Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskuksessa asiointi, aina yhtä "ihanaa"

Vierailija
09.01.2015 |

Lääkäri jota ei kiinnosta ja joka haluaa minusta mahdollisimman nopeasti eroon. Minkä takia ihmiset opiskelee lääkäriksi? Rahan? Halu auttaa tuntuu olevan ainakin kateissa.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:36"]Mene käymään yksityisellä, maksaa kyllä, mutta saat kerralla asiat kuntoon ja voit lopettaa yämän asian valittamisen.
[/quote]
Menen heti kun on rahaa... Ap

Vierailija
22/109 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:26"]Käy yksityisellä tai työterveydessä jos on. Säästyy palstakin näiltä joka päivä tulevilta tk-valituksista.
[/quote]
Minäkin ihmettelen tuota jatkuvaa ruikutusta. Miksi ihmeessä pitää mennä sinne terveyskeskukseen, yksityislääkäreitähän löytyy vähän joka kylästä. Minä olen saanut hyvää palvelua ja huonoa palvelua sekä terveyskeskuksesta että yksityiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:36"]

Meillä Tampereella on vaikeaa saada aikaa. Todella ärsyttää aina ajan varaaminen terveyskeskukseen. Labraankin on jono jotain 2 tuntia tosiaankin.

Varaa aika netin kautta, tietämätön!

[/quote]

Mä oon jonottanut 4 tuntia labraan, joskus ylikin, Tampereella. Oon ottanu lukemista mukaan :)

[/quote]

[/quote]

Meillä labraan saa varattua ajan, jos labrakäynti on viikon parin päässä. Jos lääkäri tekee lähetteen, ei siellä enää vapaita aikoja ole vaan pitää mennä jonottamaan. Ihan kiva, jos koe pitää ottaa aamulla, silloin paikalle pitää mennä ainakin puoli tuntia ennen avaamisaikaa, että vuoronumero on edes 20.

Vierailija
24/109 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ siis jos lääkäri käskee labraan heti.

Vierailija
25/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:59"]

un anemiana ei ole löytynyt syytä, syön rautaa, B-12 vitamiinia jotta rauta imeytyisi paremmin, eipä juurikana auta. Mitäpä tässä enää tekee muuta kuin sopeutuu kun ei ketään kiinnosta mitä tilanteelle pitäisi tehdä. Varikokeita on otettu kaikki mahdolliset.

[/quote]

Anemian syy pitäisi tutkia, että sitä voitaisiin hoitaa. Normaalista ruuasta saa tarpeellisen määrän B-12 vitamiinia päivittäin, mutta joillakin se ei imeydy suolistosta ja silloin kehittyy pernisiöösi anemia. Sitä hoidetaan B-12 piikityksillä. Sinäkö kirjoitit myöhemmin että todettiin krooninen gastriitti, se olisi syy miksei imeydy suolistosta.

Se aiheuttaa valtavaa väsymystä, jota mikään nukkuminen ei poista. Erona esim. masennukseen on se että huvittaisi kyllä tehdä kaikkea muttei vaan yksinkertaisesti jaksa, pienetkin jutut hengästyttää.

Vierailija
26/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista terveydenhuoltoa arvostellaan todella paljon sen toimimattomuudesta. Täytyy kuitenkin muistaa, että terveyskeskuksissa saatetaan hoitaa satoja ihmisiä päivittäin. Jostain kumman syystä julkinen terveydenhuolto kelpaa yleensä siinä vaiheessa, kun pitäisi teettää yksityisen lääkärin kalliita tutkimuksia, joita ei itse haluta kustantaa. Yksityisellä määrätään myös paljon sellaisia tutkimuksia, joita ei koskaan tehtäisi julkisessa terveydenhuollossa ainakaan ensitilassa.

Vierailija
27/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:50"]

Kumpaate siis viime vaaleissa äänestitte, niitä jotka kannattavat korkeampaa kunallisveroprosenttia ja lyhyempiä jonoja tk:n, vai matalampaa veroprosenttia ja pidempiä jonoja?

[/quote]

Vi**u se veroprosentti auta yhtään mitään, vaikka nostais 95 prosenttiin.

Mä valitin, etten pysty kävelemään. Monta kertaa sanoin, että nyt on jotai häikkää pahasti, toinen jalak ei pidä. Aina tutkimus oli, että pedille makaamaan, lääkäri nostaa mun koiven kattoon, ja toteaa, että oletpas notkea. Plus verikokeet. Verikokeissa ei mitään vikaa.

Menin loppujen lopuksi OMT-fyssalle: 5 minuuttia ja diagnoosi: Nikamakaarenhöltymä ja nikamasiirtymä. Mene lääkärille lapun kanssa, ja pyydä kuvauksiin. No, niinhän se oli.

Jännityspäänsärkyä mulle on tarjoiltua parikymmentä vuotta. Suunnilleen itkua vääntänyt, etteikö vois kuvata, kun minusta se ei ole sitä. No, sit sain tuon selän tutkijalta lähetteen kaularankakuvaukseen. Siellä on luunokkamuodostumaa, välilevynpullistuman alkuja yms.

Kieli ja nielu turpoo aina silloin tällöin. Lekuri oli sitä mieltä, että paniikkihäiriö. Ai paniikkihäiriö turvottaa kieltä?! Haista vee...

Ja kaikkea muuta. Ihan turha mennä enää terveyskeskukseen. Tyttärellä on onneksi vakuutus, ja käy yksityisellä.

[/quote]

Paransiko magneettikuvaus jännityspäänsäryn?

[/quote]Ei parantanut, mutta todisti minulle sen, että ei kannata mennä manipuloimaan niskaa, niin kuin lääkärit ehdotti. Voip olla sen jälkeen neliraajahalvaantunut. Ja ettei pidä mennä tekemään fyssalla opittuja liikkeitä, kun niska on huonona. Pahentaa eikä paranna. Sain lisäksi paremmat lääkkeet nivelrikkoon.

Pakko lisätä, senkin v..un idiootti. 

Vierailija
28/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:23"]

Kumpaate siis viime vaaleissa äänestitte, niitä jotka kannattavat korkeampaa kunallisveroprosenttia ja lyhyempiä jonoja tk:n, vai matalampaa veroprosenttia ja pidempiä jonoja?

[/quote]

Mä valitin, etten pysty kävelemään. Monta kertaa sanoin, että nyt on jotai häikkää pahasti, toinen jalak ei pidä. Aina tutkimus oli, että pedille makaamaan, lääkäri nostaa mun koiven kattoon, ja toteaa, että oletpas notkea. Plus verikokeet. Verikokeissa ei mitään vikaa.

Menin loppujen lopuksi OMT-fyssalle: 5 minuuttia ja diagnoosi: Nikamakaarenhöltymä ja nikamasiirtymä. Mene lääkärille lapun kanssa, ja pyydä kuvauksiin. No, niinhän se oli.

Jännityspäänsärkyä mulle on tarjoiltua parikymmentä vuotta. Suunnilleen itkua vääntänyt, etteikö vois kuvata, kun minusta se ei ole sitä. No, sit sain tuon selän tutkijalta lähetteen kaularankakuvaukseen. Siellä on luunokkamuodostumaa, välilevynpullistuman alkuja yms.

Kieli ja nielu turpoo aina silloin tällöin. Lekuri oli sitä mieltä, että paniikkihäiriö. Ai paniikkihäiriö turvottaa kieltä?! Haista vee...

Ja kaikkea muuta. Ihan turha mennä enää terveyskeskukseen. Tyttärellä on onneksi vakuutus, ja käy yksityisellä.

[/quote]

[/quote]

Eiköhän tuolle pässille selitetty juurikin sen lääkärin toimesta minkä takia kuvauksesta ei ole hyötyä. Toisin sanoen kuvaaminen ei hänen tapauksessaan muuttanut hoitoa millään lailla ja silti hän itkee kuinka häntä on väärin hoidettu kun ei heti kuvattu tyhjänpäiväisiä vaivojaan.

[/quote] haista iso vittu. Jos olisin uskonut lääkäriä, ja mennyt hierojalle yms. Niin todennäköisesti olisin halvaantunut. Ja sain oikeat lääkkeet nivelrikkoon.  Ja senkin kuvaus kertoi, ettei todellakaan kannata jumpata, kun on huonona. Toisin kuin pelkissä jumituksissa. Voi jumalauta että täällä on tyhmää porukkaa. Taidatte olla juuri noita epäpäteviä terveyskeskuslääkäreitä.

Vierailija
29/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 06:56"]

Julkista terveydenhuoltoa arvostellaan todella paljon sen toimimattomuudesta. Täytyy kuitenkin muistaa, että terveyskeskuksissa saatetaan hoitaa satoja ihmisiä päivittäin. Jostain kumman syystä julkinen terveydenhuolto kelpaa yleensä siinä vaiheessa, kun pitäisi teettää yksityisen lääkärin kalliita tutkimuksia, joita ei itse haluta kustantaa. Yksityisellä määrätään myös paljon sellaisia tutkimuksia, joita ei koskaan tehtäisi julkisessa terveydenhuollossa ainakaan ensitilassa.

[/quote]

jostain kumman syystä terveyskeskuksista ei saa lähetettä edes niihin ensitilassa kuuluviin tutkimuksiin. Ihmiset kärsii turhaan tietäen, että jotain on pahasti pielessä. Mutta ei saa tutkimusta mikä sen kertoisi, jotta saisi hoitoa.

siksi se on pakko hakea yksityiseltä. Ja koska olet työkyvytön, niin sun on pakko saada julkiselle puolelle se tutkimus, koska olet todenäköisesti rahaton työkyvytön.

ihan helevetin yksinkertaista, kun ihan vähän viitsii ajatella.

Vierailija
30/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lapsen kanssa päivystykseen klo 13.45, kotona haavanhoidon jälkeen jo klo 14.15. Hyvää ja lapsiystävällistä palvelua sekä sh:lta että lääkäriltä. Lähes kaikki aiemmatkin kokemukset samanlaisia. Ymmärrän että eroja on paikkakunnittain ja jokainen ihminen on työssäänkin oma persoonansa, mutta mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Käytämme paljon myös erikoissairaanhoidon palveluja, koska lapsella on krooninen sairaus. Sielläkin kaikki on toiminut hienosti - poikkeuksetta. Pienistä ongelmista en edes viitsi valittaa, niin olemattomai ne ovat olleet Kiitos lääkäreille ja sairaanhoitajille! Ansaitsette paljon hyvää palautetta työstänne!

Vierailija
31/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin päivystykseen ja ehdin pari sanaa sanoa ennenkuin päivystäjä vastasi puhelimeen. Puhelun jälkeen tämä sanoi että "selvä virtsatulehdus" ja laittoi hoitajalle. Tiesin ettei ole virtsatulehdusta joten ärsytti kun ei kuunnellut. No, hoitaja kuunteli ja laittoi virtsakokeisiin joissa ei näkynyt mitään. Sanoi, että varaa minulle ajan gynekologiseen tutkimukseen ja kirjoittaa tietoihin ylös mitä ollaan puhuttu sekä että voin 18.00 jälkeen soittaa seuraavana päivänä bakteeriviljelyn tuloksen. Menin seuraavana päivänä lääkäriin ja minulle olikin varattu aika päivystysHOITAJALLE jolla ei edes ollut gynepöytää. Lisäksi virtsakokeideni tuloksia ei edes näkynyt missään.

Vierailija
32/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:05"]

Väsymys hoituu menemällä lenkille, nukkumalla riittävästi ja oikeaan ja syömällä terveellisesti. Av:lla käyntejä kannattaa myös vähentää. Suosittelen myös positiivista asennetta, ap saa liki ilmaiseksi korkealaatuisia terveydenhoitopalveluita, mutta valittaa silti kaikesta.

[/quote]

Ilmaiseksi? Kyllä niistä palveluista maksetaan veroja aikaslailla paljon!

[/quote]

Ap ei käy töissä, joten ei maksa verojakaan juuri lainkaan. Muutoin hän nimittäin olisi työterveydenhuollon asiakas. Puree ruokkivaa kättä. Elää tulonsiirroilla.
[/quote]

Kaikkien työterveyshuoltoon ei kuulu sairaudenhoitoa. Itse asiassa pakollinen työterveyshuolto sisältää vain ennalta ehkäisevää konsultaatiota töiden mukaan, esim. ergonomian tarkastamisen kerran vuodessa toimistotyössä oleville. Pienissä ja keskisuurissa yrityksissä on näin ellei firmalla satu menemään tosi hyvin ja henkilökuntaan satsataan. Yrittäjät sitten vielä erikseen. Eli terveyskeskuksissa käy paljonkin tuössäkäyviä. Myös minä, pakosti yksinyrittäjä.

Vierailija
33/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 07:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän tuolle pässille selitetty juurikin sen lääkärin toimesta minkä takia kuvauksesta ei ole hyötyä. Toisin sanoen kuvaaminen ei hänen tapauksessaan muuttanut hoitoa millään lailla ja silti hän itkee kuinka häntä on väärin hoidettu kun ei heti kuvattu tyhjänpäiväisiä vaivojaan.

[/quote] haista iso vittu. Jos olisin uskonut lääkäriä, ja mennyt hierojalle yms. Niin todennäköisesti olisin halvaantunut. Ja sain oikeat lääkkeet nivelrikkoon.  Ja senkin kuvaus kertoi, ettei todellakaan kannata jumpata, kun on huonona. Toisin kuin pelkissä jumituksissa. Voi jumalauta että täällä on tyhmää porukkaa. Taidatte olla juuri noita epäpäteviä terveyskeskuslääkäreitä.

[/quote]

Muuten hyvä, mutta ne nivelrikkolääkkeet ovat samat kuin muissakin niskavaivoissa, joten kuvauksesi ei siihen vaikuttanut mitenkään. Muutenkin, arvon pässi, niskan jumppaaminen on oikea hoito. Halvaantumisen riski nyt epäpätevissä käsissä terveelläkin ihmisellä. Turha syyttää lääkäriäsi, jos todistetusti olet liian tyhmä ymmärtääksesi miksi on toimittu niin kuin on. Teksteilläsi vain alleviivaat tätä kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
34/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:59"]

un anemiana ei ole löytynyt syytä, syön rautaa, B-12 vitamiinia jotta rauta imeytyisi paremmin, eipä juurikana auta. Mitäpä tässä enää tekee muuta kuin sopeutuu kun ei ketään kiinnosta mitä tilanteelle pitäisi tehdä. Varikokeita on otettu kaikki mahdolliset.

[/quote]

Anemian syy pitäisi tutkia, että sitä voitaisiin hoitaa. Normaalista ruuasta saa tarpeellisen määrän B-12 vitamiinia päivittäin, mutta joillakin se ei imeydy suolistosta ja silloin kehittyy pernisiöösi anemia. Sitä hoidetaan B-12 piikityksillä. Sinäkö kirjoitit myöhemmin että todettiin krooninen gastriitti, se olisi syy miksei imeydy suolistosta.

Se aiheuttaa valtavaa väsymystä, jota mikään nukkuminen ei poista. Erona esim. masennukseen on se että huvittaisi kyllä tehdä kaikkea muttei vaan yksinkertaisesti jaksa, pienetkin jutut hengästyttää.

[/quote]

Piti aivan kaivaa esille tuo "kertomus" minkä sain kolonoskopialähetteen yhteydessä postitse, jossa sanottiin gastroskopian tuloksista. Itse kun niistä soitin soittoajalla jollekin sijaislääkärille, vastaukset olivat tälläisiä: "jotain siellä on, en ole varma mitä. tälläistä kroonista... hmm, gastriittia. en ole varma mitä nämä tarkoittavat, pitää konsultoida kollegaa". 

"Anemiaa ollut vuosia, rautalääkitys ensimmäisen kerran jo vuosia sitten. Kilpirauhaskokeet 9/2010 normaalit (muistaakseni otettu vuosi sitten myös). Vuosi sitten (2013) hemoglobiini 112. Käynnistetty tutkimukset jossa keliakia vasta-aineet negatiiviset, F-HepyAg negatiivinen, ferritiini ollut 8. Rautalääkkeillä hemoglobiini noussut 128. Gastorskopiassa todettu epäspesifi duodeniitti sekä lievää epäspesifistä kroonista gastriittia. Viimeisimmissä lab.kokeissa hb 132." 

Mutta tuollaista minulla juuri on; mikään määrä unta ei kyllä poista tätä väsymystä tai virkistä. Olisi kiva tehdä paljon enemmän asioita, ihan jo liikunnan harrastamisesta lähtien, mutta kun ei meinaa jaksaa... Ap

Vierailija
35/109 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta voin kuvitella kuinka turhauttavaa on taistella tk:n kanssa ja kärsiä samoista oireista vuosia...

Vierailija
36/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokaiselle pikkuasialle pitäisi varmaan varata oman aika :D joskus minulle sanottiin, että "tuo ei kyllä liity tähän asiaan mitenkään ", kun yritin mainita toisesta asiasta. Jos mainitsen väsymyksen eri lisäoireineen (uupumus, korkea leposyke, huimaus, nukahtamisvaikeudet) aletaan vihjailla masennuksesta. Ap

Vierailija
37/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Itse kävin yksityisellä ensin, että sai edes jutella jonkun kanssa. Suositteli labraa, joten soitin terveyskeskukseen. Ei ollut lääkärinaikoja tässä kuussa enää, mutta ensi viikolla labraan suoraan ja seuraavana päivänä lääkäri vilkaisee tulokset mun kanssa ja katsoo tehdäänkö mitään vai ei ja varataanko pidempi aika sitten joskus helmikuulle tai myöhemmäksi.

Vierailija
38/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtamatta, kun kerroin puhelimessa, että sokeripitoiset ruuat aiheuttaa helposti pyörrytystä. Ja kerran kun söin todella makeaa kakkua ja join limsaa, meinasi taju lähteä ja kädet muuttui siniseksi.

Ohje oli olla syömättä sokeria ja soittaa puolen vuoden päästä uudestaan, jos olisi vapaita aikoja.

-13-

Vierailija
39/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:34"]Ja jokaiselle pikkuasialle pitäisi varmaan varata oman aika :D joskus minulle sanottiin, että "tuo ei kyllä liity tähän asiaan mitenkään ", kun yritin mainita toisesta asiasta. Jos mainitsen väsymyksen eri lisäoireineen (uupumus, korkea leposyke, huimaus, nukahtamisvaikeudet) aletaan vihjailla masennuksesta. Ap
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu???

Vierailija
40/109 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meidän terveyskeskuksessa homma toimii hyvin. Toki en mene sinne valittamaan elintapavaivoja vaan aina on joku oikea syy.