Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva ja amk:ssa opiskelu?

Vierailija
09.01.2015 |

Terkkariopinnot jatkuvat ensi viikolla, likka 9 kk. Isä jää kotiin kunnes tyty vähän isompi hoitoon laitettavaksi. Kokemuksia amk:n ja vauva-arjen yhdistämisestä? Asiallisia vastauksia toivoopi hän

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä asia ei ole ihan sama, kun vielä ei ollut amk keksittykään, mutta olen aikoinaan opiskellut sairaanhoitajaksi ja saanut opiskeluaikana 2. ja 3. lapseni. Uusperheessämme oli ennestään 3 lasta. Kyllä se onnistuu, kun jaksaa olla läsnä luennoilla ja tekee hyvät muistiinpanot sekä pärjää vähillä yöunilla.

Vierailija
2/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää? Mä valmistuin sosiaaliohjaajaksi vaikka oli vauva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitä miten jaksoitte, tenttiin luku ja entäs sitten kun vauva valvottaa? Taloudellinen puoli? Haaveissa saada toinen lapsi myös amkin aikana. Ap

Vierailija
4/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:50"]Lähinnä sitä miten jaksoitte, tenttiin luku ja entäs sitten kun vauva valvottaa? Taloudellinen puoli? Haaveissa saada toinen lapsi myös amkin aikana. Ap
[/quote]

Tenttiin luku samalla kun syötti/nukutti vauvaa, äitinä varmaan tiedät että noihin saa uppoamaan aikaa :D
Taloudellisesti jouduin turvautumaan mieheeni.
Joudut pärjäämään vähillä yöunilla sillä koulutehtävät + lapsi.

Vierailija
5/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen pärjäsi opiskeluissa hyvällä kuulomuistilla ja yhden lukemiskerran oppimiskyvyllä. En ikinä pakertanut tentteihin enkä tankannut moneen kertaan asioita, olen aina oppinut nopeasti. Opiskelukaverit nauroivatkin "tenttiinlukutyylilleni", kun se sisälsi yleensä koealueen selaamista 10min ennen tentin alkua.

Aikaa menee isompiin kirjallisiin töihin ja ryhmätehtäviin, niihin kyllä tarvitaan mieheltä apua lapsenhoidossa. Talous tekee hirveän tiukkaa, mutta ei rahaa mihinkään kulukaan, kun ei käy baaririennoissa. En osaa sanoa millainen yllätys yhden lapsen tarpeet ovat, kun itselläni oli jo niin suuri perhe nuorena.

Vierailija
6/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen hoitsuksi eli vastaavat opinnot. Olen kuuden lapsen äiti ja hyvin sujuu. Ei ne tentit nyt yökausien lukemista vaadi joten hyvin tulet selviämään. Meidän lapset 4-14v. Onnea matkaan!

Vierailija
7/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen amkissa ja on 3-v lapsi. Hankalaa on se, että siellä on niin joustamatonta. Kaikki poissaolot korvattava ja jos lapsi sairastuu niin joskus on ollut tosi vaikea järjestää kun on ollut pakko mennä jonnekin tyhjänpäiväiselle läsnäolopakkotunnille. Juuri mitään ei voi suorittaa vaihtoehtoisella tavalla mistään syystä. Ihan sama oletko pois lapsen sairauden takia vai siksi että makaat itsehankitussa krapulassa opiskelijabileiden jälkeen - mitään joustoa tai järjen käyttöä ei ole ikinä. Myös harjoittelut haasteellisia jos ei ole esim isovanhempia tms tukiverkkoa. Tenttiinluku ja rahapuoli on pientä näihin verrattuna. Perheelliselle ei kyllä ole hyvä vaihtoehto mennä nuorisopuolelle opiskelemaan.

Vierailija
8/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:00"]Itse opiskelen amkissa ja on 3-v lapsi. Hankalaa on se, että siellä on niin joustamatonta. Kaikki poissaolot korvattava ja jos lapsi sairastuu niin joskus on ollut tosi vaikea järjestää kun on ollut pakko mennä jonnekin tyhjänpäiväiselle läsnäolopakkotunnille. Juuri mitään ei voi suorittaa vaihtoehtoisella tavalla mistään syystä. Ihan sama oletko pois lapsen sairauden takia vai siksi että makaat itsehankitussa krapulassa opiskelijabileiden jälkeen - mitään joustoa tai järjen käyttöä ei ole ikinä. Myös harjoittelut haasteellisia jos ei ole esim isovanhempia tms tukiverkkoa. Tenttiinluku ja rahapuoli on pientä näihin verrattuna. Perheelliselle ei kyllä ole hyvä vaihtoehto mennä nuorisopuolelle opiskelemaan.
[/quote]
Mikä siinä harjoittelussa on niin haasteellista? Ihan sama kuin työssäkäynti. Kuten koko opiskelu ylipäätään. Ihan samalla lailla on sujunut mulla amk-opinnot kuin työtkin. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
9/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan harjoittelut eivät poikkea työelämästä. Lapset pitää kyllä laittaa päiväkotiin. Myöhemmin jopa vuoropäiväkotiin. En kokenut olevani väärässä paikassa perheellisenä muiden nuorten opiskelijoiden joukossa. Olin 22 kun aloitin opiskelut ja samalla siis yhden oman lapsen ja kolmen "bonuslapsen" äiti. 2

Vierailija
10/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 08:50"]

Lähinnä sitä miten jaksoitte, tenttiin luku ja entäs sitten kun vauva valvottaa? Taloudellinen puoli? Haaveissa saada toinen lapsi myös amkin aikana. Ap

[/quote]

Miks hankkia toinen lapsi kun opiskelet jos ekakin tuottaa ongelmia.

Vierailija
11/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo omia lapsia, mutta vastaanpa silti :) Kun opiskelin sh:ksi meidän ryhmästä neljä opiskelijaa sai lapsen ja monella oli kotona jo valmiiksi lapsia, tämä siis nuorisopuolella. Pitivät äippälomaa ja palasivat sitten takasin opiskeluiden pariin. Toisilla mummo vahti lasta päivän, toisilla lapsi oli päiväkodissa. Aika vapaasti tuolla amk:n puolella pystyy loppujen lopuks opiskelemaan, läsnäolopakko on vaan tietyillä kursseilla ja tunneilla. Tenttiin kuulemma luettiin ja tehtäviä tehtiin, kun lapset oli jo nukkumassa.

Näin sivusta seuranneena sanoisin että mikspä ei onnistus :) Asiat on aina järjestettävissä, tavalla tai toisella. Onnea opiskeluihin!

T:sh v.2012

Vierailija
12/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tämä antoi uutta uskoa, että kyllä me selvitään, kun muutkin. Lähipiiri vaan kauhistelee valibtaamme saada lapsi kesken koulun. Uskon, että se kantaa tulevaisuudessa hedelmää, jos lapset olisikin tehty kun valmistun 2017-2018 riippuen, jäänkö vielä mammalomalle. Olisin valmistuessani 27-28 v. Ap

Vierailija
13/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:00"]Itse opiskelen amkissa ja on 3-v lapsi. Hankalaa on se, että siellä on niin joustamatonta. Kaikki poissaolot korvattava ja jos lapsi sairastuu niin joskus on ollut tosi vaikea järjestää kun on ollut pakko mennä jonnekin tyhjänpäiväiselle läsnäolopakkotunnille. Juuri mitään ei voi suorittaa vaihtoehtoisella tavalla mistään syystä. Ihan sama oletko pois lapsen sairauden takia vai siksi että makaat itsehankitussa krapulassa opiskelijabileiden jälkeen - mitään joustoa tai järjen käyttöä ei ole ikinä. Myös harjoittelut haasteellisia jos ei ole esim isovanhempia tms tukiverkkoa. Tenttiinluku ja rahapuoli on pientä näihin verrattuna. Perheelliselle ei kyllä ole hyvä vaihtoehto mennä nuorisopuolelle opiskelemaan.
[/quote]
Mikä siinä harjoittelussa on niin haasteellista? Ihan sama kuin työssäkäynti. Kuten koko opiskelu ylipäätään. Ihan samalla lailla on sujunut mulla amk-opinnot kuin työtkin. Ei mitään ongelmaa.
[/quote]

Esimerkiksi se että on tapeltava niistä lähiseudun harjoittelupaikoista koska ei ole mahdollista lähteä kovin kauas.

Vierailija
14/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä on kauas? Tunnin työmatka? Se sujuu ainakin.

Vierailija
15/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se vauva valmistuu?