Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön hpv-rokotus? Annanko luvan?

Vierailija
08.01.2015 |

Kun tuosta rokotteesta alettiin puhua mediassa, päätin että minun tytöille ei laiteta sitä. Minusta oli ihan samanlaista hypetystä kuin aikanaan sikafluns.rokotteen kanssa. Ei ole edes yksi rokotus, vaan niitä tarvitaan kolme rokotusannosta h5vän suojan saamiseksi. Pitäisi ehkäistä kohdunkaulansyöpää. Tyttö on itse rokotteen kannalla ja lapussa lukee, että 12 vuotta täyttänyt voidaan rokottaa ilman huoltajan lupaa, jos tyttö haluaa rokotteen ja terv.hoitaja arvioi hänen kypsyystasonsa riittäväksi päätöksen tekemiseen. Tyttö vetosikin tuohon kommenttiin. Kumma etteivätvanhemmat saa päättää ala ikäisen nuoren vapaaehtoisesta rokotuksesta.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:50"]

Jos kerta rokote on täysin turvallinen, silloin pitäisi kyllä pystyä tekemään kirjalliset sopimukset siitä.

[/quote]

Teetkö sinä kirjalliset sopimukset kaikista lääkityksistäsi? Missä maailmassa sinä oikein elät?

[/quote]

No, sanotaan vaikkapa niin että virheistä oppii. Sikainfluenssarokote oli hyvä herätys. Miksi ottaisin sellaisen aineen mihin  ette edes te usko. Kaikilla yrityksillä on vastuuvakuutus ja niin kait lääkeyrityksilläkin. Miksi sitä ei hyödynnetä tässä tapauksessa?

[/quote]

Heh joo:)

Vierailija
22/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tyttö sen syövän saa jos ei harrasta seksiä? Valistusta lapsille, vanhemmat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:27"]Lääkäri sanoi ettei kannata joten tyttö jätti ottamatta.
[/quote]

Minkähän alan lääkäri kielsi ottamasta? Kaikki tuntemani lääkärit (joista 4 gynekologia) ovat rokotuttaneet tyttärensä.

Vierailija
25/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:27"]Lääkäri sanoi ettei kannata joten tyttö jätti ottamatta. [/quote] Minkähän alan lääkäri kielsi ottamasta? Kaikki tuntemani lääkärit (joista 4 gynekologia) ovat rokotuttaneet tyttärensä.

[/quote]

Nimeäkö nyt tässä haluat? En usko että saan sellaista tänne laittaa. Sikainfluenssarokoitebuumiin aikaan  moni lääkäri suositteli olla ottamatta sitä josta olen yhä kiitollinen. Tiesivät silloin paremmin kuin muut.

Vierailija
26/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:58"]Mä en antaisi. Opettaisin ennemmin vastuullista seksikäyttäytymistä ja odottelisin turvallisempaa rokotetta.
[/quote]

Kerro nyt ihmeessä minkä tutkimuksen perusteella tämä nykyinen rokote ei ole turvallinen. Miksi lässytätte paskaa ilman perusteluita?

Vierailija
27/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako teiltä pyydettäessä sopimuksen tai vakuutuksen?

Vierailija
28/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:58"]Mä en antaisi. Opettaisin ennemmin vastuullista seksikäyttäytymistä ja odottelisin turvallisempaa rokotetta. [/quote] Kerro nyt ihmeessä minkä tutkimuksen perusteella tämä nykyinen rokote ei ole turvallinen. Miksi lässytätte paskaa ilman perusteluita?

[/quote]

On netissä ollut tutkimuksia aiheesta koska olen niitä lukenut viime vuonna. Googlaa. Mutta tee kuten lystäät. Meidän tyttö ei ota tätä rokotusta.

Vierailija
29/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:58"]Mä en antaisi. Opettaisin ennemmin vastuullista seksikäyttäytymistä ja odottelisin turvallisempaa rokotetta. [/quote] Kerro nyt ihmeessä minkä tutkimuksen perusteella tämä nykyinen rokote ei ole turvallinen. Miksi lässytätte paskaa ilman perusteluita?

[/quote]

On netissä ollut tutkimuksia aiheesta koska olen niitä lukenut viime vuonna. Googlaa. Mutta tee kuten lystäät. Meidän tyttö ei ota tätä rokotusta.
[/quote]

Ei sua kukaan usko. Laita ihmeessä linkki

Vierailija
30/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:02"] [quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:58"]Mä en antaisi. Opettaisin ennemmin vastuullista seksikäyttäytymistä ja odottelisin turvallisempaa rokotetta. [/quote] Kerro nyt ihmeessä minkä tutkimuksen perusteella tämä nykyinen rokote ei ole turvallinen. Miksi lässytätte paskaa ilman perusteluita? [/quote] On netissä ollut tutkimuksia aiheesta koska olen niitä lukenut viime vuonna. Googlaa. Mutta tee kuten lystäät. Meidän tyttö ei ota tätä rokotusta. [/quote] Ei sua kukaan usko. Laita ihmeessä linkki

[/quote]

Ihan sama. Ei kuulu mulle sun asias. Mun pointti oli, että mun tyttö ei ota tätä rokotusta. Sitähän aloituksessa kysyttiin, että mitä me muut meinataan asian suhteen tehdä.

Vierailija
31/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:27"]

Mistä tyttö sen syövän saa jos ei harrasta seksiä? Valistusta lapsille, vanhemmat!

[/quote]

Miksei tyttö saisi harrastaa seksiä? Se nyt kuuluu ihmisen elämään ja mieluiten ilman pelkoa ja syyllisyyttä. 

Vierailija
32/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy oikeesti opeltajalta miks ei erillistä vakuutusta anneta?

Vierailija
33/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:19"]

[/quote]

Miksei tyttö saisi harrastaa seksiä? Se nyt kuuluu ihmisen elämään ja mieluiten ilman pelkoa ja syyllisyyttä. 

[/quote]

Nämä joko oikeasti kuvittelevat tai ahdasmielisiä tavoitteitaan ajaakseen esittävät kuvittelevansa, että tytön ensimmäisellä seksikumppanilla ei koskaan olisi syöpää aiheuttavaa HPV tartuntaa. Se vaan on miehillä oireeton ja erittäin yleinen eli kuvitelmalle eivät tilastot anna tukea.

Vierailija
34/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Syöpää aiheuttava HPV tarttuu myös ensimmäisestä seksikumppanista. Jopa siitä, jonka kanssa aletaan lasta tekemään eikä siis tietenkään käytetä tuolloin kondomia. Se kun on miehellä oireeton...

Jos muita sukupuolitauteja vastaan löytyisi rokote niin nämä hihhulit varmaan yrittäisivät kieltää sen, sillä rokotteen ottaminenhan aiheuttaisi seksihurjastelua. Mieluummin valistusta (näiden kielenkäytössä valistus = seksistä kieltäytyminen) siis.

Kaikki tämä on jo moneen kertaan kirjoitettu niissä aiemmissa keskusteluissa, joissa nämä samaiset magneettimedia/rokoteinfo - fanit yrittivät viimeksi harhanjohtaa.

Vierailija
35/110 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi. Opettaisin ennemmin vastuullista seksikäyttäytymistä ja odottelisin turvallisempaa rokotetta.

Vierailija
36/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin ikäluokkaan, jolla rokotusta testattiin. Äitini ei antanut lupaa testiin, joka oli ymmärrettävää. Ehkä en olisi itsekään antanut ko.tilanteessa. 26 vuotiaana minulla todettiin kohdunkaulan syöpä, joka oli poikkeuksellisen nopeasti edennyt eikä ollut näkynyy esimerkiksi papassa. Minulla oli ollut vain yksi pitkäaikainen suhde silloin, Nyt kaikki on hyvin, mutta haluan kertoa oman esimerkkini jotta mahdollisimman moni antaisi ottaa rokotteen. 

Vierailija
37/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvä että vanhemmat eivät saa päättää. Millä tietopohjalla sen tekisit kun et osaa kirjoittaa edes alaikäistä oikein.

Vierailija
38/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttö sai rokotteen. Perehdyin aiheeseen ja minusta rokote ei vaikuttanut sen vaarallisemmalta kuin muutkaan normaalisti saatavat rokotteet. Tyttö myös halusi rokotteet. Sikarokotetta ei otettu aikanaan, kun vaikutti oudolta ja vauvalta jäi rotarokote saamatta kun teho ei ole kuulema kuin pari vuotta.

Eihän ikinä voi tietää mitä rokote voi aiheuttaa, mutta mielestäni hpv rokotteella on mielestäni hyviä puolia.

Vierailija
39/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin tytön kanssa aaiasta ja annoin luvan.

Vierailija
40/110 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai annat luvan, erittäin hyödyllinen rokote. Todellakin, miten sinulla on pokkaa kieltää rokote, jonka asiantuntijat katsovat niin tarpeelliseksi, että sen saa ilmaiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä