Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo lähti, jäin yksin kahden lapsen kanssa

Vierailija
07.01.2015 |

Vaimo ilmoitti muutama viikko sitten ettei jaksa enää lapsiperheen arkea. Haluaa kuulemma vapautensa ja elämänsä takaisin. Ajattelin että hän haluaa varmaan vain pienen hengähdystauon ja palaa sen jälkeen takaisin. No, nyt on tosiaan mennyt vähän reilu 2 viikkoa eikä vaimosta ole kuulunut pihaustakaan. Olen yrittänyt soittaa ja laittaa viestejä, mutta hän ei vastaa. Yhden viestin sain viikko sitten. Kehotti minua jättämään hänet rauhaan. En haluaisi millään uskoa että vaimo tosiaan pystyy heittämään lapset ja minut tuosta noin vaan romukoppaan. Olen suoraan sanottuna ihan pihalla sen suhteen mitä tässä pitäisi tehdä. Päivät menevät lapsista huolehtiessa ja puhelinta vahtiessa, jos vaimosta sattuisi kuulumaan jotain. Pakko kai vain yrittää pistää asioita kuntoon niiltä osin kun se nyt mahdollista on.

Syy miksi tästä täällä kerroin on yksinkertaisesti se etten ole saanut kerrotuksi tästä kenellekkään, joten on pakko saada kerrottua jollekkin, vaikka sitten anonyymisti.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä, ketjun aloittanut.

Luin teidän kaikkien viestit ajatuksella. Paljon tuli hyviä vinkkejä, joten kiitos niistä. Päällimmäinen ongelma lienee se että olen tällä hetkellä työelämässä, vaimo on ollut lasten kanssa kotona joten he eivät ole päiväkodissa. Lapset ovat sen ikäisiä että pärjäisivät kyllä jo päiväkodissa, mutta mistä ihmeestä järjestän päiväkotipaikat lapsille tähän hätään? Töistä olen tällä hetkellä palkattomalla vapaalla, säästöjä on onneksi jonkin verran, eli ei tässä onneksi nälkää jouduta näkemään.

Vierailija
22/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tilanne. Minkä ikäinen olet? Entä lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:07"]

Kauhea tilanne. Minkä ikäinen olet? Entä lapset?

[/quote] Alle 3-kymppinen olen. Lapset 2- ja 4-vuotiaat.

Vierailija
24/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoitopaikka pitäisi tuossa tilanteessa järjestyä nopsaankun,riippuu tietysti asuinpaikasta. Olisiko lähellä perhepäivähoitajaa? Mutta jäin itsekkin yhtäkkiä yksin vauvan ja 3v:n kanssa (olen nainen tosin) , ala hoitamaan pian noita yllä jo mainittuja käytännön asioita,ero,lastenvalvoja,pankki ym. Ja älä liikoja ajattele -toimi autopilotilla nyt ja sure myöhemmin :)

Vierailija
25/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita huomenna kello 8 lähimpään päiväkotiin, he osaa yhdistää pomolle. paikan saa jostain päiväkodista max 2vkosta, ja tilanteen selittämällä asiat varmasti ymmärretään. mutta tuo 2 viikkoa, onko sulla jotain lomia, tai mahdollisuus maksaa jollekin sukulaiselle/mummolle tms kunnes se paikka vapautuu? joskushan ne paiakt voi saada vaikka kolmen päivän päästä, ei aina mene kauaa!

Vierailija
26/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko vanhempasi/sisaruksesi auttaa?

Vierailija
27/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:04"]

Minä tässä, ketjun aloittanut.

Luin teidän kaikkien viestit ajatuksella. Paljon tuli hyviä vinkkejä, joten kiitos niistä. Päällimmäinen ongelma lienee se että olen tällä hetkellä työelämässä, vaimo on ollut lasten kanssa kotona joten he eivät ole päiväkodissa. Lapset ovat sen ikäisiä että pärjäisivät kyllä jo päiväkodissa, mutta mistä ihmeestä järjestän päiväkotipaikat lapsille tähän hätään? Töistä olen tällä hetkellä palkattomalla vapaalla, säästöjä on onneksi jonkin verran, eli ei tässä onneksi nälkää jouduta näkemään.

[/quote]

Sittenhän kaikki on hyvin. Otat itseäsi niskasta ja olet isä lapsillesi, sisulla selviää aina. Tarvittaessa voit hakea apua jaksamiseen mielenterveystyön tukipuhelimesta tai lähimmästä terveyskeskuksesta, mikäli sinulla on taipumus psyykkiseen masennukseen tms. Soitat kaikille tuttavillesi tilanteesi, ihan kaikille, omille ja naisen, ja kerrot oman tilanteesi, joku varmasti auttaa sinua tässä valtavassa tuskassa ja hädässä. Näin saat lapset vaikka sukulaisille hoitoon ja apua, jos et osaa järjestää nopeasti lapsille hoitopaikkaa (MLL neuvoo myös).

Vierailija
29/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä ap. Yksinhuoltajan elämä ei varmasti tule olemaan pelkkää ruusuilla tanssimista, mutta ainakin saat pitää tärkeimmät lähelläsi: omat lapsesi. :) Vaimosi on idiootti.

Vierailija
30/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:40"]

Paljon tsemppiä ap. Yksinhuoltajan elämä ei varmasti tule olemaan pelkkää ruusuilla tanssimista, mutta ainakin saat pitää tärkeimmät lähelläsi: omat lapsesi. :) Vaimosi on idiootti.

[/quote]

Niin onkin, on ihanan ihanan miehen jättänyt. Jaksuhali ap:lle. Jep :)

Vierailija
31/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Voit kertoa lapsille ettei äiti halunnut olla enää teidän kanssanne. Pärjäile!

Vierailija
32/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millää pahalla, mutta vaikuttaa provotarinalta. 

Vierailija
33/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:42"]

[/quote]

[/quote]

Ei, kun jaksuhali sulle. <3 On varmasti tosi vaikeaa olla noin katkera vanha kurppa. :)

Vierailija
34/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy sadoille naisille joka vuosi. Mies ottaa ja lähtee ja nainen jää yksin lasten kanssa. Suurin osa näistä naisista pärjää vallan mainiosti ja kykenevät hoitamaan lapsensa. Sinä olet aikuinen mies joten etköhän sinäkin hommasta selviä. Ikäväähän tuo etenkin lasten kannalta on, mutta etkö sä lapsia tehdessäsi tajunnut että voi joku päivä olla heistä yksin vastuussa. Ei muuta kun asioita setvimään. Yhteys kunnan päivähoitotahoon ja lastenvalvojaan. 

Vierailija
35/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:44"]

Voimia. Voit kertoa lapsille ettei äiti halunnut olla enää teidän kanssanne. Pärjäile!

[/quote]

Tämä kyllä hirveintä mitä voi tehdä omille lapsille, kauhea ehdotus. Toivottavasti Ap ei ole näin typerä, ei ainakaan vaikuta yhtään selliselta. Koita jaksaa Ap. Kannustus-Moiskaus sinulle.

Vierailija
36/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No, mehän ei nyt ihan varmasti tiedetä, että kuinka ihana tää meidän ap on. Se kannattaa aina muistaa. 

Vierailija
37/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:49"]

[/quote]

[/quote]

Ei, kun jaksuhali sulle. <3 On varmasti tosi vaikeaa olla noin katkera vanha kurppa. :)

[/quote]

Mä arvasin ;) Jep. PROVO

Vierailija
38/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:52"]

[/quote]

[/quote]

No, mehän ei nyt ihan varmasti tiedetä, että kuinka ihana tää meidän ap on. Se kannattaa aina muistaa. 

[/quote]

Ei kannata myöskään surkutella kaikkin yh-mammojen kohtaloa, tuskin hekään ihan super ihania naisia ovat, kun mieskin on jättänyt, vai mitä?

Vierailija
39/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:54"]

Mä arvasin ;) Jep. PROVO

[/quote]

Voi että mikä Sherlock tänne on eksynyt meidän iloksemme. :) Montakos paljastettua provoa sulla on jo plakkarissa? 10 enemmän, kun naapurin Pirkolla?

Vierailija
40/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi