Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskuksessa asiointi, aina yhtä "ihanaa"

Vierailija
09.01.2015 |

Lääkäri jota ei kiinnosta ja joka haluaa minusta mahdollisimman nopeasti eroon. Minkä takia ihmiset opiskelee lääkäriksi? Rahan? Halu auttaa tuntuu olevan ainakin kateissa.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:23"]

Mulla oli monta vuotta raudanpuuteanemia, eikä hemoglobiini meinannut nosta pysyvästi. Sitten se nousi normaaleihin lukemiin, eikä enää seurattu. Oireet vaan ei kadonneet... Siihen lääkäri ei osannut sanoa mitään. Noh, määräs nyt kuitenkin verikokeisiin, että saa nähdä. Ap

[/quote]

Johtuiko anemia varmasti raudanpuutteesta. Anemiaan on muitakin syitä, esim. B-12 vitamiinin puute, joka aiheuttaa pernisiöösin anemian. Oireina mm. käsien/jalkojen puutumista.

[/quote]

Mun anemiana ei ole löytynyt syytä, syön rautaa, B-12 vitamiinia jotta rauta imeytyisi paremmin, eipä juurikana auta. Mitäpä tässä enää tekee muuta kuin sopeutuu kun ei ketään kiinnosta mitä tilanteelle pitäisi tehdä. Varikokeita on otettu kaikki mahdolliset.

Vierailija
102/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:53"]

Jokaisen koskaan suomalaisesta terveydenhuollosta valittaneen tulisi katsoa tämä dokkari.

Oli aika pysäyttävä dokumentti jenkkiläisestä sairaalasta/päivystyksestä, mihin päätyvät potilaat, joilla ei ole vakuutusta..

[/quote]

Miksi verrataan aina jenkkilään, joka on kehitysmaa monessa suhteessa? Pitäisi verrata muihin EU-maihin! Tosin kohta saadaan verrata jenkkilään ihan syystä, kun kokkarit ovat saaneet tahtonsa läpi ja ilmainen terveydenhuolto lakkautetaan meilläkin. Voi niitä, joilla ei silloin ole varaa vakuutuksiin ja asianajajiin, jotka hoitavat homman kotiin kun vakuutus evää korvauksen.

[/quote]

Minä jouduin Espanjassa tavalliseen terveyskeskukseen uimarin korvan vuoksi. Kahdessa tunnissa sekä yleislääkäri että korvalääkäri tutkivat minut ja sain lääkereseptin jonka kuurin jälkeen taas uusintakäynti korvalääkärillä.

Sairaaloista pitäisi potkia pikkudirikoita muihin töihin jos se vaikka parantaisi hoidon tasoa lisäämällä niitä lääkäreitä. Sairaalan pikkudirikat kun eivät hoida potilaita vaan järjestelmää jota varten ovat olemassa.

[/quote]

Espanjassahan kaikki on paremmin, Suomessa kaikki on paskaa kusikin? Entäs jos muutat sinne?

Mä olen saanut aina Suomessa nopeasti ajan sekä asiallista hoitoa. Ilman yksityisiä riistäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:15"] [quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:17"]Tuo väsymys on varmaan monen lääkärin korvaan aika höpöoire, koska melkein kaikkia heidän potilaitaan väsyttää. [/quote] Niin varmasti. Itse vaan aina mietin, kuuluuko näin nuorena tuntua tältä. Kun olin vielä töissä, työkaverit kysyivät usein olenko väsynyt tai nukkunut huonosti. Kai tämä on masennuksenkin oire, mutta enemmän minusta tuntuu, että tämä olo on alkanut masentaa. Haluaisin tehdä paljon enemmän asioita, mutta en vaan jaksa. Joskus minulla oli tuuraava lääkäri terveyskeskuksessa ja hän oli oikeasti kiinnostunut, vaikka myönsikin, että väsymyksen syy voi olla hankala selvittää. Lisäksi minulla on huono kunto ja hengästyn reippaasti kävellessä, vaikka olen käynyt kuntosalilla 3 vuotta... Ap [/quote]   Alhainen hemoglobiini? Käy tarkistuttamassa, itselläni oli hiukan samantyylisiä oireita kun hemoglobiini oli tosi matalalla. Helppo hoitaa kuntoon. [/quote] Mulla oli monta vuotta raudanpuuteanemia, eikä hemoglobiini meinannut nosta pysyvästi. Sitten se nousi normaaleihin lukemiin, eikä enää seurattu. Oireet vaan ei kadonneet... Siihen lääkäri ei osannut sanoa mitään. Noh, määräs nyt kuitenkin verikokeisiin, että saa nähdä. Ap

[/quote]

Hemoglobiini on huono mittari koska nousee ja laskee viimeisenä rautaa indikoivista mittareista. Onko punasolut + muut rauta-arvot (S-Fe, S-TfR) mitattu? Sulla voi vieläkin olla ihan hyvin anemia, jos vaan hemoglobiinia on seurattu...

[/quote]

Eihän anemiaa vielä ole, jos hemoglobiini on normaali, mutta raudanpuute voi olla.

[/quote]

Ei, mutta jops aikaisemmin on seuranta jätetty siihen, että hemoglobiini nousi normaaliin, niin se on voinut hyvin taas tippua, jos varastorauta jne. on ollut lähtökohtaisesti huono ja tästä on kehittynyt lopulta anemia. En jaksanut selittää näin yksityiskohtaisesti. Ajattelin, että pointin tajuaa... Eikä sen tarvitse olla varsinainen anemia, että väsyttää jos rauta tilanne on huono!

Vierailija
104/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:36"]

Kannattaa katsoa tämä dokumentti. Kuvaa erittäin hyvin terveyskeskusten arkea!

[/quote]

Hauska ja vähän karrikoiden aika osuvakin. Vaikka ei kylläkään ole dokumentti vaan parodia :)

[/quote]Tämä oli kyllä vallan mainio!! Löytyy myös osa 2. Tässä on paljon todellisuutta taustalla. 

Vierailija
105/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
106/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:18"]Seuraavissa kunnallisvaaleissa kannattaa miettiä ketä äänestää koska viimekädessä ne kunnan/kaupunginvaltuustossa istuvat päättävät kuinka paljon lääkäreitä terveyskeskuksiin palkataan, eli kuinka pitkät jonotusajat sinne on. Jos sinne valitaan joka vuosi ne samat joiden mielestä 6 kk jonotusaika on ok, niin silloin se vastaanoton hoitsu ei voi teille yhtään aikaisemmin aikaa järjestää.    [/quote] Tämä ei aina pidä paikkaansa. Julkisessa terveydenhuollossa on usein sellainen toimintakulttuuri, että sitä ei raha ratkaise vaikka sitä syydettäisiin pohjattomasti. Hierarkinen ja byrokraattinen, jolle normaali järjen käyttö on tuntematonta. Esimerkiksi tämä, että joka vaivalle täytyy varata oma aikansa. Kun ihminen hoidettaisiin kokonaisuutena (kuten ihmisen elimistö onkin), niin säästettäisiin aikaa, rahaa ja ennen kaikkea sitä potilasta. Lisäksi resursseja hukataan turhiin organisaation kehittämisiin (lue diipadaapan), kun jokainen vähänkin valtaa saava pikkupomo & isot pomot haluavat oman "käden jälkensä" organisaatioon. Sitten ihmetellään kun ei ole rahaa potilaiden hoitoon. Paljolta säästyttäisiin kun oikeasti terveydenhuollossa mietittäisiin mitä varten terveydenhuolto on olemassa. Ja myös toimittaisiin siten, että aina mietittäisiin ensin miten tämä toiminta hyödyttää hoidettavia ihmisiä.

[/quote]

Hulluinta on kuitenkin se, etteivät lääkärit saa neuvotella keskenään monisairaat potilaan hoidosta tai lääkityksistä.

Vierailija
107/109 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:26"]Käy yksityisellä tai työterveydessä jos on. Säästyy palstakin näiltä joka päivä tulevilta tk-valituksista.
[/quote]
Minäkin ihmettelen tuota jatkuvaa ruikutusta. Miksi ihmeessä pitää mennä sinne terveyskeskukseen, yksityislääkäreitähän löytyy vähän joka kylästä. Minä olen saanut hyvää palvelua ja huonoa palvelua sekä terveyskeskuksesta että yksityiseltä.
[/quote]
JOS ei ole rahaa? Opiskeluja, työtön, pätkätöissä??

Vierailija
108/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tiedän tunteen!!

Vierailija
109/109 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa