Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo lähti, jäin yksin kahden lapsen kanssa

Vierailija
07.01.2015 |

Vaimo ilmoitti muutama viikko sitten ettei jaksa enää lapsiperheen arkea. Haluaa kuulemma vapautensa ja elämänsä takaisin. Ajattelin että hän haluaa varmaan vain pienen hengähdystauon ja palaa sen jälkeen takaisin. No, nyt on tosiaan mennyt vähän reilu 2 viikkoa eikä vaimosta ole kuulunut pihaustakaan. Olen yrittänyt soittaa ja laittaa viestejä, mutta hän ei vastaa. Yhden viestin sain viikko sitten. Kehotti minua jättämään hänet rauhaan. En haluaisi millään uskoa että vaimo tosiaan pystyy heittämään lapset ja minut tuosta noin vaan romukoppaan. Olen suoraan sanottuna ihan pihalla sen suhteen mitä tässä pitäisi tehdä. Päivät menevät lapsista huolehtiessa ja puhelinta vahtiessa, jos vaimosta sattuisi kuulumaan jotain. Pakko kai vain yrittää pistää asioita kuntoon niiltä osin kun se nyt mahdollista on.

Syy miksi tästä täällä kerroin on yksinkertaisesti se etten ole saanut kerrotuksi tästä kenellekkään, joten on pakko saada kerrottua jollekkin, vaikka sitten anonyymisti.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih mamma pääsi vapaalle jalalle. Mä oon niin kateellinen!

Vierailija
62/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja tässä

Joku kysyi olenko ikinä hoitanut lapsia kun vaimo kerran on ollut lasten kanssa kotona. Vaimo on ollut lasten kanssa työpäivieni ajan kotona. Työpäivieni jälkeen olen ollut lasten kanssa parhaani mukaan, jotta saan viettää heidän kanssaan mahdollisimman paljon aikaa myös arkisin ja jotta vaimolla olisi omaa aikaa, mahdollisuus harrastaa jne.
Mitä asioiden hoitamiseen tulee niin olen lykännyt niitä siinä toivossa että vaimo palaakin. Parempi kai vaan uskoa että niin ei tule tapahtumaan. Ajattelin huomenna ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja selvitellä sitä päiväkotipaikka asiaa.
Kiitos taas kerran viesteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:16"]

Oih mamma pääsi vapaalle jalalle. Mä oon niin kateellinen!

[/quote]

Jä mä ;)

Vierailija
64/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:28"]

Ketjun aloittaja tässä Joku kysyi olenko ikinä hoitanut lapsia kun vaimo kerran on ollut lasten kanssa kotona. Vaimo on ollut lasten kanssa työpäivieni ajan kotona. Työpäivieni jälkeen olen ollut lasten kanssa parhaani mukaan, jotta saan viettää heidän kanssaan mahdollisimman paljon aikaa myös arkisin ja jotta vaimolla olisi omaa aikaa, mahdollisuus harrastaa jne. Mitä asioiden hoitamiseen tulee niin olen lykännyt niitä siinä toivossa että vaimo palaakin. Parempi kai vaan uskoa että niin ei tule tapahtumaan. Ajattelin huomenna ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja selvitellä sitä päiväkotipaikka asiaa. Kiitos taas kerran viesteistä.

[/quote]

Vaimollasi voi olla joku hätä, masennus tai muu psyykkinen ongelma. Tunnetko vaimosi hyvin? Mitä vaimo harrasti?

Vierailija
65/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:14"]

Minkä ihmeen takia kehotatte ap:ta ottamaan yhteyttä lastensuojeluun? Missä tässä se lastensuojelun tarve on, ai että koska ap on mies se ei voi pärjätä ilman lastensuojelua? [/quote]

Ehkä siksi, että kyseinen akka todennäköisesti pyrkii vääristelemään tapahtunutta, kun tajuaa että alkaa keskustelu huoltajuudesta. On parempi että on todisteita tapahtuneesta, kuin joutua sana sanaa vastaan.

Toki kannattaa toimia toisin jos joku hyvä keino on, lähinnä se että aihe on tiedossa kun siitä keskustellaan. Ei niiden kanssa tosiaan kannata olla tekemisissä jos ei ole pakko.

Vierailija
66/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ap:llä peiliin katsomisen paikka? 

Einolla kuultu vastapuolen kommentteja.

Vierailija
67/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:28"]

Ketjun aloittaja tässä Joku kysyi olenko ikinä hoitanut lapsia kun vaimo kerran on ollut lasten kanssa kotona. Vaimo on ollut lasten kanssa työpäivieni ajan kotona. Työpäivieni jälkeen olen ollut lasten kanssa parhaani mukaan, jotta saan viettää heidän kanssaan mahdollisimman paljon aikaa myös arkisin ja jotta vaimolla olisi omaa aikaa, mahdollisuus harrastaa jne. Mitä asioiden hoitamiseen tulee niin olen lykännyt niitä siinä toivossa että vaimo palaakin. Parempi kai vaan uskoa että niin ei tule tapahtumaan. Ajattelin huomenna ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja selvitellä sitä päiväkotipaikka asiaa. Kiitos taas kerran viesteistä.

[/quote]

Hyvä että olet hoitanut lapsiasi parhaasi mukaan joka ilta, niillä on silloin lujat siteet sinuun. Onpa vaimo ollut kova menemään jos on ollut melkein joka ilta pois. huh huh.

Ei se mitään vaikka olet odottanut 2 viikkoa, että vaimo tulisikin takas. Jokainen kunnon mies odottaa sen 2 viikkoa ennnenkuin laittaa rattaat pyörimään. Pärjäile.

Vierailija
68/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:32"]

Minkä ihmeen takia kehotatte ap:ta ottamaan yhteyttä lastensuojeluun? Missä tässä se lastensuojelun tarve on, ai että koska ap on mies se ei voi pärjätä ilman lastensuojelua? [/quote]

Ehkä siksi, että kyseinen akka todennäköisesti pyrkii vääristelemään tapahtunutta, kun tajuaa että alkaa keskustelu huoltajuudesta. On parempi että on todisteita tapahtuneesta, kuin joutua sana sanaa vastaan.

Toki kannattaa toimia toisin jos joku hyvä keino on, lähinnä se että aihe on tiedossa kun siitä keskustellaan. Ei niiden kanssa tosiaan kannata olla tekemisissä jos ei ole pakko.

[/quote]

No mitä jos äidillä on joku hätä, äitiä on helppo nyt syyttää, kun äiti ei ole täällä. Emme tunne tarinaa ennen äidin häviämistä. 2-ja 4-vuotiaat lapset ovat pieniä? Miksei Ap ole yhtään huolissaan äidistä, eikä ole katoamisesta puhunut kenellekään? Itse soittaisin poliisille, jos mieheni katoaisi noin.

Vierailija
69/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet selittänyt lapsille äidin lähdön?

Vierailija
70/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensuojelu ole mikään vanhempien riitojen välissä oleva taho joka kerää todisteita puolesta ja vastaan. Itseään vastaan siinä toimii jos sinne yhteyttä ottaa. Kyllä ne silloin katsovat että ap ei pärjää yksin ja vanhempien välit huonot ja riitaisat. Lastensuojeluun otetaan yhteyttä jos ei pärjää lasten kanssa, on omia ongelmia (sairaus, päihde, uupumus, mielenterveysongelma). Ei lastensuojelua kiinnosta kuka teki ja mitä vaan se että lapsilla on turvalliset olosuhteet. Jos sinne itse menee vouhkaamaan exä sitä ja exä tätä niin ei varmasti kovin tasapainoisen kasvattajan mainetta saa. Lastenhoitoavussakin sekä muussa tuessa kehotan liittymään facebookissa paikalliseen hätäkahvi-ryhmään. Sieltä saa paremminkin ihan konkreettista tukea toisin kuin lastensuojelusta. 

[/quote]

Vierailija
71/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko tarkastanut poliisilta, sairaalasta, sukulaisilta keneltäkään, että vaimosi on kunnossa? Eikö kukaan ole kysynyt sinulta vaimosta? Eikö kukaan lähiympäristössä ihmettele vaimosi katoamista, jos on ollut kuitenkin kotona koko ajan? Pelottavan outoa.

Vierailija
72/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:46"]

Ap oletko tarkastanut poliisilta, sairaalasta, sukulaisilta keneltäkään, että vaimosi on kunnossa? Eikö kukaan ole kysynyt sinulta vaimosta? Eikö kukaan lähiympäristössä ihmettele vaimosi katoamista, jos on ollut kuitenkin kotona koko ajan? Pelottavan outoa.

[/quote]

En nimittäin itse haluaisi olla noin näkymätön, ettei kukaan ihmettelisi jos katoan lasteni elämästä yhtäkkiä jälkiä jättämättä. Ei varmasti onnistuisi pysymään salassa tällainen asia meillä.

Vierailija
73/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut laihduttaa.

Vierailija
74/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:41"]

[/quote]

No mitä jos äidillä on joku hätä, äitiä on helppo nyt syyttää, kun äiti ei ole täällä. Emme tunne tarinaa ennen äidin häviämistä. 2-ja 4-vuotiaat lapset ovat pieniä? Miksei Ap ole yhtään huolissaan äidistä, eikä ole katoamisesta puhunut kenellekään? Itse soittaisin poliisille, jos mieheni katoaisi noin.

[/quote] Vaimo ei ole kadonnut. Hän ilmoitti lähdöstään, eikä vain kadonnut. Viesteihin tai puheluihin hän ei vastaa joten vaikeahan hänen kanssaan on yrittää selvittää sen enempää, kun hän ei yksinkertaisesti vain halua. Lisäksi tiedän ettei hän makaa ojassa kolkattuna sillä tänään viimeksi hän kommentoi Facebookissa yhteisten kavereidemme juttuja ja eilen eräs yhteinen kaverimme lisäsi kuvan jossa vaimoni on, kuva oli otettu eilen. Poliisista ei taida olla apua jos joku haluaa hylätä perheensä. 

Vierailija
75/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:45"]

Ei lastensuojelu ole mikään vanhempien riitojen välissä oleva taho joka kerää todisteita puolesta ja vastaan. Itseään vastaan siinä toimii jos sinne yhteyttä ottaa. Kyllä ne silloin katsovat että ap ei pärjää yksin ja vanhempien välit huonot ja riitaisat. [/quote]

No, eikö tässä tapauksessa välit ole huonot ja riitaisat? Sitä kauttahan järjestyy tapaaminen akan kanssa, jossa sitten tehdään sopimukset huoltajuudesta ja elatuksesta... Ei kai sinne kukaan mene vouhkamaan, kuten asian ilmaisit.

Vierailija
76/78 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:06"]

[/quote]

[/quote] Vaimo ei ole kadonnut. Hän ilmoitti lähdöstään, eikä vain kadonnut. Viesteihin tai puheluihin hän ei vastaa joten vaikeahan hänen kanssaan on yrittää selvittää sen enempää, kun hän ei yksinkertaisesti vain halua. Lisäksi tiedän ettei hän makaa ojassa kolkattuna sillä tänään viimeksi hän kommentoi Facebookissa yhteisten kavereidemme juttuja ja eilen eräs yhteinen kaverimme lisäsi kuvan jossa vaimoni on, kuva oli otettu eilen. Poliisista ei taida olla apua jos joku haluaa hylätä perheensä. 

[/quote]

Ja sinä olet onnistunut kuitenkin pitämään vaimosi lähdön kaikilta salassa, paitsi vasta nyt anonyyminä avaudut tänne? Vaikka vaimo hurjastelee facebookkia päivittäen, hih.

En usko yhtään tätä ap:ta. Huono provo.

Vierailija
77/78 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia kehotatte ap:ta ottamaan yhteyttä lastensuojeluun? Missä tässä se lastensuojelun tarve on, ai että koska ap on mies se ei voi pärjätä ilman lastensuojelua?

Vaimo ei ole kadonnut. Hän ilmoitti lähdöstään, eikä vain kadonnut. Viesteihin tai puheluihin hän ei vastaa joten vaikeahan hänen kanssaan on yrittää selvittää sen enempää, kun hän ei yksinkertaisesti vain halua. Lisäksi tiedän ettei hän makaa ojassa kolkattuna sillä tänään viimeksi hän kommentoi Facebookissa yhteisten kavereidemme juttuja ja eilen eräs yhteinen kaverimme lisäsi kuvan jossa vaimoni on, kuva oli otettu eilen. Poliisista ei taida olla apua jos joku haluaa hylätä perheensä. 

Itse n10v sitten koin saman ensin oli pari viikon irtiottoa kavereiden nurkissa ja sitten hommasi oman kämpän. Puhui kuukauden "irtiotosta" omasta ajasta , mutta venyi pariin vuoteen tuona aikana tuli ja meni miten sattui. Laitoin paperit meneen, niin sitten oli takaisin tulossa, mutta olisi halunut pitää oman kämpän. Ilmoitin ettei tarvitse, jos ei osaa päättää.

Valitettavan moni pienten lasten Äiti väsyy arjen pyöritykseen kotona, kun lapset turvautuvat joka asiassa aina Äitiin, vaikka Isäkin olisi läsnä.

Moni mies raskaan työpäivän jälkeen lähtee omille viihteille tai kuntoilemaan jättäen puolison kotiin lastenkanssa.

Nyt vuosien jälkeen ja muutaman kavereille vastaavan tilanteen myös läheltä seurannena, voin sanoa että taustalla on usein kotiuupumus sekä tylsistyminen kotona olemiseen lasten ja lieden äärellä.

Isiä taas kehottaisin huomioimaan puolisoaan myös Naisena ei vain Äitinä, sekä järjestämällä yhteistä kahenkeskistä tekemistä ja aikaa (lapset hoitoon), ennen kuin tilanne kärjistyy tähän pisteeseen.

Naisille: Kerro omista tunteistasi asiallisesti puolisollesi, Miltä minusta tuntuu... Ei. Kun Sä oot tollanen. Ei vain toimi.

Jos lähdet "huilausviikolle" ilmoita minne olet menossa sekä koska palaat, ja pidä siitä myös kiinni.

Asialliseen tekstiviestiin on asiallista vastata myös asiallisesti.

Mieti mitä asioille voisi tehdä, että myös Sinä saisit omaa aikaa jatkossa.

Lasten etu on että vanhemmat voivat sopia asioista ja toimia fiksusti myös uupuneena.

Mikäli jatkatte toisen totaalista blokkaamista, niin voit vain katsoa peiliin, kun toinen jatkaa elämää eteenpäin.

Hyvää Kesää  ja voimia kaikille.

Vierailija
78/78 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin se kävi mullakin.

Nyt siitä aikaa jo reilusti yli 10 v.

2 työtä on pitänyt tehdä ja olla äitinä ja isänä.

Sulla on se etu ,että olet mies. Saat sympatiaa ja apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän