Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön hpv-rokotus? Annanko luvan?

Vierailija
08.01.2015 |

Kun tuosta rokotteesta alettiin puhua mediassa, päätin että minun tytöille ei laiteta sitä. Minusta oli ihan samanlaista hypetystä kuin aikanaan sikafluns.rokotteen kanssa. Ei ole edes yksi rokotus, vaan niitä tarvitaan kolme rokotusannosta h5vän suojan saamiseksi. Pitäisi ehkäistä kohdunkaulansyöpää. Tyttö on itse rokotteen kannalla ja lapussa lukee, että 12 vuotta täyttänyt voidaan rokottaa ilman huoltajan lupaa, jos tyttö haluaa rokotteen ja terv.hoitaja arvioi hänen kypsyystasonsa riittäväksi päätöksen tekemiseen. Tyttö vetosikin tuohon kommenttiin. Kumma etteivätvanhemmat saa päättää ala ikäisen nuoren vapaaehtoisesta rokotuksesta.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettahan on testattu jo pidemmän aikaa elävillä ihmisillä. Sikapiikkiä ei oltu testattu. Niissä on siis iso ero.
Meidän 12v. päätyi ottamaan HPV-rokotteen ja minä olin sillä kannalla myös.

Vierailija
42/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö halus sen ja annoin luvan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä mulla äiti. Kysyy, antaako lapsensa ottaa rokotteen sairautta vastaan, joka aiheuttaa syöpää. Kysy saman tien, saanko antaa lapselleni kehittyä syövän. 

Vierailija
44/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:49"]

Rokotettahan on testattu jo pidemmän aikaa elävillä ihmisillä. Sikapiikkiä ei oltu testattu. Niissä on siis iso ero. Meidän 12v. päätyi ottamaan HPV-rokotteen ja minä olin sillä kannalla myös.

[/quote]

Jep, täysin eri asia. Sikapiikki oli "pikarokote", eli ei tarpeeksi itse antigeenia (sen valmistaminen on hidasta, ei ehdi laajamittaiseen käyttöön akuuteissa epidemioissa jossa taudinaiheuttaja on uusi) immuunivasteen saamiseksi, siksi siihen piti laittaa rutkasti enemmän adjuvanttia, eli tehostetta.

Normaalit rokotteet tehdään normaaliaikataulussa ja normaalein menetelmin, antigeenimäärä on sopiva ja adjuvanttia vain vähän. Erilaisten rokotteiden vuoksi meidän keskimääräinen kuolinikä on nykyisin yli 30 vuotta.

Vierailija
45/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Keskustele ja katsokaa yhdessä asioita vaikka Googlella.

Vierailija
46/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:34"]

Kuuluin ikäluokkaan, jolla rokotusta testattiin. Äitini ei antanut lupaa testiin, joka oli ymmärrettävää. Ehkä en olisi itsekään antanut ko.tilanteessa. 26 vuotiaana minulla todettiin kohdunkaulan syöpä, joka oli poikkeuksellisen nopeasti edennyt eikä ollut näkynyy esimerkiksi papassa. Minulla oli ollut vain yksi pitkäaikainen suhde silloin, Nyt kaikki on hyvin, mutta haluan kertoa oman esimerkkini jotta mahdollisimman moni antaisi ottaa rokotteen. 

[/quote]

Ja se syöpä johtui nimenomaan viruksesta, johon HPV-rokotte tehoaa? Lääketiede kun on kummasti sitä mieltä, että juuri tuohon nuorten ärhäkkään virukseen se ei tehoa.

Toinen varsin hyvä tapa pitää tauti kurissa olisi rokottaa miehet. Ihan minkä ikäiset tahansa.

Vierailija
47/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut esiin kuolemantapauksia ja vakavia haittavaikutuksia.  Japanissa sen takia lopetettu nuo rokotukset. Eli haitat pahemmat kuin hyödyt. Aiheuttaa myös hedelmättömyyttä, eli jos haluat lapsenlapsia, niin varmin kieltäytyä. Kannattaa googlata. Esim. Antti Heikkilä puhuu asiaa. Vain idiootit lammasmaiset av-mammat nielee purematta tuon rokotemainonnan. Ole sinä fiksumpi äiti.

Vierailija
48/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:02"]

En antaisi. Keskustele ja katsokaa yhdessä asioita vaikka Googlella.

[/quote]

Koska kaikki asiantuntijat tutkijoista lääkäreihinhän ovat tietysti väärässä, oletusarvoisesti. :DDDDDD

No, googlatessa käyttäisin hakusanoja, "cervical cancer" ja "cancer death"

Vierailija
49/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:53"]

On siinä mulla äiti. Kysyy, antaako lapsensa ottaa rokotteen sairautta vastaan, joka aiheuttaa syöpää. Kysy saman tien, saanko antaa lapselleni kehittyä syövän. 

[/quote]

Lapselta voi kysyä, että haluaako hän olla lapseton vai mahdollisesti saada noin 40 vuoden kuluttua syövän, joka on melko helposti hoidettavissa.

Vierailija
50/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:29"]

Kun tuosta rokotteesta alettiin puhua mediassa, päätin että minun tytöille ei laiteta sitä. Minusta oli ihan samanlaista hypetystä kuin aikanaan sikafluns.rokotteen kanssa. Ei ole edes yksi rokotus, vaan niitä tarvitaan kolme rokotusannosta h5vän suojan saamiseksi. Pitäisi ehkäistä kohdunkaulansyöpää. Tyttö on itse rokotteen kannalla ja lapussa lukee, että 12 vuotta täyttänyt voidaan rokottaa ilman huoltajan lupaa, jos tyttö haluaa rokotteen ja terv.hoitaja arvioi hänen kypsyystasonsa riittäväksi päätöksen tekemiseen. Tyttö vetosikin tuohon kommenttiin. Kumma etteivätvanhemmat saa päättää ala ikäisen nuoren vapaaehtoisesta rokotuksesta.

[/quote]

Se on sikaINFLUENSSA , ei lunssa ja opettele tosiaan kirjoittamaan Suomea, tai teet sitten selväksi, että oot ulkomaalainen!! 

Vierailija
51/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:53"]

[/quote]

Lapselta voi kysyä, että haluaako hän olla lapseton vai mahdollisesti saada noin 40 vuoden kuluttua syövän, joka on melko helposti hoidettavissa.

[/quote]

Nuo lapsettomuuspropagandailijat on jotakin uskovaisia joiden mielestä rokote johtaa holtittomaan seksikäyttäytymiseen. Minkäänlaista lääketieteellistä persutaa väitteelle ei ole. Pitäkää se jeesus mielessänne, mutta lopettakaa paskan puhuminen.

Vierailija
52/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna seksivalistusta. Toi on ihan tyhmä juttu, että annetaan lupa seksiin, kun kerran on rokotettu, hullu homma!

Vierailija
53/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:09"]

Anna seksivalistusta. Toi on ihan tyhmä juttu, että annetaan lupa seksiin, kun kerran on rokotettu, hullu homma!

[/quote]

Siinä ei seksivalistukset auta. Harrastatko itse edelleen seksiä kondomin kanssa? Oliko miehesi varmasti neitsyt teidän tavatessa?

Vierailija
54/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksoset,tyttö ja poika on rokotettu. Hyvä niin. Otettiin yksityisellä rokotteet. Näin meillä. Kukin toimii parhaaksi katsomallaan tavalla. Muiden ratkaisut ei kuulu minulle

Vierailija
55/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat rokotettiin, tietysti. Jos jotain syöpää pystyy ennaltaehkäisemään, niin hyvä niin.

Vierailija
56/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinkin jo ihan riittävästi tästä aiheesta netistä. Puhuimme tytön kanssa myöskin. En todellakaan anna lupaa rokotteeseen. Kunhan vielä tyttö tajuaisi, ettei tarvitse tehdä samoin kuin muut tytöt. Kaikki ei ole niin vilpitöntä, kun annetaan olettaa. Kyllähän se jo on opittu, ettei pakkorokottaminen toimi enää valveutuneiden kansalaisten kohdalla. Nyt siis mainostetaan monin eri tavoin eikä kerrota mitään rokotteeseen vakavista mahdollisista seurauksista, pahimmillaan kuolemasta. 

Joten antakaa te vaan kaikki piikit mitä tarjotaan, mutta antakaa myös muiden tehdä omat päätöksensä. Toivon vaan, ettei jonkin vuoden kuluttua tule ilmi ikäviä seurauksia, kuten aiemmin narkolepsia. EN KESKUSTELE AIHEESTA ENEMPÄÄ. AP.

Vierailija
57/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nussiin niitä pilkkuja muualle. Osaan kirjoittaa täydellisesti, mutta en koe sitä tarpeelliseksi kännyllä tällaisella paskapalstalla! Totta helvetissä tiedän, et se on sikainfluenssa. 

Vierailija
58/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:16"]

Luinkin jo ihan riittävästi tästä aiheesta netistä. Puhuimme tytön kanssa myöskin. En todellakaan anna lupaa rokotteeseen. Kunhan vielä tyttö tajuaisi, ettei tarvitse tehdä samoin kuin muut tytöt. Kaikki ei ole niin vilpitöntä, kun annetaan olettaa. Kyllähän se jo on opittu, ettei pakkorokottaminen toimi enää valveutuneiden kansalaisten kohdalla. Nyt siis mainostetaan monin eri tavoin eikä kerrota mitään rokotteeseen vakavista mahdollisista seurauksista, pahimmillaan kuolemasta. 

Joten antakaa te vaan kaikki piikit mitä tarjotaan, mutta antakaa myös muiden tehdä omat päätöksensä. Toivon vaan, ettei jonkin vuoden kuluttua tule ilmi ikäviä seurauksia, kuten aiemmin narkolepsia. EN KESKUSTELE AIHEESTA ENEMPÄÄ. AP.

[/quote]

Onneksi loppupeleissä se sun tyttösi päättää tästä ihan itse. Todennököisesti ei kerro sulle rokottamisestaan mitään.

Vierailija
59/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:16"]

[/quote]

Voihan pähkinälle allerginenkin kuolla pähkinään, mutta silti ne ovat enemmistölle täysin turvallisia.

Rokotteesta on tilastollisesti enemmän hyötyä kuin haittaa joten sen ottaminen on perusteltua. Mutta taidat olla kyllä provo tuosta tyylistäsi päätellen...

Vierailija
60/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tyttäresi tehdä oma päätöksensä, äläkä painosta häntä omien uskomustesi mukaisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi