Puoliso nyt irtisanomisuhan alla!
Minä eläkkeellä sairauden takia, eläke tosi pieni. Nuoremme muutti takaisin kotiin pystyäkseen jatkamaan opintojaan. Me ei todellakaan tiedetä miten selvitään jos uhka toteutuu. Kodista on korjausvelkaa. Herääminen tähän aamuun oli todella vaikeaa.
Kommentit (21)
Olisiko sinulla mahdollisuus löytää jotain satunnaista työtä, jolla saisit lisätuloa ilman että se vaikuttaa eläkkeeseen tai heikentää terveyttäsi?
Pahoittelut! Ei Suomessa tunnu enää olevan muuta kuin kärsimystä ja pelkoa paitsi tietysti rikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut! Ei Suomessa tunnu enää olevan muuta kuin kärsimystä ja pelkoa paitsi tietysti rikkailla.
Ei tuo nyt aivan pidä paikkaansa. 90-luku oli suuren työttömyyden aikaa, siitäkin selvittiin. Eläkeläiset esim ovat irtisanomisten ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt aivan pidä paikkaansa. 90-luku oli suuren työttömyyden aikaa, siitäkin selvittiin. Eläkeläiset esim ovat irtisanomisten ulkopuolella.
Kaikki eivät siitä todellakaan selvinnyt vaikka yleisellä tasolla se meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä perhesurmia oli ihan tavaksi asti
Juuri siksi nuori tuli takaisin kotiin ettei velkataakka kasva liian suureksi. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun lama-aikaan oli silti paremmat työttömyyskorvaukset ja opintotuet.
Täällähän aina huudellaan työttömille, että "menkää töihin!", jos työtön valittaa, ettei rahat riitä.
Sitten kun se työttömyys osuukin omalle kohdalle, niin nöyrrytään kummasti. On aina helppo arvostella muita sieltä norsunluutornista, huutaa, että ei tukia ja menkää töihin, aina niin kauan, kunnes itse on siinä suossa.
Eli mikäs tässä, miehesihän voi vain mennä töihin, jos saa tuosta potkut. Noinhan se monen mielestä menee.
Ja siis viestini oli sarkastinen, jos joku vetää tästä herneet nenään, enkä tarkoita, että te olette olleet näitä "menkää töihin" huutajia.
Jätä se,ja etsi vakavarainen puoliso...köyhyys ja kituuttaminen on pahinta mitä tiedän..
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla mahdollisuus löytää jotain satunnaista työtä, jolla saisit lisätuloa ilman että se vaikuttaa eläkkeeseen tai heikentää terveyttäsi?
Niin tätä päivää. Raavas terve mies työttömäksi ja sairas nainen töihin. Et voi olla tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi nuori tuli takaisin kotiin ettei velkataakka kasva liian suureksi. Ap.
Mun nuori tekee töitä opintojen ohessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät siitä todellakaan selvinnyt vaikka yleisellä tasolla se meni ohi.
Eivät. Minä muistan 90-luvulta pakkohuutokaupat ja yrittäjien itsem urhat, koska olivat ottaneet valuuttalainoja. Kahden asunnon loukussa oli todella moni.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän aina huudellaan työttömille, että "menkää töihin!", jos työtön valittaa, ettei rahat riitä.
Sitten kun se työttömyys osuukin omalle kohdalle, niin nöyrrytään kummasti. On aina helppo arvostella muita sieltä norsunluutornista, huutaa, että ei tukia ja menkää töihin, aina niin kauan, kunnes itse on siinä suossa.
Eli mikäs tässä, miehesihän voi vain mennä töihin, jos saa tuosta potkut. Noinhan se monen mielestä menee.
Ja siis viestini oli sarkastinen, jos joku vetää tästä herneet nenään, enkä tarkoita, että te olette olleet näitä "menkää töihin" huutajia.
Jep. Minä toivon, että oikein moni näistä nyt tai pian kenkää saavista ovat niitä, jotka viimeksi äänestivät persuja tai kokkareita. Saavat sitten tuntea itse konkreettisesti, miltä tyhmyys tuntuu.
Jos puolisosi palkka on 2000-2500€ hujakoilla tuleva eläke olisi ollut samaa tasoa kuin koko ikänsä työttömällä olleella, työnteko on turhaa kyseisillä tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Minä toivon, että oikein moni näistä nyt tai pian kenkää saavista ovat niitä, jotka viimeksi äänestivät persuja tai kokkareita. Saavat sitten tuntea itse konkreettisesti, miltä tyhmyys tuntuu.
Itse asiassa persut on edelleen duunareiden ykköspuolue kannatuslukujen perusteella. Jotenkin surkuhupaisaa, että eniten hallituksen leikkaukset osuvat juuri heihin ja lisää on tulossa. Ansiosidonnaisen leikkaukset, työntekijöiden aseman heikentäminen osuu heihin.
Sunnuntailisät, vuosilomat jne seuraavaksi uhattuina. Sitä todellakin saa, mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeellä saa tienata n.tonnin/kk ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen. Jos vaan löytyy jotain osa-aikaista hommaa mitä pystyy tekemään, niin ehdottomasti kannattaa tienata vaikka vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nuori tekee töitä opintojen ohessa
Niin tekee useimmat nuoret. Mutta harva voi opintojen ohella tehdä niin paljon töitä, että se riittää elämiseen. Opiskelu on opiskelijan päätyö.
Koen parisuhteen niin että mieheni irtisannottiin joten joudun elättämään sitä. Minulla ollut aina hyvä palkka ja rahat kyllä riittää mutta mieheni elättäminen on tullut aika halvaksi. Luulin että rahaa kuluu paljon enemmän. Mieheni kyllä saa rahaa ja ostaa ruokaa ettei se siitä kiinni ole. Mieheni myös tehnyt pätkätöitä ja kalastaa esimerkiksi paljon kalaa joten siinä säästämme.
Ikävä kuulla ja voimia sinulle.
Onko puoliso oikeutettu ansiosidonnaiseen? Sen voi arvioida netin laskurilla.
Opiskelija voi nostaa opintotukea ja opintolainaa. Eihän se kiva ole, mutta jos teillä tulot radikaalisti laskee niin ette pysty rahoittamaan nuoren elämää ja se teidän kannattaa keskustella jos irtisanominen toteutuu.
Nyt on myös hyvä hetki kilpailuttaa vakuutukset, puhelinliittymät ja lopettaa osa palveluista tai lehtitilauksista. Vaikka irtisanominen ei toteudu, teidän kannattaa säästää kunnon puskuri.