Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet haluavat maksaa naisen ravintolalaskun?

Vierailija
30.10.2021 |

Olin treffeillä ja maksoin oman osuuteni (noin 65 euroa). Mies muuttui totaalisesti tuon jälkeen, ulkona sanoi vielä, ettei kukaan nainen ennen minua ole hänen seurassaan noin itsekkäästi käyttäytynyt. Oli jotenkin vaisu, ehkä vihainenkin ja toivotti KAUHEAN mukavaa Halloweenia!
Tosia treffejä ei taida tulla, se on varma se.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ymmärtänyt että nykyaikaisessa tasa-arvoisessa yhteiskunnassa molemmat maksaa omat laskunsa. Ei kannata tapailla sovinismia miehiä.

Vierailija
42/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeillä en maksaisi naisen ravintolalaskun. Varsinkin jos kalliiseen paikkaan päädytään. Kyllä naisellakin pitää olla katetta yhtä lailla ku miehelläkin. Tasa-arvo. Voisin joskus kyllä tarjota jos ollaan kauankin seurusteltu.

M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilden saaminen on käytännössä mahdotonta jos yrittää saada naisen maksamaan oman laskunsa. Mutta jos olen huomannut ettei ole mahdollisuuksia saada, niin olen sanonut tarjoilijalle että molemmille oma lasku. Toistaiseksi kaikki naiset ovat maksaneet oman laskunsa.

Vierailija
44/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos mies kutsuu treffeille, niin on miehen tehtävä myös maksaa kutsunsa seuraukset.

Maksaako nainen laskun jos hän pyytää treffeille? todennäköisesti ei.

Vierailija
45/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika minimaalinen osuus suomalaisten ensitreffeistä on ravintolaillallisia. Miksi näin marginaalinen ilmiö kuohuttaa? Oisiko taas käyty jenkkisaiteilla ahmimassa naisvihaa USA:n deittailukulttuurista?

Vierailija
46/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina maksanut oman puoleni, ja jos mies on kysynyt asiasta, perustellut etten halua olla yhdellekään miehelle velkaa. Jos annan miehen maksaa, minulle jää tunne, että hän odottaa minun korvauksesi antavan illan jatkua ja sen olevan myönnytys jollekin muulle lähestymiselle. Kiinnostavan miehen ollessa kyseessä olen kyllä taas joskus itse röyhkeästi maksanut molempien laskun, joskaan en odota mitään vastineeksi.

Vierailija
47/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inzellit meuhkaa, ikäänkuin joku heidän kanssaan edes lähtisi treffeille.

Vierailija
48/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistymättömät ihmiset eivät osaa ottaa tyylikkäästi vastaan mitään eivätkä he itse koe olevansa vieraanvaraisuuden arvoisia. Sellaiset erottaa juuri näistä laskuänkyröinneistä, eikä heitä tarvitse sitten jatkossa yrittää uusille treffeille.

Hyväosaiset ovat tottuneet ottamaan vastaan ”ilmaisia lounaita” ja heille ei ole mikään ongelma kiittää kauniisti hyvästä ateriasta ja kiinnostavasta seurasta.

Tämä. Kyseessä on kohteliaisuus ja se todellakin mittaa sekä kohteliaisuuden antajan, että sen kohteen sivistyksen tason. Sivistyneessä kanssakäymisessä kumpikaan ei tee asiasta numeroa: maksaja ilmoittaa ihan nöyrän asiallisesti että "hoidan tämän" ja vastaanottaja ei ala vänkäämään tai höhöttelemään "että ai no sitten mä otan vielä tota ja tätä höhöhö".    Koskee siis ihan treffimaksamista tai kaveriporukalla ulkona olemista.

Sivistyneet ihmiset osaa käyttäytyä. Juntit, joita suomalaisista on valitettavasti valtaosa, ei osaa.

Vierailija
49/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluaa maksaa laskun jotta ne voi sitten painostaa naista seksiin, koska "he ansaitsevat sen kun olivat niin anteliaita ja kivoja".

Vierailija
50/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit eroon alistajasta. Nyt hänellä ei ole mitään asetta mitä käyttää sinun manipulointiin.

Vierailija
51/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 65 euron ravintolalasku on mitätön summa ja ihan sama, mistä johtuu ettei nainen ole koskaan se joka tarjoutuu maksamaan sen kokonaan?

Eikö? Hitto jos olisi varaa niin kokeilisin tuota. Se ei varmaan kuulu kulttuuriimme tai oikeastaan mihinkään kulttuuriin. Kertokaa, voiko nainen maksaa miehenkin laskun?

Ap

Tietysti. Mutta myönnän että osoitan sillä miehelle paikan" älä kuvittele että pystyt tarjoamaan minulle yhtään mitään".

Vierailija
52/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika minimaalinen osuus suomalaisten ensitreffeistä on ravintolaillallisia. Miksi näin marginaalinen ilmiö kuohuttaa? Oisiko taas käyty jenkkisaiteilla ahmimassa naisvihaa USA:n deittailukulttuurista?

Juuri näin. Olen aivan varma, että tähänkään ketjuun kirjoittaneista 90 % ei ole koskaan käynyt ensitreffeillä ylipäänsä syömässä ja kaikkein vähiten illallisella.

Vierailija
53/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 65 euron ravintolalasku on mitätön summa ja ihan sama, mistä johtuu ettei nainen ole koskaan se joka tarjoutuu maksamaan sen kokonaan?

Eikö? Hitto jos olisi varaa niin kokeilisin tuota. Se ei varmaan kuulu kulttuuriimme tai oikeastaan mihinkään kulttuuriin. Kertokaa, voiko nainen maksaa miehenkin laskun?

Ap

Tietysti. Mutta myönnän että osoitan sillä miehelle paikan" älä kuvittele että pystyt tarjoamaan minulle yhtään mitään".

Mahtava asenne naisella. Heti kättelyssä haluaa osoittaa että on sietämättömän ylimielinen eikä arvosta mahdollista tulevaa kumppaniaan lainkaan. Jatkoon vai ei?

Vierailija
54/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex mieheni halusi aina "maksaa" ravintolassa. Annoin sille rahat molempien ruokiin ja juomiin etukäteen, joilla sitten maksoi ja yleensä piti vielä ylijääneet rahat itsellään.

Meillä mies maksaa ulkomailla, koska siellä lasku yleensä oletuksena tuodaan miehille. Se, mikä ei näy päällepäin on, että mies maksaa ne kortillaan yhteiseltä taloustililtä, jonne molemmat talletamme saman summan kuukausittain.

Vierailija
55/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollekin 65€ lasku on pieni summa niin täytyy olla aika paljon ylimääräistä paikassa...

Vierailija
56/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Olen aivan varma, että tähänkään ketjuun kirjoittaneista 90 % ei ole koskaan käynyt ensitreffeillä ylipäänsä syömässä ja kaikkein vähiten illallisella.

Jep, jossain ostarin bulkkiravintolassa pääruoan hotkiminen hupparit päällä ei ole illallistreffit. 

Illalliseen kuuluu:

- pukeutumisetiketti (miehellä puku, naisella iltapuvun vähän miedompi versio)

- mies availee auton oven naiselle mennen tullen

- kävellään käsikynkkää vierekkäin (ei peräkanaa laahustaen kädet taskuissa tai puuskassa)

- ravintola on tasokas ja tilanteeseen sopiva

- ravintolassa alku, pää ja jälkiruoka

- pöydässä keskustellaan sivistyneesti ja toinen huomioiden

- lasku tuodaan suoraan miehelle, eikä asiasta edes erikseen mainita millään tavalla

- nainen kiittää kauniisti kivasta illasta ja seurasta

Vierailija
57/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliit ovat treffit olleet jos 65€ ravintolalasku. En todellakaan alkaisi moiseen edes omaa osuuttani maksamaan, saati käsittämätöntä että pitäisi naisenkin osuus maksaa... Ei todellakaan. M33v

Minä taas ajattelin, että jälleen esimerkki, ettei ole käyty ainakaan illallisella. Kyllähän illallinen kaikkinensa maksaa enemmän/hlö (alkudrinkki/aperitiivi, alkuruoka, viini, pääruoka, jälkiruoka, ehkä vielä kahvi avec tai sherry tms). Tuohon hintaan on voinut käydä syömässä jossain ketjuravintolassa.

Vierailija
58/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaiheasti elämän aikana treffeillä käynyt, mutta kokemukseni sinkkuvuosiltani, kun olin alle 20 v ja kun olin 43-45 v: kaikki miehet maksoivat kahvit/syömiset. Otin aina lompakon esiin, mutta minulle tarjottiin. Enkä koskaan maksanut takaisin seksillä, vaan vastineeksi kutsuin päivälliselle tms, jos tuli kutsua.

N53

Vierailija
59/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP oli treffien kutsuja, niin ei ihme, että mies piti häntä itsekkään kutsujan maksaessa vain oman osansa.

Vierailija
60/150 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kuuntelemassa Esa Saarista. Jäi niin mieleen, kun hän korosti, että miehen kuuluu olla " antelias" daamiaan kohtaan.

Eikö tuo ole just anteliasta, kun mies maksaa omasta halustaan yhteisen lounaan/ illallisen?

Nykyään moni nainen haluaa maksaa oman osuutensa. Minusta sekin pitää hyväksyä.

Itseni kohdalla miettisin ja harkitsisin tarkoin, kuka saa maksaa ja kenen en soisi maksavan missään tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi