Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo lähti, jäin yksin kahden lapsen kanssa

Vierailija
07.01.2015 |

Vaimo ilmoitti muutama viikko sitten ettei jaksa enää lapsiperheen arkea. Haluaa kuulemma vapautensa ja elämänsä takaisin. Ajattelin että hän haluaa varmaan vain pienen hengähdystauon ja palaa sen jälkeen takaisin. No, nyt on tosiaan mennyt vähän reilu 2 viikkoa eikä vaimosta ole kuulunut pihaustakaan. Olen yrittänyt soittaa ja laittaa viestejä, mutta hän ei vastaa. Yhden viestin sain viikko sitten. Kehotti minua jättämään hänet rauhaan. En haluaisi millään uskoa että vaimo tosiaan pystyy heittämään lapset ja minut tuosta noin vaan romukoppaan. Olen suoraan sanottuna ihan pihalla sen suhteen mitä tässä pitäisi tehdä. Päivät menevät lapsista huolehtiessa ja puhelinta vahtiessa, jos vaimosta sattuisi kuulumaan jotain. Pakko kai vain yrittää pistää asioita kuntoon niiltä osin kun se nyt mahdollista on.

Syy miksi tästä täällä kerroin on yksinkertaisesti se etten ole saanut kerrotuksi tästä kenellekkään, joten on pakko saada kerrottua jollekkin, vaikka sitten anonyymisti.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
2/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ainakin tiedät millaista elämää suurin osa äideistä elää, vaikka heillä olisikin mies kotona..... yksin vastuuussa kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sait puhuttua. Voisitko ottaa yhteyttä lastenvalvojaa/suojeluun? Ihan vain lasten etujen tähden. Heillä on oikeus molempiin vanhempiin (myös elatukseen) ja nämä tahot pitävät huolta lasten oikeuksista. Tai poliisiin... katoamisilmoitus?

Onko sinulla tukiverkkoja muuten? Isovanhemmat? Oletko yrittänyt soittaa vaimon omaisille/ystäville?

Vierailija
4/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala suunnittelemaan elämääsi ilman vaimoasi. Käy lastenvalvojalla juttelemassa huoltajuusasioista ja pyri varmistamaan itsellesi huoltajuus. Vaimosi voi muuttaa vielä mieltään ja alkaa vaatia yksinhuoltajuutta. Olen pahoillani tilanteestasi ja toivon, että asiat selviävät parhain päin. Nyt on kuitenkin aika toimia ja varmistaa selusta.

Vierailija
5/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sama tilanne kauan sitten kun muijan piti lähteä etsimään itseään. Yritti tulla takaisin vuoden kuluttua mutta oli myöhäistä, oli jo uudet kuviot. Pojista tuli ihan kunnon ihmisiä, olen tässä jo isoisäksi tulossa. Tsemppiä, aika menee niin ettet huomaakkaan.

Vierailija
6/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:36"]No nyt ainakin tiedät millaista elämää suurin osa äideistä elää, vaikka heillä olisikin mies kotona..... yksin vastuuussa kaikesta.[/quote] Ja lapset saa tietää samalla millaista elämää iskä elää kun äiti on hylännyt perheen?

Vierailija
7/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hyvä mies yhteys vaikka lastenvalvojaan. Ihan vaan, että saat kerrotuksi jollekulle.

Tai sitten jatkat just noin. Mun äidinäiti lähti aikoinaan aika samaan tapaan, eikä tullut takaisin. Äidinisä sitten hoiti katraan miten parhaiten katsoi. Tai oli muuten sitä aikaa, että ne naapuritkin vähän katsoivat perään.

PS. Hienoa, että teidän perheessä on ainakin yksi aikuinen.

Vierailija
8/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:36"]

No nyt ainakin tiedät millaista elämää suurin osa äideistä elää, vaikka heillä olisikin mies kotona..... yksin vastuuussa kaikesta.

[/quote]

Just, tästä kommentista paistaa se tyypillinen: on oikeutettua kun nainen lähtee jättää perheensä. Nainen tekee oikein kun kostaa miehelle. Av-logiikka.

Ps. Suurin osa isistä on välittäviä, omalla tavallaan.

Vierailija
9/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi lapsilisät yh-korotuksella tilillesi.

Ihan vaan senkin takia, että jos ne on menneet vaimollesi, niin ulkoistamalla itsensä perheestään hän tuskin käyttää niitä rahoja lasten elatukseen, mihin ne on tarkoitettu...

Vierailija
10/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa vaimos on varaton eikä maksa elareita saat Kelan kautta elatusavun. Ota lastenvalvojaan yhteys, raha-asiat ensin kuntoon, sitten muut.

Vierailija
11/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekkin lapsi tulossa keväällä ja pelkään että minulle tulee samanlainen tilanne kuin sinulla ap. Isälläni oli aikoinaan sama tilanne kuin sinulla ja ihan hyvin pärjättiin. Tosiaan ota nopeasti lastenvalvojaa yhteyttä. Paljon jaksamista sinne.

Nuorimies25

Vierailija
12/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista oma ja lastesi etu mahdollisimman nopeasti ottamalla yhteys lastensuojeluun. Vaadi itsellesi huoltajuus ja pidä huolta että vaimolle määrätään elatusmaksut. Toimi nopeasti ennenkuin vaimo ehtii reagoida.

Se tunkee takaisin viimeistään vuoden päästä, muista olla tiukkana. Et ota takaisin, vaikka miten kauniisti pyytäis. Etsit itsellesi uuden naisen ja alat rakentaa sen kanssa elämääsi.

Onnea matkaan!

Vierailija
13/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:04"]Ei tipu sympatiaa. Mun kaverin mies laulaa samaa laulua, vaikka itse tekee kaikkensa, ettei äiti voi tavata lapsiaan. Ja äiti on laittanut juuri tuollaisen "jätä minut rauhaan" viestin, kun miehen soitot ovat lähellä uhkailua. Lapsiinsa äiti yrittää saada yhteyden päivittäin kiertoteitse.

Joko olet ravintoloissa kulkenut surkuttelemassa kohdallesi sattunutta kauheaa kohtaloa. Sen kun vielä teet, niin sitten on täysin sama kuvio. Ehdit vielä päästä samaan, kun nyt aloitat baareilun ja jatkat n. 2kk, niin aikajanannekin täsmää täysin.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
[/quote]

En ole tuttavasi mutta ex-mieheni tekee tuota parhaillaan minulle. Paskat minusta, mutta ne lapset! En tajua miten ihminen, mies tai nainen, voi toimia noin.

Mutta Ap:lle, uskon sinua. Paljon, paljon voimia tilanteeseen.

Vierailija
14/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakattuaan matkalaukun

vilkaistuaan vielä lastenhuoneeseen

Ulko-oven hiljaa sulkee, ei tahdo muita herättää

Vaatiiko se rohkeutta, suuren määrän katkeruutta kuitenkin

jättää mies ja lapset keskenänsä

ja elää omaa elämää

Ja nyt viimein kun mä lähden

teen sen sydämeni tähden

vaikka syvältä se vielä kouraisee

Oma pikku vaimo rakas

enää palaakaan ei takas

Jätin avaimet ja kirjeen pöydälle

kerro terveiset lapsille

Hän lähtee vaikka lähtiessään

tuntee piston sydämessään viiltävän

Tärkeintä on lähteminen

muistaa jonkun sanoneen

Linja-autoasemalla, pikavuoro-kyltin alla seistessään

silmäkulmastansa pyyhkii 

huomaamattaan kyyneleen

Ja nyt viimein kun mä lähden

teen sen sydämeni tähden

vaikka syvältä se vielä kouraisee

Oma pikku vaimo rakas

enää palaakaan ei takas

Jätin avaimet ja kirjeen pöydälle

kerro terveiset lapsille

Vierailija
15/78 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:45"]

Ei lastensuojelu ole mikään vanhempien riitojen välissä oleva taho joka kerää todisteita puolesta ja vastaan. Itseään vastaan siinä toimii jos sinne yhteyttä ottaa. Kyllä ne silloin katsovat että ap ei pärjää yksin ja vanhempien välit huonot ja riitaisat. [/quote]

No, eikö tässä tapauksessa välit ole huonot ja riitaisat? Sitä kauttahan järjestyy tapaaminen akan kanssa, jossa sitten tehdään sopimukset huoltajuudesta ja elatuksesta... Ei kai sinne kukaan mene vouhkamaan, kuten asian ilmaisit.

[/quote]

Huoh. Ei tällainen tilanne kuulu LASTENSUOJELULLE, koska LAPSILLA EI OLE HÄTÄÄ. Mikä tässä on niin vaikea tajuta?

Nuo asiat sovitaan lastenvalvojalla tai käräjäoikeudessa.

Vierailija
16/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:45"]

Ei lastensuojelu ole mikään vanhempien riitojen välissä oleva taho joka kerää todisteita puolesta ja vastaan. Itseään vastaan siinä toimii jos sinne yhteyttä ottaa. Kyllä ne silloin katsovat että ap ei pärjää yksin ja vanhempien välit huonot ja riitaisat. [/quote]

No, eikö tässä tapauksessa välit ole huonot ja riitaisat? Sitä kauttahan järjestyy tapaaminen akan kanssa, jossa sitten tehdään sopimukset huoltajuudesta ja elatuksesta... Ei kai sinne kukaan mene vouhkamaan, kuten asian ilmaisit.

[/quote]

Huoh. Ei tällainen tilanne kuulu LASTENSUOJELULLE, koska LAPSILLA EI OLE HÄTÄÄ. Mikä tässä on niin vaikea tajuta?

Nuo asiat sovitaan lastenvalvojalla tai käräjäoikeudessa.

[/quote]

No joo, totta. Tarkoitin lastenvalvojaa.. en lastensuojelua. Meni instanssit sekaisin, itsellä on onneksi asiasta jo sen verran aikaa ettei kaikkea muista.

Vierailija
17/78 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Lapsista huolehtiva mies on kauhea misu magneetti. Muksuilla on uusi äiti tuotapikaa.

Vierailija
18/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä muiden kanssa ja lisään vielä, että miten kukaan nainen pystyy tuohon? Tai mies? Miten sun sydän kestää jättää omat lapses, vaan koska seuraat sun omaa nautintoa. Ap:lle voimia, oon itse yksinhuoltaja, "miestä" ei edes kiinnosta nähdä omaa lastaan, kun ei voinutkaan käyttää sitä keinona manipuloida mua. Jonkun täytyy pysyä vahvana ja pitää huolta niistä yhdessä hankituista lapsista. Olet vahva, kun pystyt siihen yksin.

Vierailija
19/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile. Sama itsellä, tosin 1 lapsi. Aikaa on kulunut ja homma kyllä järjestyi.

Tee seuraavaa:

- avioeropaperit, ettei se pysty tekemään enää ainakaan lisää yhteistä velkaa

- ilmoita sosiaalitoimiston lastensuojeluun tilanne, jottei se voi väittää muuta, kun siitä joudutte kuitenkin keskustelemaan.

- tee tarvittavat toimenpiteet omaisuutenne kanssa, ennen kuin pistät eropaperit vetämään

- muuta talonkirjat (akka pois), irtisano se vakuutuksista yms.. ettet maksa mistään turhaan

- Soita pankkiin ja sovi lainanlyhennystauosta, mikäli lainaa on.

Siinä ainakin pari ensitilassa tehtävää asiaa.. niin, ja ota juristiin yhteys, selitä tilanne, ota dokumenttia talteen ettei voi väittää mitä sattuu, sillä niin tulee tekemään.

Vierailija
20/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin ja hae myös korotettu lapsilisä itsellesi, koska toimit huoltajana. Huolehdi myös siitä että saat elatusmaksut takautuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän