Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi että. Joku kerjäsi Facebookissa rahaa köyhäinavustuksena.

Vierailija
19.12.2014 |

Laittoi Haaga kierrättää-ryhmään avunpyynnön. Oli muka 5-vuotiaan pojan yksinhuoltajaisä, joka oli lainannut kaverille paljon rahaa ja jonka vaimolla oli mielenterveysongelmia tai jotain - ei ollut kuvioissa. 

Pyysi auttamaan, että saisi pojalleen joulun aikaiseksi. Muutamat ehtivät tarttua tähän avunpyyntöön, kunnes huomattiin, että profiili oli tekaistu ja kuvatkin otettu netistä.

Itse jotenkin vaistosin sen huijaukseksi heti, klikkasin profiilin auki ja huomasin, että kaikki muutokset profiilissa (kuva, kansikuva, asuinpaikka jne. ) oli muokattu viimeisen tunnin aikana. Vaikutti heti tekaistulta. Käytti nimeä Jesse Heikkilä.

Minä en anna koskaan rahaa tuntemattomalle juuri tästä syystä. En anna kerjäläisille, koska rahat eivät auta heitä pätkääkään. En anna Facebookin keräyksiin, koska en voi olla mistään varma, mihin ne tavarat tai rahat menevät (minua ei vakuuta kenenkään yksittäishenkilön "IHAN OIKEESTI MENEE OIKEILLE IHMISILLE TARPEESEEN"). Isojen järjestöjen keräyksiinkään en viitsi antaa, koska hallinnointikuluihin menee osa rahoistani. Autan suoraan ihmisiä, läheisiä, tuntemattomia, mutta SUORAAN.

Tehkää mitä parhaaksi näette, mutta pitäkää hyvät ihmiset silmät auki. Ahneudella ei ole mitään rajaa tässä maailmassa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 11:33"]

Laittoi Haaga kierrättää-ryhmään avunpyynnön. Oli muka 5-vuotiaan pojan yksinhuoltajaisä, joka oli lainannut kaverille paljon rahaa ja jonka vaimolla oli mielenterveysongelmia tai jotain - ei ollut kuvioissa. 

Pyysi auttamaan, että saisi pojalleen joulun aikaiseksi. Muutamat ehtivät tarttua tähän avunpyyntöön, kunnes huomattiin, että profiili oli tekaistu ja kuvatkin otettu netistä.

Itse jotenkin vaistosin sen huijaukseksi heti, klikkasin profiilin auki ja huomasin, että kaikki muutokset profiilissa (kuva, kansikuva, asuinpaikka jne. ) oli muokattu viimeisen tunnin aikana. Vaikutti heti tekaistulta. Käytti nimeä Jesse Heikkilä.

Minä en anna koskaan rahaa tuntemattomalle juuri tästä syystä. En anna kerjäläisille, koska rahat eivät auta heitä pätkääkään. En anna Facebookin keräyksiin, koska en voi olla mistään varma, mihin ne tavarat tai rahat menevät (minua ei vakuuta kenenkään yksittäishenkilön "IHAN OIKEESTI MENEE OIKEILLE IHMISILLE TARPEESEEN"). Isojen järjestöjen keräyksiinkään en viitsi antaa, koska hallinnointikuluihin menee osa rahoistani. Autan suoraan ihmisiä, läheisiä, tuntemattomia, mutta SUORAAN.

Tehkää mitä parhaaksi näette, mutta pitäkää hyvät ihmiset silmät auki. Ahneudella ei ole mitään rajaa tässä maailmassa.

[/quote]

Hyvin usein mulle tulee sellainen olo noista avustettavista, ettei siellä ruudun takana ole oikeasti yhtään mitään oikeaa tarvetta tai hätää. On vain kiva saada ilmaiseksi tai halvemmalla jotain. Kuka oikeasti todella köyhä ja avuntarpeessa oleva pyytää lapsille PlayStationia? Jos olisin todella köyhä, olisin paljon onnellisempi perusruokatarvikkeista, kuten ryyneistä ja hiutaleista, jauhoista, ihan vaikka WC-paperistakin. Olen elänyt sellaisen ajan opiskelijana, ettei rahaa ollut kuin täysin välttämättömimpään. En voinut ostaa mitään vaatteita uutena, kaikki muutamalla eurolla kirpputorilta. Jos ei ollut rahaa bussikorttiin, kävelin yliopistolle 5 km säässä kuin säässä. En todellakaan olisi tarvinnut tuolloin mitään laajakuvatelkkareita tai lahjakortteja kylpylöihin avustuksena, olisin paljon mieluummin ottanut peruselintarvikkeita ja hygieniatuotteita vastaan.

Vierailija
2/3 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on uutisoitu Hesarissakin: http://www.hs.fi/kaupunki/a1305909859218

Yksinhuoltajaksi tekeytynyt anelee Facebookissa rahaa lapselleen – Pojan kuva napattu mainoksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva näin joulun alla. Varmasti vetoaa moneen. Paljonkohan ehti saada?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi