Vaimo lähti, jäin yksin kahden lapsen kanssa
Vaimo ilmoitti muutama viikko sitten ettei jaksa enää lapsiperheen arkea. Haluaa kuulemma vapautensa ja elämänsä takaisin. Ajattelin että hän haluaa varmaan vain pienen hengähdystauon ja palaa sen jälkeen takaisin. No, nyt on tosiaan mennyt vähän reilu 2 viikkoa eikä vaimosta ole kuulunut pihaustakaan. Olen yrittänyt soittaa ja laittaa viestejä, mutta hän ei vastaa. Yhden viestin sain viikko sitten. Kehotti minua jättämään hänet rauhaan. En haluaisi millään uskoa että vaimo tosiaan pystyy heittämään lapset ja minut tuosta noin vaan romukoppaan. Olen suoraan sanottuna ihan pihalla sen suhteen mitä tässä pitäisi tehdä. Päivät menevät lapsista huolehtiessa ja puhelinta vahtiessa, jos vaimosta sattuisi kuulumaan jotain. Pakko kai vain yrittää pistää asioita kuntoon niiltä osin kun se nyt mahdollista on.
Syy miksi tästä täällä kerroin on yksinkertaisesti se etten ole saanut kerrotuksi tästä kenellekkään, joten on pakko saada kerrottua jollekkin, vaikka sitten anonyymisti.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:36"]
No nyt ainakin tiedät millaista elämää suurin osa äideistä elää, vaikka heillä olisikin mies kotona..... yksin vastuuussa kaikesta.
[/quote]
No tuopas on fiksu kirjoitus, auttaa varmaan ap:ta suunnattomasti. Ihan oikeasti, kannattaisi vähän miettiä mitä näppikseltään päästää vaikka anonyymina päästeleekin.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:54"]
Mä arvasin ;) Jep. PROVO
[/quote]
Voi että mikä Sherlock tänne on eksynyt meidän iloksemme. :) Montakos paljastettua provoa sulla on jo plakkarissa? 10 enemmän, kun naapurin Pirkolla?
[/quote]
Ei mulla ole kuin tämä 1 ja se riittää. Menen ystävän kanssa just päiväsaunaan. Hejssan ;)
Soitat kaikki kunnan päibäkodit ja perhepäivähoitajat läpi. Monesti kiiretapauksissa ainakin väliaikainen paikka järjestyy melko nopeastikin. :)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:58"]
Mä arvasin ;) Jep. PROVO
[/quote]
Voi että mikä Sherlock tänne on eksynyt meidän iloksemme. :) Montakos paljastettua provoa sulla on jo plakkarissa? 10 enemmän, kun naapurin Pirkolla?
[/quote]
Ei mulla ole kuin tämä 1 ja se riittää. Menen ystävän kanssa just päiväsaunaan. Hejssan ;)
[/quote]
No aika noviisi olet sitten Aihe vapaalla. Mutta ei hätää, kyllä se siitä ajan kanssa.
Kuntaan yhteys, saat päiväkotipaikat tai perhepäivähoidon kiireellisenä. Kerro läheisillesi (ja vaimon sukulaisille?), pyydä ja ota vastaan apua. Ei ole sun häpeä vaan vaimosi. Keskity käytännön asioihin, selviät kyllä! Hyviä neuvoja oot jo saanutkin paljon. Voimia!
Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että luulee, ettei päivähoitopaikkaa saa ihan yksinkertaisesti hakemuksen tekemällä ja perään soittamalla. KUNNALLA ON VELVOLLISUUS SE JÄRJESTÄÄ. Typerä provo.
Missä asut? Mulla menee tässä sivussa parit muutkin muksut!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:01"]
Porvoosta
[/quote]
Porvoossahan tosiaan asuu 50 000 ihmistä, että voihan se ap sieltä ollakin. :))
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:47"]
Ei millää pahalla, mutta vaikuttaa provotarinalta.
[/quote]
Tulihan se tuokin, keskustelupalstojen typerin ja ärsyttävin kommentti vihdoin. Jos ei ole muuta asiaa niin tuon voisi jättää pois.
Niin, ja tsemppiä ap:lle.
Miten pitkään voit olla töistä pois? Oletko koskaan hoitanut lapsia itse kun äiti ollut kotona sanoitko niin?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:58"]
Mä arvasin ;) Jep. PROVO
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuo päiväsauna on ihan varmasti Porvoossa : )
Voi ei voimia paljon! Olet varmasti hyvä isä, onneksi lapsillasi on edes sinut.
Tää on jonkun elämäänsä kyllästyneen väsyneen mamman fantasiaprovo. Herätkää!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:47"]
Ei millää pahalla, mutta vaikuttaa provotarinalta.
[/quote]
Tulihan se tuokin, keskustelupalstojen typerin ja ärsyttävin kommentti vihdoin. Jos ei ole muuta asiaa niin tuon voisi jättää pois.
Niin, ja tsemppiä ap:lle.
[/quote]
semeä ap, ei munkaa mielestä kannattas sanoa mitään negatiivista, tilanteesi on paha ja vaikea porskuttele etiäppäin vaan, suunta eteenpäin vai miten se sanotaan osuvasti. hali
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:23"]
Vaimo ilmoitti muutama viikko sitten ettei jaksa enää lapsiperheen arkea. Haluaa kuulemma vapautensa ja elämänsä takaisin. Ajattelin että hän haluaa varmaan vain pienen hengähdystauon ja palaa sen jälkeen takaisin. No, nyt on tosiaan mennyt vähän reilu 2 viikkoa eikä vaimosta ole kuulunut pihaustakaan. Olen yrittänyt soittaa ja laittaa viestejä, mutta hän ei vastaa. Yhden viestin sain viikko sitten. Kehotti minua jättämään hänet rauhaan. En haluaisi millään uskoa että vaimo tosiaan pystyy heittämään lapset ja minut tuosta noin vaan romukoppaan. Olen suoraan sanottuna ihan pihalla sen suhteen mitä tässä pitäisi tehdä. Päivät menevät lapsista huolehtiessa ja puhelinta vahtiessa, jos vaimosta sattuisi kuulumaan jotain. Pakko kai vain yrittää pistää asioita kuntoon niiltä osin kun se nyt mahdollista on.
Syy miksi tästä täällä kerroin on yksinkertaisesti se etten ole saanut kerrotuksi tästä kenellekkään, joten on pakko saada kerrottua jollekkin, vaikka sitten anonyymisti.
[/quote]Lähetä sille viesti, että otat sossutanttoihin yhteyden ja laitat kakarat huostaan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:04"]
Minä tässä, ketjun aloittanut.
Luin teidän kaikkien viestit ajatuksella. Paljon tuli hyviä vinkkejä, joten kiitos niistä. Päällimmäinen ongelma lienee se että olen tällä hetkellä työelämässä, vaimo on ollut lasten kanssa kotona joten he eivät ole päiväkodissa. Lapset ovat sen ikäisiä että pärjäisivät kyllä jo päiväkodissa, mutta mistä ihmeestä järjestän päiväkotipaikat lapsille tähän hätään? Töistä olen tällä hetkellä palkattomalla vapaalla, säästöjä on onneksi jonkin verran, eli ei tässä onneksi nälkää jouduta näkemään.
[/quote]
Selvität siis lähimmän päivähoitopaikan ja vaikka käyt siellä. Saat varmasti ohjeet kuinka hoitopaikat järjestyvät lapsille. Ainakin itselläni ymmärsivät tilanteeni hyvin (aiheutti pientä säätöä, vaikka hoitopaikka olikin). Itsekin siis teen päivätyötä, ei tuosta ongelmaa sulle tule.
Minkä ihmeen takia kehotatte ap:ta ottamaan yhteyttä lastensuojeluun? Missä tässä se lastensuojelun tarve on, ai että koska ap on mies se ei voi pärjätä ilman lastensuojelua? Kehotatteko kaikkia naisiakin joiden mies häipyy ottamaan yhteyttä lastensuojeluun? Ei kyllä olis tullut mieleenkään kun mies lähti, minulle jäi 5 lasta ja kuudes tulossa. Se vielä olisi puuttunut että olisi lastensuojelun hampaisiin joutunut. No, onneksi ei kukaan kyseenalaistanut pärjäämistäni vaikka neuvola ja synnytyssairaala tiesivät tilateeni.
Se oikea taho johon otetaan yhteyttä on lastenvalvoja. Hänen välityksellään hoidetaan elatusmaksuasiat. Jos äiti ei suostu hoitamaan niin anna hänen yhteystietonsa lastenvalvojalle niin ottavat yhteyttä niin eiköhän se siitä. Kyllä siitä selviää.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:40"]
Paljon tsemppiä ap. Yksinhuoltajan elämä ei varmasti tule olemaan pelkkää ruusuilla tanssimista, mutta ainakin saat pitää tärkeimmät lähelläsi: omat lapsesi. :) Vaimosi on idiootti.
[/quote]
Niin onkin, on ihanan ihanan miehen jättänyt. Jaksuhali ap:lle. Jep :)
[/quote]
No, mehän ei nyt ihan varmasti tiedetä, että kuinka ihana tää meidän ap on. Se kannattaa aina muistaa.
[/quote]
Ei kannata myöskään surkutella kaikkin yh-mammojen kohtaloa, tuskin hekään ihan super ihania naisia ovat, kun mieskin on jättänyt, vai mitä?
[/quote]
Missä mä surkuttelen yh-mammoja?