Huomaat hämähäkin kävelevän kotisi lattialla. Mitä teet?
Annatko kävellä rauhassa vai lyöt lehdellä sitä. Tähän aikaan vuodesta tuskin hyönteisiä sisätiloissa syötävänä hämiksille.
Kommentit (129)
Eikö ole eläinrääkkäystä laittaa se ulos näin kylmällä ilmalla? Minä tapan sen lehdellä ja heitän roskiin, enkä kiduta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku muu on paikalla hoitamassa sen pihalle. Tappaa en haluaisi koska vanha sananlasku sanoo että jos tapat hämäkäin niin äitisi kuolee.
Ei ole vielä kuollut vaikka olen useita hämähäkkejä tappanut.
Se ois mun uusi lemmikki eläin ja hoitaisin sitä ja antaisin sille välillä ruokaa ❤️
Huudan miehen apuun ja seuraan kauempaa, mihin se menee. Ettei vain ehdi piiloutua mihinkään ennen kuin mies ehtii sen eliminoimaan. Hämähäkin ovat minun kryptoniittini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidia ja imurointi.
Elävien hyönteisten imurointi on laissa kiellettyä. Imurointi ei tapa, mutta matka putkessa vahingoittaa.
Minähän sanoinkin, että tapan sen ensin Raidilla. Ettei vaan ryömi imurista takaisin lattialle. Vihaan hämppyjä.
Eikös Raid ole hermomyrkky? Hämähäkit eivät ole suomessa vaarallisia, joten miksi ne pitäisi tappaa?
Lämpimän sään aikaan vien sen parvekkeelle. Ajattelen jotenkin, että sen on parempi elää ulkona. Kylmään vuodenaikaan annan sen vain olla.
Pienempiä moikkaan, kaikkein isoimmat kannan varovasti ulos.
Hämikset ovat ihmisen ystäviä. Minä annan niiden kutoa verkkojaan paikkoihin, joista ne eivät näy. Vanhat verkot imuroin. Kerran rakensin pienen aitauksen yhden erityisen sympaattisen pikkuhämiksen verkon ympärille, jotten vahingossa rikkoisi sitä. Pari kuukautta oltiin kämppiksiä, ja sitten hämis katosi.
Lyön pesismailalla tai teloitan konepistoolilla ;-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidia ja imurointi.
Elävien hyönteisten imurointi on laissa kiellettyä. Imurointi ei tapa, mutta matka putkessa vahingoittaa.
Minähän sanoinkin, että tapan sen ensin Raidilla. Ettei vaan ryömi imurista takaisin lattialle. Vihaan hämppyjä.
Eikös Raid ole hermomyrkky? Hämähäkit eivät ole suomessa vaarallisia, joten miksi ne pitäisi tappaa?
Koska kammoan niitä niin paljon, että olen sydänkohtauksen partaalla kun näen sellaisen. Se on kuule survival-taistoa, se on joko minä tai hämis. Tähän mennessä olen Raid-purkkini avulla selviytynyt voittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole eläinrääkkäystä laittaa se ulos näin kylmällä ilmalla? Minä tapan sen lehdellä ja heitän roskiin, enkä kiduta.
Suurin osa hämähäkkilajeista talvehtii maassa, jossa lumipeite suojaa niitä pakkasilta. Osa hämähäkkilajeista talvehtii myös puissa ja nämä lajit sietävät erittäin hyvin kylmää. Muutamat lajit selviävät yli 20 asteen pakkasista ja vasta pitkäaikainen pakkasjakso on niille kohtalokas. Selviytyminen perustuu hämähäkkien ruumiinnesteisiin kertyviin "pakkasenestoaineisiin" kuten glyseroliin, jotka estävät nesteiden jäätymisen ja siten kudosten vaurioitumisen. Muutama hämähäkkilaji kykenee aktiivisesti saalistamaan jopa muutaman pakkasasteen lämpötiloissa.
Se, missä elinkierron vaiheessa hämähäkit talvehtivat, vaihtelee eri hämähäkkiryhmien välillä. Yleensä syksyllä munivien lajien munat talvehtivat ja munien kuoriutuminen tapahtuu vasta keväällä.
https://www.ts.fi/teemat/1074019024/Kysy+luonnosta+Kestaako+hamahakki+p…
Se on Kalevi vaan. Kyllä Kalevi saa käydä lämmittelemässä.
Mä kääntäisin hämähäkin väärin päin
Mä vien kaikki hyttystä tanakammat öttiäiset ehjänä ulos. Jotenkin ällöttää ajatus niiden liiskaamisesta. Mutta hämppiksille en tee mitää, ne on hyödyllisiä pikku veikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Se on Kalevi vaan. Kyllä Kalevi saa käydä lämmittelemässä.
Hämähäkit ovat niin lyhytikäisiä, että todennäköisemmin Kalevin pojanpojanpojanpoika Veeti.
Jos puoliso ei sitä elävänä heitä takaisin ulos "nyt heti", niin haen suurimman ja raskaimman kengän mitä huushollista löytyy ja täräytän sillä hämähäkin lyttyyn. Raato jää joko kengänpohjaan, josta pohjaa voi tahkoa ruohikolla puhtaaksi tai sen vähäiset jämät on parketilla josta sen saa paperilla ja vedettyä alas vessanpöntöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidia ja imurointi.
Koska kammoan niitä niin paljon, että olen sydänkohtauksen partaalla kun näen sellaisen. Se on kuule survival-taistoa, se on joko minä tai hämis. Tähän mennessä olen Raid-purkkini avulla selviytynyt voittajaksi.
Ymmärrän, että jotkut ihmiset tärisevät ötökkäpelon takia. Voisitko vaikka tehdä mielikuvaharjoitusta, jossa opettelet liiskaamaan hämähäkin suoraan pahvinpalalla tms. Raid ei ole mikään ystävällinen keino.
Voi kokeilla myös sitruunaa ja muita vinkkejä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/5-luonnollista-vinkkia-nain-paaset-…
Annan olla. Saatan seurata sen touhuja hetken jos on aikaa.
Nyt on pihalla jo sen verran kylmä, että en tekisi mitään. Kesällä veisin parvekkeelle.