Mies, millaiseksi haluaisit tuntea olosi naisen seurassa?
Itse haluan tuntea oloni miehen seurassa turvalliseksi, rennoksi ja rauhalliseksi.
Ihanaa jos mies saa minulle olon, että olen hauskaa seuraa, että minua kuunnellaan ja arvostetaan. Kivaa jos tunnen oloni myös "halutuksi", sellaiseksi että olen kerta kaikkiaan ihana ja söpö ja mies tekisi vuokseni mitä vaan.
Mutta mites miehet?
Toivotteko samaa vai jotain muutakin? :)
Saako joku sinut tuntemaan olosi hyväksi ja miten?
Kommentit (280)
Haluan tuntea oloni rakastetuksi.
Ei muilla asioilla ole niin isoa merkitystä. Jos en tunne oloani rakastetuksi, parisuhde on käytännössä mitätön.
Muut asiat - itsensä halutuksi, arvostetuksi jne tunteminen - tulevat sitten siihen oheen, mutta eivät ole ykkösiä.
Tällaisia kysymyksiä ja ap:n kaltaisia ihmisiä tarvitaan palstalle enemmän! Sellaisia, jotka osaavat kysyä tuon käsittämättömän vaikean kysymyksen: Miltä sinusta tuntuu? Tai: Mitä sinä toivot?
Oikein hyvää alkanutta vuotta aloittajalle ja toivottavasti saat tuntea olevasi arvostettu, hyvää seuraa ja tulet kuunnelluksi. Olet aarre.
T. M42
Haluan tuntea itseni arvostetuksi, halutuksi ja rakastetuksi omana itsenäni. En tarjoa vastineeksi yhtään vähempää.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla vaan oma itsensä eikä näytellä tai teeskennellä mitään. Totuus paljastuu kumminkin aina lopulta.
Miten tämä liittyy mihinkään?
Et taida olla kovin välkky?
Olen kansainvälisesti menestynyt yliopistotutkija, mutta en siltikään ymmärrä vastauksesi relevanssia kysymykselle.
Ihan ammattikoulupohjalta voin sanoa, että lukemattomat kerrat elämän aikana on tullut eteen tilanteita, jossa yliopiston käyneet eivät ole ymmärtäneet jotain yksinkertaisikaan asioita. Tämä on tullut esiin, kun olen ollut parissa yliopiston tutkimusryhmässä mukana. Voin todeta, että kaikki olemme samalla viivalla, oli koulutus mikä hyvänsä. Joku osaa jonkun asian todella hyvin, vaikka peruskoulupohjalta toinen tarvitsee pitkän kolutuksen ja on sitten siinä asiassa hyvä. Yliopiston käyneet tekevät asiasta vain ison numeron. Siksi en yhtään ihmettele, että menee ohi.
Sitä paitsi tässä ei nyt ilmeisesti tehdä tutkimusta siitä, mitkä vastauksista ovat relevantteja. Silloin pitäisi määritellä mikä on päähuomio: aihe- vai käyttäjärelevanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa "arvostetuksi" ? Kuinka naisena voin saada sinut tuntemaan niin ? Neuvokaa nyt ihmeessä. Kehumallako ?
Minuakin kiinnostaa. Miten parhaiten voi osoittaa arvostavansa miestä(än)? Käytännön esimerkkejä, please.
Oma kokemus on, että kun naiseni kiittää jostakin työjutusta, kuten jonkin rikki menneen vehkeen korjaamisesta, lumenluontiurakasta, valmistuneesta remontista tai vastaavasta, siitä tulee samaan aikaan hyväksytty, arvostettu ja rakastettu olo. Miehet - minä mukaanlukien - ovat usein työ-, tekemis- ja suorituskeskeisiä.
Se, että miehet todellisuudessa tekevät vain oman osansa talouden töistä, ei poista naisen osoittaman kiitollisuuden tarvetta ja suurta merkitystä. Tietenkään jokaisen astianpesukoneen tyhjennyksen ja imuroinnin (jokapäiväisten rutiinihommien) kohdalla ei tarvitse osoittaa kiitollisuuttaan, mutta kun nyt edes silloin tällöin. Tietysti yritän vastaavasti jakaa kiitosta naiselle hänen töistään, vaikka en nyt aivan varma olekaan, onko se hänelle yhtä tärkeää kuin minulle.
Pieni tarina.
Viimeisin exäni oli erittäin vaativa läheisiään kohtaan. Hänen omin sanoin perfectionisti.
Mutta se mikä jäi mieleen tähän päivään asti on se että ilta yhdentoista aikaan kotiutuessa töistä,
Jää kaapista löytyi vanilia jugurtti johon oli viipaloitu runsaasti tummia viinirypäleitä. Ihan minua varten.
Vaikka valta osaisesti tuntui että parhain suoritus päivässä sai saman kohtelun kun pahimmat virheet, se pieni ele kantoi silti eteenpäin vuosia.
Pieni kupillinen jugurttia riitti silloin tuomaan hyväksynnän ja arvostuksen tunteen mitä kovasti silloin kaipasin suhteelta.
Jos vain sama tilanne olisi toistunut viiden vuoden aikana enemmän kun kerran.
Olis hienoa jos nainen pitäisi minua samanarvoisena ihmisenä ja katselisi minua enemmän kuin puhelintaan. Positiivissävyinen keskustelu olis myös kiva juttu.
Hormoonien pitäisi hyrrätä aina oli paikka mikä hyvänsä... Se on rakkautta
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisesti halutuksi.
Pelkästään? Tämä tulee vasta sitten kun ihastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla vaan oma itsensä eikä näytellä tai teeskennellä mitään. Totuus paljastuu kumminkin aina lopulta.
Miten tämä liittyy mihinkään?
Niin juuri, käyttäkää aikaanne keskustelemalla rakenteista eikä hömpästä. Vrt. salkkareiden pohdinnat - sotatalous `!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvotuksi, himoituksi johtajaksi. Olenkin 196 cm alfa ja naiset lakoavat edessäni.
M33
Pahoittelut typosta, tietenkin lakoavat = katoavat.
M33
Prinssi Harry ei taida olla penaalin terävin kynä ...
Tärkeintä olisi tulla arvostetuksi ja rakastetuksi ihmisenä ja miehenä. Kuulostaa helposti saavutettavalta, mutta käytännössä ei ole ihan niin suoraviivaista. Moni elämässä kohtuullisesti pärjännyt mies putoaa siihen loukkuun, että päätyy yhteen sellaisen naisen kanssa, joka ei häntä arvosta tai rakasta. Tällaisilla naisilla on taustalla pitkä lista intohimoisia suhteita saavuttamattomissa olevien alfamiesten tai muuten renttujen jännämiesten kanssa. Sitten kolmikymppisenä himot vähenevät ja järki lisääntyy, jolloin tulee ensi kertaa ajatus, että mitenköhän tässä elätetään perhe. Silloin ne suhdeviidakossa seikkailemisen sijaan työelämään satsanneet miehet muuttuvat järkiratkaisuiksi. Antavat ymmärtää noille insinöörimiehille rakastavansa heitä, mutta todellisuudessa haaveilevat eksistään. Käyvät sitten jossain illanvietossa pettämässä kokeakseen vanhan suolan. Been there done that.
Vierailija kirjoitti:
Arvostetuksi.
Arvostus riippuu ihan siitä mitä tekee. Huonekasvi on kiva, hiljainen ja tuo hyvää fiilistä. Mies on naiselle usein haitallinen, joten teillä on pitkä matka edes 0-tasolle
Vierailija kirjoitti:
Haluan tuntea itseni arvostetuksi, halutuksi ja rakastetuksi omana itsenäni. En tarjoa vastineeksi yhtään vähempää.
M44
En tarvitse miestä kokeakseni arvostusta ja rakkautta. Päin vastoin, koen niitä huomattavasti enemmän yksin eläessäni, kuin miehen kanssa
Halutuksi tulemista en ymmärrä. Miksi haluaisin, että joku haluaa minulta tai minusta jotakin? Kuulostaa äärimmäisen itsetuhoiselta. Mitä vähemmän minulta/minusta haluaa, sen parempi
Pitää muistuttaa itselleen että tämä on vauva.fi, ei läpileikkaus kaikista miehistä, sen verran kyllä olen perttynyt osaan vastauksista.
Osa ei ollenkaan tiedä mitä haluaa, ei edes tunne itseään. Osa ajattelee pelkällä alapäällään. Joukossa on kyllä onneksi ihan järkeviäkin ja hienoja tyyppejä, luojan kiitos.
Itse en ole miehen kanssa parisuhteessa, mutta toki miehiä tunnen hyvinkin. Ajattelen usein omaa isääni kun ajattelen miestä jonka lähellä on turvallinen ja levollinen olo. Johon lapsena oppi luottamaan että isä osaa kaiken ja järjestää kaiken. Hyvin syvä kiintymys ja usko että on turvassa.
Olen vaistonnut että se on omalle isälleni tärkeää, tuntea itsensä arvostetuksi ja hyvin tärkeäksi osaksi perhettä, ei kuitenkaan tyranniksi. Osaksi perheyhteisöä joka ei olisi sama ilman häntä. Ihmiseksi jota rakastetaan ja kunnioitetaan ja joka rakastaa ja kunniottaa.
Minulla on kolme veljeä jotka kaikki naimisissa ja isiä. He ovat omaksuneet mallia isältä, ja parisuhteet heillä toimii hyvin ja kunnioitus puolisoitten kesken sekä syvä rakkaus lapsiin. Uskon että jos olisin mies haluaisin olla juuri sellainen. Uskon että mies joka on epävarma itsestään ja miehuudestaan on melkoisen yksinäinen. Kaikenlainen mölinä ja uho ja itsensä korostaminen todistaa huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta.
Nämä ovat naisen ajatuksia.
Moni mies kirjoittaa täällä haluavansa olla arvostettu, rakastettu tai haluttu. Minäpä kerron, millaisia miehiä arvostan, rakastan ja haluan
Arvostan: yhteiskunnalliselle työlleen omistautuvia ja siitä tyydytyksensä saavia. Eli mies parantaa maailmaa ja kokee tästä niin suurta täyttymystä, ettei tarvitse minua tai ketään muutakaan naista. Hän on omavarainen, eikä kuppaa minun resurssejani, aikaani, tai huomiotani. Työ mitä tekee, on kunniallista tai jopa hyvää.
Rakastan: monogamisia/pidättäytyviä miehiä. Kyllä, voin siis rakastaa jopa toisen naisen aviomiestä. Annan paljon mieluummin rakkauteni hyvälle, kunnialliselle miehelle (tai parille), kuin yhdellekään naisia hyväksikäyttävälle elukkasiittäjälle. Ja ei, tämä rakkaus ei tuhoa perheitä, sillä se ei sisällä halua, himoa, ja on täysin sidoksissa siihen, että mies kunnioittaa vaimoaan ja lupauksiaan.
Haluan: ..? Siis seksuaalisesti? En halua. En usko, että mies pystyy herättämään minussa halua. Pystyn lisääntymään ja hedelmällisyyteni on korkeimmassa potentiaalissaan, mutta en ole kiinnostunut mistään lihallisista bakkanaaleista. Naisena seksuaalisuuteni keskittyy ajallisesti 99.9% lapsen hoivaamiseen, miehen rooli seksuaalisuudessani on mitätön. Lisäksi sen pystyy hoitamaan ihan ilman himoja, haluja ja yhdyntöjä.
Olisi ihana kokea itsensä arvostetuksi ja tärkeäksi. Meillä on ollut välillä aikoja, jolloin vaimo on saattanut kesken lauseen alkaa tekemään jotain muuta ikäänkuin ei oltaisi juteltu mistään. Ja on ollut pitkiä aikoja, että ollaan tehty lähes yksinomaan hänen juttujaan, kuunneltu hänen musiikkiaan autossa ja katsottu hänen leffojaan kotona. Kotityöt ovat sen sijaan jääneet yksin kannettavakseni. Silloin ei ole ollut kovin tärkeä olo.
Arvostetuksi tulemiseen liittyy myös se, ettei verrata muihin tai arvostella ulkonäköä. Ajan saatossa on tullut tylyä palautetta ulkonäöstä, monesti aika seikkaperäisesti sellaisistakin asioista, joihin en voi itse vaikuttaa. On puhuttu, että tuo XXX se sentään on lihaksikas/atleettinen, hankkisit sinäkin enemmän lihaksia. Sitten on valitettu pukeutumisesta. On pistetty melkoinen siivu rahaa ja ajatusta siihen, että olisi laadukkaat, hyvin istuvat vaatteet. Silti tulee heti lunta tupaan, jos on vaikka väärän värinen pipo ulkosalla. Ehkä eniten harmittaa silti vertailu eksiin; en tiedä olisinko halunnut kuulla, kuinka paljon isompi jollakin entisellä panolla on tai kuinka villiä seksiä heidän kanssaan on harrastettu. Suurin yksittäinen loukkaus on kuitenkin se, että hän petti ja piti asian omana tietonaan pitkään. Kakisti ulos vasta, kun oltiin siinä kohtaa elämäntilannetta, että yhdessä on oltava muistakin kuin omista toiveista.
Näitä vaatimuslistoja on muuten deittiapit täynnä. Palkaksi tuntuu olevan tarjolla siitintä. Paska diili mielestäni.
Akka puhuisi kaikkea ikävää. Niin että kuormittuisin.