työtön, joten hyvää aikaa lukea ja valmistautua seuraavaan pääsykokeeseen.

Vierailija
45/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään. "......

:D :D :D

Vierailija
46/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa edes teit aloituksen?! Sinulla on oman pään pyhä totuus, jonka kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus ja julistat sitä kuten evankeliumia, että kyllä sinulle töitä riittää nyt ja tulevaisuudessa. 

Vierailija
47/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:18"]Tietääkseni lähes kaikki ns. kovat alat edellyttävät lukulomia ja valmennuskursseja, ei niihin töiden ohella lukemisella sisään mennä. Ainakaan itselleni se ei olisi realistinen ajatus (HUOM: tiedän, että joku on varmasti päässyt 10h lukemiselle, itse en lukeudu niihin). Onhan sekin skenaario, että jään kesän jälkeen työttömäksi vailla opiskelupaikkaa. AP [/quote] Itse kävisin nyt kesään asti töissä, lukisin samalla ja hakisin sinne unelma-alalle. Jos en pääsisi, katsoisin mikä on kesäni tilanne, onko töitä, jos ei alkaisin lukea kohti seuraavaa pääsykoetta ja onko avoimessa yliopistossa kursseja ko alueelta. Syksyhän voi olla työtön, joten hyvää aikaa lukea ja valmistautua seuraavaan pääsykokeeseen.

[/quote]

Kiva ajatus, mutta ei ole mitään mahdollisuutta päästä sisään töiden ohella lukemisella. Elämässäni on myös muita velvollisuuksia, ja sisään päästäkseni minun tulee lukea noin 400-500h ja osallistua valmennuskurssille. Ei onnistu töiden ohella. Se on joko tai, täysilä sisään tai ei ollenkaan (meningillä katsellaan). En aio odottaa vuotta (ensi vuonna korkeakouluhaun kiintiöt joten sisäänpääsy vaikeutuu), aion päästä sisään tänä keväänä. Kiitos neuvoistanne. AP

Vierailija
48/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:37"]

Miksi hitossa edes teit aloituksen?! Sinulla on oman pään pyhä totuus, jonka kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus ja julistat sitä kuten evankeliumia, että kyllä sinulle töitä riittää nyt ja tulevaisuudessa. 

[/quote]

Riskihän se on, mutta riskejä on otettava jos haluaa voittaa. Lähinnä olin myös aloituksessa kiinnostunut, kuinka kauan ja millaisilla lukusuunnitelmilla sekä valmennukursseilla ns. koville aloille on menty sisään. AP

Vierailija
49/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille alalle havittelet? oletko joskus hakenut yliopistoon, päässyt yliopistoon tai opiskellut yliopistossa? Minä en kyllä uskaltaisi irtisanoutua, ellei työ sitten olisi niin kamalaa, että se aiheuttaa masennusta, burnoutia tms. Jos olet ekaa kertaa hakemassa, niin neuvoisin tutustumaan pääsykoekirjoihin, lukemaan töiden ohella sen minkä ehdit ja käymään pääsykokeissa katsomassa miten ne menevät. Jos pääset sisään, niin pääset, jos et, niin seuraavana vuonna uudestaan. Sitten sulla on cv:ssä hyvää työkokemusta, olet ehtinyt tienata ja pystyt hyvin pitämään muutaman kuukauden lukuloman.

Vierailija
50/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:40"]

[/quote]

Riskihän se on, mutta riskejä on otettava jos haluaa voittaa. Lähinnä olin myös aloituksessa kiinnostunut, kuinka kauan ja millaisilla lukusuunnitelmilla sekä valmennukursseilla ns. koville aloille on menty sisään. AP

[/quote]

Luoja miten ärsyttävä tuo "kovat alat". :D Mikä se sun kova alasi on?

Vierailija
51/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitä on nämä mainitsemasi "ns. kovat alat"?

Vierailija
52/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmistunut nyt talvella, vaan viime keväänä joten työkokemusta on jo jonkin verran. Olen opiskellut yliopistossa aiemmin. Niin nuori en enää ole, vaan yli kolmekymppinen ja siksikin haaveen toteuttamisen aika tuntuu olevan nyt eikä myöhemmin. AP

Vierailija
53/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:42"]

[/quote]

[/quote]

Mitä on nämä mainitsemasi "ns. kovat alat"?

[/quote]

Oikis, lääkis, kauppis

Vierailija
54/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:18"]Tietääkseni lähes kaikki ns. kovat alat edellyttävät lukulomia ja valmennuskursseja, ei niihin töiden ohella lukemisella sisään mennä. Ainakaan itselleni se ei olisi realistinen ajatus (HUOM: tiedän, että joku on varmasti päässyt 10h lukemiselle, itse en lukeudu niihin). Onhan sekin skenaario, että jään kesän jälkeen työttömäksi vailla opiskelupaikkaa. AP [/quote] Itse kävisin nyt kesään asti töissä, lukisin samalla ja hakisin sinne unelma-alalle. Jos en pääsisi, katsoisin mikä on kesäni tilanne, onko töitä, jos ei alkaisin lukea kohti seuraavaa pääsykoetta ja onko avoimessa yliopistossa kursseja ko alueelta. Syksyhän voi olla työtön, joten hyvää aikaa lukea ja valmistautua seuraavaan pääsykokeeseen.

[/quote]

Kiva ajatus, mutta ei ole mitään mahdollisuutta päästä sisään töiden ohella lukemisella. Elämässäni on myös muita velvollisuuksia, ja sisään päästäkseni minun tulee lukea noin 400-500h ja osallistua valmennuskurssille. Ei onnistu töiden ohella. Se on joko tai, täysilä sisään tai ei ollenkaan (meningillä katsellaan). En aio odottaa vuotta (ensi vuonna korkeakouluhaun kiintiöt joten sisäänpääsy vaikeutuu), aion päästä sisään tänä keväänä. Kiitos neuvoistanne. AP

[/quote]

Ole hyvä vaan, en kyllä vaan ymmärrä miksi kysyit neuvoja kun et niitä selvästikään kaipaa.

Vierailija
55/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mille alalle olet hakemassa? Riippuu hyvin paljon siitäkin, oletko yhtään suuntautunut alalle aiemmin ja jos kyseessä on esim. kauppakorkeakoulu, seuraatko taloustilannetta, ymmärrätkö ja oletko kiinnostunut talousasioista jne.? Ja vastaavasti jos oikis, oletko aiemmin opiskellut esim. oikeustieteen perusteita, tiedätkö tieteenalasta mitään jne. jne.? Tällaiset vaikuttaa todella paljon, jos ihan nollakokemuksella meinaat yli kolmekymppisenä hakea opiskelemaan, niin siinä ei välttämättä valmennuskurssitkaan auta. Aika harva kuitenkin pääsee ekalla yrittämällä sisään yliopistoon (ainakaan näille suosituille aloille, ja jos pääseekiin niin silloin ovat yleensä saman tai edellisen vuoden skarppeja, menestyneitä ylioppilaita).

Vierailija
56/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette pällit vaan tajua, ap hakee KOVILLE ALOILLE.

*hirn*

Vierailija
57/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa hieno sitten kun olet irtisanoutunut etkä pääse kouluun. Oot sekä rahaton että työtön vailla opiskelupaikkaa. Lue vaikka lounastauolla, työmatkoilla ym ja sen lisäks kotona. Et varmasti sais luettua yhtään sen enempää jos vaan lorvailisit

Vierailija
58/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:58"]

Tiedän kyllä, että moneen paikkaan pääsee työn ohella lukemalla. Olen opiskellut jo yliopistossa tällaista alaa. Nykyiseen kohteeseen ei pääse niin, sisään pääsee alle 8% hakijoista. Ap

[/quote]

Mitä ajattelit tehdä sitten jos kuulut näihin 92% hakijoista?  

[/quote]

Uskon kyllä työllistyväni tulevaisuudessa, vaikka irtisanoutuisinkin. AP

[/quote]

Niin uskoo ne tuhannet muutkin, jotka ensin lukivat elokuvienohjaamista ja merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään. Suloista, että joku uskaltaa olla vielä noin naivi, mutta pappa betaral?!

[/quote]

Naivi? :D

[/quote]

Jaxuhali>3

[/quote]

Naurua sinä vain aiheutit, minkä suomen kielen paremmin hallitsevana olisit itsekin huomannut. :D www.kotus.fi

Vierailija
59/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:39"]

[/quote]

[/quote]

Ole hyvä vaan, en kyllä vaan ymmärrä miksi kysyit neuvoja kun et niitä selvästikään kaipaa.

[/quote]

Samaa ihmettelen...

Vierailija
60/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään. "......

:D :D :D

[/quote]

Alan silakka on kovana..uuuh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän