Miehet on kyllä yksinkertaisia - bussitarina
Tänään aamupäivällä bussiin nousi siis mies lastenrattaiden kanssa. Hän asettui keskelle sitä tilaa joka on varattu vaunuille. Parin pysäkin päästä toinen mies nousi bussiin vaunujen kanssa, eka mies ei kuitenkaan osannut siirtyä sivuun, joten toka mies jäi poikittain oven eteen vaunujen kanssa. Bussikuski joutui huutamaan että vaunut vaunuille varattuun tilaan, kun nämä urpot miehet ei osanneet tiivistää....
Noh, muutaman pysäkin päästä kolmas mies halusi bussiin, hänellä oli vaunut ja kaksi pienehköä kävelevää lasta. Hän tietenkin tunki vaunut bussiin vaikka vaunutila oli jo täynnä, eli hän jäi oven eteen. Kuski joutui taas huutamaan että mahtuuko ne vaunut sinne vaunutilaan ja kun mies huusi että ei mutta ne mahtuu tähän oven eteen niin kuski huusi että oven edessä ei saa olla mitään. No mies sitten jäi pois.
Yhden pysäkin, eli 300 metrin päässä, tämä ensimmäinen mies jäi pois bussista vaunujensa kanssa. Siis ei tietenkään voi vaatia että toinen jää pois bussista että joku muu mahtuu, mutta jos TIEDÄT että jäät seuraavalla pysäkillä pois, sinulla on vain vaunut, mikset voi jäädä yhtä pysäkkiä aiemmin ja päästää tätä toista miestä vaunujen JA pienten lasten kanssa bussiin?? Aika epäkohteliasta.
Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (67)
Oliskin ollut noin "fiksu " mies itsellä niin vieläkin oisin naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:56"]Se on vaan suomalaisuus kun ei osata avata suuta ja pyytää toista väistämään eikä ajatella muuta kun itseä eikä nähdä tai kuullakaan muita ihmisiä vaan tukitaan kaikki tiet ja bussit ym ja parhaassa tapauksessa vielä pysähdytään yhtäkkiä keskelle katua tai käännytään ympäri ilman että tulee mieleen, että takanakin kävelee ihmisiä.
[/quote]
Vahinko alapeukku. Juuri eilen viimeksi kaupassa, joku mies päättikin peruuttaa katsomatta taakseen yhdestä välistä meidän vaunujen ja samalla lapsen päälle. Onneksi sai ajoissa itsensä siitä ylös, olisi tullut muuten kalliksi kun 90kg ehtaa miestä romahtaa meidän lapsen ja vaunujen päälle. Pelkästään jo lapsen vammat ja sitten vielä ne vaunutkin.
[/quote]
Ja ne on muuten tosi usein miehiä. Kadulla puhelinta tuijottavat, äkkikäännöksiä harrastavat ovat usein miehiä.
Joo, kyllä MIEHET on tyhmiä. Onneksi sinä et ole koskaan joutunut olemaan tekemisissä miesten kanssa. Ihmettelen vaan, mikä sinua kiinnostaa täällä VAUVA sivuilla, jos et ole koskaan ollut tekemisissä miesten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:26"]Olen kyllä itse joskus tehnyt niin että olen ahtanut vaunut siihen keskioven eteen kun vaunutila on ollut jo täynnä. Mutta silloin olen myös lähtenyt heti kun joku vaunulla kulkevista on halunnut lähteä, tai jos vaikka huonojalkainen vanhus on halunnut juuri keskiovista pihalle. Meidän kaupungissamme näin siis saa tehdä, kukaan bussikuski ei ole koskaan reagoinut tähän ja se on tosi yleistä varsinkin ruuhka-aikaan. Meillä busseihin mahtuu siis vaan kahdet vaunut siihen varsinaiseen vaunutilaan, ja linjaväli on 20-30 min.
[/quote]
No teillä vähän eri käytäntö siis. Helsingissä pysäkkivälit ja linjavälit ei ole pitkiä. Bussit on usein kyllä todella täynnä, ilman niitä ylimääräisiä vaunuja. Ei voi tehdä poikkeuksia tai missään ei olisi mitään järjestystä ja seuraavalla kerralla joku valittaisi että nokun viimeksikin. Kaikille samat säännöt niin ei tarvitse itkeä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:28"]Joo, kyllä MIEHET on tyhmiä. Onneksi sinä et ole koskaan joutunut olemaan tekemisissä miesten kanssa. Ihmettelen vaan, mikä sinua kiinnostaa täällä VAUVA sivuilla, jos et ole koskaan ollut tekemisissä miesten kanssa.
[/quote]
No HUHHUH rauhotu. Miehet on välillä vähän yksinkertaisia. Vauvojen teossahan ne on parhaita, kaikessa muussa saa neuvoa ja ohjata kun ne on millon mitenkin tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:44"]No jos vaikka oli kiire. Kolmesataa metriä sohjossa vaunujen kanssa vie yllättävän paljon aikaa.
[/quote]
Helsingin keskustassa ollaan, kadut on kuivat.
[/quote]
No helsingissä tulee kuitenkin heti uusi bussi, toisinkuin jossain landekaupungisss. Eikä lapsellisilla luulisi olevan kauhea kiire.
[/quote]
No mutta kun oikeesti seuraavalle pysäkille oli matkaa 300 metriä! Miksi ei voi vaunujen kanssa sitä kävellä, kun se kolmas mies vaunujen ja kahden pienen lapsen kanssa oli menossa selkeästi pidemmälle kuin yhden pysäkin verran, ja pienten lasten kanssa kävelee hitaammin.
[/quote]
Ei tarvitse olla mies, että se meininki on tuota. Kuljettajana voin sanoa, että näkee ihan älyttömästi tuota meininkiä ihan sukupuolesta riippumatta. On paljon vaunujen kanssa matkustavia, jotka menevät vain pari pysäkin väliä kaupalta toiselle ja pidemmälle matkustava joutuu odottamaan puolituntia seuraavaa autoa.
Miehet sentään näkyvät kulkevan oikein päin niiden vaunujen kanssa pois autosta. Nykyään näkee yllättävän paljon, että kuljetaan vaunut edellä ulos autosta. Se on vain ajan kysymys milloin se ensimmäinen lapsi mäjähtää naama edellä katuun kun ei nämä nuoret äidit tunnu ymmärtävän, että lapsi voi pudota vaunuista kun tarpeeksi kallistaa eteenpäin...
[/quote]
En ole kyllä koskaan nähnyt, että joku menisi ulos vaunut edellä ja kuljen päivittäin vaunujen kanssa bussilla.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:26"]Olen kyllä itse joskus tehnyt niin että olen ahtanut vaunut siihen keskioven eteen kun vaunutila on ollut jo täynnä. Mutta silloin olen myös lähtenyt heti kun joku vaunulla kulkevista on halunnut lähteä, tai jos vaikka huonojalkainen vanhus on halunnut juuri keskiovista pihalle. Meidän kaupungissamme näin siis saa tehdä, kukaan bussikuski ei ole koskaan reagoinut tähän ja se on tosi yleistä varsinkin ruuhka-aikaan. Meillä busseihin mahtuu siis vaan kahdet vaunut siihen varsinaiseen vaunutilaan, ja linjaväli on 20-30 min. [/quote] No teillä vähän eri käytäntö siis. Helsingissä pysäkkivälit ja linjavälit ei ole pitkiä. Bussit on usein kyllä todella täynnä, ilman niitä ylimääräisiä vaunuja. Ei voi tehdä poikkeuksia tai missään ei olisi mitään järjestystä ja seuraavalla kerralla joku valittaisi että nokun viimeksikin. Kaikille samat säännöt niin ei tarvitse itkeä.
[/quote] miksi mun elämässä ei oo ollut tyhmää miestä?
Mun mielestä pahimmat kanssavaunuilijat bussissa on (syys- ja talvilomaviikoilla näyttäytyvät) isovanhemmat. Miehiä sentään saa ohjeistettua mutta nää mummot alkaa heti kirkumaan kun heitä yrittää ystävällisesti neuvoa että vaunutilaan saisi toisetkin vaunut mahtumaan.
Sama homma leikkipuistossa. Isovanhempien paimentamat pennut hakkaa muita lapsia, tönivät ja etuilevat, ja jos heitä komentaa, tulee mummo heti rääkymään kuinka Nico-Petteri osaa kyllä käyttäytyä eikä tätä saa pomotella. Mä oon alkanut kääntymään kannoillani puistosta pois jos näen tietyt mummelit siellä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:41"]
Tänään aamupäivällä bussiin nousi siis mies lastenrattaiden kanssa. Hän asettui keskelle sitä tilaa joka on varattu vaunuille. Parin pysäkin päästä toinen mies nousi bussiin vaunujen kanssa, eka mies ei kuitenkaan osannut siirtyä sivuun, joten toka mies jäi poikittain oven eteen vaunujen kanssa. Bussikuski joutui huutamaan että vaunut vaunuille varattuun tilaan, kun nämä urpot miehet ei osanneet tiivistää.... Noh, muutaman pysäkin päästä kolmas mies halusi bussiin, hänellä oli vaunut ja kaksi pienehköä kävelevää lasta. Hän tietenkin tunki vaunut bussiin vaikka vaunutila oli jo täynnä, eli hän jäi oven eteen. Kuski joutui taas huutamaan että mahtuuko ne vaunut sinne vaunutilaan ja kun mies huusi että ei mutta ne mahtuu tähän oven eteen niin kuski huusi että oven edessä ei saa olla mitään. No mies sitten jäi pois. Yhden pysäkin, eli 300 metrin päässä, tämä ensimmäinen mies jäi pois bussista vaunujensa kanssa. Siis ei tietenkään voi vaatia että toinen jää pois bussista että joku muu mahtuu, mutta jos TIEDÄT että jäät seuraavalla pysäkillä pois, sinulla on vain vaunut, mikset voi jäädä yhtä pysäkkiä aiemmin ja päästää tätä toista miestä vaunujen JA pienten lasten kanssa bussiin?? Aika epäkohteliasta. Mikä ihmisiä vaivaa??
[/quote] jäin just sillä pysäkillä pois missä pitikin jäädä. Siihen aikaan sai vaunu olla poikittainkin (96) kerran tullessa matkan varrelta pahimpaan ruuhka-aikaan bussiin (Hki) niin lastenvaunujen paikalla kun on penkit vastakkain ja ihmisiä istui ja eivät meinanneet nousta niin sanoin että eikö se p---re nouse penkiltä ylös. Nousihan se ja kukaan ei sanonut mitään, oli yx vanhempi naisihminen ja sanoi voiko jäädä tähän niin sanoin että tottakai.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:56"]Se on vaan suomalaisuus kun ei osata avata suuta ja pyytää toista väistämään eikä ajatella muuta kun itseä eikä nähdä tai kuullakaan muita ihmisiä vaan tukitaan kaikki tiet ja bussit ym ja parhaassa tapauksessa vielä pysähdytään yhtäkkiä keskelle katua tai käännytään ympäri ilman että tulee mieleen, että takanakin kävelee ihmisiä.
[/quote]
Vahinko alapeukku. Juuri eilen viimeksi kaupassa, joku mies päättikin peruuttaa katsomatta taakseen yhdestä välistä meidän vaunujen ja samalla lapsen päälle. Onneksi sai ajoissa itsensä siitä ylös, olisi tullut muuten kalliksi kun 90kg ehtaa miestä romahtaa meidän lapsen ja vaunujen päälle. Pelkästään jo lapsen vammat ja sitten vielä ne vaunutkin.
[/quote]
Ja ne on muuten tosi usein miehiä. Kadulla puhelinta tuijottavat, äkkikäännöksiä harrastavat ovat usein miehiä.
[/quote]
Toinen ärsyttävä asia kaupassa tiellä kuppaavista on juuri se kun on koko suku, kaverit, naapurit ja niidenkin suku ja lemmikit mukana. Ei siinä mitään käykööt kaupassa ryhmärämänä, mutta jos yksi menee ostamaan kalaa kalatiskiltä tarvitseeko kaikkien kokoontua siihen ympärille tai viereen riviin niin, että se koko kalatiski täyttyy. Siinä sitten kun tulee oma vuoro ei sulla ole mitään hajua mitä haluat sieltä, kun et ole pystynyt katsomaan, etkä välttämättä vieläkään pysty katsomaan, koska tästä ryhmärämästä joku juuri asioi toisen myyjän kanssa.
Mikä naisia vaivaa kun niitä lapsia pitää harvanen päivä synnytellä
[quote author="Super Mummo" time="08.01.2015 klo 13:46"]Mikä naisia vaivaa kun niitä lapsia pitää harvanen päivä synnytellä
[/quote]
Mikä miehiä vaivaa, kun tarvii se penis tunkea sisään ja mahdollista tämä lapsien syntyvyys.
[quote author="Super Mummo" time="08.01.2015 klo 13:46"]
Mikä naisia vaivaa kun niitä lapsia pitää harvanen päivä synnytellä
[/quote] vitsi onkin siinä että pitäisi syntyä paljon enemmän pikku kansalaisia , toki etninen väestö lisääntyy kiitettävällä tahdilla mutta että jatkossakin näemme pellavapäitä niin jotain tarttis teherä.........lisäiskö eurot kiihottavuutta........
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:22"]
Äh, nämä bussi-idiootit ovat syy siihen, miksi vältän vaunujen kanssa bussia ihan viimeiseen asti. Ennemmin kävelen vähän pidemmän matkan. Pelkäsin ennen vaunuttomien reaktioita/kommentteja vaunujen kanssa matkustaessa mutta taitavat vaunulliset maailmannavat ja vähälahjaiset olla sittenkin pahimpia :/ Ei mitään solidaarisuutta eikä ymmärrystä muita (vaunuilla tai ilman) kohtaan.
[/quote]
Mulla on myös bussikammo. Jos ei kanssamatkustajat vaikeuta matkaa, niin kuski kaahaa tai pysähtyy niin kauas kynnyksestä, että rattailla on vaikeaa päästä kyytiin. Sitten seisot siinä kaikkien tönittävänä ja lapsikaan ei näe rattaista minnekään.
Onneksi pk-seudulla on paikallisjunat. Muuten pysyttäis varmaan kotona :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:22"]
Äh, nämä bussi-idiootit ovat syy siihen, miksi vältän vaunujen kanssa bussia ihan viimeiseen asti. Ennemmin kävelen vähän pidemmän matkan. Pelkäsin ennen vaunuttomien reaktioita/kommentteja vaunujen kanssa matkustaessa mutta taitavat vaunulliset maailmannavat ja vähälahjaiset olla sittenkin pahimpia :/ Ei mitään solidaarisuutta eikä ymmärrystä muita (vaunuilla tai ilman) kohtaan.
[/quote]
Mulla on myös bussikammo. Jos ei kanssamatkustajat vaikeuta matkaa, niin kuski kaahaa tai pysähtyy niin kauas kynnyksestä, että rattailla on vaikeaa päästä kyytiin. Sitten seisot siinä kaikkien tönittävänä ja lapsikaan ei näe rattaista minnekään.
Onneksi pk-seudulla on paikallisjunat. Muuten pysyttäis varmaan kotona :)
[/quote]
Mulla sama, pelkään liikkua busseilla vaunujen kanssa. Mieluiten kävelen 20min matkan metroasemalle ja vaihdan junaan. Vaikka mun isoin pelko on se että lapsi alkaa kirkua enkä saa sitä hiljaiseksi ja ihmiset mulkoilee mua...vaikkei niin oo edes ikinä käynyt.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:51"]
[quote author="Super Mummo" time="08.01.2015 klo 13:46"]Mikä naisia vaivaa kun niitä lapsia pitää harvanen päivä synnytellä [/quote] Mikä miehiä vaivaa, kun tarvii se penis tunkea sisään ja mahdollista tämä lapsien syntyvyys.
[/quote]
kakkoseen
Mä olen myös useasti nähnyt, että miehet työntävät vaunut ulos bussista "naama menosuuntaan", kun ne pitäisi vetää silleen takaperin. Kerran yksi lapsi putosi naamalleen maahan kun isänsä työnsi rattaita bussista ulos. :(
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 14:48"]Mä olen myös useasti nähnyt, että miehet työntävät vaunut ulos bussista "naama menosuuntaan", kun ne pitäisi vetää silleen takaperin. Kerran yksi lapsi putosi naamalleen maahan kun isänsä työnsi rattaita bussista ulos. :(
[/quote]
Mun mielestä on hyvä että miehet edes yrittää hoitaa lapsiaan ja työntää rattaita mutta järki hoi, mikä siinä on niin vaikeaa??! Ei osata olla bussissa oikein ja työnnetään lapsi naama edellä loskaan
Olen kyllä itse joskus tehnyt niin että olen ahtanut vaunut siihen keskioven eteen kun vaunutila on ollut jo täynnä. Mutta silloin olen myös lähtenyt heti kun joku vaunulla kulkevista on halunnut lähteä, tai jos vaikka huonojalkainen vanhus on halunnut juuri keskiovista pihalle. Meidän kaupungissamme näin siis saa tehdä, kukaan bussikuski ei ole koskaan reagoinut tähän ja se on tosi yleistä varsinkin ruuhka-aikaan. Meillä busseihin mahtuu siis vaan kahdet vaunut siihen varsinaiseen vaunutilaan, ja linjaväli on 20-30 min.