Miehet on kyllä yksinkertaisia - bussitarina
Tänään aamupäivällä bussiin nousi siis mies lastenrattaiden kanssa. Hän asettui keskelle sitä tilaa joka on varattu vaunuille. Parin pysäkin päästä toinen mies nousi bussiin vaunujen kanssa, eka mies ei kuitenkaan osannut siirtyä sivuun, joten toka mies jäi poikittain oven eteen vaunujen kanssa. Bussikuski joutui huutamaan että vaunut vaunuille varattuun tilaan, kun nämä urpot miehet ei osanneet tiivistää....
Noh, muutaman pysäkin päästä kolmas mies halusi bussiin, hänellä oli vaunut ja kaksi pienehköä kävelevää lasta. Hän tietenkin tunki vaunut bussiin vaikka vaunutila oli jo täynnä, eli hän jäi oven eteen. Kuski joutui taas huutamaan että mahtuuko ne vaunut sinne vaunutilaan ja kun mies huusi että ei mutta ne mahtuu tähän oven eteen niin kuski huusi että oven edessä ei saa olla mitään. No mies sitten jäi pois.
Yhden pysäkin, eli 300 metrin päässä, tämä ensimmäinen mies jäi pois bussista vaunujensa kanssa. Siis ei tietenkään voi vaatia että toinen jää pois bussista että joku muu mahtuu, mutta jos TIEDÄT että jäät seuraavalla pysäkillä pois, sinulla on vain vaunut, mikset voi jäädä yhtä pysäkkiä aiemmin ja päästää tätä toista miestä vaunujen JA pienten lasten kanssa bussiin?? Aika epäkohteliasta.
Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (67)
Jos mä olen menossa jonnekkin vaunujen kanssa niin lähden aina aikaisemmin juuri sen vuoksi jos ei mahdutakaan kyytiin. Ei tarvitse sitten kiukutella miksi ei ehditty sinne ja sinne jne.
Saattaa sitä fiksummallakin vaikka ripuli yllättää tms. Ja itse olen huomannut, että ainakin n. 70% ihmisistä on yleensä myöhässä. Sen huomaa siitä, kun joutuu odottamaan omaa vuoroaan jossain reilusti yli ajan. Jaa mistäkö tiedän? Olen kysynyt syytä viiveeseen. En ole täydellinen, vaikka itse olen aina 10min vailla kaikkialla, joten harmittaa tällainen piittaamattomuus.
Äh, nämä bussi-idiootit ovat syy siihen, miksi vältän vaunujen kanssa bussia ihan viimeiseen asti. Ennemmin kävelen vähän pidemmän matkan. Pelkäsin ennen vaunuttomien reaktioita/kommentteja vaunujen kanssa matkustaessa mutta taitavat vaunulliset maailmannavat ja vähälahjaiset olla sittenkin pahimpia :/ Ei mitään solidaarisuutta eikä ymmärrystä muita (vaunuilla tai ilman) kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:44"]No jos vaikka oli kiire. Kolmesataa metriä sohjossa vaunujen kanssa vie yllättävän paljon aikaa. [/quote] Helsingin keskustassa ollaan, kadut on kuivat. [/quote] No helsingissä tulee kuitenkin heti uusi bussi, toisinkuin jossain landekaupungisss. Eikä lapsellisilla luulisi olevan kauhea kiire.
[/quote]
Kiire voi olla vaikka ajanvarauksella johonkin, jos jo alunperin on mennyt lähtö lapsen kanssa pitkäksi, oli kadut kuivat, tai ei. Mä olisin kuskina pysättänyt auton ja parkkeerannut ne kiesit uudelleen, jo pelkästään opiksi seuraavaa matkaa varten. Asiakaspalvelua sekin.
[/quote]
Niinpä, no molemmilla voi olla kiire! Nopeasti sen 300 metriä kävelee, se joka joutuu odottamaan bussia seuraavat 10 minuuttia, varmasti on myöhässä kun toinen ei voi tehdä palvelusta?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:02"]Vastaavassa tapauksessa nainen ajoi tahallaan oman pysäkkinsä OHI, ettei hänen vaan olisi tarvinnut antaa paikkaa.
[/quote]
Mitäs järkeä tässä on? Kiusallaan siis ei voinut antaa paikkaa? Vaikka olisi jäänyt pois kuitenkin?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:54"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:44"]No jos vaikka oli kiire. Kolmesataa metriä sohjossa vaunujen kanssa vie yllättävän paljon aikaa. [/quote] Helsingin keskustassa ollaan, kadut on kuivat. [/quote] No helsingissä tulee kuitenkin heti uusi bussi, toisinkuin jossain landekaupungisss. Eikä lapsellisilla luulisi olevan kauhea kiire. [/quote] Kiire voi olla vaikka ajanvarauksella johonkin, jos jo alunperin on mennyt lähtö lapsen kanssa pitkäksi, oli kadut kuivat, tai ei. Mä olisin kuskina pysättänyt auton ja parkkeerannut ne kiesit uudelleen, jo pelkästään opiksi seuraavaa matkaa varten. Asiakaspalvelua sekin. [/quote] Niinpä, no molemmilla voi olla kiire! Nopeasti sen 300 metriä kävelee, se joka joutuu odottamaan bussia seuraavat 10 minuuttia, varmasti on myöhässä kun toinen ei voi tehdä palvelusta?
[/quote]
No mut hei, nää oli miehiä...
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:54"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:44"]No jos vaikka oli kiire. Kolmesataa metriä sohjossa vaunujen kanssa vie yllättävän paljon aikaa. [/quote] Helsingin keskustassa ollaan, kadut on kuivat. [/quote] No helsingissä tulee kuitenkin heti uusi bussi, toisinkuin jossain landekaupungisss. Eikä lapsellisilla luulisi olevan kauhea kiire. [/quote] Kiire voi olla vaikka ajanvarauksella johonkin, jos jo alunperin on mennyt lähtö lapsen kanssa pitkäksi, oli kadut kuivat, tai ei. Mä olisin kuskina pysättänyt auton ja parkkeerannut ne kiesit uudelleen, jo pelkästään opiksi seuraavaa matkaa varten. Asiakaspalvelua sekin. [/quote] Niinpä, no molemmilla voi olla kiire! Nopeasti sen 300 metriä kävelee, se joka joutuu odottamaan bussia seuraavat 10 minuuttia, varmasti on myöhässä kun toinen ei voi tehdä palvelusta?
[/quote]
No mut hei, nää oli miehiä...
[/quote]
Miehet on yksinkertaisia. Tätä sähläystä EI olisi käynyt jos mammat olis ollut vaunujen kanssa liikenteessä!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:44"]No jos vaikka oli kiire. Kolmesataa metriä sohjossa vaunujen kanssa vie yllättävän paljon aikaa.
[/quote]
Helsingin keskustassa ollaan, kadut on kuivat.
[/quote]
No helsingissä tulee kuitenkin heti uusi bussi, toisinkuin jossain landekaupungisss. Eikä lapsellisilla luulisi olevan kauhea kiire.
[/quote]
No mutta kun oikeesti seuraavalle pysäkille oli matkaa 300 metriä! Miksi ei voi vaunujen kanssa sitä kävellä, kun se kolmas mies vaunujen ja kahden pienen lapsen kanssa oli menossa selkeästi pidemmälle kuin yhden pysäkin verran, ja pienten lasten kanssa kävelee hitaammin.
[/quote]
Ei tarvitse olla mies, että se meininki on tuota. Kuljettajana voin sanoa, että näkee ihan älyttömästi tuota meininkiä ihan sukupuolesta riippumatta. On paljon vaunujen kanssa matkustavia, jotka menevät vain pari pysäkin väliä kaupalta toiselle ja pidemmälle matkustava joutuu odottamaan puolituntia seuraavaa autoa.
Miehet sentään näkyvät kulkevan oikein päin niiden vaunujen kanssa pois autosta. Nykyään näkee yllättävän paljon, että kuljetaan vaunut edellä ulos autosta. Se on vain ajan kysymys milloin se ensimmäinen lapsi mäjähtää naama edellä katuun kun ei nämä nuoret äidit tunnu ymmärtävän, että lapsi voi pudota vaunuista kun tarpeeksi kallistaa eteenpäin...
Se on vaan suomalaisuus kun ei osata avata suuta ja pyytää toista väistämään eikä ajatella muuta kun itseä eikä nähdä tai kuullakaan muita ihmisiä vaan tukitaan kaikki tiet ja bussit ym ja parhaassa tapauksessa vielä pysähdytään yhtäkkiä keskelle katua tai käännytään ympäri ilman että tulee mieleen, että takanakin kävelee ihmisiä.
joo ja antakaa se aisa vieraalle ja nostakaa itse sieltä matalasta likaisesta päästä ne vaunut.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:56"]Se on vaan suomalaisuus kun ei osata avata suuta ja pyytää toista väistämään eikä ajatella muuta kun itseä eikä nähdä tai kuullakaan muita ihmisiä vaan tukitaan kaikki tiet ja bussit ym ja parhaassa tapauksessa vielä pysähdytään yhtäkkiä keskelle katua tai käännytään ympäri ilman että tulee mieleen, että takanakin kävelee ihmisiä.
[/quote]
Ai että mua ärsyttää ne ihmiset ketkä keskellä kiireistä katua pysähtyy katsomaan puhelinta tai kääntyykin yhtäkkiä ympäri! Ei todellakaan ajatella että ehkä sillä kadulla on muitakin ihmisiä.
Mulla ei oo koskaan ollut ongelmia vaunujen kanssa bussilla liikkuessa. Mutta nyt kun rupesin miettimään, niin ei oo koskaan tainnut olla mieshenkilöä samaan aikaan bussissa vaunujen kanssa. Nyt kun mietin, en usko että minunkaan mies on koskaan liikkunut vaunujen kanssa bussissa, paitsi kerran kun oltiin koko perhe. Olen hämmästynyt.
Tyhmät ihmiset lisääntyvät aina ensimmäisinä ja eniten.
Ei tätä tapahtuu ihan naistenkin kesken, tiivistäminen suju kyllä todella hyvin joskus menee jopa neljät vaunut kolmen tilaan tai kolmet kahden tilaan, mutta tuo ajattelemattomuus. Sitä näkyy usein todella usein, yleensä vielä se kuka on jäämässä seuravaalla pysäkillä sanoo kovaan ääneen "Ei tänne mahdu!" ja jääkin sitten seuraavalla. Bussikuskeja harvoin kiinnostaa puuttua vaunukansan tekemisiin, joskus oikeasti toivoisi, että vähän enemmän puuttuu siihen mitä siellä keskellä tapahtuu. Jos on jäämässä seuravaassa voi tarjoutua jäämän pois jo tässä, että toinen pääsee kyytin kenellä ei sitä pysäkin matkaa ole tai jos kuski estää voi hänen kanssa selvittää asian. Luulen, että kuski suostuu ajamaan yhden pysäkin eteen päin niin, että on liikaa vaunuja kyydissä. Seuraavalla pysäkillä se yksi sitten jää pois ja ne vaunut ei olekaan enää tiellä. Tietty asia ei mene minnekkään jos tämä seuraavalla pois jääjä ei sitä suutaan avaa ja ajattele muita. Terveisin busseilla päivittäin vaunujen kanssa kulkeva äiti.
Miehillä on parempi avaruudellinen hahmotuskyky. Eiku..
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:02"]Vastaavassa tapauksessa nainen ajoi tahallaan oman pysäkkinsä OHI, ettei hänen vaan olisi tarvinnut antaa paikkaa.
[/quote]
Ihan typerä logiikka, sittenhän joka tapauksessa kävelee yhden pysäkin, huoh :D
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:56"]Se on vaan suomalaisuus kun ei osata avata suuta ja pyytää toista väistämään eikä ajatella muuta kun itseä eikä nähdä tai kuullakaan muita ihmisiä vaan tukitaan kaikki tiet ja bussit ym ja parhaassa tapauksessa vielä pysähdytään yhtäkkiä keskelle katua tai käännytään ympäri ilman että tulee mieleen, että takanakin kävelee ihmisiä.
[/quote]
Vahinko alapeukku. Juuri eilen viimeksi kaupassa, joku mies päättikin peruuttaa katsomatta taakseen yhdestä välistä meidän vaunujen ja samalla lapsen päälle. Onneksi sai ajoissa itsensä siitä ylös, olisi tullut muuten kalliksi kun 90kg ehtaa miestä romahtaa meidän lapsen ja vaunujen päälle. Pelkästään jo lapsen vammat ja sitten vielä ne vaunutkin.
Mä en keksi mitään sanottavaa.