Asemakuja Espoon keskus, onko hyvä paikka asua
Olen hakenut työpaikkaa ja olisi mukavan lähellä. Kauppakin vieressä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskus on sellainen äkkiä pois -paikka.
Meidän mökki on Nuuksiossa. Espoon keskus on lähin kauppakeskittymä sille. Eli jos haluaa asua pk-seudulla korvessa, johon muut tulevat lähinnä mökeiltään ostoksille niin oukei….
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että mitä ihmeen ase-makuja?
Laku-makuja ymmärtäisin, mutta että ase-makujakin on 😋
Sama täällä, ruudin ja metallin maku tuli suuhun.!
Nääggeriä pukkaa. Kevyttä käsiasetta suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niin henkilökohtaisen mieltymyksen juttuja. Olen asunut ihan vapaaehtoisesti parin sadan metrin päässä Asemakujasta, mutta Leppävaaraan tai Perkkaalle mua ei saisi muuttamaan millään.
Ap, street wiev on keksitty näin ensihätään.
Minustakin koko Lepuskin seutu on ihan kamalaa, mutta jossain Espoon keskuksen lähistöllä voisin kyllä asua. Nyt asumme etelämmässä rauhallisella pientaloalueella, mutta siellä esim. Karhusuo, Miilukorpi, Bemböle, Suna, Lippajärvi rauhallisen oloisia alueita.
No riippuu itsestäsi millainen jotkut tykkää äksönistä..otteista...Suomessakin alkaa olla happeningii..naapurista ottivat mallia.Asema on aika levoton..onneksi ei enää tartte käydä tuolla.
Viimeksi - 12 kaveri asui siellä, mutta satunnaisesti käyn eri puolilla Espoon keskusta niin ihan ok meno on nykyään. Entresse on tosi hyvä, ja uimahalli.
Pääseehän sieltä pois jos et viihdy.
Huumeongelma on massiivinen Lahdessakin.
Koko Espoo on ihan yhtä maalaismaista kuin Kaarina. Ja julkinen liikenne on yhtä toivottoman huonoa kuin missä tahansa kirkonkylillä keskellä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli.
Toinen vaihtoehto on Kaarina.
Ap
Ovat kyllä ihan erilaiset paikat
Suurkaupunki ja pikkupaikkakunnalla.Kummasta olet kiinnostuneempi?
Asun täällä pk seudulla ja tekisin kyllä toisen valinnan nyt viisikymppisenä, jos olisi valinnan paikka.
Tuntuu raskaalta, vaikka täällä on paljon hienoakin.Nyt en uskalla tehdä muutosta.
Olen sua reilusti vanhempi, ja haen aktiivisesti mahdollisuutta muuttaa asap Espoosta ihan muualle. Paha vaan, että minne pyrin, on töitten suhteen heikkoa aluetta, joten vaatii malttia, kun työttömäksi en aio lähteä, eikä täällä ole mitään mitä en raaski tänne jättää. Mä en ole niin rohkea, että jäisin tänne, mielenterveys ja -rauha ovat liian arvokkaita uhrattavaksi.
Aloittajalle ajatus: mitä jos jäisit vielä Lahteen, on sielläkin päiväkoteja ja tekijöistä pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niin henkilökohtaisen mieltymyksen juttuja. Olen asunut ihan vapaaehtoisesti parin sadan metrin päässä Asemakujasta, mutta Leppävaaraan tai Perkkaalle mua ei saisi muuttamaan millään.
Minustakin koko Lepuskin seutu on ihan kamalaa, mutta jossain Espoon keskuksen lähistöllä voisin kyllä asua. Nyt asumme etelämmässä rauhallisella pientaloalueella, mutta siellä esim. Karhusuo, Miilukorpi, Bemböle, Suna, Lippajärvi rauhallisen oloisia alueita.
Täällä Leppävaarassa ei nuo muualta päin Suomeen tulleet aiheuta pahemmin ongelmia. Perheellisiä, työssäkäyviä, opiskelevia, kunnon väkeä. Eniten levottomuuksia aiheuttaa ihan sekakäyttävät kantikset. Se on ihan rappioporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Leppävaarassa ei nuo muualta päin Suomeen tulleet aiheuta pahemmin ongelmia. Perheellisiä, työssäkäyviä, opiskelevia, kunnon väkeä. Eniten levottomuuksia aiheuttaa ihan sekakäyttävät kantikset. Se on ihan rappioporukkaa.
Olen asunut 20 vuotta 1-2 km päässä Espoon keskuksesta enkä ole nähnyt muualta tulleiden aiheuttavan ongelmia. Ainoa on henkinen ongelma siitä, että niitä on niin paljon, että vaikkapa keskellä päivää kauppakeskuksessa oletkin itse vähemmistöä.
Onko alalla miten hyvä työllisyys ja hyvä palkkataso?
Vaikka Helsinki oma rakas kotikaupunkini onkin, en tänne nykyään enää muuttaisi ellei molemmat määreet toteudu, ja voisi muuttaa muualle, kuin johonkin lähiöön.
Asun lähellä Espoon keskusta. Ongelmana siellä ovat kotimaiset juopot ja narkkarit. Keskellä päivääkin näkee kaikenlaista örisijää siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 20 vuotta 1-2 km päässä Espoon keskuksesta enkä ole nähnyt muualta tulleiden aiheuttavan ongelmia. Ainoa on henkinen ongelma siitä, että niitä on niin paljon, että vaikkapa keskellä päivää kauppakeskuksessa oletkin itse vähemmistöä.
Tämä on iso ongelma Suomessa. Et ole tervetullut oikeastaan mihinkään muualle kuin sinne, mihin synnyit. Aina et edes sinne.
Hauskinta näissä kommenteissa on se, että suurin osa näistä tyypeistä ei ole edes käynyt Espoon keskuksessa, vaan kertoo asiasta kuulopuheen tai nettikirjoittelun perusteella. Onhan siellä elämää, mutta ei se nyt jostain muusta radanvarren asemasta juuri poikkea. En itse siellä haluaisi asua, mutta enpä haluaisi asua muussakaan radanvarren tai metron lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta näissä kommenteissa on se, että suurin osa näistä tyypeistä ei ole edes käynyt Espoon keskuksessa, vaan kertoo asiasta kuulopuheen tai nettikirjoittelun perusteella. Onhan siellä elämää, mutta ei se nyt jostain muusta radanvarren asemasta juuri poikkea. En itse siellä haluaisi asua, mutta enpä haluaisi asua muussakaan radanvarren tai metron lähiössä.
Kyllä kyllä. Kukaan muu, kuin sinä ei ole koskaan edes kuullut Espoon keskuksesta.
Taitaa olla ihan vitsi koko Espoon keskusta...
Niin paljon on mielipiteitä kuin ihmisiä. Joten et voi pelkän tämän sivuston mukaan valita, asuin alue tai kuntaa kaupunkia. Tee itsenäinen päätös,käy itse katsoo aluetta. Uskalla myös ottaa riski!
CZ on ihan hyvä ase tuonne, Norinco käy myös. Kaliiberin pitää olla vähintään 9mm. Turha lähteä fiilistelemään millään SIG & Sauerilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon on mielipiteitä kuin ihmisiä. Joten et voi pelkän tämän sivuston mukaan valita, asuin alue tai kuntaa kaupunkia. Tee itsenäinen päätös,käy itse katsoo aluetta. Uskalla myös ottaa riski!
Minusta tuntuu että Ap on tekemässä virheen. Hänen tulisi osallistua mahdollisimman nopeasti valmentavaan koulutukseen eikä miettiä onko Espoon lähiö tai Kaarina oikea paikka asua ja alkaa miettimään säästämistä ja jatko-opintoja. Sitten voikin sanoa kohta että se juna kouluttautumiseen meni jo.
Joskus ohimennen käyn kaupoilla. Ruokakauppojen lisäksi muutama "erikoisliike", joissa masentunutta porukkaa töissä. Yleiskuva apea. Kaikenlaista sekakäyttäjä-linnakundi-örveltäjää liikkeellä päiväsaikaan. Mieluummin paina kaasua ja aja ohi.
Mietin, että mitä ihmeen ase-makuja?
Laku-makuja ymmärtäisin, mutta että ase-makujakin on 😋