TE-toimisto ohjasi hakemaan töitä,
joita en tekisi isolla rahallakaan. Nivelkulumien ja toistuvien nivelten rasitusvammojen vuoksi en saa tehdä enää töitä, joissa on paljon nostoja. Itse en taas halua tehdä töitä lapsiperheessä, koska en pidä lapsista. Vuoro- ja viikonlopputyökään ei liioin enää innosta. Osa-aikatyö päivisin olisi se, mitä kaipaisin ja mieluiten vanhusten parissa. Vaan mitä tekikään TE-toimisto, sain ohjauksen hakea henkilökohtaisen avustajan töitä perheestä, jossa on 4 lasta, työ olisi joka toinen viikko iltatyötä ja myös viikonloppuisin olisi kaksi kertaa kuussa töitä. Lasten harrastuksiin kuskaaminen olisi osa työnkuvaa. Mutta hei, nostoja ei olisi! Millaisen hakemuksen tekisin, ettei minua kutsuttaisi edes haastatteluun. Voinko mainita, etten ole tottunut työskentelemään lasten parissa. Minulla on itse asiassa suunnitelmia toiseen suuntaan, eli työskentelyä vanhusten parissa. Hentoa vaalean vihreää on jo väläyteltykin suunnitelmalleni.
Kommentit (66)
Pakko on töitä tehdä jos syödä haluaa. Jos et pysty johonkin hommaan, hae lääkärintodistus. Ei kaikki työ ole kivaa.
Kohta minullakin toimintasunnitelman teko työkkärissä. Hohhoijaa taas samat lässytykset kuin puoli vuotta sitten. Olen hakevinani olemattomia työpaikkoja, blaa, blaa. Viimeksi kun hain ns. oikeaa työtä sitä samaa paikkaa haki lähes 200 ihmistä. Täälläpäin on niin paljon työttömiä että käytännössä vain harjoittelu tai siis 9 euron orjaksi voi joutua. Se motivoi ihan vitusti yrittämään.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:43"]Tupakoi. Ne ei ehkä halua sua. [/quote] Hyvällä tuurilla. Minä en esimerkiksi tupakoi, mutta mieheni tupakoi ja voisin otta töihin tupakoivan ihmisen, jos ei tupakoisi lapsien lähellä. Vaan menee ulos ja kun tulee sisään pesee kädet ja laittaa käsidesiä, niin kuin mieheni. Usein syö vielä leijonapastillin siihen päälle niin ei hengitys haise, vaatteet vain vähän. [/quote] Voin muuten kertoa, että haisee. Varsinkin teillä kotona. Kymmenissä ja kymmenissä asunnoissa käyneenä tupakoijan kodin haistaa tasan sillä sekunnilla, kun ovi aukeaa. Vaikka kuinka peittelee hajua se tarttuu kaikkeen ja kaikkiin. Tupakan hajuun tottuu helposti, niin sinullekin on käynyt.
[/quote]
En ole itse tupakoija ja mieskin lopetti jo 19-vuotiaana, 16 vuotta sitten. Ja nenässä ei ole mitään vikaa. Meillä on joitain tuttuja, joiden perheissä joku tupakoi ja ei todellakaan haista sisällä mistään. Itse tupakoija haisee tietysti juuri röökiltä tultuaan, mutta jos vaikka polttaja on pois, niin en minä heidän olkkarissa haista mitään.
Hei Ap, ihan mielenkiinnosta kysyn paljon tollaisesta hommasta maksettaisiin? :D
Ei kai kukaan voi suoraan seuraneitiä hakea. Ovat nimeltään vanhusten avustajia. Puhekielessä seuraneiti kertoo enempi kuin avustaja. Käytän yleensäkin rennossa keskutelussa slangisanoja kuten rööriroope, sentraalisantra, köksä, kansankynttilä, sinivuokko, kesähessu. Joulukuussa haettiin samassa ilmoituksessa 6 avustajaa jonka työnkuva oli olla vanhusten seurana ja käydä puistossa syöttämässä lintuja. Töölöö taisi olla se piiri minne haettiin.
Vanhusavustajaa haetaan malmille. Aika vähän on tuosta työnkuvasta tuossa kerrottu.
https://www.erekryhelsinki.fi/OpenJobs.asp?L=1&NODATA=1&Z=H&IE=2
Tee mahdollisimman lyhyt ja yksinkertainen, mitääselittelemätön hakemus. Jos siihenkin hommaan on noin kolmekymmentä hakijaa, tuskin sinua edes haastatellaan.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:20"]
Ei kai kukaan voi suoraan seuraneitiä hakea. Ovat nimeltään vanhusten avustajia. Puhekielessä seuraneiti kertoo enempi kuin avustaja. Käytän yleensäkin rennossa keskutelussa slangisanoja kuten rööriroope, sentraalisantra, köksä, kansankynttilä, sinivuokko, kesähessu. Joulukuussa haettiin samassa ilmoituksessa 6 avustajaa jonka työnkuva oli olla vanhusten seurana ja käydä puistossa syöttämässä lintuja. Töölöö taisi olla se piiri minne haettiin.
[/quote]
Kyllä mulla on se mielikuva, että avustaja tekee aika fyysistä työtä. Itse en tartte töitä, mulla on kiva toimistotyö. Minä löysin jonkun verran juttuja avustajan töistä, mm. tämä: http://yle.fi/uutiset/vanhusten_arjen_avuksi_on_koulutettu_jo_350_hoiva-avustajaa/6453957 , eikä tuossa kyllä missään mainita, etteikö fyysistä työtä olisi. Vanhusten kanssa se yleensä on sitä, jos työtä ei erikseen mainita kevyeksi. Eli hoitsut tekee hoitotoimenpiteitä, mutta jotain vessassakäyttöä ja pyörätuolin työntämistä uskoisin noissa olevan. Mun isän kanssa pitää esim. koko ajan kulkea takana ja olla valmiina nostamaan pystyyn, sillä hän kärsii jostain selittämättömästä selälleen lennättävästä huimauksesta, johon ei ole löytynyt mitään syytä laajoista tutkimuksista huolimatta. Rollaattori ei välttämättä auta pystyssä pysymiseen.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:43"]Tupakoi. Ne ei ehkä halua sua.
[/quote]
Hyvällä tuurilla. Minä en esimerkiksi tupakoi, mutta mieheni tupakoi ja voisin otta töihin tupakoivan ihmisen, jos ei tupakoisi lapsien lähellä. Vaan menee ulos ja kun tulee sisään pesee kädet ja laittaa käsidesiä, niin kuin mieheni. Usein syö vielä leijonapastillin siihen päälle niin ei hengitys haise, vaatteet vain vähän.
[/quote]
Voin muuten kertoa, että haisee. Varsinkin teillä kotona. Kymmenissä ja kymmenissä asunnoissa käyneenä tupakoijan kodin haistaa tasan sillä sekunnilla, kun ovi aukeaa. Vaikka kuinka peittelee hajua se tarttuu kaikkeen ja kaikkiin. Tupakan hajuun tottuu helposti, niin sinullekin on käynyt.
[/quote]
Voi kuule kun ei haise. Olen raskaana ja hajusteyliherkkä eli todella huono yhdistelmä. Oksennan jo huuhteluaineen hajusta jos menen sitä haistamaan, joten kyllä se olisi niin, että tuon tupakankin haistaisin. Myöskään savuttomat ystäväni eivät haista meidän kodissa tupakan hajua. Sillä meillä ei polteta sisällä.
Vanhusten omassa kotona tehtävä työ harvoin on raskasta koska vanhus elää kotona ja elää siellä siksi koska ne itse pärjää. Siivoojat käy erikseen siivoomassa. Yksinäisyys on ongelma johon kaupunki yrittää puuttua. Hoítokodit on asia erikseen ja siellä ne paketit makaa jotka tekee työstä raskaan ja fyyssisen.
Kotiavustaja tekee muuten samaa hommaa kuin lähihoitaja, mutta ei koske lääkkeisiin. Pesut, siirrot, jne.. Fyysistä hommaa. Olen ollut ennen juuri tuolla Malmilla hoitajana, ei se ole mitään seuraneiteilyä.
Arvaanko oikein, sun etunimi on Heli?
Pitänee laittaa työkkäriin tästä viestiketjusta vinkkiä. Paikka on helposti yksilöitävissä ja voivat katsoa työtarjouksen saaneista, ottavatko yhteyttä. Voi napsahtaa se kuuluisa karenssi.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:47"]Vanhusten omassa kotona tehtävä työ harvoin on raskasta koska vanhus elää kotona ja elää siellä siksi koska ne itse pärjää. Siivoojat käy erikseen siivoomassa. Yksinäisyys on ongelma johon kaupunki yrittää puuttua. Hoítokodit on asia erikseen ja siellä ne paketit makaa jotka tekee työstä raskaan ja fyyssisen.
[/quote]
Voi kuule... Minun lähes 90-vuotias mummoni asuu yksin koska juuri ja juuri pärjää avustettuna. Sairaanhoitaja käy kerran viikossa, äitini lähes joka päivä ja avustajalla on ne raskaimmat työt. Auttaa sängystä pyörätuoliin ja pyörätuolista sohvalle etc. Vaihtaa myös vaipan. Hoitopaikkaa on haettu, ei saatu koska "pärjää" vielä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:43"]Tupakoi. Ne ei ehkä halua sua.
[/quote]
Hyvällä tuurilla. Minä en esimerkiksi tupakoi, mutta mieheni tupakoi ja voisin otta töihin tupakoivan ihmisen, jos ei tupakoisi lapsien lähellä. Vaan menee ulos ja kun tulee sisään pesee kädet ja laittaa käsidesiä, niin kuin mieheni. Usein syö vielä leijonapastillin siihen päälle niin ei hengitys haise, vaatteet vain vähän.
[/quote]
Voin muuten kertoa, että haisee. Varsinkin teillä kotona. Kymmenissä ja kymmenissä asunnoissa käyneenä tupakoijan kodin haistaa tasan sillä sekunnilla, kun ovi aukeaa. Vaikka kuinka peittelee hajua se tarttuu kaikkeen ja kaikkiin. Tupakan hajuun tottuu helposti, niin sinullekin on käynyt.