Tytön hpv-rokotus? Annanko luvan?
Kun tuosta rokotteesta alettiin puhua mediassa, päätin että minun tytöille ei laiteta sitä. Minusta oli ihan samanlaista hypetystä kuin aikanaan sikafluns.rokotteen kanssa. Ei ole edes yksi rokotus, vaan niitä tarvitaan kolme rokotusannosta h5vän suojan saamiseksi. Pitäisi ehkäistä kohdunkaulansyöpää. Tyttö on itse rokotteen kannalla ja lapussa lukee, että 12 vuotta täyttänyt voidaan rokottaa ilman huoltajan lupaa, jos tyttö haluaa rokotteen ja terv.hoitaja arvioi hänen kypsyystasonsa riittäväksi päätöksen tekemiseen. Tyttö vetosikin tuohon kommenttiin. Kumma etteivätvanhemmat saa päättää ala ikäisen nuoren vapaaehtoisesta rokotuksesta.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:51"]
Rokote voi kuuleman mukaan aiheuttaa lapsettomuutta. Kuka haluaa elää yli 60 ja ilman lapsia?
[/quote]
Minä.
[/quote]
Aika moni kuuskymppinen tekee itsarin nykyään. Keho on jo huono, sairaudet pukkaa päälle, kauneus poissa, töitä pitäisi 10 vuotta tehdä mutta sellaisia ei kertakaikkiaan ole sen ikäisille, rahat finaalissa ja jos ei niitä lapsiakaan ymmärtänyt tehdä niin ahdistus ja masennus on jatkuvasti läsnä...
Sain tuon aikanaan, kun myytiin jo apteekeissa (maksaa monia satoja) ja annettiin tiettyjen kaupunkien vapaaehtoisille tytöille. Ei tullut mitään haittavaikutuksia (enkä kuullut kenellekään muullekaan tulleen, vaikka moni sen otti). Kontrollissa myöhemmim papa täysin puhdas.
Olen 30 v ja sairastanut kohdunkaulan syövän. Itse en rokotetta kaikesta huolimatta ottaisi, sillä tehoaa vain kahteen virustyyppiin lähes kahdesta sadasta. Käykää papa-kokeissa, niin solumuutokset havaitaan ajoissa.
Jenkeissä ja Japanissa tyttöjä kuoli rokotteeseen. Mikä sen aiheutti?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:27"]
Lääkäri sanoi ettei kannata joten tyttö jätti ottamatta.
[/quote]
Tuskinpa sanoi. Ellei ollut P. Räsänen
[/quote]
Sama erikoislääkäri neuvoi olla ottamatta sikapiikkiä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:48"]
Totta kai annat luvan, erittäin hyödyllinen rokote. Todellakin, miten sinulla on pokkaa kieltää rokote, jonka asiantuntijat katsovat niin tarpeelliseksi, että sen saa ilmaiseksi?
[/quote]
rokotteen myynnin asiantuntijat ovat aivan varmoja että se kannattaa ottaa. muuten ei tule tarpeeksi myyntiä ja pörssikurssit eivät nouse.
Hei sinä jolle tuli 26v iässä kohdunkaulan syöpä! Voisitko kertoa oireitasi? Mulla oli 19-vuotiaana papa luokkaa 3 ja tehtiin loop-hoito. Siitä on nyt 12-vuotta aikaa ja olen joka ikinen vuosi käynyt papassa sen jälkeen. Miten voi olla mahdollista ettei sulla näkynyt papassa mitään?? Ps.menetin neitsyyden 17v joten mulle ehti tulla nopeasti 2-vuodessa pahat muutokset! :(
Kiitos loop hoidon mun kohdunkaula on enää vain 2cm. Mulla on 7v lapsi ja hän syntyi ennenaikaisesti rv53... olin vuodelevossa rv27 asti kun kohdunkaula oli enää 1cm vaikka ei supistellut.. Jos saan toisen niin varmasti taas vuodelepo puolesta välistä raskautta eteenpäin. No kunhan ei syöpää tulis :(
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:06"]
Rokote voi kuuleman mukaan aiheuttaa lapsettomuutta. Kuka haluaa elää yli 60 ja ilman lapsia?
[/quote]
Minä.
[/quote]
Aika moni kuuskymppinen tekee itsarin nykyään. Keho on jo huono, sairaudet pukkaa päälle, kauneus poissa, töitä pitäisi 10 vuotta tehdä mutta sellaisia ei kertakaikkiaan ole sen ikäisille, rahat finaalissa ja jos ei niitä lapsiakaan ymmärtänyt tehdä niin ahdistus ja masennus on jatkuvasti läsnä...
[/quote]
Yrititkö ennustaa tulevaisuuttani vai mikä tämän pointti oli?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No en minäkään sikapiikkiä ottanut, mutta ottaisin kyllä HPV-rokotuksen jos olisin vielä kokematon teini. Tarkoitit ilmeisesti jotakin homeopatialääkäriä tms.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No en minäkään sikapiikkiä ottanut, mutta ottaisin kyllä HPV-rokotuksen jos olisin vielä kokematon teini. Tarkoitit ilmeisesti jotakin homeopatialääkäriä tms.
[/quote]
mehiläisen
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:16"]
[/quote]
Minä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Taidat olla mieshenkilö kun ei piuhat yhdisty. Yleisimmin, silloin kun naiset tämän sairastaa, ovat iältään seitsemänkymppisiä. Miksi suojautua kerta ei ole aikomustakaan elää niin kauan? Mitä jos sikainfluenssarokotteen tavoin tämäkin aihettaa vakavia oireita, sairauksia ja lapsettomuutta. Eipä tilanne ole kovinkaan kivaa eteenkään kukaan ei ota vastuuta siinä vaiheessa. Voisko ajatella että saisi kirjallisen sopimuksen siitä etteirokote aiheuta mitään oireita?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:16"]Luinkin jo ihan riittävästi tästä aiheesta netistä. Puhuimme tytön kanssa myöskin. En todellakaan anna lupaa rokotteeseen. Kunhan vielä tyttö tajuaisi, ettei tarvitse tehdä samoin kuin muut tytöt. Kaikki ei ole niin vilpitöntä, kun annetaan olettaa. Kyllähän se jo on opittu, ettei pakkorokottaminen toimi enää valveutuneiden kansalaisten kohdalla. Nyt siis mainostetaan monin eri tavoin eikä kerrota mitään rokotteeseen vakavista mahdollisista seurauksista, pahimmillaan kuolemasta.
Joten antakaa te vaan kaikki piikit mitä tarjotaan, mutta antakaa myös muiden tehdä omat päätöksensä. Toivon vaan, ettei jonkin vuoden kuluttua tule ilmi ikäviä seurauksia, kuten aiemmin narkolepsia. EN KESKUSTELE AIHEESTA ENEMPÄÄ. AP.
[/quote]
Kukaan ei ole kuollut. Paitsi syöpään.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:10"]Jenkeissä ja Japanissa tyttöjä kuoli rokotteeseen. Mikä sen aiheutti?
[/quote]
Ei kuollut.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:10"]Jenkeissä ja Japanissa tyttöjä kuoli rokotteeseen. Mikä sen aiheutti? [/quote] Ei kuollut.
[/quote]
Onko usa ja japanin viranomaiset väärässä?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:53"]
On siinä mulla äiti. Kysyy, antaako lapsensa ottaa rokotteen sairautta vastaan, joka aiheuttaa syöpää. Kysy saman tien, saanko antaa lapselleni kehittyä syövän.
[/quote]
HPV:hän ei suoraan aiheuta syöpää. Se _saattaa_ aiheuttaa solumuutoksia, joista _saattaa_ kehittyä kohdunkaulan syöpä. Tämä ihan vain muistutuksena ottamatta kantaa siihen, kannattaako rokotus ottaa vai ei.
Nimim. solumuutoksista kärsinyt, ei syöpää
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:16"]
[/quote]
Minä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Taidat olla mieshenkilö kun ei piuhat yhdisty. Yleisimmin, silloin kun naiset tämän sairastaa, ovat iältään seitsemänkymppisiä. Miksi suojautua kerta ei ole aikomustakaan elää niin kauan? Mitä jos sikainfluenssarokotteen tavoin tämäkin aihettaa vakavia oireita, sairauksia ja lapsettomuutta. Eipä tilanne ole kovinkaan kivaa eteenkään kukaan ei ota vastuuta siinä vaiheessa. Voisko ajatella että saisi kirjallisen sopimuksen siitä etteirokote aiheuta mitään oireita?
[/quote]
Ei, en ole mies. Mitä tarkoitit "Miksi suojautua kerta ei ole aikomustakaan elää niin kauan?"?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:09"]Olen 30 v ja sairastanut kohdunkaulan syövän. Itse en rokotetta kaikesta huolimatta ottaisi, sillä tehoaa vain kahteen virustyyppiin lähes kahdesta sadasta. Käykää papa-kokeissa, niin solumuutokset havaitaan ajoissa.
[/quote]
Mitä hiton väliä sillä on montako virustyyppiä on olemassa? Rokotteet tehoaa niihin kahteen viruskantaan, jotka aiheuttavat kaksi kolmasosaa syövistä. Noista sadoista kannoistahan ei valtaosa edes leviä populaatiossa ja leviävistäkin vain osa aiheuttaa ongelmia. Ei mitään järkeä laittaa rokotteeseen jokaista kantaa vaan ainoastaan niitä yleisimpiä syöpää aiheuttavia.
Ihanteellistahan se olisi jos voisi suojatua sairauksilta. Pelko on kuiten se mikä ihmisiä vaivaa. Onko tarpeeksi tutkittu ja aihettaako mitä, kuka kantaa vastuun jne. Emmehän tee mitään muutenkaan ilman kirjallisia sopimuksia joten eikö tässä olisi paikka rauhoittaa ihmisiä antamalla sopimuksen siitä ettei rokote aiheuta sivuoireita? Lääkeyhtiö tai vakuutusyhtiö korvaisi x summan tai joka kattaisi kaikki tarvittavat hoidot.
[/quote]