Miksi miehet haluavat maksaa naisen ravintolalaskun?
Olin treffeillä ja maksoin oman osuuteni (noin 65 euroa). Mies muuttui totaalisesti tuon jälkeen, ulkona sanoi vielä, ettei kukaan nainen ennen minua ole hänen seurassaan noin itsekkäästi käyttäytynyt. Oli jotenkin vaisu, ehkä vihainenkin ja toivotti KAUHEAN mukavaa Halloweenia!
Tosia treffejä ei taida tulla, se on varma se.
Kommentit (150)
Ovatko nykyajan naiset sitten vastineeksi siveitä ja miehelle uskollisia, mieluusti neitsyitä? Ei kiroilua eikä ylipainoa? Jos mies vaihtaa renkaat, hoitaako nainen kodin?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nykyajan naiset sitten vastineeksi siveitä ja miehelle uskollisia, mieluusti neitsyitä? Ei kiroilua eikä ylipainoa? Jos mies vaihtaa renkaat, hoitaako nainen kodin?
Tuossa jälkimmäisessä on hassua kuinka naiset huomauttavat että no eihän miesten töitä ole enää nin paljoa että tuossa olisi järkeä.
Mutta sama pointti pätee siihen että nykyään naisilla on omat rahat.
Kyllä normaalietiketin mukaan mies maksaa ravintolassa. Js on ongelma se lasku tasaataan myöhemmin. Ei se liity seksiin vaan vanhaan etikettiin. Aikisemmin naisilla ei ollut mahdollisuutta ansaita kodin ulkopuolella. Se on uutta historiassa että nasella voi olla oma palkkatili. Kun minä sain ensimmäisen lapsen ,ei muutkaan naimisissa olevat äidit olleet kokopäivätyösssä.Työt oli pakko lopettaa noin raskauden puolivälissä.Mitään sos.tukia ei äideille ollut. vaan mies elätti vaimon ja lapset. Oli tähtimessä aviomieheksi ammattimies jolla on vakituinen työpaikka. Eikä ollut sosiaalista asuntotuotantoa. Lapsille tarvitaan koti. Ajat muuttuu, ajat muuttuu. Jos mies ei pysty tarjoamaan nyt ruokaa,ei sitä jatkossakaan ole tarjolla. Taludelinen turva ole ennen elämän edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on kaunis ja sekdikäs, niin kyllä. Tavis, no, ruman ja läskin kanssa- ei edes tule treffejä, tai jos tulee ilmi vasta treffeilä, niin lähden pois.
Oletko sinä komea, hyväkroppainen ja sekdikäs?
Niin arvelinkin. :(
Vierailija kirjoitti:
Ihanko pitäisi kotihommat tehdä ja impineitsyt olla ja hoikkama kaunottarena pysyä, ja vastineeksi mies vaihtaa oman autonsa renkaat 2x vuodessa???? Wau ,milä diili. Not.
Palstamiehet haaveilevat Itä- Eurooppalaisista kaunottarista. Tiedoksi yeille, että jos ikinä pääsette sinne Puolaan tai Venäjälle, niin mies maksaa kaikek, KAIKEN sekä treffeillä, että parisuhteessa. Nämä miehet,jotka haaveilevat, niin olettavat, että saavat seksikkään jumalattaren, joka tekee kaikki kotityöt ja palvelee miestään,mutta köy töissä ja maksaa puolet,kuten Suomalaiset naiset.
Minä maksan ravintolalaskun ihan mielelläni, eikä naisen tarvitse siihen osallistua. Saan siitä itselleni hyvän mielen. Mutta en ala riitelemään asiasta, mikäli nainen haluaa välttämättä maksaa oman osuuteensa. Tehdään silloin niin.
Vierailija kirjoitti:
Treffeillä en maksaisi naisen ravintolalaskun. Varsinkin jos kalliiseen paikkaan päädytään. Kyllä naisellakin pitää olla katetta yhtä lailla ku miehelläkin. Tasa-arvo. Voisin joskus kyllä tarjota jos ollaan kauankin seurusteltu.
M29
Minulla on ystävä, joka on kaunotar. Kun omi sinkku, niin miehet yritti väkisin iskeä. Eräs mies väen väkisin vaatimalla vaati saada viedä ystäväni treffeille, ja vei sitten kaupungin kalleimpaan ravintolaan syömään kysymättä ystävältäni mieliåidettä. Kun tuli laskun aika, niin mies vaati, että ystäväni maksaa oman osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa maksaa laskun jotta ne voi sitten painostaa naista seksiin, koska "he ansaitsevat sen kun olivat niin anteliaita ja kivoja".
Ei vaan, mene treffeille vain niiden miesten kanssa vaikka joutuisit itse maksamaan oman laskun. Jos miehen seura kelpaa vain jos he tarjoavat , niin kieltäydy varmuuden vuoksi. Tämä on tärkeä tieto miehille, koska sillä he varmistavat ettei nainen ole lokki.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä voi sopia etukäteen miten kulut jaetaan vai jaetaanko lainkaan.
Jos mies on kutsunut treffeille ja ruokailemaan on itsestään selvää, että kutsuja maksaa.
Jos mies kieltäytyy niin ainoa vaihtoehto on maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa maksaa laskun jotta ne voi sitten painostaa naista seksiin, koska "he ansaitsevat sen kun olivat niin anteliaita ja kivoja".
Ei vaan, mene treffeille vain niiden miesten kanssa vaikka joutuisit itse maksamaan oman laskun. Jos miehen seura kelpaa vain jos he tarjoavat , niin kieltäydy varmuuden vuoksi. Tämä on tärkeä tieto miehille, koska sillä he varmistavat ettei nainen ole lokki.
Ahaa. Mutta mies voikin itse olla lokki, eli pihi mies, joka parisuhteessa kitsastelee omiin lapsiin käytettävistä rahoista. Vaimo maksaa, minä en.
Jos nuori nainen on tarpeeksi hyväpalkkainen hänellä on varaa mennä naimisiin vaikka naapurin sikalan hoitajan kanssa mutta ei sitten kuitenkaan koskaan mene. Ehkä siksi että tämä sikopaimen ei kotona tee niin paljon sitä meta työtä kuin ahkera vaimo kotiätinä.. Ennen kotiäiti oli kätevä ,kun sai mihen rahat hyvin riittämään koko perheen ruokaaan ja omin käsin järjesti juhlaruuat ja satsasi aikaa kodin kauneuteen ja viihtyvyyteen. Aika moni tuntee palkkatyössä käyvän perheenäidin joka saa palkkansa menemään yhdessä viikossa jo velan puolelle. Naisiakin on niiiin monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Palstamiehet haaveilevat Itä- Eurooppalaisista kaunottarista. Tiedoksi yeille, että jos ikinä pääsette sinne Puolaan tai Venäjälle, niin mies maksaa kaikek, KAIKEN sekä treffeillä, että parisuhteessa. Nämä miehet,jotka haaveilevat, niin olettavat, että saavat seksikkään jumalattaren, joka tekee kaikki kotityöt ja palvelee miestään,mutta köy töissä ja maksaa puolet,kuten Suomalaiset naiset.
Suomessa taas saa jääkaappikroppaisen, kiroilevan ja miehekkäästi käyttäytyvän naisen joka on pannut nuoruudessaan Tinderin pelimiehet läpi, vaatii ehdotonta tasa-arvoa mutta silti että mies maksaa.
Itä-euroopan nainen kyllä haluaa että mies maksaa, mutta vastineena mies saa sentään ne vanhan ajan naisen hyvät puolet.
Suominaiselta saa vanhan ajan velvollisuudet miehelle ja nykyajan oikeudet naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet (kunnon, hyvin kasvatetut miehet) haluavat maksaa naisen ravintolalaskun siitä syystä, että se on samanlainen "lahja" kuin oven avaaminen, renkaiden vaihtaminen, ostosten kantaminen yms. Mies haluaa helpottaa naisensa elämää. Nämä lahjat olisi naisten syytä ottaa vastaan, niinkuin lahja aina otetaan vastaan, eli kiittämällä kauniisti ja hymyilemällä. Tämä "mies maksaa"-juttu koskee luonnollisesti vain näitä treffitilanteita, joissa mies liehittelee naista, esim. työkaverien kanssa tilanne on eri. Mutta jos miestyökaveri ehdottaa, että maksaa lounaat, niin silloinkin kiitetään kauniisti ja ollaan iloisia siitä, että työkaveri haluaa näin tehdä.
Miksi naisen pitäisi omaksua tämä "liehittelijän" rooli? Minkälainen mies haluaa naisen, joka pitää hänestä huolta? Olisiko siinä tapauksessa kannattanut jäädä kotiin äidin kanssa asumaan?
Tajuatko ettei ilmaisia lounaita ole?
Liehittely johtaa juurensa ajoista jolloin miehellä oli kaikki rahat ja mies teki päätökset, siksi koko tapa syntyi. Tämän vastineeksi mieheltä odotettiin todistetta että rahaa ja valtaa käytettiin "herrasmiesmäisesti" myös naisen hyväksi, ennen kuin mies alistui miehen vaimoksi.
Kuvitteletko tosissasi että hymy on käypä korvaus rahasta tai rahanarvosista palveluksista, ja että voit pitää 100% tasa-arvon mutta samanaikaisesti vanhat sukupuoleen perustuvat edut?
Tajuatko, että kaikki asiat, joita miehet naistensa vuoksi tekevät, eivät ole rahaan sidottuja? Tuo ravintolalasku nyt vaan on yksi esimerkki. Voit rauhassa hirttäytyä tuohon uusfeministiseen näkemykseesi siitä millaista elämä ennen mukamas oli. Ja kyllä hymy ja kiirtos on ihan käypä korvaus lahjasta.
Hymy on käypä korvaus renkaidenvaihdosta samalla tavalla kun sohvalta kuuluva mörähdys ja käypä korvaus siitä kun siivosit yksin keittiön miehen katsellessa telkkarista urheilua.
Koska et kai ole mikään karvainen äijä joka odottaa miehen hoitavan naisen työt sinun puolestasi?
Olinkin aistivinani, että joku kotityömarttyyri siellä kirjoittelee...
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen kirjoitti mies etten tiedä miksi teillä homopiireissä noin tiuskitaan jos ei saanut tarjota?!
Millä perusteella Ap on mies? Eikö nainen saa maksaa omia ravintolalaskujansakaan, vai väitätkö kaikkien naisten olevan lompakkoloisia.
Eivät haluakaan. Tapa on jäänne ajalta, jolloin miehet kävi töissä ja naiset hoitivat kotia. Nykyään naisilla on mahdollisuus mennä töihin sen sijaan, että alistuisivat elätettäviksi.
M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jos mies kutsuu treffeille, niin on miehen tehtävä myös maksaa kutsunsa seuraukset.
Maksaako nainen laskun jos hän pyytää treffeille? todennäköisesti ei.
Mulla ei seisois enää jos nainen maksais koko laskun.
mies 39
Millä tavalla mies voi enää nykypäivänä osoittaa huomaavaisuutta naiselle, jos ei edes maksamalla tämän ravintolalaskun?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla mies voi enää nykypäivänä osoittaa huomaavaisuutta naiselle, jos ei edes maksamalla tämän ravintolalaskun?
Jättämällä heidät rauhaan.
M51
Kirjoitin tuon, olen nainen. Tuo on siis yritys ymmärtää ap.n aloitusta: miksi mies ärsyyntyi, kun nainen halusi maksaa.
Uskon, että liittyy miehekkyyden kokemukseen joillakin miehillä.