Huomaat hämähäkin kävelevän kotisi lattialla. Mitä teet?
Annatko kävellä rauhassa vai lyöt lehdellä sitä. Tähän aikaan vuodesta tuskin hyönteisiä sisätiloissa syötävänä hämiksille.
Kommentit (129)
Nostan sen varoen ja heitän kylmää kyytiä ulos. Hämähäkkejä ei saisi tappaa, sanovat sen tuovan huonoa onnea .
Minulla olisi hämähäkille paljonkin banaanikärpäsiä ruuaksi. Tervetuloa vaan syömään :D
Annan kävellä rauhassa, kesällä yleensä poistan ulos. Viime talvena keittiössäni käppäili hämyri, seurasin sen käppäilyä, laitoin pari tippaa vettä suoraan sen eteen, ensin kiersi "lätäkön" ja sitten palasi takaisin ja alkoi ilmiselvästi juoda, eli näin janoisen hämyrin ja olin iloinen, kun minusta oli sille hyötyä. Hyvä minä !
Vierailija kirjoitti:
Tapan lehdellä. Hämähäkin hyötynä on muiden ötököiden pyydystäminen, mutta ei meillä ole mitään sellaisia, joista olisi haittaa. Sokeritoukat eivät minua häiritse, mutta hämähäkit jotenkin inhottavat.
Onhan ne hämähäkit inhottavia sokeritoukkien vihollisia.
Sieppaan tyhjään tulitikkuaskiin ja kippaan parvekkeelta ulos.
Annan sen olla.
Hyvä otus, syö mm. kirppuja, muurahaisia ja muita pieniä hyönteisiä. Punkkejakin pistää poskeen.
Hämähäkki on hyödyksi.
Vien ulos tai vähintään parvekkeelle.
En tee sille mitään. Tämä on myös heidän koti.
Mäöritän hämähäkin lajin ja kirjoitan tapauksen päiväkirjaani! Mitäpä siinä muutakaan on tehtävissä?
Olen nostanut saman hämähäkin jo muutaman kerran kirjahyllyni päälle. Kerran meinasin imuroida hänet vahingossa. Yritän jättää pattereiden kohdalta imuroimatta mihin on tehnyt seittiä.
Muistan miten joskus vuosia sitten kesällä oli kova vesisade ja asfaltti oli yhdestä kohtaa 50m matkalta ihan täynnä sammakoita. Siis ihan täynnä. Oli ilta ja vähän hämärää. Kuljin pyörällä ja hyvin stressaavaa väistellä niitä ja yrittää olla ajamatta päältä. Olivat myös melko isoja ja eivätkä väistäneet.
Annan hämiksen olla. Se pitää sokeritoukat kurissa.
Loikkaan ikean lastulevypöydälle ja kiljun hysteerisesti.
Juttelen sille ja ohjaan sen lehden päälle. Kannan sen liiteriin turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko banaanikärpäsistäkin, että kotisi on heidänkin koti?
Saavat iloisesti pörrätä ympäriinsä. Huolehdit, että on jotain ruuantähdettä keittiössä esillä?
Poltan talon. Se on asuinkelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko banaanikärpäsistäkin, että kotisi on heidänkin koti?
Saavat iloisesti pörrätä ympäriinsä. Huolehdit, että on jotain ruuantähdettä keittiössä esillä?
Niin tai mites hiiret ? Jos hiiret löytäisivät tiensä sisätiloihin niin antaisitko niiden vaan vallata kotisi ? :)
Laittaisin sen pimppini päälle kutittelemaan.
Tapan lehdellä. Hämähäkin hyötynä on muiden ötököiden pyydystäminen, mutta ei meillä ole mitään sellaisia, joista olisi haittaa. Sokeritoukat eivät minua häiritse, mutta hämähäkit jotenkin inhottavat.