Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvasanasto oksettaa

Vierailija
07.01.2015 |

Plussata, raskautua, ovislimoitella, vaunutella, sylitellä, perhepeditellä, etupyllyillä JA PIENI IHME!!!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:05"]Äityli, poppa (kuka senkin on keksinyt?!) tai ettei puhuta asioista niiden nimellä. Ei tarvitse mitään rivoja keksiä, mutta räkä on räkää, ei nuhaa tms, pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ei kaikki ole vaan peppua tms. [/quote] Poppa on paljon helpompi pienen lapsen sanoa kuin kuuma. Siksi poppa ja kun lapsi on isompi osaa ja ymmärtää paremmin voi opettaa, että se on myös kuuma. Meillä 1,5v osaa sanoa jos ruoka tai joku on liian kuumaa, sanoo poppa. Itse kun sanon, että joku on kuumaa sanon esimerkiksi ei voi vielä syödä se on kuumaa ja siihen perään sen poppa. Lapsi käyttää sitten sitä poppaa pelkästään, kun ei osaa vielä sanoa kuuma.

[/quote]

Hirmu kätevää. Ei tuo kuuma ole mikään erityisen vaikea sana, monet 1,5 vuotiaat kun jo puhuvat jopa lyhyitä lauseita. Mun veli osasi 1,5 vuotiaana sanoa jo poliisi...En sitten tiedä olisiko ollut helpompi sanoa kyttä
[/quote]

Sulta meni kyllä nyt ihan ohi. Kyse ei ollut sanan lyhentämisestä vaan siitä, että lapselle P-kirjain on helpompi kuin K-kirjain. Eli tässä sinun tapauksessa poliisi on helpompi sana kuin kyttä ja poppa taas helpompi kuin kuuma.

Vierailija
22/90 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:19"]Joo, minuakin kiinnostaisi kuulla, onko itsestään kolmannessa persoonassa puhumiselle joku erityinen syy. Minusta se ei koskaan vain alkanut tuntua luontevalle, niin olen aina itse puhunut lapselle ensimmäisessä persoonassa niinkuin kaikille muillekin ihmisille.
[/quote]

Se auttaa lasta puheen kehityksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:31"]No miksikä sitä sikiötä pitäis sanoa? Ei tunnu söpöltä makoilla miehen kanssa sohvalla, laittaa sen kättä vatsan päälle ja kehottaa tuntemaan kuinka se meidän SIKIÖ siellä liikkuu. Kyllä se on masuasukki, vähän niinkun aviomiestäänkin moni sanoo kullaksi :D
[/quote]

miten ois vaikka vauva?
[/quote]

Siksi, että se ei ole vauva vaan sikiö. Ensin se on alkio sitten sikiö ja sitten se on vasta vauva.

Vierailija
24/90 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites masu voi, näytä masu.... Argh! Maha tai vatsa pliis, eikä se mitenkään voi, se on vaan. Vauva voi hyvin.

Vierailija
25/90 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta MIKSI ihmeessä? Meillä on kyllä opittu sanomaan kuuma, ja kun olen sanonut kuuma, on lapsi aika pienestä tiennyt mitä se tarkoittaa, ei siihe ntarvita mitään välisanoja? Samalla logiikalla voisit käyttää tukiviittomia jo ihan pienen lapsen kanssa, ne kun oppii helpommin ja nopeammin kuin puheen ( jopa apinat oppii käyttämään tukiviittomia). Turhaa välivaihetta.

Vierailija
26/90 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:03"]

Mutta MIKSI ihmeessä? Meillä on kyllä opittu sanomaan kuuma, ja kun olen sanonut kuuma, on lapsi aika pienestä tiennyt mitä se tarkoittaa, ei siihe ntarvita mitään välisanoja? Samalla logiikalla voisit käyttää tukiviittomia jo ihan pienen lapsen kanssa, ne kun oppii helpommin ja nopeammin kuin puheen ( jopa apinat oppii käyttämään tukiviittomia). Turhaa välivaihetta.

[/quote]

Tästä jäi siis lainaus pois. Piti viitata "poppa" kommenttiin 1 tai 2 sivulla, missä väitettiin että olisi lapsen helpompi ymmärtää "kuuma" sanan merkitys jne.

Vierailija
27/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuasukki, kestovaippailu

Vierailija
28/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Odotas kun äippyli nostaa paitulia ja antaa pikkuisen maitulia."

Vierailija
29/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissittely, rakkauspakkaus...

Vierailija
30/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestopeppu, touhupeppu, masukki

Vierailija
31/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti

Vierailija
32/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli, poppa (kuka senkin on keksinyt?!) tai ettei puhuta asioista niiden nimellä. Ei tarvitse mitään rivoja keksiä, mutta räkä on räkää, ei nuhaa tms, pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ei kaikki ole vaan peppua tms.

Vierailija
33/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukka!!! Argh

Vierailija
34/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän prinsessa

Vierailija
35/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masuasukki ei halua vielä tulla yksiöstään pois"
Aaaaw. Not. 

Vierailija
36/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän neiti ja pikkuisäntä. Prinsessa / prinssi. Brrr.

Vierailija
37/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pottailla

Vierailija
38/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:00"]Meidän neiti
[/quote]

Tää on inhokki nro 1. Muistan omasta lapsuudestani, kun minä olin se "meidän neiti", vihasin sitä jo silloin.

Vierailija
39/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ovislimoitella (luinko oikein?) ja plussata?

Vierailija
40/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä meillä jätetään prinssittelyt väliin ja poika on syntymästään lähtien ihan reilusti kuningas. ;D (tai sit ihan vaan poika / kulta / Timo tilanteesta riippuen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä